اخبار

بازار نزولی 2022 بدترین بازار ثبت شده بوده است – گلس‌نود

تجزیه و تحلیل اخیر وان چین توسط گلس‌نود نشان داده است که چرخه نزولی فعلی بیت کوین بدترین چرخه تاریخ است.

به گفته گلس‌نود، عوامل متعددی در تبدیل شدن بازار نزولی کریپتو به بدترین وضعیت ثبت‌شده تاکنون نقش داشته است، و اکثر معامله‌گران بیت‌کوین پنهان هستند و به فروش خود با ضرر ادامه می‌دهند.

گزارش روز شنبه شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین گلس‌نود با عنوان “خرس نسبت های تاریخی” نشان می دهد که چگونه افت فعلی بیت کوین به زیر میانگین متحرک 200 روزه (MA)، انحراف منفی از قیمت واقعی و ضرر خالص تحقق یافته باعث شده است تا سال 2022 به بدترین حالت در تاریخ بیت کوین تبدیل شود:

در این میان، بیت‌کوین و اتریوم هر دو کمتر از ATH چرخه قبلی خود معامله کردند که برای اولین بار در تاریخ است.

اولین و واضح ترین نشانه بازار نزولی زمانی است که قیمت نقدی بیت کوین به زیر MA 200 روزه و سناریوی شدیدتر، یعنی MA 200 هفته ای کاهش می یابد. برای نشان دادن میزان نادر بودن سطوح قیمت فعلی، گلس‌نود نشان داد که در طول بازار نزولی ۲۰۲۲، بیت‌کوین به زیر نیمی از سطح MA ۲۰۰ روزه سقوط کرده است.

قیمت بیت کوین برای اولین بار از سال 2015 به زیر 0.5 میلی متر سقوط کرد: گلس نود

گلس‌نود همچنین نشان داد که سقوط به زیر 0.5 مایر مولتیپل (MM) یک موقعیت بسیار نادر است که از سال 2015 رخ نداده است. فاکتورهای MM در تغییرات قیمت بالاتر و زیر MA 200 روزه برای نشان دادن شرایط بیش خرید یا فروش بیش از حد متغیر است. در این گزارش آمده است: “تنها 84 روز از 4160 روز معاملاتی (2%) ارزش MM بسته شدن زیر 0.5 را ثبت کرده اند.

برای اولین بار در تاریخ، چرخه 22-2021 مقدار MM کمتری (0.487) نسبت به چرخه قبلی (0.511) ثبت کرده است.

تایید شدت شرایط فعلی بازار، کاهش قیمت نقدی به زیر قیمت واقعی است که معامله گران را مجبور کرده است تا سکه های خود را به طور فزاینده ای با ضرر بفروشند. گلس‌نود خاطرنشان کرد که چنین اثر آبشاری «معمولاً برای بازارهای نزولی و تسلیم بازار است».

گلس‌نود گفت مواردی که قیمت‌های نقدی کمتر از قیمت واقعی معامله می‌شوند غیرمعمول هستند و اشاره کرد که این سومین بار در شش سال گذشته و پنجمین بار از زمان عرضه بیت‌کوین در سال 2009 است:

قیمت‌های نقطه‌ای در حال حاضر با 11.3 درصد تخفیف نسبت به قیمت واقعی معامله می‌شوند، که نشان می‌دهد میانگین شرکت‌کنندگان در بازار اکنون از موقعیت خود در زیر آب هستند.

نادر بودن این رویداد توسط مدل گلس‌نود نشان داده شده است که نشان می‌دهد تنها 13.9 درصد از کل روزهای معاملات بیت‌کوین شاهد کاهش قیمت‌های لحظه‌ای به زیر قیمت‌های واقعی بوده‌اند.

فقط 13.9 درصد از روزهای معاملاتی شاهد قیمت های لحظه ای زیر قیمت واقعی بوده اند: گلاسنود

این شرایط زمانی تشدید می‌شود که سرمایه‌گذاران زیان خود را در بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار قفل می‌کنند. زمانی که بیت کوین در ژوئن 2022 به زیر مرز 20000 دلار سقوط کرد ، گلاسنود نوشت که سرمایه گذاران بیت کوین در «بزرگترین زیان محقق شده روزانه به دلار در تاریخ» قفل کردند.

سرمایه‌گذاران مجموعاً در یک روز 4.234 میلیارد دلار ضرر کردند که نسبت به رکورد قبلی 3.457 میلیارد دلاری که در اواسط سال 2021 ثبت شده بود، 22.5 درصد افزایش داشت.

با فاکتورگیری در تمام معیارهای منفی، گلاسنود ارزیابی می کند که بازار در بحبوحه یک رویداد کاپیتولاسیون قرار دارد. کوین تلگراف این ارزیابی را در روز جمعه با اشاره به اینکه ماینرها شروع به فروش پشته های خود کرده اند ، تأیید کرد، که یکی دیگر از شاخص های کاپیتولاسیون است. چنین رویدادهایی اغلب نشان دهنده پایین ترین محدوده قیمت یک چرخه است.

بر اساس گزارش CoinGecko، بیت کوین در حال حاضر 70 درصد از بالاترین سطح خود در نوامبر 2021 کاهش یافته است و با قیمت 21207 دلار معامله می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا