بورس و فارکسمقالات آموزشی

چگونه می توان با افت بازار سهام کنار آمد؟ نکات بسیار مهم

تصمیم گیری درست هنگام افت بازار سهام

شما باید بدانید که در دنیای بورس و سهام همیشه با افت بازار سهام نیز روبرو خواهید شد. نوسانات بازار سهام می تواند بسیار وحشیانه و ترسناک باشد ، اما لازم به یادآوری است که این نوسانات طبیعی است. در واقع ، آنها می توانند در اکثر موارد به بازار سالم اشاره کنند. مهم است که همیشه به تصویر کلان نگاه کنید و در هنگام سقوط در بازار سهام اعتماد به نفس داشته باشید.

به عنوان مثال ، بیایید در نظر بگیریم که نمونه کارها در اواخر دهه 1990 ، قیمت سهام کوکاکولا فوق العاده بالا بود و وارن بافت در آن زمان حدود 10٪ مالکیت کوکاکولا را داشت. بعداً ، وقتی سهام تقریباً 50٪ سقوط کرد ، از او سوال شد که چرا سهام را نفروخت.

این سرمایه گذار میلیاردر پاسخی به سقوط بورس اوراق بهادار نداد به شکلی که اکثر مردم تصور می کردند این اتفاق می افتد. او آرام ماند و دارایی های خود را حفظ کرد. در نتیجه ، سهام کوکاکولا (KO) همچنان یکی از بزرگترین سهام شرکت Berkshire Hathaway است.

بنابراین چگونه می توانید با افت بازار سهام کنار بیایید؟ در اینجا چند نکته اساسی برای یادآوری وجود دارد و چند نکته که بسیاری از کارشناسان صنعت به آنها قسم می خورند.

5 نکته حرفه ای برای مقابله با افت بازار سهام

بیایید به این چند نکته مهم توجه کنید و به خوبی آن ها را مطالعه کنید:

1. صبور باشید

صبور بودن در حالت نشسته به صورت نقدی برای یک سرمایه گذار در بورس سهام و در مقابله با افت بازار سهام بسیار مهم است. این اساساً به معنای نگهداری پول در اوراق قرضه کوتاه مدت یا حساب بازار پول شما است. این مکانی است که در صورت لزوم می توانید دست روی آن بگذارید.

اگر شما منتظر این هستید که برای مدت زمان طولانی منتظر انجام این نوسانات بورس باشید ، کمک می کند.

به این ترتیب شما قادر خواهید بود که از میله های 6 اینچی عبور کنید زیرا احتمالاً بورس هر پنج ، شش یا هفت سال یکبار این جهش ها را به شما تحمیل می کند. بعضی اوقات می تواند بیشتر اتفاق بیفتد.

2. برای بارگیری در هنگام خراب شدن بازار آماده شوید

تحقیقات لازم را انجام دهید و آماده باشید.

شما باید چند شرکت را که پس از بازگشت به شرایط عادی بازار رشد می کنند ، بررسی و یاد بگیرید و آنها را در لیست کوتاه قرار دهید. این آماده سازی به شما کمک می کند سهام مناسب بخرید در زمان مناسب و مقدار زیادی از آنها را نیز قبل از افت بازار سهام دریافت کنید.

3. بدانید چه زمانی باید پول نقد کنید

بازارهای سهام به هر دو جهت نوسان می کنند ، بنابراین وقتی بازار به اوضاع دیگر می رسد ، آمادگی برای خروج و پول نقد بسیار مهم است.

سرمایه گذاران سال ها منتظر می مانند تا قیمت سهام در حال افزایش باشد در حالی که هنوز از زمان دقیق سقوط و از افت بازار سهام آن اطمینان ندارند. وقتی سهام خاصی مدت طولانی است که افزایش یافته است ، نمی توانید از زمان سقوط آن اطمینان داشته باشید. تنها چیزی که می دانید این است که خراب می شود. بنابراین لازم است هوشیار بمانید و بفهمید چه زمان مناسب برای پرداخت پول است.

4- انتظارات واقع بینانه داشته باشید

چندین چیز وجود دارد که می توانید کنترل آنها را بدست آورید در حالی که وقت انتظار دارید. این موارد شامل مواردی است که مدیران صندوق نمی توانند انجام دهند. آنها نمی توانند به مدت طولانی به صورت نقدی بنشینند.

هنگامی که خود را با زمان زیادی در دسترس می یابید ، تحقیق کنید و شرکت ها را پیدا کنیدکه می دانید مناسب هستند و یا احتمالاً در آینده عملکرد خوبی دارند. پس از آماده شدن با اطلاعات ، با افت بازار سهام آماده سرمایه گذاری خواهید شد.

5. متنوع سازی را به یاد داشته باشید

متنوع سازی برای کاهش خطرات پرتفوی سرمایه گذاری ضروری است. وقتی بازار سهام عادی است ، سرمایه گذاران سهام یا سهام نهادهای مختلف یا شرکت های مختلف را خریداری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که مواجهه آنها با هر دارایی محدود است.

هنگامی که بازار سقوط می کند و با افت بازار سهام روبرو میشوید و ترس ایجاد می شود ، احتمالاً متنوع ترین مورد آخرین مورد ذهن سرمایه گذاران است. خرید سهام هر دارایی در مقادیر زیاد ، به هر دلیلی ، می تواند بسیار مشکل باشد. وقتی بازار خراب می شود ، تصمیمی مانند آن می تواند تعادل نمونه کارها را متزلزل کند.

اگر قصد دارید در طی افت بازار سهام سرمایه گذاری کنید ، تنوع سهام را در ذهن داشته باشید. اگر شما به دنبالسرمایه گذاری در سهام، ممکن است یک روش خوب برای ایجاد تنوع در بخشهای مختلف ، سرمایه بازار و غیره باشد. هدف این است که از غلظت خطر جلوگیری کند. اگر بیش از حد خود را در معرض خطرهای موجود در یک سهام یا بخش خاص قرار دهید و اگر این امر خراب شود ، احتمال متحمل شدن ضرر قابل توجهی افزایش می یابد.

نتیجه گیری

بازارهای سهام بی ثبات هستند و ذاتاً آنها پذیرای عوامل مختلف سیاسی ، اجتماعی و سایر اقتصاد کلان هستند. وقتی بازارها خراب می شوند ، باید اطمینان حاصل کنید که صاف و پاکدل باقی می مانید و تصمیمات اشتباهی نمی گیرید. از این رو ، لطفاً به انتخاب های خود بسیار توجه کنید و آنها را به طور انتقادی ارزیابی کنید. برای مقابله با افت بازار سهام سعی کنید به هر دو طرف سکه نگاه کنید و پیشنهادهای ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

بعد از معامله کردن در حجم معاملاتی بالاتر، انجام معاملات در حجم معاملاتی کمتر آزار دهنده خواهد بود ولی انجام دادن معاملات در حجم کم می تواند برای معامله گر بعد از تجربه باخت، امنیت بیشتری را فراهم آورد. برگشت به حالت ابتدایی بعد از تجربه شکست ، در واقع بازگشت به حالت پایه و انجام معاملات با استفاده از استراتژی مناسب است. توجه داشته باشید که بعد از به کاربردن یک طرح مناسب در معاملات می توانید به پول دست پیدا کنید. در واقع هیچوقت از افت بازار سهام نترسید و فقط صبر پیشه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا