مشاغل خانگیاشتغالزایی

معرفی شغل پرستاری از سالمند, پرستاری در منزل

افراد سالمند زیادی در ایران هستند که نیاز به مراقبت های ویژه از سالمندان می باشند.در همین جهت افراد جوان زیادی رو به به شغل نگهداری از سالمند آورده اند.افراد در دوران سالمندی به دلیل دست و پنجه نرم کردن با بیماری ها و مشکلات خاص خودشان رفتار های غیر معمول زیادی از خود بروز می دهند که در این شرایط وظیفه ی یک نگهدار سالمند، آشنایی با روانشناسی سالمندان و بیماری هایی است که آن ها در این دوران به آن مبتلا می شوند.

پس کسانی که شغل مراقبت از سالمندان را انتخاب می کنند باید بدانند که این شغل نیازمند صبوری و خوشرویی زیادی می باشد.در این رابطه رشته هایی تدریس می شوند که افراد را در زمینه ی مراقبت و نگهداری از سالمند، تعلیم می دهند.تخصص پیر پزشکی جز این دسته از رشته ها می باشد.این رشته نگهداران سالمند، را برای مراقبت روزانه از سالمندان بیمار آماده می سازد.

معرفی شغل نگهدار سالمند

یکی از انواع نگهداری، نگهداری از سالمند می باشد.آن ها با گذراندن دوره های آموزشی نگهداری از سالمند، آموزش دیده اند که کاملا اصولی و حرفه ای از سالمندان با نیاز های خاص مراقبت کنند.

آنها به زبان سالمندان آشنایی داشته و با شناخت آن ها و احتیاجاتشان می توانند به بهترین شکل از سالمندان شما مراقبت نمایند.نگهداران سالمندمی توانند بخوبی با سالمندان ارتباط برقرار کرده و به بهبود زندگی آن ها کمک نمایند.

خصوصیات فردی یک نگهدار سالمند

کسانی که می خواهند شغل نگهداری از سالمندان در منزل را انتخاب کنند باید بدانند که سالمندان هرکدام دارای روحیات و خلق و خوی متفاوت می باشند.برخی از آنها همیشه عصبی و افسرده هستند و یا برخی دیگر خشنود می باشند و از اینکه یک نگهدار سالمند را استخدام کردند راضی هستند. اگر شما یک نگهدار سالمندهستید باید شخصی مهربان،خوشرو،فهیم، صبور و از توانایی جسمی بالایی برخوردار باشید. بعضی سالمندان متاسفانه مبتلا به بیماری های سخت و طاقت فرسایی می باشند.اگر شما مسئولیت مراقبت از سالمندان بیمار را به عهده دارید باید روحیه ای صبور و مقاومی داشته باشید و در هرشرایطی قوی باشید.

وظایف و مسئولیت های نگهدار از سالمندان

  • کمک به بیمار در غذاخوردن،استحمام و لباس پوشیدن
  • بردن سالمند بیمار برای ملاقات با پزشک
  • رعایت توصیه های پزشکی و مراقبت از سالمند
  • دادن دارو به بیمار
  • تمرین دادن و ماساژ بیماران

نگهدار سالمنددر منزل علاوه بر مسئولیت هایی که در قبال شرایط جسمی بیمار دارد باید مراقب سلامتی روحی بیمار نیز باشند.برخی سالمندان، چون نمی توانند مثل سابق زندگی کنند و با مشکلات زیادی روبه رو هستند گاهی توان کنترل رفتارها و حرکات خود را ندارند.یک نگهدار سالمند وظیفه دارد تا در هر شرایطی با خوشرویی با سالمند رفتار کرده وموجب بهبود سلامت روحی سالمند شود.

درآمد پرستار سالمند

شغل نگهداری از سالمند به صورت شبانه‌روزی و انجام امور منزل می‌تواند از 3 میلیون و ۵۰۰ تا 4 میلیون تومان هم برای شاغلان آن درآمد داشته باشد.

سخن آخر اینکه، همه ما این دوران را خواهیم داشت، کمی مطالعه در مورد این دوران کمک می‌کند تا هم خود آماده‌ی گذراندن بهینه این دوران باشیم و هم بتوانیم هم‌دلی و درک درستی از عزیزان این سنین در کنارمان داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا