صرافی ارز دیجیتال و اکسچنج

آموزش صرافی Binance بایننس بزرگترین صرافی جهان با تریدینگ

بایننس Binance یک صرافی جهانی است که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود. ساخت حساب در سایت بایننس کاملا رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. صرافی بایننس از دو کلمه Binary و Finance تشكيل شده است و مکانی برای شروع تریدینگ، خريد و فروش ارز دیجیتال و چنج کردن ارز دیجیتال است.

بهترین صرافی جهانی؟ صرافی بایننس Binance

بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. حجم معاملات روزانه بایننس به طور میانگین به بیش از ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان در این صرافی به شدت بالاست. دفتر اصلی بایننس در کشور مالت واقع است اما در اقصی نقاط دنیا دفاتر دیگری نیز دارد. اعتبار و امنیت این صرافی نسبت به بقیه صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار بیشتر است.

علاوه بر امکان معامله در وب‌سایت بایننس، این صرافی هم برای موبایل و هم برای کامپیوترهای شخصی نرم‌افزار مخصوص دارد که ترید را برای همه کاربران آسان می‌کند.

دور زدن تحریم ها و ثبت نام در صرافی بایننس Binance

شما می توانید با سرچ کردن در گوگل چند تا سایت برای خرید VPN پیدا کنید که حدودا ماهی 7000 هزار تومان یا بیشتر است. در غیر این صورت می توانید از فیلتر شکن های رایگان ولی عالی مانند Windscribe و Tor Browser استفاده کنید همچنین می توانید برای دور زدن تحریم ها از فیلتر شکن ایرانی شکن به آدرس shecan.ir استفاده کنید ولی برای بایننس کار نمی کند برای بقیه سایت ها خوب است.

نکاتی قبل از ثبت نام در صرافی بایننس

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، ایرانی‌ها همیشه در معرض خطر بلوکه شدن دارایی‌ها قرار دارند.

صرافی‌ بایننس Binance بارها در اطلاعیه‌های رسمی خود نشان داده است که خیلی تمایلی به میزبانی از کشورهای تحت تحریم ندارد. با توجه به این موضوع، قبل از ثبت نام در صرافی بایننس به نکات زیر توجه فرمایید تا ریسک شما کاهش یابد:

آی‌پی ایران هرگز

هرگز با آی‌پی (IP) ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتما با نرم‌افزارهایی مثل V.P.N آی‌پی خود را تغییر دهید.

به دلیل شرایط قانون‌گذاری ایالات متحده، از کشوری به جز آمریکا متصل شوید. از نرم‌افزارها و اشتراک‌هایی استفاده کنید که همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید. مثلا اگر با آی‌پی کشور هلند در بایننس Binance ثبت نام کردید، همیشه با آی‌پی‌ هلند به صرافی وارد شوید و از تغییر مداوم کشور اجتناب کنید.

پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای استفاده از یک سرور مجازی (VPS) است. سرور مجازی را مانند یک کامپیوتر در نظر بگیرید که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما می‌توانید از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است کلمه «خرید VPS» را در گوگل جستجو کنید.

عدم ثبت شماره موبایل ایران

پس از ثبت نام در Binance از شما خواسته می‌شود که برای امنیت بیشتر، تایید دو عاملی (2FA) را فعال کنید. با فعال‌سازی تایید دو عاملی، برای ورود به حساب علاوه بر وارد کردن کلمه عبور، باید از طریق یک عامل دیگر هویت خود را تایید کنید.

صرافی رسمی بایننس

ثبت نام در سایت Binance

    • برای ثبت نام وارد سایت بایننس شوید و روی گزینه Register کلیک کنید.
    • email: ایمیل خودتان را وارد کنید.
    • Password: یک رمز عبور قوی وارد کنید.
  • Confirm Password: تکرار رمز عبور
  • Referral ID: ایدی شخصی که شما را به این سایت معرفی کرده است می توانید 36227121 را وارد کنید.
  • I agree to Binance’s Terms of Use: تیک قبول کردن قوانین را بزنید.
  • سپس روی گزینه Register کلیک کنید.

پس از ثبت نام و ساخت حساب در سایت بایننس یک ایمیل جهت وریفای کردن و فعالسازی حساب برای شما ارسال خواهد شد. این ایمیل حاوی یک کد 6 رقمی می باشد که شما باید آن را در سایت وارد کرده تا حسابتان فعال گردد.

بالا بردن امنیت حساب شما در بایننس Binance

پس از وارد کردن کد فعالسازی شما می توانید وارد داشبورد خود شده و یکی از روش های امنیتی ورود به سایت بایننس را فعال کنید. صرافی بایننس دو روش برای کاربران در نظر گرفته است یکی احراز هویت دو مرحله و یکی ارسال پیامک. متاسفانه کاربران ایرانی به دلیل تحریم و عدم مقبولیت شماره موبایل های ایرانی باید از روش اول استفاده کنند. برای فعال سازی احراز هویت دو مرحله وارد اکانت بایننس خود شده و از سایدبار سمت چپ وارد بخش Security شده و گزینه Google Authenticator را به صورت زیر فعال نمایید.

پس از انتخاب Google Authenticator وارد صفحه بعد شده و نرم افزار مورد نیاز را برای گوشی مورد نظر خود دانلود کنید سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

پس از دانلود نرم افزار وارد مرحله دوم می شوید. در این مرحله شما یک کد 6 رقمی و یک QR کد مشاهده می کنید. در این مرحله شما باید وارد اپلیکیشن خود شوید و QR کد موجود را اسکن کنید یا اینکه کد عددی را به صورت دستی وارد اپلیکیشن کنید تا شناسایی انجام شود.

در مرحله سوم شما باید کلید پشتیبانی را که به شما میدهد در مکانی امن یادداشت کرده و نگهداری کنید. در نهایت شما با موفقیت اپلیکیشن Google Authenticator را راه اندازی کردید. در مرحله آخر رمز عبور و کدی که در اپلیکیشن مشاهده می کنید را وارد سایت کنید. حال می توانید وارد داشبورد خود شده و از  خدمان بایننس استفاده نمایید.

دانلود Google Authenticator برای اندروید
دانلود Google Authenticator برای iOS

نحوه کار Binance چگونه است؟

نحوه کار بایننس به‌گونه‌ای است که خریداران و فروشندگان در آن جمع می‌شوند و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند و این پلتفرم به صورت خیلی سریع معامله بین خریداران و فروشندگان را جوش می‌دهد و در ازای آن مقداری کمیسیون از معامله دریافت می‌کند. به عنوان مثال وقتی شما یک سفارش خرید ثبت می‌کنید، سیستم بایننس در میان سفارش‌های فروش که توسط معامله‌گران دیگر ثبت شده‌ است می‌گردد و سفارش شما را تکمیل می‌کند.

بنابراین بایننس خودش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر نمی‌فروشد، بلکه یک پلتفرم واسطه بین خریداران و فروشندگان است و از هر معامله مقداری کارمزد بر می‌دارد. معمولا کاربران در این صرافی حساب خود را با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری شارژ می‌کنند و سپس به معامله ارزهای دیجیتال دیگر می‌پردازند. شما به عنوان یک کاربر به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های صرافی داخلی بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری بخرید و سپس آن‌ها را به کیف پول موجود در حساب خود در بایننس منتقل کنید و معامله ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

سود کردن در صرافی بایننس Binance

برای اینکه کسب درآمد کنید باید یک ارز مانند بیت کوین را به سایت صرافی واریز کنید و بر اساس بررسی ها به یک ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنید مثلا اتریوم که میدانید قراره قیمتش بالا بره با قیمت 150 دلار یک اتریوم میخرید بعد از چند روز گران می شود و 160 دلار می فروشید در این وسط 10 دلار سود می کنید.

تعداد خیلی زیادی ارزهای دیجیتال جدید هستند که قیمتشان کمتر از ۱ دلار است شما می توانید با نوسانات آن ها کسب درآمد کنید.

کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

کارمزد صرافی بایننس Binance در سطوح مختلف کاربری متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که حجم معاملات ماهانه‌شان به زیر ۵۰ بیت کوین می‌رسد، برای هر معامله ۰.۱ درصد از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند. اگر در معاملات از ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال داخلی بایننس، استفاده شود، کارمزدها می‌توانند تا ۲۵ درصد کاهش یابند. بایننس برای واریز و شارژ حساب کارمزدی دریافت نمی‌کند اما برداشت‌ها از این صرافی دارای کارمزد هستند که نسبت به نوع ارز دیجیتال متغیر است.

شارژ حساب بایننس Binance

برای انجام ترید در بایننس، باید حساب خود را با یک ارز دیجیتال شارژ نمایید. برای این کار می‌توانید از یک سایت صرافی داخلی با ریال بیت کوین بخرید و سپس بیت کوین‌‌ها را به کیف پولی که بایننس برای شما اختصاص داده است ارسال کنید.

برای شارژ حساب بایننس قدم‌های زیر را طی کنید:

  1. ورود به بخش واریز (Deposit): در صفحه اصلی روی «Deposit» کلیک کنید. همچنین از قسمت «Wallet» هم می‌توانید وارد بخش واریز شوید.
  2. ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید: در بخش «Deposit» ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کرده و آدرس کیف پول را که بایننس به شما می‌دهد کپی کنید. سپس ارزهای دیجیتال مورد نظر را به آن آدرس ارسال کنید.

پس از ارسال ارز دیجیتال به کیف پول بایننس، باید چند دقیقه صبر کنید تا تراکنش شما تایید شود. سپس مبلغ به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید ترید را آغاز کنید.

ترید در صرافی Binance

برای ترید در بایننس باید ابتدا به مارکت ارز دیجیتال مورد نظر خود مراجعه کنید. مثلا اگر بیت کوین دارید و می‌خواهید آن را به ریپل تبدیل کنید باید وارد مارکت‌های بیت کوین یا همان «BTC Markets» شوید.

خرید و فروش در بایننس Binance چگونه انجام میشود؟

در بایننس به دو روش می‌توان خرید و فروش را انجام داد.

  • خرید و فروش سریع
  • خرید و فروش با برنامه

انواع معاملات در صرافی بایننس

در صرافی ارز دیجیتال بایننس Binance امکان انجام چهار نوع معامله وجود دارد که عبارتند از:

معاملات Limit

در این معاملات قیمت خرید یا فروش توسط خود کاربر با وارد نمودن در فیلد “Price” تعیین می شود. همچنین جهت تعیین میزان ارز موردنظر از فیلد “Amount” استفاده کنید.

معاملات Market

این نوع معامله خرید یا فروش به قیمت فعلی بازار است. استفاده از این نوع معاملات برای آلت کوین هایی با ارزش پایین مناسب نیست؛ زیرا هنگام خرید قیمت بازار بالاترین قیمت پیشنهادی و هنگام فروش پایین ترین قیمت پیشنهادی ثبت میشود.

معاملات Stop Limit

در این نوع معاملات Binance کاربر می‌تواند شرط تعیین کند به این شکل که در صورتی که آخرین قیمت بازار به حد معینی (Stop) برسد، مقدار ارز مورد نظر (Amount) با قیمت تعیین شده (Limit) توسط خود کاربر خرید یا فروش شود.

معاملات OCO

این نوع معامله در Binance ترکیب خرید و فروش به صورت همزمان در معاملات Stop Limit است. به عنوان مثال همزمان می‌توانید تعیین کنید اگر قیمت ارز مورد نظر تا یک حد خاص بالا رفت یا تا یک حد خاص پایین آمد آن را فروخته و خریداری کنید. این نوع معاملات برای نوسان گیری روزانه از ارزهای دیجیتال به شدت کاربردی بوده و به کاربران توصیه میشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا