مقالات آموزشیارز دیجیتال و کریپتو

نئو NEO چیست؟ همه چیز درباره نئو

نئو یکی از ارز های فوق العاده شرکت بلاک چین است که در گذشته با نام انت ‌شیرز (Antshares) شناخته می‌شد. شرکت توسعه دهنده این ارز دیجیتالی دارای یک موسس چینی است و در شانگهای چین واقع شده است و به همین دلیل امروزه به عنوان اتریوم چینی هم از آن یاد می شود. ارز دیجیتال نئو شباهت های بسیاری با پلتفرم اتریوم دارد ولی ویژگی های فراوان و پنهان بیشتری نسبت به آن دارد. نئو اولین ارز دیجیتالی است که به صورت غیر متمرکز و متن باز در چین شروع به کار کرد. هدف از ارز دیجیتال نئو (NEO) داشتن یک اکو سیستم اقتصادی هوشمند است. بنابراین با استفاده از این ارز معاملاتی که به روش سنتی انجام می شوند به صورت غیر متمرکز قابل انجام خواهند بود و با استفاده از قوانین دنیای دیجیتالی امنیت آن ها تضمین خواهد شد.

بلاک چین نئو و اقتصاد هوشمند

نئو قصد ایجاد یک اقتصاد هوشمند را در سراسر جهان دارد که تمام مسائل اقتصادی روزمره را پوشش دهد. سه جزء اصلی این اقتصاد هوشمند عبارتند از:

  • دارایی‌های دیجیتال
  • هویت دیجیتال
  • قرارداد هوشمند

واحدهای ارزی شبکه نئو

برخلاف اتریوم که فعلاً مبتنی بر اثبات کار و استخراج است، نئو روی الگوریتمی پیشرفته از اثبات سهام فعالیت می‌کند و تمام توکن های آن از قبل تولید شده و به طور خودکار بین اعضای جامعه نئو بر اساس قواعدی توزیع می‌شود. توکن های شبکه نئو دو نوع هستند.

  1. توکن نئو – سابقاً با عنوان آنت شیرز شناخته می‌شد (ANS)
  2. توکن GAS – سابقاً با عنوان آنت کوین شناخته می‌شد (ANC)

تعداد تمام توکن های NEO و همچنین GAS هر کدام فقط 100 میلیون واحد است. 50 میلیون NEO از طریق پیش فروش‌های اولیه به فروش رفت و 50 میلیون بقیه به مرور زمان در شبکه توزیع خواهند شد. حداقل میزان توکن NEO، واحد 1 است و در کیف پول های رسمی (نه صرافی‌ها) امکان ذخیره زیر 1 NEO وجود ندارد.

توکن های پلتفرم نئو

NEO و GAS ارزهای رمزنگاری شده شبکه Neo هستند که هرکدام 100 میلیون توکن دارند.

نشانه NEO نماینده سهام در بازار Neo است و قابل تقسیم نیست. دارندگان NEO دارای حق رای در اکوسیستم NEO هستند و همچنین از سود سهام به شکل GAS برخوردار می شوند.
50 میلیون توکن NEO از طریق فروش عمومی اولیه توزیع شدند. 50 میلیون باقی مانده در یک قرارداد هوشمند قفل شده اند و هر سال 15 میلیون توکن NEO آزاد می شوند که توسط تیم توسعه NEO برای تأمین بودجه اهداف بلند مدت توسعه و نگهداری اکوسیستم مورد استفاده قرار می گیرند.
توکن جایگزین شبکه نئو ،GAS ، به میزان هشت GAS در هر بلوک تولید می شود. تولید GAS به میزان یک توکن در هر 2 میلیون بلوک ایجاد شده کاهش می یابد.
در حدود سال 2039 میلادی ، تعداد توکن در گردشGAS به 100 میلیون می رسد و تولید متوقف می شود. بر خلاف NEO ، GAS قابل تقسیم است.
سود سهام GAS نیز به عنوان هزینه در شبکه جمع می شود. کاربران برای استقرار و اجرای قراردادهای هوشمند، GAS پرداخت می کنند. هزینه ها متناسب با منابع محاسباتی استفاده شده توسط قرارداد هوشمند است. این هزینه ها به عنوان پاداش فعالیت در شبکه بین حسابداران توزیع می شود.

ویژگی هایی که در آینده به نئو اضافه خواهند شد

NeoX

نوشته های مشابه

طبق گفته سایت رسمی نئو، با استفاده از پروتکل NeoX امکان ارسال تراکنش به بلاک چین‌های دیگر فراهم خواهد شد.

NeoFS

سیستمی برای ذخیره فایل‌ها به صورت غیرمتمرکز است. با استفاده از پروتکل NeoFS کاربران می‌توانند فایل های حجیم خود را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کنند و در سراسر شبکه توزیع کنند.

NeoQS

به احتمال زیاد کامپیوترهای کوانتومی در آینده مخل امنیت شبکه خواهند شد. با این پروتکل شبکه از این حملات محافظت می‌شود.

امنیت در نئو

تأیید هویت در نئو کمی متفاوت تر از بقیه ی کریپتوکارنسی ها (ارز های دیجیتال) است. و این عمل می‌تواند از روش‌های زیر صورت گیرد :

  • استفاده از ویژگی‌های شناسایی چهره
  • اثر انگشت
  • صدا
  • پیامک
  • روش‌های چند مرحله‌ای دیگر

امنیت یکی از مهم ترین مسائلی است که در ایجاد اعتماد مردم به ارزهای دیجیتالی نقش بسیار مهمی را بازی می کند. ارز دیجیتالی نئو از نظر امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، به طوری که کاربران می توانند به راحتی معاملات خود را انجام دهند.

چگونه ارز دیجیتال نئو (NEO) بخریم؟

خرید نئو به صورت مستقیم برای همه افراد کار مشکلی است و با توجه به این که ما در ایران زندگی می کنیم این کار قطعا مشکل تر است. بنابراین بهترین را برای بدست آوردن نئو، است است که از سرویس های اکسچنجینگ استفاده کنیم.

Changelly
Coinswitch
Binance
KuCoin
Bitfinex
Bittrex
Yobtc
Cryptopia
برای خرید از این سایت ها شما باید از قبل ارز دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و … را داشته باشید و بعد آن ها را به نئو (NEO) تبدیل کنید.

مزایای ارز دیجیتال نئو Neo

– مکانیسم اجماع با مصرف بهینه انرژی

NEO از یک نوع جالب پروتکل اجماع به نام “سیستم تحمل خطای تفویض شده بیزانس” (dBFT) استفاده می کند ، که فرم بهبود یافته ای از پروتکل اجماع اتریوم است. مصرف انرژی dBFT بسیار کمتر از اکثر سازوکارهای قدیمی تر اجماع است و به نظر می رسد که امتیازی قابل توجه برای پلتفرم NEO باشد.

– آسانی کار توسعه دهندگان

از آنجا که NEO را می توان به سرعت با استفاده از زبان هایی مانند C+ و Java با پشتیبانی Python و Go نوشت ، پیوستن به این پلتفرم برای برای توسعه دهندگان یلاک چین آسان می شود.

نوشتن قراردادهای هوشمند در اتریوم مستلزم شناختن زبان برنامه نویسی Solidity ، زبانی کمی پیچیده تر است. از این رو نئو یک پلتفرم در دسترس تر برای توسعه دهندگان است.

– سرعت

نئو می تواند در هر ثانیه حدود 1000 تراکنش را پردازش کند. این سرعت بالا راندمان بسیار بالایی را به همراه دارد که می تواند به پذیرش NEO کمک کند.

معایب ارز دیجیتال نئو Neo

– عدم محبوبیت در بین کاربران غربی

ریشه های چینی NEO ، آن را پلتفرمی غیرمرتبط با کاربران غربی انگلیسی زبان نشان می دهد. از آنجا که جمعیت بزرگی از مشتاقان بلاک چین و رمزنگاری در غرب زندگی می کنند ، این می تواند مشکلات عمده ای را برای پذیرش نئو ایجاد کند.

– رقابت

نئو رقیبی قدرتمند مانند اتریوم را برگزیده است که دارای کاربرانی وفادار و شهرتی پابرجا است.

علاوه بر این، هر چندگاهی رقابتی جدید از راه می رسد. این باعث می شود مبارزه NEO برای بقا حادتر شود. در چنین زمینه ای ، معلوم نیست که آیا داشتن قراردادهای هوشمند بلاک چین و برنامه های غیرمتمرکز برای باقی ماندن در بازار کافی باشد.

قیمت نئو

نئو که در پیش فروش اولیه با نام انت شیرز با قیمت هر واحد 0.14 دلار به فروش رفت، رشدی فراتر از انتظار داشت. قیمت این ارز دیجیتال در اواسط ژانویه سال جاری میلادی به بالاترین قیمت تاریخش یعنی 188 دلار رسید. نئو یکی از آن ارزهایی است که سرمایه گذارانش را تاکنون ناامید نکرده است.

کیف پول های نئو

کیف پول های دسکتاپ نئو

کیف پول Neon Wallet
کیف پول NEO-GUI
کیف پول morpheus
کیف پول های موبایل نئو

کیف پول موبایل O3 نئو
کیف پول موبایل NEO APP

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا