ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

لایت کوین litecoin چیست؟

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” type=”1_1″ first=”true”][fusion_imageframe image_id=”13587|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/لایت-کوین-چیست.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

لایت‌کوین LiteCoin یا به اختصار LTC یکی از ارز‌های دیجیتال رایج در بازار‌های جهانی است که در سال 2011 برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفت. لایت‌کوین هم مانند بیت‌کوین از فضاهای تجاری P2P یا همتا به همتا استفاده می‌کند. لایت‌کوین در چند سال اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و در سال 2013 توانست به رشد چشم‌گیری دست پیدا کند؛ به شکلی که امروزه پس از بیت‌کوین و اتریوم، لایت‌کوین را یک ارز دیجیتال معتبر می‌دانند.

لایت کوین litecoin یک ارز رمزپایه همتا همتا و پروژه نرم‌افزاری منبع باز منتشر شده تحت مجوز MIT/X11 است. از بیت کوین الهام گرفته شده و از لحاظ فنی تقریباً یکسان به بیت کوین است.همانند بیت کوین یه سکه اینترنتی و تازه تاسیس می باشد. به دلیل امنیت شبکه و حمایت گسترده به دومین ارز اینترنتی پرطرفدار در دنیا تبدیل شده است. در واقع از بیت کوین به عنوان طلای نوین و از لایت کوین به عنوان نقره نوین یاد میکنند.
لایت کوین که گاهی اوقات از آن به عنوان برادر کوچک بیت کوین هم یاد می‌شود، در واقع همانند بیت‌کوین یک سیستم نقدی بدون واسطه است.

لایت کوین (litecoin) توسط چه کسی ساخه شده است؟

لایت‌کوین litecoin توسط چارلز لی یکی از کارمندان سابق گوگل در فضای گیت‌هاب ساخته شد و از یک شبکه انتقال باز و بدون مقامات مرکزی استفاده می‌کند. بر اساس نظر کارشناسان بلومبرگ، پس از بیت‌کوین، ارز دیجیتال لایت‌کوین یا همان LTC ایمن‎‌ترین شبکه‌ نقل و انتقالات را دارد، از همین رو افرادی که قصد ورود به بازار لایت‌کوین را دارند، می‌توانند از امنیت سیستم شبکه این ارز دیجیتال اطمینان داشته باشند.

لایت کوین چگونه کار می‌کند؟

درست به مانند بیت کوین استخراج کنندگان با قراردادن توان محاسباتی کامپیوترهای خود برای شبکه، با انجام محاسبات ریاضی شبکه را امن می‌کنند. در حقیقت استخراج کنندگان با این‌کار تراکنش ها را بررسی و تایید می‌کنند که باعث حفظ شبکه می‌شود.

تمام ارزهای دیجیتال از الگوریتم خاصی برای فعالیت استفاده می کنند. الگوریتم بیت کوین SHA-256 است اما چارلی‌ لی در ایجاد لایت کوین این فرایند را به الگوریتم بهتری به نام Scrypt تغییر داد. این الگوریتم نسبت به الگوریتم بیت کوین دارای امکان محاسبه آسان تر، حجم کار کمتر و در نتیجه توانایی تایید سریع تر تراکنش ها است. در حالی که این روزها استخراج به صرفه بیت کوین فقط با Asit امکان پذیر است،‌ کارت گرافیک هنوز یکی از روش های متداول برای استخراج لایت کوین است. البته استفاده از دستگاه‌ های ASIC از روش کارت گرافیک مقرون به صرفه تر است.

هر 2.5 دقیقه تمام تراکنش های تایید شده لایت کوین در بسته های دیجیتالی به نام بلاک قرار می‌گیرند. این بلاک ها به زنجیره ای از بلاک ها به نام بلاک چیست اضافه می‌شوند.

آموزش استخراج لایت کوین

پس از فراهم کردن سخت افزارهای مورد نیاز، باید روی سیستم خود سیستم عامل نصب کنید و نرم افزارهای مورد نیاز استخراج را روی آن نصب و اجرا کنید.

شما می توانید این نرم افزارها را روی بیشتر سیستم عامل ها از جمله ویندوز یا مک اجرا کنید. توجه کنید که شما نیاز به یک اینترنت با سرعت متوسط به بالا (حداقل 2 مگابیت) دارید و ترجیحا قطعی اتصال نداشته باشد. عمل استخراج حجم اینترنت زیادی را مصرف نمی‌کند (حداکثر 3 گیگ در ماه).

در انتخاب کارت گرافیک باید به هش ریت کارت گرافیک دقت داشته باشید. شما می توانید با استفاده از ماشین حساب های آنلاین استخراج، با وارد نمودن هش ریت کارت گرافیک و هزینه برق در کشور مورد نظر، میزان سود تقریبی خود را بدست آورید. فقط کافی است که کلمه Mining Calculator را در گوگل جستجو کنید.

لایت کوین از الگوریتم اسکریپت Scrypt برای استخراج استفاده می کند. برای استخراج لایت کوین می توانید از پردازنده (CPU)، کارت های گرافیکی (GPU) و دستگاه های ASIC استفاده نمایید.

برای استخراج litecoin با کارت های گرافیکی نیاز به جمع آوری یک ریگ (Rig) مناسب استخراج دارید.

سخت افزارهایی که برای جمع آوری ریگ استخراج litecoin نیاز دارید شامل: مادربرد مخصوص – کارت های گرافیک قدرتمند – یک RAM و CPU متوسط – پاور مناسب- یک شاسی برای سوار کردن قطعات روی آن

استخراج لایت کوین با دستگاه ASIC بهترین دستگاه ASIC استخراج litecoin در حال حاضر BitMain Antminer L3 Plus است.

قیمت لایت کوین

ایت کوین هم مانند بیت کوین از قیمتی در حدود 1 سنت کارش را آغاز کرد. این ارز تا سال 2014 رشد قیمت خیلی خوبی داشت اما بعد از آن با کاهش قیمت محسوسی مواجه شد و حدود سه سال در محدوده قیمت 1 تا 4 دلار بالا و پایین می‌شد. سال 2017 دوران انفجار لایت کوین بود. در حالی که بیت کوین در سال 2017 حدود 1700 درصد رشد کرد، لایت کوین با رسیدن به بالاترین قیمت تاریخش یعنی 320 دلار، صعودی 7000 درصدی را تجربه کرد.

تفاوت بیت کوین و لایت کوین چیست؟

در حالی که هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین بعد از حدود ۱۰ سال هنوز مشخص نیست، خالق لایت کوین شخصی است به نام چارلی‌ لی که کارمند سابق گوگل و صرافی معتبر کوین بیس بوده و در سال ۲۰۱۱ با تغییرات بزرگی در پروتکل بیت کوین،‌ شبکه لایت کوین را معرفی کرد.

فلسفه ای جالب برای تولد لایت کوین وجود دارد. اگر بیت کوین طلای ارزهای دیجیتال باشد،‌ لایت کوین را باید نقره ی این بازار دانست. به این معنی که هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره تر و ارزان تر است.

سرعت تراکنش لایت کوین

میانگین سرعت استخراج بلوک در لایت کوین 2.5 دقیقه است در حالی که این سرعت در بیت کوین10 دقیقه است.

خرید لایت کوین

  • خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلا
  • تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به litecoin
  • خرید مستقیم لایت کوین با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی صورت می‌گیرد. برای خرید مستقیم litecoin با دلار می‌توانید از سایت های Coinbase، Kraken و Bitstamp اقدام کنید.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا