مشاغل خانگیاشتغالزایی

بسته بندی حبوبات در منزل پر سود ترین روش کسب درآمد

بسته بندی حبوبات در منزل یکی از پر سود ترین مشاغل خانگی است که در این مطلب قصد داریم از صفر تا صد بسته بندی حبوبات در منزل را به شما کار آفرینان عزیز آموزش دهیم .

حبوبات از جمله مواد غذایی پرمصرف در تمام دنیا است که به صورت بسته بندی شده و فله در بازارها به فروش می رسد. بسیاری از مردم برای اطمینان از سلامت و مرغوبیت حبوبات تمایل دارند حبوبات را در بسته بندی هایی که مطابق با استاندارد است خریداری کنند. به همین دلیل کارگاه ها. کارخانه ها و تولیدی های مختلفی با استفاده از دستگاه های بسته بندی حبوبات اقدام به تولید بسته بندی های مناسب برای حبوبات کرده اند. البته مشاغل خانگی که به دنبال کاری پرسود هستند می توانند یکی از این دستگاه ها را خریداری و در منزل شروع به کار کنند.

بسته بندی حبوبات در منزل

کار بسته بندی در منزل مانند بسته بندی حبوبات در منزل یکی از پر سود ترین روش های کسب درآمد در منزل می باشد. جهت راه اندازی بسته بندی حبوبات در منزل نیاز است مجوز های لازم را بگیرید و گرفتن مجوز کمی دوندگی دارد اما سوال اینجاست با وجود دوندگی چرا بسته بندی حبوبات در منزل اینقدر طرفدار دارد ؟

دلایل محبوبیت بسته بندی حبوبات در منزل

  • تنوع زیاد در محصولات
  • سرمایه اولیه کم ( برای راه اندازی این فعالیت نیاز به سرمایه گذاری زیادی نیست )
  • سود زیاد ( به طور متوسط به ازای هر بسته ۱۰۰۰ تومان سود خالص خواهید داشت ) با یک حساب کتاب سر انگشتی می توان حساب کرد اگر در روز فقط ۲۰۰ بسته بفروشید ماهی ۶ میلیون تومان درآمد خواهید داشت
  • ریسک بسیار کم
  • انعطاف در زمان کاری
  • شغلی مناسب برای بانوان که دوست دارند در منزل فعالیت کنند

بسیاری از افراد مانند دانشجویان و زنان خانه دار علی رغم نیاز به کسب درآمد، امکان کار کردن در خارج از منزل را ندارند. برای این افراد مشاغل خانگی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌گردد. کار بسته بندی حبوبات در منزل یکی از مشاغل خانگی نسبتاً پر درآمد است. این شغل به جهات مختلف طرفداران زیادی دارد و یکی از مورد علاقه‌ترین شیوه‌های کارآفرینی در خانه به خصوص برای بانوان است. برای شروع این کار نیاز به اخذ مجوز و ابزار‌های وجود دارد که در صورت تهیه آن‌ها به راحتی می‌توان از این طریق در خانه کسب درآمد نمود.

دستگاه بسته بندی حبوبات چیست ؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دقیقا کار این دستگاه چیست؟ این دستگاه وسیله است که می توان انواع بسته بندی موادی چون نخود. عدس، لوبیا، ماش، لوبیا قرمز، لوبیا عروس، لوبیا چیتی، انواع غلات، برنج، گندم، جو و غیره را با آن انجام داد. انواع دستگاه بسته بندی در بازار موجود است که کارخانه ها، کارگاه ها و تولیدی ها می توانند بسته بندی متنوعی را برای محصولات خود فراهم کنند و در بازار رقابت از جایگاه خوبی برخوردار شوند.

برای بسته بندی حبوبات در منزل چه نوع دستگاهی مورد نیاز است؟

مهمترین ابزار کار در این شغل تهیه دستگاه مخصوص بسته بندی حبوبات است که باید موارد زیر را در هنگام خرید آن مد نظر داشته باشید:

  • خرید دستگاه بسته بندی خانگی نه صنعتی
  • خرید دستگاهی که برق مصرفی آن‌ها تک فاز باشد.
  • همچنین به میزان برق مصرفی دستگاه نیز توجه کنید.
  • حجم دستگاه نیز از جمله موارد مهمی است که باید هنگام خرید آن توجه داشت و طول و ارتفاع آن را باید با توجه به فضای اتاق خود در نظر بگیرید.
  • با توجه به توان مالی خود دستگاه تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بسته بندی را می‌توانید تهیه کنید.
  • به خدمات قبل و پس از فروش شرکت تولید کننده این دستگاه توجه کنید.

قیمت انواع دستگاههای بسته بندی حبوبات

قیمت این دستگاه ها با توجه به وزن و نوعی که دارند بسیار متفاوت است. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دستگاه به جنس بسته بندی مورد نظرتان و نوع حبوبات که می خواهید بسته بندی کنید توجه کنید تا بتوانید دستگاه بسته بندی مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله انواع دستگاهای مورد نیاز را معرفی خواهیم کرد.

دستگاه بسته بندی حبوبات دست دوم

دستگاه بسته بندی دست دوم رو با سادگی توی بازار نمیشه تهیه کرد،و نکته بسیار مهم این هستش که اکثرا دستگاه های بسته بندی الکترونیکی هستند و خرید دستگاه بسته بندی دست دوم به قولی مثل خرید هندوانه در بسته هستش،مگر اینکه دستگاه رو از یک شخص مطمئن یا مجموعه ای بخرید که ضمانت بهتون ارائه کنند،یا اگر خودتون معلومات فنی دارید میتونید با خرید دستگاه دست دوم در هزینه ها صرفه جویی کنید. خرید دستگاه بسته بندی دست دوم شامل ریسک میشود،ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه ها شود یا ممکن است باعث ضرر شود.

درآمد بسته بندی حبوبات در منزل

همانطور که گفتیم درآمد بسته بندی حبوبات در منزل درآمد قابل قبولی است برای محاسبه سود و درآمد هر فعالیتی ابتدا باید هزینه ها را حساب کنیم در مشاغل خانگی و کسب و کار هایی که به عنوان کار در منزل می شناسیم هزینه اجاره یا فضا بسیار ناچیز است به همین دلیل بخش قابل توجهی از سرمایه شما صرفه جویی می شود اما هزینه هایی که باید محاسبه شود :

  • هزینه خرید دستگاه بسته بندی
  • هزینه آب و برق مصرفی برای بسته بندی حبوبات
  • هزینه حبوبات فله ایی
  • هزینه پاکت های بسته بندی
  • هزینه کاتالوگ و ابزار های تبلیغاتی
  • هزینه رفت و آمد برای خرید مواد و فروش بسته ها

برخی از این هزینه ها هزینه ثابت و برخی هزینه متغیر هستند طبق محاسباتی که سایت منزل کار انجام داده است به طور معمول به ازای هر بسته ۵۰۰ تا ۱۲۰۰  تومان سود خالص نصیب کار آفرین می شود اگر شما به عنوان کار آفرینی بتوانید روزی ۳۰۰ بسته حبوبات بفروشید در آمد ماهانه شما به ۹ میلیون تومان می رسد فروش ۳۰۰ بسته در روز رقم بالایی نیست !

هرچه بیشتر بتوانید بفروشید درآمد شما نیز بیش تر خواهد شد پیشنهاد می شود برای موفقیت در این کار راه های بازاریابی را مطالعه کنید یا از یک بازار یاب ماهر استفاده نمایید .

رمز موفقیت بسته بندی حبوبات در منزل

برای موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به رعایت اصول خاصی است برای موفقیت و فروش بیشتر حبوبات باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید این نکات شامل موارد زیر است :

  • رقابت زیادی در این صنف وجود دارد
  • برند سازی و حک شدن نام تجاری شما بر روی مغز مشتری !
  • برنامه ریزی بر اساس سرمایه محدود
  • به کار گیری روش های نوین بازاریابی

رقابت زیاد

به دلیل محبوبیت ریسک پایین درآمد زیاد و دیگر  نکاتی که در این مطلب ذکر شد بسته بندی حبوبات طرفداران زیادی دارد و بسیاری در حال بیزینس هستند به همین دلیل رقبا زیاد و به تبع رقابت سخت تر از دیگر مشاغل خانگی است اما ارزشش را دارد که تمام تلاش خود را بکار ببرید.

برند سازی کنید

بهترین تبلیغ برند سازی محصول است برای بند سازی اصول و قواعد و روش های برند سازی را رعایت کنید اولین نکته برای شروع برند سازی نام تجاری شماست نام تجاری که انتخاب می کنید باید مناسب کوتاه و در ذهن ها ماندگار باشد یعنی طوری نام تجاری انتخاب کنید که ذهن مشتری با این نام درگیر شود و پس از تجزیه و تحلیل نام شما در ذهن ماندگار شود .

دومین نکته برند سازی کیفیت بسته بندی است از روش نوین و خلاقانه در بسته بندی هایتان استفاده کنید سعی کنید ظاهر محصولات شما کاملا متفاوت باشد . سومین و مهم ترین راه برند سازی کیفیت محصولتان است از بهترین مواد اولیه استفاده کنید مرغوب ترین را انتخاب کنید قبل از بسته بندی در منزل خوب محصولات را تمیز و برق بیاندازید. این سه نکته را رعایت کنید با کم ترین هزینه بیشتر ترین تاثییر را خواهید گذاشت .

برنامه ریزی بر اساس سرمایه محدود

یکی از ویژگی های کار در منزل سرمایه کم است در نتیجه برای برنامه ریزی در برند سازی و تبلیغات به این نکته توجه کنید درست است که رقابت در این حوزه بسیار زیاد است اما با رعایت نکات کوچک می توانید از سایر رقبا پیشی بگیرید به عنوان مثال لازم نیست هزینه کلانی بابت تبلیغات در بیلبور های شهری یا تلویزیون انجام دهید با کمی خلاقیت و ساخت استند های کوچک و نکاتی که در برند سازی ذکر شد می توان کار های بزرگی انجام داد.

برای بسته بندی حبوبات در منزل از کحا شروع کنیم ؟

برای راه اندازی هر فعالیتی نیاز به مجوز است مخصوصا محصولات خوراکی که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند برای مجوز بسته بندی حبوبات در منزل ابتدا باید به بخش مشاغل خانگی سازمان جهاد کشاورزی شهر خود مراجعه نمایید و فرم درخواست مشاغل خانگی را پر کرده بعد از آن نامه ایی به شبکه بهداشت نوشته می شود باید آن نامه را به شبکه بهداشت محل خود تحویل دهید پس از مدتی کارشناسان شبکه بهداشت برای بررسی شرایط محیطی به منزل شما می آیند پس از تاییدیه محیطی شبکه بهداشت متقاضی کار در منزل بایستی آزمایش عدم اعتیاد دهد و برای ثبت برند و شرکت اقدامات لازم را انجام دهد .

برای کسب درآمد قابل توجه چه نکاتی وجود دارد؟

برای پیشرفت و موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به انجام و رعایت برخی نکات به طور صحیح وجود دارد. در بسته بندی حبوبات در منزل می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

برای سرمایه اولیه برنامه ریزی صحیح انجام شود: برنامه ریزی صحیح باعث مدیریت بهتر در زمان، هزینه‌ها و درآمد‌ها می‌شود. انتخاب برند، نام تجاری و طرح مناسب برای بسته بندی‌ها: طراحی زیبا و منحصر به فرد و نیز داشتن نام و نشانی خلاقانه و هوشمند در هر محصول به معنی شناخت مشتریان از محصول است؛ و تأثیر زیادی در جذب آن‌ها دارد.

بازاریابی و معرفی برند خود در این زمینه: شناخت مشتریان بالقوه و تبلیغات برای آن‌ها از جمله راه‌های صحیح بازاریابی و جذب مشتری است. این کار را می‌توان با بستن قرارداد با فروشگاه‌های بزرگ و … انجام داد.

تلاش فراوان در جهت بالا بردن کیفیت محصولات: استفاده از محصولات با کیفیت، منجر به داشتن مشتریان همیشگی و وفادار خواهد شد، چرا که در این شغل رقابت بسیار زیادی وجود دارد؛ و هیچ گاه نباید کیفیت را فدای سود بیشتر کرد.

تهیه کردن مواد اولیه برای شروع کار

بعد از گرفتن مجوز های مربوط به کار آفرینی در منزل باید وسایل مورد نیاز تهیه کنید یکی از مهم ترین وسایل جهت بسته بندی مواد اولیه است اینکه شما بدانید از کجا و به چه میزان مواد اولیه تهیه کنید تاثیر مستقیمی بر درآمد شما دارد . مواد اولیه برای بسته بندی حبوبات در منرل شامل موارد زیر است :

  • عدس
  • نخود
  • لپه
  • لوبیا چیتی
  • لوبیا سفید
  • لوبیا قرمز
  • لوبیا چشم بلبلی
  • ماش
  • لوبیا سیاه

شما باید استراتژی خود را مشخص کنید اگر می خواهید در ابتدا تولید کم و تمرکز بر یک یا دو نوع محصول داشته باشید باید محصولاتی را انتخاب کنید که فروش بیش تری دارد اگر می خواهید در حجم کم تولید کنید بهتر است از عمده فروشی حبوبات محصولات را به صورت فله ایی خریداری کنید اما برای بیش از یک تن اکیدا پیشنهاد می شود از تولید کننده یا همان کشاورز محصول را تهیه کنید در این مرحله باید تمام تمرکز خود را بر کیفیت محصولات معطوف کنید برای اطمینان از محصولات قبل از خرید مقدار کمی حبوبات را از فروشنده تهیه نمایید و در خانه آن را تست کنید اگر کیفیت خوبی داشت به میزان لازم خریداری کنید.

کلام آخر

برای بسته بندی حبوبات با استفاده از انواع دستگاه های دوخت ابتدا باید حبوبات را جداگانه وزن کرده و سپس داخل کیسه بریزید..و با استفاده از یکی از دستگاه های دوخت سر کیسه را دوخت بزنید. برای بسته بندی توسط دستگاه های دوخت .بهترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه ، دستگاه دوخت ریلی می باشد.که برای چاپ زدن تاریخ انقضا و قیمت هم بهتر است از مدل عمودی تاریخ زن دار آن استفاده کنید.

توجه: ما صرفا فقط به معرفی و راهنمایی این شغل پرداختیم و هیچ گونه خدماتی در این رابطه ارائه نمیشود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

    1. سلام
      دی اپلیکیشن دیوار میتونین در شهر خودتون کارهای در منزل رو پیدا کنین.

      1. من دراپلکیشن دیواردرشهرخودم درخواست دادم وپولم ریختم رفتن پشت سرشونونگاه نکردن پولموبالاکشیدن

  1. سلام من دنبال کار در منزل هستم لطفا راهنمایم کنین در اصفهان شهرستان نجف اباد زندگی میکنم

  2. سلام به کار درمنزل بسته بندی خیلی نیامندم میشه لطفاً به بنده هم کاری بدین

  3. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    “حبوبات و سویا ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا