حساب و کیف پول اینترنتی

کیف پول مای‌سلیوم mycelium ؛ بررسی کامل و نحوه استفاده

کیف پول « مای‌سلیوم » mycelium یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های بیت کوین است. مای‌سلیوم یک کیف پول بسیار امن است که به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین‌های خود را ذخیره، ارسال و یا دریافت کنند. در این مطلب، هر آنچه که باید درباره این کیف پول بدانید را توضیح می‌دهیم.

کیف پول مای‌سلیوم

آموزش کیف پول مای‌سلیوم جهت آشنایی با این کیف پول بسیار ایمن و بررسی ویژگی­های آن مفید است. کیف پول Mycelium یکی از پرطرفدارترین وَلت­های ذخیره بیت کوین است. صاحبان کیف پول می‌توانند جهت ذخیره سازی بیت کوین‌ و انجام تراکنش­های مختلف ارسال و دریافت این رمزارز از آن استفاده کنند. در این مقاله برای بالا بردن کیفیت آموزش کیف پول مای‌سلیوم ، مطالب کاملی تحت عنوان ویژگی­های کیف پول، تاریخچه انتشار کیف پول، مشخصه‌های کیف پول مایسلیوم و درجه امنیت آن شرح داده می­شود. پس از آن مراحل آموزش کیف پول مایسلیوم تشریح می­گردد. در انتها نکات مثبت و منفی کیف اطلاع رسانی شده و به سوالات متداول کاربران پاسخ داده می­شود.

سابقه این کیف پول هم در نوع خود جالب بوده و مدت‌هاست که امتحان خود را پس داده است. مایسلیوم یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین به شمار می‌آید.

در بحث امنیت هم مای‌سلیوم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از ویژگی‌های امنیتی جالبی برخوردار است که خیال هر سرمایه‌گذاری را درباره بیت کوین‌هایش راحت می‌کند.

با Mycelium همچنین به راحتی می‌توانید به کیف پول‌های سخت‌افزاری متصل شوید و یا دارایی‌های موجود در کیف پول کاغذی بیت کوین را به راحتی خرج کنید.

از معایب این کیف پول می‌توان گفت که رابط کاربری آن شاید برای کاربران تازه‌کار مناسب نباشد.

تاریخچه کیف پول مای‌سلیوم

شرکت مای‌سلیوم در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد، یعنی قبل از ظهور و شروع به کار بیت کوین. این شرکت در ابتدا توسط مهندسینی که به تکنولوژی علاقه‌مند بودند و به نظر می‌آمد که بیشتر مهندس سخت‌افزار باشند، شروع به کار کرد. هدف این شرکت، توسعه یک پروژه مربوط به شبکه و ارتباطات بود.

اما بعد از معرفی بیت کوین به دنیا در سال ۲۰۰۹، همه چیز عوض شد. شرکت به شدت به فناوری بلاک چین علاقه‌مند شد و این تیم خیلی زود فهمید که بیت کوین ایده‌ی امیدوارکننده و آینده‌داری است.

در سال‌های اخیر این شرکت فعالیت زیادی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال داشته و مجموعه‌ای از محصولات را تحت عنوان «اکوسیستم مای‌سلیوم» ارائه کرده است. در ادامه با کیف پول مای‌سلیوم آشنا خواهیم شد.

امنیت Mycelium

هنگامی که سخن امنیت به میان می‌آید، باید بگوییم که مای‌سلیوم از ویژگی‌های در درجه اینترپرایز (Enterprise-Grade) برای تهیه نسخه پشتیبان والت بهره می‌گیرد. این کیف پول به صورت HD است و می‌تواند پشتیبانی گسترده‌ای را برای ایمن‌سازی کلیدهای خصوصی شما ارائه دهد. به علاوه، استفاده از پین کد به شما امکان می‌دهد عملکردهای اصلی را تا هنگام نیاز قفل کنید.

ویژگی های Mycelium

  • وَلت مای‌سلیوم یک کیف پول ذخیره سپرده های بیت کوین است که جهت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند طراحی و توسعه داده شده است.
  • این کیف پول تنها بر روی سیستم عامل‌های گوشی­های اندروید و تلفن­های همراه IOS نصب می‌گردد و نسخه دسکتاپ ندارد.
  • تامین امنیت برای ذخیره سازی سپرده دیجیتالی در کیف پول مای‌سلیوم از رتبه خوبی برخوردار است.
  • کیف پول Mycelium از نوع منبع ‌باز یا Open Source است، که به معنای آن است که صاحبان کیف قادرند کدهای آن را مشاهده کرده و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوند.
  • ولت مای‌سلیوم از قدیمی‌ترین ولت‌های بیت کوین است که در میان کاربران سابقه کاربردی خوبی داشته است.
  • درجه ایمنی مای‌سلیوم در مرتبه بالایی قرار دارد و صاحبان کیف پول از مشخصه‌های امنیتی آن رضایت دارند.
  • امکان اتصال ولت‌های سخت‌افزاری با ولت مای‌سلیوم وجود دارد، بنابراین صاحبان کیف پول قادرند سپرده­های موجود خود را توسط کیف پول کاغذی خرج نمایند.
  • از نقاط ضعف کیف پول آن است که اینترفیس آن برای کاربران مبتدی به راحتی قابل استفاده نیست.

مشخصه های مای‌سلیوم

وَلت مای‌سلیوم از کیف پول­های نوع HD است. این نوع کیف پول­ها بعد از انجام هر نوع مبادله، یک آدرس جدید برای صاحب کیف تولید می­کند، ولی همه آدرس‌های پیش از آن نیز دارای اعتبار هستند. این روش در جهت افزایش ایمنی مبادلات و ایجاد حریم خصوصی موثر است. تمام ولت­های HD یک عبارت بازیابی طولانی به نام seed به کار می‌برند. این عبارت یک رشته طولانی حاوی دوازده حرف تصادفی می­باشد. در صورت از بین رفت کیف پول به طور مثال با پاک شدن نرم افزار کیف پول از روی گوشی تلفن همراه یا هر گونه مشکل دیگری که برای گوشی ما پیش بیاید، با این عبارت رشته­ای می‌توان به آسانی سپرده از دست رفته خود را بازیابی کنیم.

امکان خصوصی سازی کیف پول مای‌سلیوم وجود دارد. این کار توسط تنظیماتی که روی اپلیکیشن کیف پول وجود دارد، امکان پذیر می­شود. کاربرد این قابلیت برای افراد ماهر در حوزه مبادله و ذخیره ارز دیجیتال، که از تجربه‌ و دانش بیشتری برخوردارند، مناسب تر است.
این مشخصه سبب می‌گردد که استفاده از این کیف پول برای کاربران جدید و مبتدی در حوزه بیت کوین، ذهن آنها را کمی مغشوش ‌کند.

اگر اینترفیس مای‌سلیوم را از نظر ظاهری و گرافیکی با رقبای خود قیاس کنیم، دارای اینترفیس خوشایند و مورد پسند کاربران نمی­باشد.

از نظر ذخیره‌سازی آفلاین، مای‌سلیوم کاربردی بی‌نظیر دارد و حتی به صاحب کیف امکان وصل شدن به کیف پول‌های سخت‌افزاری را می‌دهد. با وصل شدن به ولت­هایی مانند ترزور وکیپ‌کی، صاحب کیف قادر به پرداخت بیت کوین است. پس از پایان گرفتن معامله، همه کلیدهای ذخیره‌سازی توسط مای‌سلیوم پاک می‌شود.

آموزش نصب و استفاده از کیف پول مای‌سلیوم

شما می‌توانید با دو روش کیف پول مای‌سلیوم را دانلود کنید. روش اول دانلود مستقیم از وب‌سایت مای‌سلیوم و روش دوم دانلود از گوگل پلی استور برای اندروید و یا دانلود از اپ استور برای iOS است. فقط کافیست در فروشگاه نرم افزار گوگل یا اپل کلمه «Mycelium Wallet» را جستجو کنید.

بعد از دانلود و نصب، مای‌سلیوم از شما خواهد خواست اجازه دسترسی به موقعیت مکانی (برای استفاده از امکانِ معاملات محلی شبکه بیت‌کوین در مای‌سلیوم) و دوربین گوشی (برای اسکن کد کیوآر) را برای کیف پول مای‌سلیوم صادر کنید.

در صفحه خوش‌آمدگویی می‌توانید از گزینه «Restore Backup» برای بازیابی (ریکاوری) کیف پولی که قبلاً در دستگاه دیگری ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید. برای ایجاد کیف پول جدید از گزینه «Create New» استفاده کنید.

خوش آمد گویی مای سلیوم

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید برگه‌ی موجودی (Balance) به صورت پیش‌فرض به عنوان صفحه اصلی کیف پول تعریف شده است که هرکدام را توضیح میدهیم:

صفحه موجودی مای سلیوم

  1. برگه موجودی که صفحه اصلی کیف پول است و گزینه‌های ارسال (Send) و دریافت (Receive) در این برگه قرار دارند.
  2. برگه‌ی مدیریت حساب‌ها. می‌توانید در مای‌سلیوم چند کیف پول و حساب بیت کوین داشته باشید.
  3. آدرس کیف پول در این بخش نمایش داده می‌شود.
  4. کد QR آدرس کیف پول در این بخش نمایش داده می‌شود که فرستنده می‌تواند با اسکن آن، بدون نیاز به وارد کردن دستی آدرس، بیت کوین را سریع به شما ارسال کند.
  5. دکمه ارسال بیت کوین
  6. دکمه دریافت بیت کوین که با لمس آن آدرس کیف پول نمایش داده می‌شود.
  7. گزینه خرید و فروش بیت کوین از داخل نرم افزار که البته برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.

قبل از اینکه دریافت و پرداخت بیت کوین با کیف پول خود را شروع کنید بهتر است از امنیت آن مطمئن شوید. برای این کار باید از «برگه‌ی حساب‌ها» (Accounts) استفاده کنید.

ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول Mycelium

کیف پول مای‌سلیوم، تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و به کاربران این برنامه اجازه می‌دهد بین BTC و ارزهای فیات نظیر یورو و دلار سوئیچ یا معامله کنند. بنابراین اگر قصد دارید سایر ارزهای دیجیتالی را نیز در اختیار خود داشته باشید، بهتر است گزینه‌های دیگری همچون Coinbase و MEW را در نظر بگیرید.

هزینه کیف پول مای‌سلیوم

والت MyCelium، امکان اکسچنج سریع و خودکار بیت کوین را با نرخ‌هایی وابسته به حجم، اندازه و ماهیت معاملات آن فراهم می‌کند. هزینه تراکنش‌ها در این برنامه، حداقل 25 سنت تا 8 دلار آمریکا است. کیف پول نام برده، هزینه ماینینگ را در معاملات اولویت پایین از 129 ساتوشی بر بایت و در اولویت بالا تا 600 ساتوشی بر بایت محاسبه می‌کند.

چگونه از کیف پول MyCelium خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید؟

جهت گرفتن بک‌آپ از مای‌سلیوم مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا باید گزینه حساب‌ها یا Accounts را انتخاب نمایید. نام پیش فرض کیف پول  Account 1 می­باشد. ولی امکان تغییر اسم کیف پول وجود دارد.
  • برای تغییر نام، لازم است به ویندوی حساب پیش‌فرض بروید. اگر به آیکون برچسب یا lable ضربه بزنید، خواهید توانست اسم اکانت­تان را عوض کنید. این امکانِ کیف پول مای‌سلیوم، وقتی کاربرد دارد که بخواهید از چند وَلت بر روی نرم‌افزار خود برخوردار شوید.
  • برای گرفتن نسخه پشتیبان، وارد یکی از اکانت‌های خود در بخش حساب‌های کیف پول گردید و سپس گزینه ایجاد بک آپ یا Create backup را برگزینید.

بک آپ گیری از مای سلیوم

استفاده از عبارت رشته­ای 12 حرفی برای گرفتن نسخه پشتیبان‌ از مای‌سلیوم ضروری است. بهتر است عبارت seed را روی برگه کاغذی یادداشت نموده و در یک محل امن حفظ کنید.

هنگام نمایش این عبارت، مای‌سلیوم امکان اسکرین‌شات از صفحه نمایشگر گوشی تلفن همراه را نمی­دهد. به همین دلیل لازم است به صورت فیزیکی عبارت را روی کاغذ یادداشت نمایید.

وقتی پشتیبان‌گیری را انتخاب نمایید، صفحه­ ای را خواهید دید که برای ادامه دادن پروسۀ بک آپ مای‌سلیوم، نیاز به تایید و پاسخ yes شما دارد.

روی صفحه پشتیبان‌گیر مای سلیوم دو نکته یادآوری می­شود:

  • مای‌سلیوم اجازه نمی‌دهد که از عبارت 12 حرفی seed اسکرین‌شات گرفته شود. پس آن‌ها را با دقت روی کاغذ یادداشت نمایید.
  • با وارد کردن این حروف، کیف پول مطمئن می­شود که آن‌ها توسط شما یادداشت شده‌اند. هنگامیکه هر دوازده حرف را با صحت کامل و به ترتیب وارد کنید، یک پیام تایید به شما داده خواهد شد. لازم است کاغذی که seed را روی آن یادداشت کرده‌اید با دقت حفظ کنید.

امنیت بیشتر: نحوه تنظیم پین کد

می‌توانید برای امنیت بیشتر یک پین‌کد برای تراکنش‌ها ست کنید. با این کار هر زمان که قصد تراکنش داشته باشید، کیف پول از شما می‌خواهد تا پین انتخابی خود را وارد کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا سارقان نتوانند مبالغ موجود در مای‌سلیوم را منتقل کنند.

برای تنظیم پین، طبق عکس پایین، در برگه‌ی حساب‌ها، منو را باز کنید (۱) و تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید (۲). صفحه تنظیمات پین را مشاهده می‌کنید:

تنظیم پین کد

طبق عکس فوق تیکِ باکس (۱) را فعال کنید. با این کار، در هر بار ورود به نرم‌افزار باید پین را وارد کنید که باعث افزایش امنیت کیف پول می‌شود. با انتخاب گزینه (set PIN code)، نرم‌افزار از شما یک پین شش رقمی در دو مرتبه دریافت خواهد کرد، طی این مراحل نیز نمی‌توانید اسکرین‌شات بگیرید.

سپس تیک گزینه‌ی «پین قابل بازیابی» (Resetable Pin) را فعال کنید. با این کار شما قادر خواهید بود پین فراموش‌شده را بازیابی کنید. (البته برای بازیابی پین حداقل باید هفت روز منتظر بمانید.)

چگونه می­توان حساب‌های بیشتری به مای‌سلیوم اضافه کرد؟

در ادامه آموزش کیف پول مای‌سلیوم، برای آنکه اکانت‌‎های دیگری به کیف پول خود بیفزایید، به منویAccounts  یا حساب‌ها بروید و نمادی با شکل کلید را برگزینید.

توسط این گزینه می­توانید یک حساب دیگر به حساب­های خود اضافه نمایید.

کیف پول Mycelium با سرویس دیگری تحت عنوان Coinapult کار می‌کند که به صاحب کیف اجازه ذخیره قسمتی از سپرده بیت کوین خود را با ارز ملی کشورها می‌دهد. با این نوع سپرده می­توانید جبران نفع و ضررهای خود را بکنید. این امکان قابل استفاده برای کاربران ایرانی نیست.

چگونه از کیف پول Mycelium بیت کوین را ارسال کنیم؟

با توجه به مراعات نکات ایمنی، خواهید توانست تراکنش ارسال ارز دیجیتال بیت کوین را در کیف پول مای‌سلیوم خود آغاز نمایید.

1- ابتدا در صفحه اصلی منوی Balance  را ضربه بزنید.

2- سپس گزینه ارسال یا Send را برای فرستادن بیت کوین انتخاب نمایید.

3- برای فرستادن بیت کوین، لازم است آدرس کیف پول دریافت کننده ارز را تایپ کنید. جهت ورود آدرس امکان استفاده از چهار روش وجود دارد.

  • با اسکن کردن کد QR توسط تلفن همراه خود خواهید توانست ارسال بیت کوین را انجام دهید.
  • می‌توانید آدرس‌هایی را که در گذشته توسط آن‌ها بیت کوین معامله کرده‌اید، برای فرستادن یا واریز بیت کوین به کار برید.
  • اگر آدرس کیف پول دریافت کننده را قبلا کپی کرده باشید، می‌توانید توسط کلید Clipboard آن آدرس را وارد نمایید.
  • به صورت دستی می­توانید آدرس کیف پول را تایپ نمایید.

4- پس از آنکه آدرس کیف پول را وارد نمودید ، میزان مبادله  یا Amount را با واحد بیت کوین تایپ نمایید.

5- سپس با در نظر گرفتن اولویت بندی خود ابتدا زمان یا هزینه را وارد نمایید، پس از آن حق العمل ماینر را نیز تایپ کنید.

6- در نهایت کلید send را بزنید تا تراکنش ارسال انجام گردد.

چگونه توسط کیف پول Mycelium بیت کوین را دریافت کنیم؟

جهت دریافت بیت‌ ‎کوین در مای‌سلیوم نیز لازم است مراحلی مشابه عملیات ارسال انجام گردد.

بنابراین به صفحه اصلی بازگشته و دکمه دریافت یا Receive را انتخاب نمایید. اگر بخواهید بیت کوین دریافت کنید، لازم است آدرس کیف پول خود را به فرستنده وجه بدهید.

برای آنکه آدرس کیف پول خود را به فرستندۀ بیت کوین بدهید، امکان استفاده از ۵ روش وجود دارد:

  • کپی کردن کد QR،
  • استفاده از آدرس نوشتاری کیف پول،
  • در صورتی که گوشی تلفن همراه شما NFC دارد، از این امکان جهت ارسال آدرس می­توانید استفاده نمایید،
  • اشتراک بوسیله ایمیل یا پیامک،
  • کپی در کلیپ­برد گوشی و استفاده از آن با paste  کردن در سایر اپلیکیش­های گوشی­های دیگر.
  • در نهایت در فیلد مقدار انتخابی یا optional amount هم لازم است مقدار بیت کوین دریافتی خود را وارد نمایید.

سایر بخش های مای‌سلیوم

در ادامه آموزش کیف پول مای­ سلیوم، بخش­های مختلف کیف پول مای‌سلیوم که برای کاربردهای خاص طراحی شده اند، را می­بینیم:

  • توضیح کامل و کارآیی منوی Balance‌ در بالا داده شد.
  • در منوی تراکنش­ها یا Transactions می­توانید تاریخچۀ مبادلات انجام شده که در ولت شما به ثبت رسیده است را، ببینید.
  • در منویBusinesses  امکان دسترسی به شرکای تجاری مای‌سلیوم از طریق لینک وجود دارد.
  • در منوی Address book، آدرس تمامی کیف پول‌هایی که با آن‌ها مبادله انجام داده‌اید را، می­توانید مشاهده نمایید.

کیف پول سخت افزاری در مای‌سلیوم!

یکی از امکانات مفید در Mycelium قابلیت هزینه کردن بیت کوین‌های موجود در یک وَلت کاغذی است. جهت فرستادن بیت کوین‌های موجود در کیف پول کاغذی در بالاترین قسمت صفحه، یک آیکون سه نقطه روی هم قرار دارد که با لمس آن یک منوی کشویی باز می­شود و اگر Cold Storage را انتخاب نمایید، می­توانید این کیف پول کاغذی را به کار برید.
سپس در این صفحه  با انتخاب کلید کد QR ، دوربین تلفن همراه فعال شده و می­توانید کلید خصوصی ولت کاغذی را اسکن نمایید، پس از آن خواهید توانست میزان موجودی نظر خود را به دیگرکیف پول­ها ارسال نمایید.

مزایا و معایب Mycelium

در قسمت زیر برخی از ویژگی‌های مثبت و منفی مای‌سلیوم آورده شده است:

مزایا

  • کاملا شناخته شده و معتبر
  • ارائه و ایجاد طیف گسترده‌ای از حساب‌ها
  • اتصالات بسیار سریع و روان
  • متن‌باز بودن
  • در صنعت ذخیره‌سازی سخت‌افزارهای رمز ارزی با Trezor و Ledger سازگار است.

معایب

  • عدم نسخه دسکتاپ
  • بهینه‌سازی در دستگاه‌های iOS به خوبی اندروید نیست.
  • اگر تاکنون از کیف پول بیت کوین استفاده نکرده باشید، رسیدگی و مدیریت آن کمی برایتان مشکل خواهد.

سخن پایانی

کیف پول مای‌سلیوم یکی از بهترین کیف پول‌های موجود برای بیت کوین بوده و تیم نرم‌افزاری با سابقه‌ای آن را توسعه داده است، شرکت مای‌سلیوم حتی قبل از بیت کوین وجود داشته.

در اکثر مقالاتی که در مورد کیف پول MyCelium منتشر شده است (از جمله همین مقاله) می‌بینید که از این کیف پول به خوبی یاد شده و آن ‌را تحسین کرده‌اند؛ اما دلیل این موضوع چیست؟

چیزی که مای‌سلیوم را خاص و جذاب می‌کند ترکیب شهرت، جا افتادن در بین جامعه و تیم سازنده آن است.

بسیاری از والت‌های آنلاین مدعی برتری خود نسبت به سایر محصولات هستند و کارکردهای مختلف و گزینه‌های قابل تنظیم زیادی را به کابرانشان ارائه می‌کنند، اما والت MyCelium از ویژگی خاصی برخودار است که هیچ کیف پول دیگری مشابه آن را ندارد و آن هم تجربه است. ماندگاری و اشتیاق تیم سازنده آن، این والت را به یکی از بهترین کیف پول های رمزنگاری شده تبدیل کرده است.

به طور کلی اپلیکیشن مای‌سلیوم یک محصول عالی و ثمره‌ کاری فوق‌العاده سخت است.

خوب امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده و استفاده کرده باشید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا