ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

بیت کوین گلد bitcoin gold چیست؟ برای همه چیز!!

Bitcoin Gold : تنها چند ماه بعد از هارد فورک اول بیت کوین و ایجاد بیت کوین کش، شبکه بلاک چین بیت کوین دست خوش یک هارد فورک دیگر به نام بیت کوین گلد شد. بیت کوین گلد با هدف متحول کردن سیستم استخراج رمز ارز ها بوجود آمده. به عقیده بنیان گذاران بیت کوین، استخراج بیت کوین به گونه ای متمرکز به دست کمپانی های بزرگی افتاده که با استفاده از کامپیوتر های قدرتمند خود بیشترین تعداد بیت کوین استخراجی را به خود اختصاص می دهند.

بیت کوین گلد Bitcoin Gold

یکی از بزرگترین و مورد بحث ترین فورک های بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ رخ داد. بیت کوین گلد (Bitcoin Gold)، هارد فورکی از ارز دیجیتال متن باز و اصلی بود که در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۷ صورت گرفت. اگرچه هارد فورک ها به دلایل مختلفی نظیر اهداف مقیاس پذیری با افزایش تعداد کاربران ارز دیجیتال یا به دلیل اختلاف نظر و تفاوت در اهداف توسعه دهندگان ایجاد می‌شود، اما بیت کوین گلد هدف خود را “غیرمتمرکزسازی مجدد بیت کوین” بیان کرد.

بسیاری از کدهایی که بیت کوین گلد استفاده می‌کند همان کدهای مشابه بیت کوین هستند. بیت کوین گلد با تبدیل الگوریتم SHA256 به Equihash باعث شد، تمامی کاربران بتوانند با استفاده از کارت گرافیک ها که در دسترس همه است به استخراج بپردازند.

اول باید به یک استخر استخراج بپیوندید. حدود 10 گزینه پیش رو دارید که pool gold محبوب‌‌ترین گزینه است. سپس نرم‌‌افزار استخراج را از استخری که به آن پیوسته‌‌اید دانلود کنید. Pool gold نرم‌‌افزارهای استخراج برای NVIDIA و Radeon دارد. اگر کیف پول BTG ندارید، یکی بسازید. می‌‌توانید از BTGWallet online، کیف پول اصلی بیت‌‌کوین گلد یا هر صرافی‌‌ای که از BTG پشتیبانی کند استفاده کنید.

خطر حمله ۵۱ درصدی

ادوارد ایسکرا (Edward Iskra) مدیر انجمن های Bitcoin gold اعلام کرد این ارز دیجیتال با حمله ی دوباره خرج کردن مواجه شده است. گزارش ایسکرا حاکی از آن است که فردی کنترل بیش از نیمی از نرخ هش (hash rate) بیت کوین گلد را به دست آورده است و در حال دو بار خرج کردن سکه هایش است. از آن جا که یک مهاجم فقط می تواند سکه های خودش را خرج کند و نمی تواند سکه های جدید را جذب کند این حمله تا اندازه ای محدود خواهد بود.

آیا بیت کوین گلد bitcoin gold رقیب بیت کوین محصوب می شود؟

اگرچه بیت کوین گلد از شبکه بلا ک چین انشعاب گرفته شده است ولی این به معنی رقیب بودن این دو شبکه بلاک چین نیست. این در حالی است که شبکه اصلی بیت کوین مقداری از ماینرهای شبکه اصلی خود را برای ماین کردن بیت کوین کش از دست داده بود و بلاک چین بیت کوین گلد با استفاده از الگوریتم anti-ASIC  توانست این مشکل را حل کند. و اکنون بیت کوین گلد BTG با این ویژگی توانست به رقیبی برای دیگر ارزهای anti-ASIC از جمله اتریوم تبدیل شود .

چه کسی Bitcoin Gold دریافت کرد؟

از آن‌‌جایی که بیت‌‌کوین گلد فورکی از بلاکچین اصلی بیت‌‌کوین است، هرکس که پیش از فورک BTC داشت به همان مقدار با نسبت 1 به 1 BTG دریافت کرد. برای دریافت BTG نیازی به انجام کار خاصی نبود اما گرفتن آن بسته به نوع تنظیمات کیف پول‌‌تان می‌‌توانست کمی دردسرساز باشد. می‌‌توانید در حدود 20 صرافی BTG معامله کنید. محبوب‌‌ترین گزینه‌‌ها HitBTC، OKEx، Bitfinex و Binance هستند.

عرضه و مباحث پیرامون bitcoin gold

توسعه دهندگان بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) پس از عرضه آن، از پسا استخراج استفاده کردند. این امر، استخراج از قبل انجام شده ۱۰۰ هزار کوین پس از اجرایی شدن فورک می‌باشد. روش انجام این نوع استخراج، از طریق ماینینگ سریع ۸ هزار. بلاک می‌باشد. این کوین ها به عنوان کمک اهدایی کنار گذاشته می‌شود تا برای رشد و حفظ شبکه بیت کوین گلد استفاده شود.

حدود ۵ درصد از این ۱۰۰ هزار کوین به عنوان جایزه برای هر کدام از ۶ عضو تیم اصلی کنار گذاشته شده است. در زمان عرضه، تمام دارندگان بیت کوین به همان اندازه که بیت کوین داشتند، بیت کوین گلد دریافت کردند.

کوین بیس که یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال جهان می‌باشد، در زمان عرضه بیت کوین گلد درباره این ارز دیجیتال بدبین بود. نمایندگان کوین بیس بیان کردند که این صرافی نمی‌تواند از بیت کوین گلد پشتیبانی کند زیرا توسعه دهندگان آن، کد این ارز دیجیتال را برای نقد و بررسی در دسترس عموم قرار نداده اند، و این موضوع، خطر امنیتی بسیار مهمی است.

تا تاریخ ۴ مارس ۲۰۱۸، bitcoin gold دارای ۲۵۳ نود فعال بود. کشورهای دارای بیشترین نود شامل آلمان (۴۶ نود)، آمریکا (۳۸ نود)، فرانسه (۳۷ نود) و روسیه (۱۸ نود) می‌باشند.

در ماه فوریه ۲۰۱۸، بیت کوین گلد، مرورگر خود به اسم اینسایت را با این توضیح عرضه کرد که این مرورگر کاملا کاربردی است و رابط کاربری و API اینسایت را ارائه می‌دهد.

همانند اکثر ارزهای دیجیتال، بیت کوین گلد نیز مخالفان و مباحث پیرامون خود را دارد. دقیقا یک روز پس از عرضه، ماینرها یکی از توسعه دهندگان بیت کوین گلد را متهم به افزودن ۰.۵ درصد کارمزد ماینینگ کردند که از دید جامعه ماینینگ پنهان بود.

کیف پول های بیت کوین گلد

Bitcoin Core – Electrum – Mycelium – hardware wallets – paper wallets – coinomi – ledger nano s

آینده bitcoin gold

طبق مطالب موجود در وبسایت بیت کوین گلد bitcoin gold ، این ارز دیجیتال برنامه های بلندپروازانه ای برای گسترش در آینده دارد. برای مثال در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، هدف بیت کوین گلد شامل یکپارچگی کتابخانه متن باز آن با BitcoinJS، BitcoinJ و CoPay و هم چنین همکاری های آکادمیک و دانشگاهی و طراحی و برندینگ می‌باشد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، ارز دیجیتال bitcoin gold قصد داشت شبکه لایتنینگ و استخراج غیر متمرکز از طریق P2Pool را ترکیب و یکپارچه کند. همچنین برنامه ای برای ادغام یک برنامه کارت اعتباری یا دبیت کارت و سایر سیستم های پرداخت نیز وجود داشت. در پایان سال ۲۰۱۸، این ارز دیجیتال قصد داشت تا “مبادلات اتمی بین زنجیره ای و زنجیره جانبی” و همچنین تعدادی از ملاقات ها و کنفرانس های توسعه دهندگان، توسعه دانشگاهی و موارد دیگر را ایجاد کند. با نگاهی به آینده تا سال ۲۰۱۹، بیتکوین گلد اهداف خود را در مورد ترکنش های خصوصی و بورس و کمک هزینه تحصیلی و یا پشتیبانی تحقیقاتی پیگیری می کند.

در بلند مدت، bitcoin gold تحقیقاتی را درباره قراردادهای هوشمند و دموکراسی بلاک چین انجام خواهد داد و همچنین یک شبکه کوچک کارگزاری غیر متمرکز فیات-کریپتو را ایجاد خواهد کرد. توسعه دهندگان بیتکوین گلد به ارتباط بین این ارز دیجیتال، بیت کوین اصلی و دنیای ارز دیجیتال آگاهی دارند. به همین ترتیب، آنها توضیح دادند که “پیشرفت های اصلی که ما در حال حاضر مشغول کار بر روی آنها هستیم، بسیار گسترده می باشند و صرفا مخصوص بیت کوین گلد نیست و  در سطح گسترده تری نظیر بیت کوین و ارزهای دیجیتال جهانی تاثیرگذار است.”

آنها بیان کردند این پیشرفت های قابل اجرا یک جانبه ممکن است شامل راه های مقیاس پذیری برای اداره هارد فورک ها، “مکانیسم های رای گیری هوشمند”،و تصمیم گیری غیرمتمرکز برای توسعه ارز دیجیتال باشد.

صرافی ها

یکی از مهم ترین عوامل برای تمام ارزهای دیجیتال که موفقیت کوتاه مدت و بلندمدت آنها را تعیین می‌کند، موجود بودن آنها در صرافی های ارز دیجیتال است. کاربران باید در صرافی ها به ارزهای دیجیتال مورد نظر دسترسی داشته باشند تا به تراکنش آنها بپردازند.

طبق مطالب منتشر شده در وبسایت بیت کوین گلد bitcoin gold ، تا ماه مارس ۲۰۱۸، این ارز دیجیتال در صرافی های بیت هامب، بیتفینکس، بایننس، بیترکس، HitBTC، آپهولد، یوبیت، Gate.io، چنجلی، شیپ شیفت، بیت بی، آبوکوینز، Change Now، اورکوین، تیداکس، بیت سِین، بیت استارکس، QuadrigaCX، Cex.io، OKEx، انیبیتز، بست ریت، بیت مارکت، اینداکوین، کوین سوییچ و اونوکوین در حال معامله بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا