حساب و کیف پول اینترنتی

آموزش افتتاح حساب بیت کوین بلاک چین (Bitcoin Wallet)

حساب بیت کوین Blockchain بلاک چین یکی از کیف پول های معروف بیت کوین Bitcoin است که در حال حاضر کیف پول آن علاوه بر بیت کوین از بیت کوین کش، اتریوم، استلار و دلار پاکس (USD PAX) نیز پشتیبانی می‌کند. در این آموزش، تمرکز ما روی ساخت کیف پول بیت کوین است ولی با ساخت حساب در سایت بلاک چین، علاوه بر بیت کوین شما دارای کیف پول بیت کوین کش، اتریوم و استلار نیز می‌شوید.

این کیف پول دارای ایردراپ های پر سود است از این نوع می شه دریافت رایگان استلار را مثال زد و هر موقع ارزی را اضافه می کند به صورت رایگان مقداری را می توانید دریافت کنید.

شما می توانید با باز کردن حساب بیت کوین شروع به جمع آوری بیت کوین رایگان کنید. و کسب درآمد کنید.
شما می توانید به روش های زیر بیت کوین به دست آورید:

  • استخراج (Mining)
  • خرید آن با استفاده از پول فیزیکی (Exchange)
  • درآمد قطره ای در ازای مشاهده تبلیغات و Faucet و…
  • سرمایه گذاری
  • بازی ها و …

کیف پول بلاک چین یا Blockchain Wallet ، امن ترین و محبوب ترین کیف پول برای سپرده گذاری و ذخیره ارزهای دیجیتال می باشد. اولین کیف پول سخت افزاری بلاک چین در آگوست 2011 میلادی پدیدار شد.

بیت کوین ها در شبکه بیت کوین به عنوان پاداش پردازش تراکنش های بیت کوین تولید می شوند. در این فرایند، کاربران قدرت محاسباتی کامپیوتر خود را به پردازش و ثبت تراکنشها در بلاک چین اختصاص می دهند. این کار که استخراج (Mining) نامیده می شود، توسط اشخاص یا شرکتها برای بدست آوردن بیت کوین های تازه تولید شده و نیز کارمزدهای پرداخت شده در شبکه انجام می شود. بجز استخراج، امکان بدست آوردن بیت کوین از طریق خرید بیت کوین در قبال پرداخت سایر ارزها یا پولهای الکترونیک یا سایر محصولات و خدمات امکان پذیر است.

افتتاح حساب بیت کوین بلاک چین

سریعترین و راحت ترین روش ساخت حساب بیت کوین و کار با آن، استفاده از سایت معروف بلاک چین (Blockchain) است. جهت ساخت حساب در بلاک چین، از لینک زیر استفاده نمایید

نکته: از قند شکن برای ورود به سایت استفاده کنید.

با وارد شدن به لینک بالا، در بالای صفحه بر روی SIGN UP کلیک کنید و یک فرم ثبت نام مشاهده می کنید که جهت افتتاح حساب لازم است تنها ایمیل خودتان را وارد کنید و یک پسورد انتخاب نمایید و بر روی Continue کلیک کنید تا حساب شما ساخته شود. سپس باید ایمیلی که برای شما فرستاده می شود را هم تایید کنید و اطلاعات آن را نگهدارید!
در حساب کاربری خود می توانید موجودی حسابتان را مشاهده کنید و همچنین شامل اقدامات دیگری می شود که می توانید از طریق همین صفحه انجام دهید.
پس از ثبت نام باید توجه داشته باشید که برای امنیت بیشتر حسابتان باید به قسمت security CENTER رفته و تمام موارد خواسته شده و اقدامات لازم را انجام دهید تا امنیت حسابتان بالا برود.

در اولین اقدام باید ایمیل خود را تایید کنید که برای این کار باید به ایمیل خود رفته و ایمیلی که از طرف BLOCKCHAIN برای شما آمده را باز کنید و وارد لینک شوید. در آن ایمیل علاوه بر لینک تایید ایمیل لینک دیگری وجود دارد که Wallet ID نام دارد و از این پس باید با وارد کردن آن ID وارد حساب خود شوید که به دلیل طولانی بودن آن ID بهتر است که وارد آن لینک شوید و آن را در مرورگر خود Bookmark کنید تا پس از آن فقط با زدن پسورد خود وارد حسابتان شوید. (یا اطلاعات ایمیل شده را در سیستم خود ذخیره کنید تا هر وقت نیاز شد داشته باشید.)

آموزش بخش های مهم سایت

Dashboard منو اصلی
Send: فرستادن ارز
Request: دریافت ارز
Currency: نوع ارز
from: از کدام کیف پول
To: شماره کیف پولی که می خواهید ارز براش بفرستید
Amount: مقدار
Description: توضیحات
Network Fee: کارمزد که دارای دو حالت است یکی سریع با کارمزد بالا یکی هم با سرعت پایین و کارمزد کمتر
Copy & Share Address: آدرسی که باید کپی کنید و به طرف بدهید که برای شما ارز انتقال دهد.
Total Balance: کل موجودی شما
Wallet Balance: موجودی کیف پول ها
Hardware Balance: موجودی سخت افزاری
Buy & Sell خرید و فروش ارز که نیاز به تایید هویت است. متاسفانه ایران را ندارد.
Swap: تبدیل ارزها به یکدیگر
USD PaxNew مدیریت ارز دلار
Bitcoin: مدیریت ارز بیت کوین
Ether: مدیریت ارز اتریوم
Bitcoin Cash: مدیریت ارز بیت کوین کش
Stellar: مدیریت ارز استلار
Hardware: نیاز به کیف پول سخت افزاری Blockchain Lockbox
security Center: امنیت کیف پول
Verify Your Personal Email: فعال سازی ایمیل
Turn on Two-Step Verification: ورود دو مرحله ای
Save Backup Phrase: ذخیره کد پشتیبانی حساب
Wallet ID: خیلی ها این را با آدرس بیت کوین اشتباه می گیرند ولی آدرس بیت کوین نیست و باید توجه کنید که این را نباید به کسی بدهید.
Mobile App Pairing Code: برای نصب نرم افزار کیف پول در گوشی استفاده می شود.
Mobile Number: فعال سازی شماره موبایل
Wallets & Addresses: برای اضافه کردن آدرس کیف پول ثابت
برای دیدن شماره حساب بیت کوین خود در صفحه کاربری خود گزینه Request کلیک کنید.
شماره حساب بیت کوین شما چیزی شبیه به این است: 1BK1tTiwGkBG6pdNd3RF7ZHNBxFSQEq8YG

نکته: توجه داشته باشید که سایت اعلام کرده است ممکن است شماره حساب شما پس از انجام تراکنش تغییر کند. پس توجه داشته باشید که برای انجام تراکنش های جدید حتما شماره حساب خود را بررسی کنید.

تنظیمات امنیتی حساب بلاک چین

یکی از مهمترین کارهایی که پس از افتتاح حساب بیت کوین در بلاک چین باید انجام دهید، افزایش امنیت حساب خود می باشد. بنابراین بر روی security CENTER کلیک نمایید تا وارد صفحه بعد شوید و امنیت بلاک چین را بالا ببرید.

سطح اول

این سطح دارای سه گزینه است که تکمیل آن موجب می شود در صورت فراموش کردن پسورد، بازهم بتوانید حساب و دارایی خود را باز پس گیرید. بنابراین با توجه به توضیحات آن را تکمیل نمایید.

Email Verified: این گزینه مربوط به تایید ایمیل است که پس از افتتاح حساب بیت کوین در بلاک چین، آن را انجام داده‌ایم.

Backup Recovery Phrase: با کلیک بر روی این گزینه، چند کلمه معنادار انگلیسی به طور تصادفی به شما نمایش داده می‌شود که باید آن ها را به ترتیب در جایی امن یادداشت کنید. در صورت فراموش کردن رمز عبور، از این کلمات می توانید برای بازیابی کیف پول خود استفاده نمایید.

Create Password Hint: در این بخش می توانید یک عبارت بنویسید که در صورت فراموشی پسورد، به شما کمک نماید تا پسورد خود را به یاد آورید. این عبارت به ایمیل شما ارسال خواهد شد. برای امنیت حساب خود حتما دقت کنید که این عبارت را به گونه ای انتخاب نمایید تا فقط به شما کمک کند که پسورد خود را به یاد آورید و به دیگران هیچ کمکی در یافتن پسورد نکند.

سطح دوم

این بخش دارای دو گزینه است که امنیت ورود به حساب شما را به شدت بالا می برد. با توجه به اینکه بلاک چین برای ارسال پیامک به اپراتورهای تلفن همراه در ایران دچار مشکل است، این بخش را با توجه به توضیحات ذیل تکمیل فرمایید.

ابتدا نرم افزار Google Authenticator را در گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب نمایید. این نرم افزار را می توانید به صورت رایگان از App Store یا Play Store دانلود نمایید.

سپس از بخش تنظیمات امنیتی حساب بلاک چین خود، گزینه Enable Two Step را انتخاب و بر روی Enable کلیک نمایید.

حال بر روی عبارت Use Google Authenticator or Yubikey کلیک کنید و نرم افزار Google Authenticator را که بر روی گوشی خود نصب کرده اید را باز و علامت + در پایین صفحه را لمس و گزینه Scan barcode را انتخاب کنید. سپس دوربین گوشی را روی تصویر بار کد نگه دارید تا یک کد شش رقمی برایتان نشان دهد. کد شش رقمی را در کادر تصویر وارد و گزینه Enable 2FA را فشار دهید.

از این پس، برای لاگین به اکانت بلاک چین خود، پس از وارد نمودن wallet id و رمزعبور، باید نرم افزار Google Authenticator را اجرا و کد شش رقمی نمایش داده شده توسط نرم افزار را در قسمت مربوطه بنویسید.

توجه داشته باشید این کد فقط ۳۰ ثانیه اعتبار دارد و بعد از این مدت باید کد جدید را وارد نمایید. همچنین لازم به ذکر است که این نرم افزار نیازی به اینترنت ندارد.

سطح سوم

Tor Blocked: در این سطح با مسدود کردن ترافیک‌هایی که از شبکه TOR استفاده می کنند به افزایش امنیت کیف پول بیت کوین افزوده می گردد. برای فعال کردن این گزینه کافیست بر روی آن کلیک نمایید و سپس بر روی دکمه Block کلیک فرمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام در ایران هم میشه فری بیت کوین بدست آورد وتبدیل به پول کرد ؟کجاها امکان تبدیل است؟

    1. سلام
      بله میشه. ولی از اسمش که پیداس رایگان هستش و به دست اوردنشم خیلی قطره ای هستش .. یعنی ذره ذره و مقداره کمی میشه رایگان بدست اورد. و تبدیل کردنشم به ریال از طریق صرافی های آنلاین امکان پذیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا