ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

ارز دیجیتال پترو ارز ملی ونزوئلا

ارز دیجیتال پترو واحد پولی و ارزی کشور ونزوئلا است. پشتیبان این ارز دیجیتال ذخایر نفتی کشور ونزوئلا می باشد. نرخ این ارز دیجیتال به گونه ای طراحی شده که نوسان چندانی نداشته باشد. هدف اصلی به وجود آمدن ارز دیجیتال پترو دور زدن تحریم های آمریکا بود. کشورونزوئلا تنها از راه صادرات نفت اقتصاد خود را می چرخاند ودولت قصد داشت با گسترش ارزدیجیتال رسمی خود کمکی به چرخه ی اقتصاد کشورش بکند و آن را نجات دهد که در آن موفق نبود.
پترو (ارز دیجیتال ونزوئلا) دارای ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد است که آن را از بقیه متمایز می‌سازد.

تولد ارز دیجیتال پترو

ارزدیجیتال پترو در دسامبر 2017 برای اولین بار توسط دولت صادر شد.پترو در بستر بلاک چین NEM راه اندازی شد. در ژانویه ی 2018 اولین وایت پیپر رسمی این رمزارز منتشر شد. دو ماه بعد روی نسخه ی منتشر شده اصلاحاتی صورت گرفت. در فوریه ی 2018 بخشی از ذخایر نفتی میدان اورینوکو به عنوان پشتوانه ی این ارز قرار گرفت. دولت ونزوئلا تا کنون اقدامات زیادی جهت ترویج استفاده از ارزدیجیتال پترو انجام داده نظیر پرداخت حقوق کارمندان بازنشسته با پترو و…اما مردم استقبالی از این ارزدیجیتال به عمل نیاوردند. این ارز را می توان با ارزهای بیت کوین ، لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خریداری نمود.

تفاوت‌های پترو با سایر ارزهای دیجیتال

اولین تفاوت به این مساله مربوط می‌شود که پترو با پشتوانه ۵ میلیارد بشکه نفت ذخیره شده ونزوئلا عرضه می‌شود که همین نکته مهم اصلی‌ترین عامل امنیت دارایی خریداران پترو به شمار می‌رود. نفت یک محصول فیزیکی است که در حال حاضر هر بشکه آن ۶۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار صرفا بر اساس عرضه و تقاضا استوار است. قیمت هر واحد پترو با قیمت هر بشکه نفت ونزوئلا برابر خواهد بود.

استقبالی که از پترو صورت نپذیرفت!

پس از روی کار آمدن ارزدیجیتال پترومردم از آن استقبالی نکردند و آن را به عنوان یک رمزارز کاربردی قبول نداشتند. گزارشات جمع آوری شده درباره ی این رمزارز ملی نشان داد که پترو هیچ کاربر یا سرمایه گذاری به عنوان یک ارزدیجیتالی ندارد و حتی مغازه یا سازمانی نیست که آن را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد. نکته ی جالب این است که با روشن شدن این موضوع تلاشی برای بهبود ارز دیجیتال پترو انجام نشد.

قیمت

نرخ این ارز دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده که نوسان چندانی نداشته باشد. در واقع دولت ونزوئلا طرحی برای اطمینان از ثبات پترو، آماده کرده است. همچنین مقامات این کشور می‌توانند این اطمینان را به خریداران این ارز دیجیتال بدهند که هیچ نوسان شدیدی در قیمت این ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت. کاربران همچنین می‌توانند مصرف پترو را ردیابی کنند و به همین دلیل امکان پولشویی با آن وجود ندارد.

نگاهی به آنچه بر این ارز گذشت

در تاریخ 10 مارس 2018، دولت ونزوئلا اعلام کرد که در پیش فروش اولیه پترو، در بیش از ۱۸۶,۰۰۰ فقره گواهی خرید، بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. چند روز بعد در همان زمان دونالد ترامپ با صدور فرمانی هرگونه معامله ارز دیجیتال پترو را برای آمریکا و هم پیمانانش ممنوع کرد و آن را به فهرست تحریم های ونزوئلا افزود. این درحالی بود که یکی از دلایل اصلی توسعه ارز دیجیتال دور زدن تحریم‌های آمریکا اعلام شده بود.

البته با این وجود دولت ونزوئلا معتقد است که دولت آمریکا نمی‌تواند جلوی معاملات این ارز دیجیتال را بگیرد. در آوریل 2018 خوزه ویلما مورا، وزیر بازرگانی خارجی ونزوئلا از احتمال تجارت این کشور با روسیه با استفاده از ارز دیجیتال ملی خبر داد. چندی بعد منابع غیررسمی اعلام کردند که دولت این کشور اجازه ورود تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال را نمی‌دهد.

در آگوست 2018، رئیس‌جمهور ونزوئلا نیکولاس مادورو اعلام کرد که پتروبه عنوان واحد پولی و ارزی در این کشور استفاده خواهد شد. نیکولاس مادورو به طور رسمی در تلویزیون اعلام کرد که شرکت نفت دولتی پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) ازپترو به عنوان واحد پولی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این دولت سیستم جدید مبتنی بر پترو را برای پرداخت حقوق و قیمت‌گذاری کالا و خدمات معرفی خواهد کرد.

در 18 آگوست 2018، خبرگزاری رویترز در خبری از وضعیت ونزوئلا اعلام کرد که تصمیم دولت این کشور برای رسمی شدن پترو به عنوان یکی از واحدهای پولی این کشور بلافاصله منجر به کاهش موثر ۹۶ درصدی ارزش پول این کشور شده بود.

دستور پذیرش به بانک ها

در 28 آگوست 2018 رئیس جمهور ونزوئلا دستور پذیرش ارز دیجیتال پترورا به بانک‌ها صادر کرد. در همان زمان رویترز اعلام کرد که به نظر می‌رسد تراکنشی در شبکه ارز دیجیتال پترو انجام نمی‌شود. در 21 سپتامبر 2018 رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که ارز دیجیتال ونزوئلا از اکتبر 2018 در انجام تراکنش‌های تجاری بین‌المللی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در 3 اکتبر 2018 وب‌سایت تخصصی CCN در گزارشی ادعا کرد که ارز دیجیتال پترو یک پروژه کپی برداری شده از ارز دیجیتال دیگری به نام دش (Dash) است. در 5 اکتبر 2018 دلسی رودریگز (Delcy Rodriguez) معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که مردم ونزوئلا باید برای پرداخت هزینه‌های گذرنامه از ارز دولتی پترو استفاده کنند. در 20 اکتبر 2018 نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که مذاکره با ۶ صرافی ارزهای دیجیتال را برای مبادلات ارزپترو، آغاز کرده و تمامی مجوزهای لازم برای این منظور، آماده است. در 29 اکتبر 2018 فروش رسمی ارز دیجیتال ونزوئلا اعلام شد.

شروع خرید پترو در ونزوئلا

وزارت اقتصاد ونزوئلا، طی یک پست توئیتری اکتبر اعلام کرد که ارز دیجیتال پترو، برای خرید با پول نقد و ارزهای دیجیتال، آماده است. در 7 دسامبر 2018 رئیس جمهور ونزوئلا از فروش نفت این کشور با ارز دیجیتال پترو خبر داد. در 11 فوریه 2019 قوانین جدیدی برای وضع مالیات و استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت اعلام شد. در 17 می 2019 نمایندگان ونزوئلا و روسیه برای استفاده از روبل و پترو در مبادلات مشترک با هم مذاکره کردند. در 4 جولای 2019، مادورو به بانک‌ مرکزی ونزوئلا دستور داد که پترو را در تمامی شاخه‌های خود بپذیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا