ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

ارز دیجیتال نم (NEM) چیست؟ همه چیز درباره نم

نم (به انگلیسی: NAM) و با نماد NAM مخفف عبارت New Economy Movement است که به معنای جنبش اقتصادی نوین شناخته می‌شود. یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است.
نم یک تفاوت بزرگ دیگر با رقبایش دارد و آن این است که این شبکه از یک سیستم اجماع جدید به نام اثبات اهمیت (POI) بهره می‌برد.
این الگوریتم شباهت‌های زیادی با اثبات سهام دارد اما از آن موثرتر است. با استفاده از الگوریتم اثبات اهمیت در شبکه نم شاهد تراکنش‌های سریع، کارمزدهای ناچیز، عدم هدررفت انرژی و شفافیت 100 درصد هستیم.

تاریخچه نم NEM

شبکه نم توسط یکی از کاربران انجمن بیت کوین تاک با نام کاربری «UtopianFuture» بنیانگذاری شد . او ابتدا میخواست تحقیقاتی درباره بهبود شبکه ارز دیجیتال Nxt انجام دهد اما در نهایت با گروهی کوچک از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند که بلاک چین خودشان را بسازند.

این پروژه در مارس 2015 با تلاش 15 توسعه دهنده و حدود 30 بازاریاب معرفی شد و راه‌اندازی شد. تیم توسعه دهنده اصلی نم هم اکنون در سنگاپور ساکن هستند و ترجیح می‌دهند که با نام مستعار در پشت پرده کار کنند.
تفاوت بزرگی که ارز NAM با ارز‌های دیگر مانند لایت کوین و… دارد این است که کدهای بلاک چین این ارز به صورت 100 درصد اختصاصی هستند.

هدف نم

هدف NAM این است که به عنوان یک وسیله مبادله رایج در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد و بتواند میزبان پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین دیگر روی بلاک چین خودش باشد. یکی از قابلیت‌های جالب نم سرعت بالا و کارمزد پایین تراکنش‌ها است. در حال حاضر فقط حدود ۲۰ ثانیه برای تایید هر تراکنش نم زمان نیاز است و گفته می‌شود که این شبکه توانایی انجام ۳۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد.

یکبار برای همیشه: ابهام زدایی نم (NEM) و زِم (XEM)

درباره NEM و XEM سردرگمی زیادی در میان کاربران دیده می‌شود. توجه داشته باشید که نم (NEM) نام شبکه است و زِم (XEM) نام ارز دیجیتال این شبکه است. به عنوان مثال بیت کوین نام بلاک چین است و ارز دیجیتال آن هم بیت کوین نام دارد یا در یک مثال دیگر اتریوم نام یک بلاک چین است و ارز دیجیتال آن اتر نام دارد که البته به آن همان اتریوم هم می‌گویند.

هاروست چیست و هاروستر کیست؟

در شبکه نم مفهوم استخراج کننده وجود ندارد. در نم از دو مفهوم‌ هاروست و ‌هاروستر استفاده می‌شود .به عمل تایید تراکنش ها در شبکه نم (NEM) هاروست ( درو کردن) گویند و معادل کلمه ماینینگ در شبکه بیت کوین است. به کسانی که هاروست انجام می دهند هاروستر( دروگر) می گویند.

هاروستر باید حداقل 10.000 واحد XEM داشته باشد ، وقتی که یک بلاک توسط هاروستر تشکیل شد، به بلاک های قبلی افزوده می شود و هر کارمزدی که مربوط به تراکنش های آن بلاک باشد به حساب او واریز می گردد.

هاروست و کسب درآمد از ارز دیجیتال نم NEM

در نم برای ماینر بودن و تایید تراکنش‌ها نیازی به استفاده از دستگاه‌های سخت افزاری قدرتمند و مصرف بالای انرژی برق نیست. هاروست به معنی درو کردن (Harvesting) همانند کلمه ماینینگ در شبکه بیت کوین است. به عمل تشکیل بلاک گفته می‌شود. به کسانی که هاروست انجام می‌دهند، هاروستر یا دروگر می‌گویند هاروستر باید حداقل ۱۰,۰۰۰ واحد XEM داشته باشد. وقتی که یک بلاک توسط دروگر تشکیل یا بسته شد، به بلاک‌های قبلی افزوده می‌شود و هر کارمزدی که مربوط به تراکنش‌های آن بلاک باشد به حساب دروگر واریز می‌شود. در واقع او محصول را از بلاک تکمیل شده درو می‌کند.

الگوریتم به کار برده شده در نم (NEM) چیست؟

برخی ارزهای معروف از جمله بیت کوین از الگوریتم اثبات کار و بسیاری دیگر از الگوریتم اثبات سهم استفاده می کنند که تمامی این الگوریتم ها مرتبط با استخراج هستند.

اما نم Nem از یک الگوریتم متفاوت جهت اثبات تراکنش هایش استفاده می کند که شباهت زیادی با اثبات سهم دارد اما مفیدتر است . این الگوریتم ، الگوریتم اثبات اهمیت (Proof Of Importance) نام دارد.

الگوریتم (POI ) یکی از الگوریتم های بلاک چین است. در این الگوریتم علاوه بر ارزش دهی بر اساس میزان سرمایه ، تعداد تراکنش و تاریخ تراکنش ها نیز در میزان کسب درآمد تاثیرگذار است.

اثبات اهمیت نم (Proof of Importance)

با الگوریتم اثبات اهمیت در نم، برای ماینر بودن و تایید تراکنش‌ها نیازی به استفاده از دستگاه‌های سخت افزاری قدرتمند و مصرف بالای انرژی برق نیست. شما فقط کافیست که مقدار مشخصی XEM بخرید و در کیف پول خود به شبکه اختصاص دهید تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در نم، با مشارکت در تایید تراکنش‌ها، واحدهای XEM جدید به دست آورید که به معنای همان کسب درآمد است.

سوپر نودها درآمد خیلی بالا

پردازش تراکنش‌ها نیاز به قدرت سخت افزاری هم دارد. در شبکه نم یک گروه دیگر هم به اسم سوپرنود وجود دارند. برای سوپر نود شدن باید دارای یک سیستم کامپیوتری قدرتمند، همراه با اینترنت اختصاصی و پینگ فوق العاده بالا به علاوه ۳,۰۰۰,۰۰۰ واحد XEM باشید. درآمد سوپرنودها خیلی بالاست.

کیف پول های نم (NEM)

کیف پول های رسمی و غیر رسمی زیادی برای این ارز دیجیتال توسعه داده شده اند که برای هر سه پلتفرم دسکتاپ ( ویندوز،مک و لینوکس) ، موبایل (اندروید و IOS) و وب در دسترس هستند.

کیف پول های رسمی نم (NEM) که از سایت رسمی آن قابل دانلود است عبارتند از :

  • Nem Nano Wallet (کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس))
  • Coinomi ( کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس)و موبایل( اندروید و IOS ))
  • Exodus Wallet ( کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس) و موبایل( اندروید و IOS ))
  • Atomic Wallet ( کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس) و موبایل( اندروید و IOS ))
  • Guarda ( کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس) و موبایل( اندروید و IOS ) و وب )
  • Paytomat Wallet کیف پول موبایل( اندروید و IOS )
  • Magnum Wallet (کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس) و وب)

کیف پول های غیر رسمی نم NEM

  • Trezor Wallet (کیف پول سخت افزاری ، دسکتاپ (ویندوز ، مک ولینوکس) و موبایل (اندروید) )
  • Abra ( کیف پول موبایل( اندروید و IOS ))
  • Multi- cryptoCurrency Wallet (کیف پول موبایل( اندروید و IOS ))
  • ChronoMint (کیف پول سخت افزاری و وب)
  • Satowallet Exchange (کیف پول موبایل( اندروید و IOS )، دسکتاپ ( ویندوز) و وب)
  • Nem Mobile Wallet (کیف پول دسکتاپ ( ویندوز، مک و لینوکس)
  • CoinSpot (کیف پول وب)
  • Bitpanda (کیف پول وب)

خرید و فروش ارز دیجیتال زم XEM

یکی از روش های معمول خرید ارز دیجیتال زم (XEM)، خرید مستقیم با دلار از صرافی های معروف مانند Binance و Bitstamp و Keraken است. اما بدلیل تحریم های موجود ، این روش برای ساکنین ایران کمی مشکل است.

روش دیگری که در این زمینه وجود دارد خرید ارز دیجیتال زم XEM از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است. در صورت موجود نبودن این ارز در صرافی های مورد نظر، می توانید با خرید ارزهای دیگر مانند بیت کوین و اتریوم و تبدیل آن به XEM توسط سایت های آنلاین استفاده کنید.

این ارز در حال حاضر و در حین نگارش این مقاله با 360 میلیون دلار ارزش بازار در رتبه 20 ارزهای دیجیتال قرار دارد و هر واحد NEM که بانماد XEM شناخته می شود ارزشی معادل 0.0400 دلار آمریکا دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا