مشاغل خانگیاشتغالزایی

کار در منزل با چندین ایده مهم پر درآمد و پولساز

فهرست مطالب

حتما شما هم چندین نفر را سراغ دارید که با کار در منزل توانسته اند در خانه خودشان، به درآمدهای خوب و منحصر به فردی برسند. کار در منزل یکی از بزرگترین دغدغه بسیاری از افراد است که قصد دارند در منزل کسب درآمد کنند. خیلی از افراد اصلا کار کردن در خارج از منزل را دوست ندارند و بنا به یک سری دلایل نمی‌توانند در بیرون از خانه کار کنند و مشغول به کاری بشوند به همین دلیل به دنبال روش هایی برای کسب و کار در منزل هستند.

چند سال پیش، اگر در مورد کسب درآمد در خانهمی‌شنیدیم، عمدتا کارهایی مثل قالی بافی، آشپزی و ساخت صنایع دستی، آن هم بیشتر توسط خانم‌های خانه دار، در ذهنمان می‌آمد. اما الان وضع بسیار فرق کرده. الان دیگر کسب درآمد در منزل، زن و مرد نمی‌شناسد.

کار در منزل

با پیشرفت تکنولوژی زمینه حضور برای کسب و کارهای خانگی فراهم شده است. مشاغل خانگی و کسب و کار خانگی برای بسیاری از افراد جامعه جذابیت دارد و همین باعث شده است که بسیاری از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی شان باشند و در منزل درآمدزایی کند.

البته برای کسب درآمد و کار در منزل پشتکار و تلاش هم نیاز است و شما نباید فکر کنید که بدون تلاش و کوشش موفق خواهید شد.

برای کسب درآمد و کار در منزل چقدر سرمایه نیاز داریم؟

قطعا روش‌هایی وجود دارد که نیاز به هیچ سرمایه‌ای ندارد. در ادامه چند روش به شما یاد می‌دهم. البته سایر روش‌هایی که هزینه بر هستند هم سرمایه‌ای بسیار کمتر از آنچه فکر می‌کنید، نیاز دارد. سرمایه‌ای کمتر از 5 میلیون! شاید حتی این هزینه هم الان برای‌تان زیاد باشد، اما مطمئن باشید بعد از مدتی، خیلی راحت چند برابر این مبلغ را در می‌آورید؛ چون شما تصمیم گرفته‌اید درآمدی بیش از این در ماه داشته باشید.

اگر قصد دارید کسب و کار کار در منزل راه اندازی کنید اما هیچ اطلاعاتی در زمینه راه اندازی کسب و کار در خانه ندارید پیشنهاد میکنم با توجه به شرایط، علاقه و سلیقه شخصیاتان از ایده های که معرفی کردیم یکی را انتخاب کنید و کسب و کاران را شروع کنید. شما در هر شرایطی که هستید در هر جای دنیا زندگی میکنید میتوانید کسب و کار خانگی تان را راه اندازی کنید.

البته قبل از راه اندازی کار در منزل باید ایده ی مناسب و پولسازی را انتخاب کنید. به دلیل اینکه بسیاری از افراد ایده مناسبی برای راه اندازی کار در خانه ندارند در این مقاله ایده هایی را معرفی کردیم که میتوانید همین حالا بعد از اینکه این مقاله را خواندید کسب و کارتان را در خانه راه اندازی کنید.

کسب درآمد در منزل چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

جواب این سؤال هم می‌تواند “هیچ” باشد. چون واقعا بعضی از آن‌ها نیاز به هیچ مهارت قبلی ندارد. با یک آموزش دو سه ساعته آن را یاد می‌گیرید. یک نمونه آن راه اندازی فروشگاه اینترنتی است که بدون نیاز به مهارت کدنویسی و دانش فنی می‌توانید انجامش دهید.

گاهی فکر می‌کنید هیچ مهارت خاصی ندارید، در حالی که ممکن است بعضی از استعدادهای‌تان را فراموش کرده باشید. مثلا اینکه خوب کیک و شیرینی درست می‌کنید. یا اینکه چند سال پیش در یک دوره شمع سازی شرکت کرده‌اید. یا مثلا به نوشتن علاقه دارید.

سخت نگیرید! باور کنید با همین حداقل مهارت‌ها و حتی بدون آن هم می‌توانید کسب درآمد کنید. منتظر شرایط ایده آل نباشید؛ چون ممکن است هیچ گاه اتفاق نیفتد. به‌جای آن یک نظم و برنامه شخصی برای خود داشته باشید و کم کم کار را شروع کنید.

1) کسب درآمد و کار در منزل با انجام کارهای هنری

نمونه‌های زیر، همگی کارهای هنری هستند که می‌توانید از آن‌ها پول درآورید. مثلا:

  • استعداد خاصی در آشپزی و شیرینی پزی دارید؛
  • مربا و ترشیجات را خوب درست می‌کنید؛
  • مدتی در یک دوره آموزشی دوخت و طراحی لباس شرکت کرده‌اید؛
  • مهارت درست کردن صنایع دستی مربوط به شهرتان را دارید؛
  • دوره آموزشی عکاسی را گذرانده‌اید، یا دوست دارید آن را یاد بگیرید؛
  • نقاشی و طراحی را بلدید و دوست دارید آن را به دیگران آموزش دهید؛
  • مهارت خوبی در درست کردن زیورآلات و بدلیجات دارید

و ده‌ها نمونۀ دیگر. گاهی استعداد انجام یک کار را دارید؛ اما هنوز خودتان این را نمی‌دانید. کمی بیشتر در مورد خودتان فکر کنید؛ یا حتی از دیگران بپرسید، چه کاری را خوب بلدید انجام دهید.

2) اینترنت یک منبع پولساز برای کسب و کار خانگی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی اینترنت برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در منزل دارند به یک منبع پولساز تبدیل شده است. با توجه به اینکه خیلی از افراد می خواهند یک کسب و کار خانگی پولساز را اندازی کنند، پیشنهاد میکنیم از طریق اینترنت کسب و کارشان را راه اندازی کنند.

با وجود اینترنت دیگر نیاز نیست که خارج از خانه کار کنید و مثل آب خوردن می توانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت به تمام افراد دنیا بفروشید. برای این که بتوانید کسب و کار خانگی تان را با استفاده از اینترنت راه اندازی کنید شما به یک موبایل، کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. اگر محصول و خدماتی داشته باشید می توانید مثل آب خوردن محصولات و خدماتتان را در اینترنت به هزاران نفر بفروشید.

اگر هم هیچ محصول و خدماتی ندارید اصلا جای نگرانی نیست! اگر هیچ محصول ندارید می توانید محصولات و خدمات دیگران را بفروشید به ازای فروش محصولات دیگران از آن‌ها پورسانت دریافت کنید. که به این روش کسب و کار خانگی سیستم همکاری در فروش می گویند.

البته اصلا نیازی نیست به دنبال فروشندگان بگردید، با استفاده از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می‌توانید به درآمدهای میلیونی در ماه برسید. البته در مورد کسب درآمد از دیجی کالا در ادامه به صورت کامل با شما صحبت کردم، فقط می خواهم به شما بگویم که می توانید محصولات دیگران را بفروشید و به ازای فروش محصولات دیگران در اینترنت پورسانت دریافت کنید.

اگر هم به خرید و فروش محصولات دیگران علاقه ندارید در ادامه راه و روشهایی را به شما آموزش دادیم که با استفاده از آنها می توانید کسب و کار در منزل خودتان را راه اندازی کنید و خیلی راحت و مثل آب خوردن به درآمد میلیونی برسید.

هدف اصلی من از نوشتن مقاله این است که شما در خانه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. باز تاکید می کنم اینترنت یک منبع پول ساز است که اگر بتوانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید مطمئن باشید می توانید به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسید. البته در ادامه به شما گفتم که چرا باید به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی باشید.

شاید این جمله برایتان کمی عجیب باشد اما واقعا می خواهم به شما بگم که کسب و کارهای اینترنتی بهترین شغل دنیا محسوب می شود. البته در ادامه به شما ثابت خواهد کرد که چرا باید به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی در اینترنت باشید.

بدون نیاز به سرمایه اولیه

یکی از بزرگترین مزیت های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کار در منزل این است که شما به هیچ سرمایه نیاز ندارید. شما بدون هیچ سرمایه‌ای و یا با کمترین سرمایه ممکن می توانید یک کسب و کار اینترنتی پول ساز راه اندازی کنید. اکثر کسب و کارهایی که در منزل راه اندازی می شوند و توسط افراد انجام می‌شوند نیاز به هیچ سرمایه ندارد.

کسب و کار هایی مثل کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش، بسته بندی حبوبات، محصولات دست ساز، ساخت جعبه های کادویی به هیچ وجه نیاز به سرمایه ای نخواهد داشت. در اکثر ایده هایی که به شما معرفی خواهیم کرد یا نیازی به هیچ سرمایه خاصی ندارید یا نهایتاً با کمترین سرمایه ممکن نهایتاً یک میلیون تومان می توانید کسب و کارتان را در خانه راه اندازی کنید.

البته میزان سرمایه به این بستگی دارد که از انواع کار در منزل هایی که به شما معرفی کرده ایم شما کدام را انتخاب می کنید. به این نکته توجه کنید که اگر شما بخواهید یک کسب و کار فیزیکی را اندازی کنید ممکن است به ده‌ها میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز داشته باشید، در صورتی که برای راه اندازی کسب و کار در خانه به چنین سرمایه‌های زیادی نیازی ندارید.

بدون نیاز به تخصص و مهارت بالا

ایده هایی که به شما معرفی کرده ایم به هیچ تخصص و مهارت نیاز ندارد و شما بدون اینکه نیاز به مهارت خاصی داشته باشید می توانید کسب و کارتان را در خانه راه اندازی کنید. به عنوان مثال در سیستم همکاری در فروش یکی از پولساز ترین انواع کسب و کارها در منزل است شما فقط به یک وب سایت نیاز دارید.

ما در دوره کاملاً رایگان پولسازی از اینترنت به شما یاد خواهیم داد چطور در کمتر از ۵ دقیقه یک وبسایت کاملا حرفه‌ای راه اندازی کنید. پس همانطور که می بینید هدف اصلی ما این است که شما کسب و کارتان را در منزل راه اندازی کنید و هر چیزی که لازم باشد را ما به صورت کاملاً رایگان به شما آموزش دادیم.

بدون نیاز به مجوز خاص

اگر شما بخواهید یک کسب و کار فیزیکی راه اندازی کنید نیاز به یک سری مجوزهای خاص است. در صورتی که برای راه اندازی یک کسب و کار در منزل حتی کسب و کارهای اینترنتی به هیچ مجوز خاصی نیاز ندارید. علاوه بر این که به هیچ مجوزی نیاز ندارید بابت راه اندازی کسب و کارتان از شما مالیات نخواهند گرفت.

اگر کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، اگر کارهای دستی تان را بسازید و در اینترنت بفروشید، اگر یک گرافیست حرفه ای باشید، اگر جاشمعی دیواری بسازید و بفروشید اصلا نیاز به مجوز ندارید. زمان شما به مجوز نیاز دارید که یک شرکتی را ثبت کنید.

3) درآمدزایی و کار در منزل با آزاد کاری یا فریلنسری

گاهی به هر دلیلی ترجیح می‌دهید به جای اینکه برای کسب درآمد، از خانه بیرون بروید، آن را در منزل و اتاق شخصی خود انجام دهید. مثلا اینکه شرکتی برای انجام کار ندارید. دوست ندارید کودک‌تان را تنها بگذارید. از بودن در جمع اذیت می‌شوید و…

به‌جای اینکه بیخیال کار کردن شوید، آزادکاری یا فریلنسر شوید. یعنی چی؟

فریلنسری، یعنی شما بدون حضور در یک شرکت مشخص، به‌صورت مستقل، در خانه یا هر مکان دیگری، کسب درآمد کنید. کسب و کارهایی مانند «سایت پونیشا» و «انجام میدم»، دقیقا چنین کاری را انجام می‌دهند. اگر به سایت‌های کاریابی هم مراجعه کنید، قطعا موارد زیادی را می‌بینید که گزینه دورکاری دارند.

مثلا کارهای زیر را می‌توانید به صورت دورکاری انجام دهید:

  • تبلیغات و بازاریابی ( مانند: سئو، مدیریت کانال و شبکه‌های اجتماعی)
  • نویسندگی، تایپ، ترجمه (مانند: تولید محتوای بلاگ‌ها، ویراستاری متن، تبدیل صوت به متن)
  • گرافیک (مانند: ادیت تصاویر، طراحی لوگو و بنر)
  • برنامه نویسی (مانند: طراحی سایت، ساخت ربات)
  • انیمیشن (مانند: ساخت تیزر)
  • صدا (مانند: گویندگی، ضبط ویدئو و پادکست)
  • آموزش (مانند: تهیه دوره ویدئویی آموزشی، وبینار و دوره آموزشی مجازی)
  • و…

بسیاری از این کارها را بدون سرمایه و تنها با کمک یک لپ تاپ می‌توانید انجام دهید. یک نمونۀ آن، تولید محتواست که تقاضای زیادی هم برای آن وجود دارد.

بیایید یک حساب سرانگشتی از درآمد یک فریلنسر تولید محتوا را داشته باشیم: دستمزد به ازای هر کلمه یا هر مقاله محاسبه می‌شود. اگر هر مقاله را به‌طور میانگین 100 هزار تومان در نظر بگیریم و ماهانه 30 مقاله را انجام دهید، درآمد حاصل شما بیش از 3 میلیون تومان خواهد شد. البته این درآمد بسته به میزان کاری که انجام می‌دهید تا 10 میلیون هم می‌تواند برسد.

4) کسب درآمد از آموزش دادن به دیگران

یکی از پردرآمدترین و ساده ترین مدل های کسب و کار در منزل، کسب درآمد از آموزش است. شما با توجه به مهارت و تخصصی که دارید کسب و کارتان را راه اندازی می کنید. دقیقا هدف اصلی من برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در خانه دارند این است که این مدل کسب و کار را راه اندازی کنند.

همانطور که گفتم شما با توجه به مهارت و تخصصی که دارید کسب و کارتان را در منزل راه اندازی میکنید. اگر شما هم در زمینه تخصص و مهارت دارید می توانید یک وب سایت راه اندازی کنید و مهارت و تخصصتان را در قالب دوره های آموزشی تصویری و صوتی یا حتی کتاب‌های الکترونیکی تبدیل کنید و بفروشید. شاید فکر کنید که آیا کسی هم قرار است از شما خرید کند؟ یا اگر این مدل کسب و کار در منزل را راه اندازی کنید آیا درآمدی خواهید داشت؟

بله – مطمئن باشید اگر مهارت و تخصصتان را به دوره های آموزشی تبدیل کنید افراد زیادی هستند که خیلی راحت شما را پیدا می کنند و حاضر هستند بابت شرکت در دوره هایتان مبلغ و پولی را به شما بدهند.

حالا شده فکر کنید که منظور از تخصص و مهارت چیست؟

هرچیزی که بلد هستید. هر مهارتی که دارید را می توانید به دوره های آموزشی تبدیل کنید. به عنوان مثال ممکن است شما کار با نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ مثل فتوشاپ، ایلوستریتور، افترافکت و.. را بلد باشید،که این یک مهارت خوب حساب می شود. ممکن است شما کار با نرم افزارهای کامپیوتری را بلد باشید میتوانید کسب و کارتان را در این زمینه راه اندازی کنید.

یا حتی ممکن است شما کتابها و مقالات زیادی در زمینه قانون جذب و موفقیت خوانده باشید، این هم یک مهارت عالی حساب می شود. شما از هر تخصص و مهارتی که دارید می توانید درآمدزایی کنید. اصلا فکر نکنید که تخصص و مهارتتان به درد نمی خورد. افراد زیادی هستند که قصد دارند در جایگاهی که الان هستید باشند و شما با تولید این محصولات آموزشی و فروش این محصولات به آنها می توانید درآمدزایی کنید. افراد زیادی که در دوره آموزش کسب و کار اینترنتی ما شرکت کردند و توانستند به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسند.

5) کار اینترنتی و کار در منزل با کمک اینستاگرام

واقعا فکرش را می‌کردید، که زمانی بشود از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام درآمدهای میلیونی در روز داشت؟! درآمدهای میلیونی که هیچ! درآمدهای میلیاردی، که نمونه آن بعضی از بلاگرها و اینفلوئنسرها هستند. برای کسب درآمد از این روش، خانه که هیچ؛ حتی روی تخت و مبل هم می‌توانید آن را انجام دهید.

  • فروش محصولات و خدمات
  • افیلیت مارکتینگ در اینستاگرام
  • اینفلوئنسر شدن
  • بلاگر شدن
  • انجام تبلیغات برای دیگران

نمونه آن هم بسیار زیاد است. مثلا پیج فروشگاهی webpoosh و choco_logo. یا مجله خبری مدوپیا modopia که رسانه قدرتمندی در زمینه مد و فشن است.

اینستاگرام هم الان مثل سایت فروشگاهی، جای مناسبی برای فروش محصول است.

فقط یک سؤال:

اگر در آینده اینستاگرام فیلتر شود، (که اصلا هم اتفاق عجیبی نیست!) تکلیف کسب و کارمان چه می‌شود؟ همه چیز تعطیل می‌شود؟

اگر اینستاگرام تنها راه کسب درآمد و کار در منزل شما باشد، بله! اما اگر در کنار آن، یک سایت فروشگاهی هم داشته باشید، چیزی را از دست نمی‌دهید. سایت چیزی است که همیشه و تحت هر شرایطی برای شما می‌ماند.

6) کار اینترنتیو کار در منزل با کمک تلگرام

تلگرام تا قبل از اینکه فیلتر شود، ابزار محبوبی برای کسب درآمد بود. اما با فیلترینگ، عده‌ای آن را رها کردند. تنها کسانی باقی ماندند که به‌جز تلگرام، راه دیگری برای کسب درآمد خود داشتند. مثلا افرادی که در کنارش، سایت یا کار سنتی خود را داشتند.

هنوز هم می‌توانید از تلگرام پول درآورید؛ اما اگر می‌خواهید نتیجه خوبی بگیرید بهتر است شما هم کنار تلگرام و برای اینکه خیالتان راحت باشد، ابزار دیگری هم داشته باشید. اما به هر حال به روش‌های زیر می‌توانید از تلگرام درآمد داشته باشید:

  • راه اندازی یک گروه یا کانال آموزشی تخصصی در هر زمینۀ دلخواه
  • فروش محصول فیزیکی
  • فروش فایل‌های دیجیتال مانند ویدیو، پی دی اف یا پادکست
  • راه اندازی کانالی برای اینکه دیگران خودشان را در آن معرفی کنند (مثلا رزومه افراد را در آن بگذارید و در ازای آن، هزینه دریافت کنید.)

7) راه اندازی خدمات ترجمه

این مدل کسب و کار در منزل ممکن است برای بسیاری از افراد سخت و دشوار باشد. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید می توانید با راه اندازی خدمات ترجمه کسب درآمد کنید. این مدل می تواند یکی از پردرآمدترین و پولساز ترین مدل های کسب و کار در منزل باشد.

همانطور که گفتیم تولید محتوا در وب بسیار اهمیت دارد. و خیلی از سایت ها و شرکتها برای تامین و تولید محتوای سایت شان مجبورند مقالات خارجی و انگلیسی را ترجمه کنند. اگر توانایی لازم در زبان انگلیسی را داشته باشید می توانید با ترجمه مقالات خارجی درآمد خوبی را در منزل کسب کنید. یک موقعیت پولساز برای افرادی است که به زبان انگلیسی مسلط هستند. چون تعداد کسب و کار هایی که در زمینه ترجمه فعالیت می کنند و مقالات انگلیسی را ترجمه می کنند بسیار کم هستند.

برای اینکه از قیمت ها مطلع شوید بهتر است سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند را پیدا کنید و به آنها مراجعه کنید و نرخ خود را تعیین کنید. البته اگر در ترجمه مقالات انگلیسی مسلط باشید می توانید کارهای زیادی را انجام دهید و از راه و روش های زیادی کسب درآمد کنید. مثلاً ترجمه رزومه، ترجمه نامه های رسمی، نوشتن پروپوزال و… هر کدام برای خود نرخ متفاوتی دارند.

برای دریافت سفارش هم می توانید از طریق سایت های نیازمندی و همچنین سایت هایی که در زمینه ترجمه فعالیت می کنند اقدام کنید. بسیاری از وب سایت هایی که در زمینه ترجمه فعالیت می کنند به مترجم نیاز دارند و میتوانید به صورت دورکاری برای این وبسایت ها کار کنید.

8) کار در منزل با تایپ کردن

یکی دیگر از ایده هایی که هر کس میتواند در منزل انجام بدهد تایپ کردن و کسب درآمد از آن است. در این مدل کسب و کار در منزل شما به هیچ مهارت و تخصص خاصی نیاز ندارید. شما با تایپ کردن در منزل می توانید کسب درآمد داشته باشید.

اگر درون اینترنت گشته باشید می بینید که شرکت های زیادی به تایپیست نیاز دارند و شما می توانید برای این شرکت ها کار کنید و در منزل کسب درآمد داشته باشید. کار تایپ کردن در ابتدا ممکن است کمی سخت و دشوار باشد و یا حتی درآمد کمی داشته باشد اما می تواند گزینه خوبی برای یک کسب و کار خانگی باشد. برای اینکه بتوانید از این مدل کار در منزل را راه اندازی کنید باید محتواهای دیگران را به عنوان کار در منزل برای خود انتخاب کنید.

برای اینکه از طریق درآمدزایی کنید شما به یک کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. برای اینکه بتوانید به افرادی که به تایپیست نیاز دارند را پیدا کنید می توانید در سایت های آگهی رایگان مثل دیوار، شیپور و سایت ایران استخدام آگهی تان را قرار بدهید. مطمئن باشید افراد زیادی هستند که به شما نیاز دارند .

9) کار در منزل و کسب درآمد با کمک پرورش گل و گیاه

یکی از کارهای جذاب و هیجان انگیری که هم لذت‌بخش است و هم درآمد خوبی دارد، پرورش گل و گیاه است. البته گاهی شرایط خاص خودش را می‌خواهد. مثلا اینکه فضایی نورگیر در خانه در نظر بگیرید یا بتوانید رطوبت گیاهان را تأمین کنید. (البته همۀ گیاهان به رطوبت نیاز ندارند)

اگر هنوز مهارت زیادی در مورد پرورش گیاه ندارید، مدتی در اینترنت و منابع به درد بخور سرچ کنید. از دوستان یا صاحبان گلخانه پرس و جو کنید. سپس چند گلدان گل بخرید. تعدادی قلمه از هر کدام بزنید. حالا به چند روش می‌توانید آن‌ها را بفروشید:

  1. فروش گل با کمک سایت فروشگاهی
  2. فروش گل و گیاه با کمک اینستاگرام
  3. و فروش سنتی؛ که درآمد آن نسبت به دیگری ممکن است کمتر باشد. همچنین مجبورید برای فروش آن‌ از خانه بیرون بروید.

10) مدیریت سایت از راه دور در منزل

یکی دیگر از مدل های کار در منزل مدیریت سایت از راه دور است. بسیاری از شرکت‌ها هستند که به افرادی نیاز دارند تا مدیریت سایتشان را بر عهده بگیرد و کارهای سایتشان را انجام بدهند. مدیریت سایت یعنی هر کاری که مربوط به سایت باشد. مثلا ارسال مقالات بر روی سایت، ارسال خبرنامه، پاسخ به سوالات کاربران، تغییر قسمت هایی از سایت و یا بررسی ترافیک روزانه و ماهانه سایت و…

برای اینکه بتوانید این روش کار در منزل را راه اندازی کنید باید اصول وبمستری را بدانید. یادگیری اصول وبمستری اصلا کار سخت و دشواری نیست. آموزش های رایگان زیادی در این زمینه داخل اینترنت وجود دارد برای اینکه به یک وبمستر حرفه‌ای تبدیل شوید باید کار با سایت سازهایی مثل وردپرس و جوملا را یاد بگیرید. همچنین باید کار با یک سری ابزارهای تحلیل سایت مثل گوگل آنالیتیکس وگوگل وبمستر تولز هم یاد بگیرید.

در واقع برای درآمدزایی از مدیریت سایت از راه دور باید به یک وبمستر تبدیل شوید. وقتی اسم وبمستر میاد خیلی از افراد فکر می کنند که حتما باید فردی برنامه نویس و کدنویس باشند. اما برای تبدیل شدن به یک وبمستر حرفه ای اصلا نیاز نیست اصول برنامه نویسی و کد نویسی را یاد بگیرید. شما باید مدیریت یک سایت را کامل یاد بگیرید.

خیلی از شرکت ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند سایتشان را از راه دور مدیریت کنند. این کار می تواند یک کسب و کار در منزل خوب برای شما باشد.

11) درآمدزایی در خانه، با طراحی سایت

این یکی را دیگر نمی‌توانم انجام دهم… نه دانش فنی و کدنویسی دارم؛ نه تجربه آن را تا حالا داشته‌ام. تازه علاوه بر آن باید شرکت داشته باشم که سرمایه ندارم.”

تا چند سال پیش، این حرف شما درست بود. اما الان اینطور نیست! چون طراحی سایت را در خانه هم می‌توانید انجام دهید و یکی از بهترین کار در منزل محسوب میشود. اگر می‌خواهید در مورد درآمد طراحی سایت بدانید

علاوه بر آن، روشی وجود دارد که نیازی نیست برنامه نویسی بلد باشید: وآن هم گرفتن نمایندگی از پرتال

یعنی چی؟ شما با کمک نمایندگی پرتال، می‌توانید مثل یک شرکت طراحی سایت مستقل کار کنید و مشتری داشته باشید. یعنی اینکه فروشگاه ساز پرتال، این امکان را به شما می‌دهد، تا سایت و فروشگاه را به دیگران ارائه کنید و در مقابل درصدی از آن را به خودش برگردانید. در عین اینکه به کدنویسی هم نیاز ندارید!

12) مدیر و ادمین شبکه های اجتماعی شوید

یکی از راحت ترین و ساده ترین کارهایی که در کار در منزل می توانید از آن کسب درآمد بالایی داشته باشید، مدیریت و ادمین شبکه های اجتماعی مثل پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی است. این روزها پیج های اینستاگرام و کانال های تلگرام توانستن به درآمدهای بسیار زیادی برسند و برای بقا در عرصه رقابت باید محتوا های جذاب و مفیدی را منتشر کنند.

افراد زیادی هستند که برای مدیریت پیچ های اینستاگرامی و کانال تلگرامی شان به ادمین نیاز دارند تا بتوانند مدیریت شبکه‌های اجتماعی شان را بر عهده بگیرند. شما با تولید محتوای جذاب برای این پیج ها و کانال ها و یا حتی مدیریت آنها می توانید کسب درآمد کنید. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کار سخت و دشواری نیست و فقط کافیست به پیج ها و شبکه های اجتماعی دیگران سر بزنید و ایده های جذاب برای تولید محتوا به دست می آورید و داخل پیج و کانال تلگرامی آنها قرار بدهید.

13) کار در منزل با فروش مجدد محصولات دیگران

یکی دیگر از بهترین کارهایی که می توانید در رابطه با کار در منزل راه اندازی کنید. خرید محصولات و کالاهای دست دوم دیگران و فروش مجدد آن است. شما می توانید محصولات و کالای دست دوم دیگران را با قیمت های بسیار پایینی بخرید و مجدداً بفروشید. شما می توانید با پیدا کردن کالاها و محصولات دست دوم دیگران مثل بدلیجات و عتیقه جات، کیف و کفش های دست دوم، لباس ها و… درامد بالایی را تجربه کنید. فقط کافی است که محصولات دست دوم پیدا و تهیه کنید و بعد از بازسازی و درست کردن آنها، آنها را دوباره بفروشید.

این مدل کسب و کار در منزل یکی از پر درآمد ترین و پولساز ترین مدل ها در کشور های خارجی است مطمئن باشید با راه‌اندازی این ایده در ایران می توانید به درآمدهای بسیار زیادی برسید. اصلا بابت سرمایه نگران نباشید. برای خرید و تهیه محصولات دست دوم به سرمایه بالایی نیاز ندارید و می توانید این کار را با کمترین سرمایه ممکن کنید. بهتر است برای شروع از بدلیجات و عتیقه جات شروع کنید و بعد از اینکه درآمد تان افزایش پیدا کرد و فروش محصولات تان بیشتر شد محصولات جدیدی را خریداری کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

14) کسب درآمد و کار در منزل از فتوشاپ و ادیت ویدیو

خب حالا ببینیم چگونه می‌توانیم از آن درآمد داشته باشیم.  بعضی از شرکت‌ها یا افراد، مهارت یا زمان فتوشاپ و تدوین ویدیو را ندارند. ترجیح می‌دهند، آن را به فرد دیگری بسپارند. شما راحت می‌توانید با درست کردن یک رزومه برای خودتان، سفارش بقیه را بگیرید و دستمزد کارتان را بگیرید.

15) تولید فایل های صوتی در منزل

یکی دیگر از پولساز ترین و پر درآمد ترین مدل کسب و کار در منزل، تولید فایل های صوتی است. اگر فکر می کنید که صدایتان خوب است این ایده را به شما پیشنهاد میکنم. در این مدل کار در منزل شما مقالات و فایل های متنی را به فایل های صوتی تبدیل می کنید.

برای شروع می توانید از خود ضبط صوت موبایلتان استفاده کنید. برای اینکه در این کار مهارت و تخصصتان افزایش پیدا کند پیشنهاد می کنم حتما تمرین کنید. برای شروع و درآمدزایی از این مدل کسب و کار شما میتوانید مقالاتی که در سایت‌ها منتشر می شود را با صدای خودتان ضبط کنید. مطمئن باشید افراد زیادی هستند که قصد دارند برای تولید محتوا سایتشان مقالاتشان را به فایل های صوتی تبدیل کنند. چون گوش دادن به فایلهای صوتی خیلی راحت تر و ساده تر از خواندن مقالات و فایل های متنی است.

در ابتدا با دریافت هزینه کمی می توانید این کار را برای مدیران سایتها انجام بدهید و مقالات آنها را به فایل های صوتی و mp۳ تبدیل کنید و در اختیار آن ها بگذارید. اصلا کار سخت و دشواری نیست و به راحتی و با چند بار تمرین کردن این کار امکان پذیر است. مطمئن باشید که اگر این ایده را راه اندازی کنید مدیران وب سایت های زیادی از این کار شما استقبال خواهند کرد و بعد از اینکه ورودی و ترافیک سایتتان افزایش پیدا کرد درامدزایی کنید.

در این مدل کار در منزل هم می توانید با راه اندازی سایت کسب درآمد کنید و همین که می توانید برای گرفتن سفارش و ساخت فایل های صوتی از طریق سایت هایی مثل انجام میدم و پونیشا اقدام کنید.

16) کار اینترنتی در منزل، با فعالیت در بورس

این هم یک روش دیگر برای کسب درآمد در خانه و کار در منزل است. تنها ابزار مورد نیاز شما برای انجام آن، یک لپ تاپ و اینترنت است. به علاوه مقداری اطلاعات و مهارت در مورد تحلیل مالی و فعالیت در بورس که آن را هم مدتی یاد می‌گیرید.

معمولا با هر میزان سرمایه می‌توانید این کار را شروع کنید. درآمدی که در نهایت نصیبتان می‌شود که اغلب مقدار مشخصی ندارد.

17) تدریس خصوصی؛ راهی برای کسب درآمد در خانه

چه مهارتی دارید که فکر می‌کنید می‌توانید آن را به دیگران هم آموزش دهید؟ موسیقی، طراحی، ریاضی، برنامه نویسی، خیاطی و… از مهارت‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را تدریس کنید. چون افراد دیگر به دنبال یادگیری آن هستند.

در مورد میزان درآمد آن هم خودتان بهتر می‌دانید که هیچ مقدار مشخصی ندارد. مثلا یک جلسه تدریس خصوصی برنامه نویسی حدود 400-500 هزار تومان است. حالا اگر چندین جلسه و برای افراد مختلف کلاس بگذارید، درآمد خوبی خواهید داشت.

18) کسب درآمد و کار در منزل به کمک سایت های مارکت پلیس (marketplace)

در نهایت اگر حوصله راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سایت و پیج اینستاگرام را ندارید، یک راه دیگر (البته با درآمد کمتر) وجود دارد: “فروش محصولاتتان در سایت‌های بزرگ مارکت پِلِیس (market place)”

یعنی چی؟ یعنی اینکه شما می‌توانید محصولتان را در فروشگاه‌های بزرگی مانند دیجی کالا بگذارید. مثلا می‌توانید 100 عدد قاب موبایل را خریداری و آنها را در اختیار دیجی کالا قرار دهید و در مقابل، در ازای فروش هر کدام، سودی از این مجموعه دریافت کنید.

البته اگر به دنبال درآمد خوبی هستید، خودتان فروشنده اصلی باشید و سایت‌تان را راه اندازی کنید. چون مجبور نیستید، درصدی از فروش را به دیگران بدهید.

19) کسب درآمد دلاری از باینری آپشن

یکی دیگر از ایده های کسب و کار در خانه و کار در منزل کسب درآمد دلاری از سیستم باینری آپشن است. در این روش شما از طریق سیستم های باینری آپشن که تقریبا مشابه بورس است درآمدزایی کسب میکنید. اگر به دنبال یک ایده پولساز هستید و میخواهید در منزل خود درآمد دلاری داشته باشید این ایده را به شما پیشنهاد میکنم.

برای درآمدزایی از این روش شما فقط به یک سیستم شخصی مثل کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید. باینری آپشن تقریبا مشابه بورس است. شما در این سیستم ها از طریق پیش بینی معاملاتی که صورت میگیرند کسب درآمد می کنید. اگر معاملات را درست پیش بینی کنید سود معامله وارد حسابتان میشود اما اگر معاملات را اشتباه پیش بینی کنید مبلغی که بابت پیش بینی معاملات قرار دادین را از دست میدهید.

شاید فکر کنید که در این روش کسب و کار در منزل شما به صورت شانسی معاملات را پیش بینی می کنید!! ولی اصلا اینطور نیست. شما با ثبت نام در سایت هایی که این امکان را فراهم کرده اند ثبت نام میکنید و با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار میدهند شروع به تحلیل می کنید. اگر کار با این ابزارهارا یاد بگیرید میتوانید با پیش بینی درست معاملات درآمد دلاری کسب کنید.

شاید شما هم فکر کنید که کسب درآمد دلاری در ایران غیر ممکن است. ولی افراد زیادی هستند که در ایران درآمد به دلار دارند. خود من هم از این مدل کسب و کار در منزل استفاده کردم و توانسته ام  در روز درآمدزیادی را به دلار کسب کنم. البته باینری آپشن یک شغل اینترنتی با ریسک بالایی است. در این ایده کسب و کار در منزل اگر مهارت و استراتژی نداشته باشید ممکن است کل سرمایه تان را از دست بدهید.

اما اگر برای تحلیل استراتژی قوی داشته باشید میتوانید در روز درآمد دلاری زیادی داشته باشید. همه چیز بستگی به خودتان دارد که چقدر زمان بگذارید. اما به شما توصیه میکنم اگر هیچ مهارت و تخصص خاصی ندارید این مدل کسب و کار در خانه را انتخاب کنید.

سوالات متداول در مورد راه اندازی کسب و کار در منزل

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در جلسات مشاوره از من در مورد راه اندازی کسب و کار در خانه سوالات زیادی میپرسند در این بخش قصد دارم به پر تکرارترین سوالات پاسخ بدهم. ممکن است این سوالات سوالات شما در زمینه راه اندازی کار در خانه باشد. پس همراه من باشید.

1- آیا هر کس میتواند کار در خانه راه اندازی کند؟

هر کسی با هر شرایطی میتواند کار در منزل راه اندازی کند. برای راه اندازی کسب و کار در منزل در اولین قدم باید یک ایده مناسبی انتخاب کنید. انتخاب ایده مناسب بسیار مهم است و شما باید سعی کنید بهترین ایده را انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم بهترین و پولسازترین ایده ها را به شما معرفی کنیم. شما باید با توجه به علاقه خود بهترین ایده را انتخاب کنید. البته برای راه اندازی کسب و کار در منزل ایده های زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

2-آیا راه اندازی کار در منزل آسان است؟

هر کاری سختی خودش را دارد. اصلا اینطور نیست که راه انداز کسب و کار در منزل کار خیلی ساده و راحتی باشد. اما واقعا ارزش راه اندازی دارد. همین که کسب و کار از خودتان است و برای خودتان کار میکنید بهترین مزیت است. البته اگر قصد راه اندازی کار در منزل دارید نیازی نیست از شغل فعلی خود انصراف بدهید. اگر کارمند هستید در کنار شغل اصلیتان کسب و کارتان را راه اندازی کنید و بعد از اینکه به درآمد رسیدید همین شغلتان را به عنوان شغل اصلی ادامه بدهید.

3-چطور بهترین ایده برای راه اندازی کار در منزل را انتخاب کنیم؟

همان طور که گفتیم داشتن ایده یکی از مهمترین وظایف شما برای راه اندازی کسب و کار در منزل است. بهتر است ایده ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. داشتن علاقه در انتخاب ایده مناسب مهمترین فاکتور است. داشتن علاقه مهمترین شرت برای انتخاب ایده مناسب است.

4-برای راه اندازی کار در خانه باید مهارت و تخصص خاصی داشته باشیم؟

داشتن مهارت و تخصص برای راه اندازی کسب و کار در منزل میتواند کمک بزرگی به خودتان باشد. داشتن یکسری مهارت ها باعث کاهش هزینه های شما میشود. به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی و ساخت سایت را برای کسب و کارتان دارید اگر خودتان راه اندازی سایت را بلد باشید میتوانید با سلیقه خودتان برای کسب و کارتان سایت راه اندازی کنید.

کلام آخر: منتظر فرشته نجات نباشید!

برای شروع نکردن، تا دلتان بخواهد بهانه‌های مختلف هست. هنوز سرمایه ندارم، مهارتش را بلد نیستم، نکند موفق نشوم و ده‌ها دلیل دیگر، که اجازه نداده تا الان شروع کنید. قرار نیست در آینده شرایط ایده‌آلی پیش بیاید؛ اگر الان دست روی دست بگذارید.

  • کسب درآمد و کار در منزل را به عنوان یک گزینه عالی برای پول درآوردن پیشنهاد می‌کنیم؛ چون:
  • نیاز به سرمایۀ زیادی ندارد و در مقابل درآمد بالایی هم می‌تواند داشته باشد
  • برای انجامش هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارید
  • مهارت و دانش زیادی نمی‌خواهد
  • در هر شرایطی حتی زمانی که اغلب افراد به‎‌خاطر بحرانی مثل بیماری کرونا نمی‌توانند از خانه بیرون بیایند، مشغول کسب درآمد از آن هستند.

اگر راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی فکرتان را مشغول کرده ولی هنوز آن را ایجاد نکرده‌اید؛ الان این کار را انجام دهید. به امتحانش می‌ارزد. یک نکته بسیار مهم تر این است که اگر فکر می‌کنید مهارت و تخصصی ندارید اصلا ناامید نشوید. اصلا مهم نیست که شما تخصصی نداشته باشید. شما با کمی تمرین و مطالعه کردن میتوانید مهارت و تخصص تان را در زمینه ای که می خواهید افزایش بدهید. هیچکس ذاتی در زمینه متخصص نبوده است. پس به جای نگرانی و ناامیدی همین الان کسب و کار خانگیتان و کار در منزل را شروع کنید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و نهایت استفاده را ببرید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا