برند انیموکا دور بودجه 7 میلیون دلاری پارام لبز را رهبری می کند
به گفته مدیرعامل پارام لبز، فقدان زیرساخت بازی وب 3 همچنان بزرگترین مانع برای پذیرش جریان اصلی است.
توسعهدهنده زیرساختهای بازی پارام لبز در یک دور سرمایهگذاری «بهطور قابلتوجهی بیش از حد اشتراک» سرمایهای به ارزش ۷ میلیون دلار جمعآوری کرد.
دور 7 میلیون دلاری اکوسیستم بازی مدولار توسط شرکت برند انیموکا سرمایه گذاری مخاطره آمیز (VC) با مشارکت شرکت های سرمایه گذاری از جمله Delphi Ventures، Cypher Capital، P2 Ventures (Polygon Ventures سابق)، Mechanism Capital، Merit Circle، TRGC Capital، هدایت شد. Peak Group، MH Ventures.
این بودجه برای رفع یکی از مهمترین کاستیهای بازی وب 3 – فقدان زیرساختهای اساسی – استفاده خواهد شد. به گفته آنتونی اندرسون، مدیرعامل پارام لبز و Kiraverse، اکوسیستمهای بازی مدولار مانند Param برای پایهگذاری نسل بعدی بازیهای وب 3 بسیار مهم هستند.
اندرسون به کوین تلگراف گفت:
برخلاف اکثر استودیوهای وب 3 که بر روی توسعه عناوین تک بازی تمرکز می کنند، اکوسیستم های مدولار محصولات و اجزای مختلفی را ارائه می دهند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بازی های خود را از این ماژول ها بسازند و ابزارهای ضروری را برای توسعه دهندگان دیگر فراهم می کند تا از آنها استفاده کرده و در پروژه های خود ادغام کنند.”
دور تأمین مالی پیش از رشد قابل توجه پلتفرم بازی Param است که اخیراً از 300000 کاربر فعال روزانه (DAU) فراتر رفته است. صفحه X پروتکل نیز قبل از دور سرمایه گذاری از مرز 2.5 میلیون دنبال کننده عبور کرده است.
یات سیو، بنیانگذار برند انیموکا و بنکس Face Clan، همچنین سرمایه گذاری های استراتژیک در این پروتکل انجام دادند. به گفته یات سیو، پارام لبز می تواند به تحقق چشم انداز یک متاورژن واقعاً باز کمک کند. سیو نوشت:
ما از شراکت با پارام لبز برای پیشبرد حقوق مالکیت دیجیتال در بازی هیجانزده هستیم و ما را یک گام به تحقق چشمانداز دنیای متاورز واقعاً باز نزدیکتر میکنیم. این همکاری با دیدگاه مشترک ما برای بازتعریف چشمانداز بازی مطابقت دارد و تضمین میکند که گیمرها مالک واقعی داراییهای دیجیتال خود هستند.»
بازی وب 3 برای پذیرش جریان اصلی نیاز به زیرساخت دارد
به گفته اندرسون، فقدان زیرساخت بازی وب 3، ادغام بلاک چین را برای توسعه دهندگان دشوار می کند، که یکی از بزرگترین چالش ها برای پذیرش جریان اصلی است:
تمرکز بر زیرساخت بسیار مهم است زیرا نه تنها به چالشهای موجود در بازیهایی که در حال توسعه ما هستیم میپردازد، بلکه این پتانسیل را دارد که در صدها، اگر نه هزاران تجربه دیگر، استفاده شود. این به طور قابل توجهی به پذیرش بازی های بلاک چین کمک می کند.”
فقدان زیرساخت بازیهای بلاک چین در این هفته بیشتر آشکار شد، زیرا نیک گریناوالت، بنیانگذار بازی Wanderers، پیشنمایش بازی را به اشتراک گذاشت و به طعنه آن را «آینده بازیها» در پستی در 15 می X نامید .
این ویدیو نشان میدهد که گیمپلی هر چند ثانیه یکبار متوقف میشود، زیرا کیف پول متامسک برای ضبط تک تک عکسها روی زنجیره ظاهر میشود. در حالی که ویدیو به عنوان یک پست طنز تلقی می شد، نه یک پیش نمایش واقعی، نیاز به زیرساخت بازی یکپارچه را نشان می دهد.
به گفته اندرسون از پارام لبز، برای دستیابی به پذیرش واقعی واقعی، بازیهای وب 3 باید داراییهای رمزنگاری و فناوری وب 3 را بهطور ارگانیک و بدون هیچ نقطه اصطکاک مزاحم ترکیب کنند:
گیمرها باید بتوانند با داراییهای زنجیرهای بدون اینکه متوجه شوند تعامل داشته باشند، در حالی که همچنان از ویژگیهایی مانند تجارت داراییها با دوستان و کسب درآمد از زمان درون بازی خود بهره میبرند.»