مقالات آموزشی

نکات، اشتباهات در سرمایه گذاری رمز ارزها (ارز دیجیتال) چیست؟

آیا در این فکر  هستید که سرمایه گذاری با رمز ارزها را شروع کنید؟ و می خواهید بهترین نکات سرمایه گذاری را بدانید؟ یا شاید شما یک تاجر هستید ، و معتقد هستید که بیش از حد اشتباه می کنید. در زیر ، نکات مربوط به سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده و اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید را به شما ارائه می دهیم.

اشتباهات در سرمایه گذاری رمز ارزها

رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) به طور قابل توجهی در حال گسترش هستند و آنها به یک فرصت عالی سرمایه گذاری تبدیل شده اند. در ابتدای کار شک و تردید در آنها وجود داشت ، اما اکنون بسیاری از بانک ها و موسسات مالی در حال سرمایه گذاری در بیت کوین با مبالغ زیادی از پول و راه اندازی خدمات ارز رمزنگاری شده خود هستند ، بدبینی ها به تدریج نیز محو می شوند.

با انتشار چنین اخباری ، توجه هم اکنون به ارزهای رمزپایه و بیت کوین در واقع بیشترین تعداد آدرس فعال را دارد وقتی که از سال 2017 به 20000 دلار رسید.

بنابراین ، اگر در فکر شروع سرمایه گذاری خود هستید ، اینجا در بیگ اینکام ، ما بهترین نکات مربوط به سرمایه گذاری ارزهای رمزپایه ( رمز ارزهای ) و رایج ترین اشتباهاتی را که باید از آنها اجتناب کنید ، آماده کرده ایم.

نکات سرمایه گذاری در رمز ارزها

نکات مربوط به سرمایه گذاری رمز ارزها همیشه مفید است زیرا به سرمایه گذاران و به ویژه افراد تازه وارد ارز رمزنگاری کمک می کند تا مسیر موفقیت خود را کوتاه کنند.

خود را در مورد ارزهای دیجیتال آموزش دهید

شما باید رمز ارزها را جدی بگیرید و تصور کنید که اینها راهی برای سریع ثروتمند شدن هستند. در روش سنتی پس انداز ، به احتمال زیاد پس انداز خود را از طریق بانک ها و موسسات مالی انجام می دهیم. اگر به کمک احتیاج داریم یا اگر با ارسال پول به آدرس اشتباه کنیم ، می توانیم با خدمات مشتری تماس بگیریم و آنها معامله را برمی گردانند.

باید به خاطر داشته باشید که این اتفاق در مورد رمز ارزها رخ نمی دهد. هیچ کس مالک آنها نیست. آنها مدیرعامل ندارند. آنها کاملا غیرمتمرکز هستند و اگر شما یک قربانی کلاهبرداری باشید ، دیگر بازگشتی وجود ندارد. بنابراین ، ارز رمزنگاری شده و فناوری بلاکچین به طور جدی ، و از این طریق قادر خواهید بود مواردی را که در اینترنت مجاز هستند و موارد کلاهبرداری را تشخیص دهید.

1. استراتژی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید

چندین استراتژی وجود دارد که با آنها می توانید با رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) سود ببرید. با این حال ، با در نظر گرفتن تجربه خود ، باید استراتژی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید. به عنوان مثال، نیاز به مهارت و دانش بیشتر در خواندن نمودار و پیش بینی تحرکات بازار. در مقابل ، HODLing به دانش خاصی احتیاج ندارد زیرا شما فقط می توانید یک سکه خریداری کنید و منتظر افزایش ارزش آن باشید. بنابراین همه چیز به تجربه و اشتیاق شما برای یادگیری بستگی دارد.

2. نوسان را درک کنید

به طور طبیعی رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) در حال نوسان هستند ، به این معنی که قیمت آنها اغلب بالا و پایین می رود. در واقع ، این به عنوان یک فرصت خوب برای کسب سود از سرمایه گذاران تلقی می شود و اگر شما موفق به درک نوسانات شوید ، در این صورت می توانید استراتژی سرمایه گذاری بهتری را طراحی کنید. علاوه بر این ، شما باید از نظر ذهنی خود را برای تغییر قیمت آماده کنید و احساساتی نشوید و خیلی تعجب نکنید. وقتی صحبت از ارزهای رمزپایه می شود همه چیز را انتظار داشته باشید!

3. مراقب کلاهبرداری باشید! – آیا شما تحقیق دارید؟

اینترنت به دلیل فرصت هایی که برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می دهد ، همچنین به دلیل کلاهبرداری ها و هک های زیادی که در طول تاریخ اتفاق افتاده است ، شناخته شده است. حتی رمز ارزها در ابتدای کار توسط بسیاری از افراد ، حتی توسط افراد مشهور با نفوذ ، به عنوان کلاهبرداری توصیف شده اند. امروزه کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال به شکل “فرصت” برای سرمایه گذاری ارائه می شود.

گاهی اوقات صبح که از خواب بیدار می شوید ، ممکن است ایمیل خود را با پیشنهادهایی پررنگ و قانونی ببینید ، اما آنها کلاهبردارانی هستند که سعی در استفاده از هرگونه قربانی احتمالی دارند. ممکن است شما پیشنهاد سرمایه گذاری در ” رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) واقعی” را داده باشید ، اما در واقع ، آنها کلاهبرداری هستند.

وان کوین یکی از معروف ترین کلاهبرداری های رمزنگاری شده است. یک خانم بلغاری ، روجا ایگناتووا ، سکه را کاملا قانونی معرفی کرد و با جمع آوری 4 میلیارد دلار سرمایه گذار را جذب کرد. مقامات آن را به عنوان یک طرح Ponzi شناسایی کردند. بنابراین ، مراقب باشید ، عجله نکنید ، تحقیق کنید و در ماجراهای تجاری خود به جلو حرکت کنید.

4- سود خود را بگیرید

اگر مدت طولانی است که HODLing سرمایه گذاری خود را می گذرانید و می بینید که سود کافی برای گرفتن دارید ، زیاد نگه ندارید و سود خود را بگیرید. ممکن است کسی فکر کند که شاید عجله دارید ، اما اگر مثلاً 600٪ سود دارید ، دیگر چیزی برای انتظار ندارید. اگر بعد از 600 درصد سود به HODL ادامه دهید ، این ممکن است بیش از حد باشد زیرا وقتی ما در مورد رمز ارزها صحبت میکنیم ، شما هرگز نمی دانید که آنها می توانند خراب شوند و هیچ سود دیگری نخواهید داشت. در واقع ، حتی در از دست دادن پولی که سرمایه گذاری کرده اید ، خطر شما را تهدید می کند.

5- سعی کنید در زمان مناسب رمز ارزها را سرمایه گذاری کنید

ما می توانیم این را متفاوت بنام قانون “کم خرید و فروش زیاد” بنامیم. سرمایه گذاری در زمان مناسب مهمترین مولفه در مورد رمز ارزها به ویژه برای HODLers است. به عنوان مثال ، اگر به سال 2017 برگردیم که ارزهای رمزپایه افزایش چشمگیر قیمت را تجربه کردند ، کسانی که در دوره ای سرمایه گذاری کرده بودند که قیمت بیت کوین بسیار پایین بود ، با افزایش قیمت سودهای کلانی کسب کردند. اگرچه این موضوع به کمی شانس بستگی دارد ، اما کسانی که همیشه به روز هستند همیشه می دانند چه زمانی پول خود را سرمایه گذاری کنند.

مثال دیگر اکنون در زمان ویروس کرونا است بیت کوین در آغاز سال 2020 تقریبا 3000 دلار لمس کرد و سپس قیمت به تدریج افزایش یافت. در حال حاضر کمی بیش از 18،000 دلار ایستاده است. HODLer ، کسی که در مارس سال 2020 سرمایه گذاری کرده است ، اگر بخواهد آن را بدست آورد یا هنوز می تواند صبر کند ، امیدوار است که ارزش بیت کوین رشد کند ، از سود آن برخوردار است.

6. یک ارز مبادله ای امن در رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) انتخاب کنید

سعی کنید از میان بسیاری از مبادلات رمز ارزها شده ، بهترین گزینه را انتخاب کنید. انتخاب صرافی مهم است که کارمزد کمی داشته و ایمن باشد. به طور خاص ، به امنیت مبدل مورد نظر خود توجه کنید. صرافی ها اغلب می دانند که قربانی هکرها می شوند.

معروف ترین هک مبادله Mt. صرافی Gox که در سال 2014 هک شد ، در نتیجه 850،000 بیت کوین به ارزش 450 میلیون دلار در آن زمان از دست داد. در حقیقت ، پرونده Mt. Gox یکی از بزرگترین رسوایی های تاریخ رمز ارزها است. بنابراین انتخاب صرافی ای که از امنیت بالایی برخوردار باشد بسیار مهم است.eToro به عنوان مثال یک کارگزاری ارزش امنیتی بالایی دارد که از طریق آن می توانید در ارزهای رمزپایه بدون هیچ گونه تردیدی سرمایه گذاری کنید.

7. کیف پول سرد و گرم را درک کنید

بنابراین ، همانطور که گفته شد ، رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) نمی توانند مانند ارزهای سنتی در بانک ذخیره شوند. ارزهای رمزنگاری شده در به اصطلاح کیف پول ذخیره می شوند. درک تفاوت بین کیف پول گرم و سرد بسیار ضروری است. کیف پول های داغ به اینترنت متصل هستند. بنابراین آنها وب سایت های آنلاین هستند که می توانید ارزهای رمزپایه خود را در آنها ذخیره کنید.

کیف پول eToroبه عنوان مثال ، یک بستر آسان برای استفاده است که بیش از 120 ارز رمزپایه را پشتیبانی می کند. در همین حال ، کیف پول سرد سخت افزاری است ، معمولاً به صورت USB است که می توانید رمز ارزها شده خود را در آن ذخیره کنید. آنها برای امنیت بیشتر برجسته هستند زیرا به اینترنت متصل نیستند. بنابراین آنها نمی توانند هک شوند.

8. حریم خصوصی را جدی بگیرید

بدیهی است که مطمئناً افرادی هستند که به آنها اعتماد دارید. اما بالاخره ، وقتی صحبت از ارزهای رمزپایه می شود ، محتاط باشید و به همه اعتماد نکنید. بهتر است رمزهای عبور یا کلیدهای خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید. مخصوصاً کلیدهای خصوصی. به جز شما هیچ کس نباید به آنها دسترسی داشته باشد زیرا کلیدهای خصوصی کلیدهایی هستند که وجوه شما را از سرقت محافظت می کنند.

9. استفاده از ربات معاملات رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) را در نظر بگیرید

بازار رمز ارزها 24 ساعته و در 7 روز هفته فعالیت می کند. بنابراین فرصت های بهره مندی از سرمایه گذاری های موجود در رمزنگاری بسیار زیاد است. بنابراین به عنوان یک گزینه خوشامدگو ، استفاده از نرم افزار تجارت خودکار یا به نام ربات های معاملاتی شناخته می شود. طبق تحقیقات Cryptonomist نشان داده است که 86٪ از معاملات توسط ربات ها انجام می شود.

ربات های معاملاتی به تنهایی کار می کنند و شما می توانید استراتژی سرمایه گذاری خود را با استفاده از آنها خودکار کنید. برای آنها صرفه جویی در وقت سرمایه گذاران بسیار ارزشمند است زیرا آنها حتی در آخر هفته هایی که با خانواده خود معاشرت می کنید یا در کوهپیمایی پیاده روی می کنید فعالیت می کنند.

10. جمعیت را دنبال نکنید

بعضی اوقات در رمز ارزها این تصور ایجاد می شود که همه باید در یک دوره خاص سرمایه گذاری کنند ، شما هم همین کار را بکنید. این رویکرد غلطی است. شما باید بیشتر اوقات به برنامه خود پایبند باشید. بسیاری از “متخصصان” وجود دارند که سعی می کنند شما را متقاعد کنند که روی کدام سکه سرمایه گذاری می کند. گاهی اوقات آنها می توانند درست باشند ، اما اغلب ممکن است اشتباه نیز باشند.

اگر برگردیم ، در سال 2017 ، در دوره رونق رمزنگاری ، این تصور ایجاد شد که همه باید سرمایه گذاری کنند. بنابراین کسانی که شناخت زیادی از اوضاع نداشتند ، در حالی که قیمت بالا بود خریدند. طولی نکشید قیمت ها به زمین افتاد و خریداران ناامید شدند. بنابراین ، نحوه پیشرفت بازار را خودتان قضاوت کنید و تصمیمات خود را بگیرید.

11. همبستگی در رمز ارزها را درک کنید

همبستگی رمزنگاری به این معنی است که ارزهای دیجیتال به گونه ای با یکدیگر مرتبط هستند که قیمت آنها در جهت مشابهی پیش می رود. به عنوان مثال بیت کوین با اتریوم در ارتباط است. بیشتر آلت کوین ها با بیت کوین در ارتباط هستند. بنابراین اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد ، قیمت آلت کوین نیز افزایش می یابد.

اما مواردی وجود دارد که قیمت آلت کوین با درصد بیشتری از افزایش قیمت بیت کوین فراتر می رود. بنابراین ، اگر ارتباط بین ارزهای رمزپایه را درک کنید ، استراتژی سرمایه گذاری شما سود بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

12. به روز باشید

به هر حال ، به روز بودن خوب است. اخبار را دنبال کنید و بخوانید، محتوای رمز ارزها منظورمان است. غالباً رویدادهای مختلف در جهان بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارند ، بنابراین برای پیش بینی حرکات و قیمت ها به بهترین وجه ممکن ، در جریان باشید.

برای جلوگیری از اشتباهات سرمایه گذاری در رمز ارزها بخوانید

سنکات مهم درباره سرمایه گذاری رمز ارزها

سرمایه گذاران چه به دلیل کمبود دانش و چه به دلیل احساسات اشتباهات زیادی انجام می دهند. به دلیل این اشتباهات ، آنها پول زیادی را روی میز می گذارند. در زیر برخی از اشتباهاتی که شما نباید به عنوان یک سرمایه گذار رمزنگاری مرتکب شوید ، آورده شده است.

1. فقط در یک سکه سرمایه گذاری کنید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که سرمایه گذاران رمز ارزها مرتکب می شوند سرمایه گذاری فقط در یک سکه است. اگرچه رمز ارزها با هم ارتباط دارند ، اما برخی از آنها عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارند. بدون شک بیت کوین ارز رمزنگاری شده مورد علاقه اکثر مردم است. اما ، در بسیاری از موارد دقیقاً این ارزهای دیجیتال جدید ناشناخته است که می تواند در طی روز 300-400٪ رشد داشته باشد ، بنابراین بسیار سودآور است. بنابراین ، وقت خود را صرف کنید ، بازار را تجزیه و تحلیل کنید و در بیش از یک ارز رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید. در واقع ، شانس سود بیشتر خواهد بود.

2. سرمایه گذاری در تمام پول شما

آنها ناخواسته نمی گویند “فقط آنچه را كه توانایی از دست دادن آن را دارید سرمایه گذاری کنید”. باید بدانید که رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) نیز می توانند شما را ناامید کنند زیرا قیمت آنها بسته به چندین عامل ممکن است خراب شود. باید در نظر داشت که رمز ارزها توسط نرم افزاری ایجاد می شوند که ذهن انسان از طریق کدگذاری ایجاد کرده است. به طور طبیعی ، نوسانات آنها مشخص می شود ، به این معنی که نوسانات مکرر قیمت ها وجود دارد. بنابراین ، هرگز تمام پولی را که دارید سرمایه گذاری نکنید. فقط در مواردی که فکر می کنید توانایی از دست دادن آنها را دارید در صورت سقوط قیمت آنها سرمایه گذاری کنید.

3. جلوگیری از پیروی کردن منابع نامعتبر

غالباً سرمایه گذاران رمز ارزها (ارزهای دیجیتال) با دنبال کردن اخبار و اخبار رسانه های اجتماعی هیجان زده می شوند. بنابراین آنها تحت تأثیر این خبر قرار می گیرند و هیاهوی تبلیغاتی ایجاد کرده و در زمان نامناسب سرمایه گذاری می کنند یا در زمان نامناسب سکه های خود را میفروشند. اگرچه به روز بودن خوب است ، اما به این معنی نیست که همه اخبار و پیش بینی ها دقیق هستند. بنابراین شما باید برنامه ای داشته باشید که از آن پیروی کنید و تحت تأثیر هیاهوی ایجاد شده در اطراف خود قرار نگیرید.

4. تجارت با احساسات در رمز ارزها

احساسات به هیچ وجه به سوداگران کمک نمی کند. برعکس ، آنها فقط به معامله گران آسیب می رسانند زیرا اگر تحت تأثیر احساسات قرار بگیرند ، می توانند تصمیمات اشتباهی بگیرند. در واقع احساسات یکی از دلایل اصلی ضررهای قابل توجهی در رمز ارزها است که ممکن است تجربه کرده باشند. به این دلیل که آنها می توانند در زمان اشتباه خرید یا فروش کنند. بنابراین یاد بگیرید که تحت تأثیر احساسات قرار نگیرید و به برنامه خود پایبند باشید.

5. اضافه کاری

بالاخره ما انسان هستیم و خسته می شویم. وقتی خسته می شویم ، اشتباهات بیشتری می کنیم. بنابراین بعضی اوقات به دور از معامله رمز ارزها استراحت کنید. در طول روز سعی نکنید معاملات زیادی انجام دهید، زیرا تجارت زمان بر است و بدست آوردن بسیاری از معاملات خوب در طول روز دشوار است. باید بدانید که هرچه معاملات بیشتری انجام دهید ، هزینه های بیشتری پرداخت خواهید کرد و تعهدات مالیاتی بوجود می آید.

امتیاز و نکات کلیدی

  • ارزهای رمزنگاری شده یا همان رمز ارزها در حال گسترش هستند زیرا موسسات مالی در حال خرید بیت کوین و ارائه خدمات رمزنگاری هستند.
  • بیت کوین از سال 2017 بیشترین تعداد آدرس فعال را دارد.
  • هنگام معاملات ارزهای رمزپایه ، خود را آموزش دهید و از کلاهبرداری بر حذر باشید.
  • بسیاری از سرمایه گذاران قربانی OneCoin شدند که یک طرح Ponzi به کارگردانی خانم بلغاری روجا ایگناتووا بود.
  • اگر سود کسب کردید ، ترجیح داده می شود آن را بگیرید و خیلی بیشتر منتظر نمانید.
  • کوه Gox در سال 2014 به دلیل هک 850،000 بیت کوین به ارزش 450 میلیون دلار از دست داد.
  • مهم است که گذرواژه ها یا کلیدهای خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید.
  • به نظر می رسد که سکه های غیرقابل اعتبار چندین بار سود بیشتری نسبت به سکه های معتبر دارند.
  • فقط در آنچه می توانید از دست بدهید سرمایه گذاری کنید.
  • احساسات را از خود دور کنید.

مطمئناً امیدواریم این نکات درباره رمز ارزها به شما در سفر تجاری کمک کنند. اگر از این مقاله خوشتان آمده است ، یک مورد پسندیده به ما بدهید و آن را به اشتراک بگذارید ، در صورتی که شخص دیگری مایل است از آن بهره مند شود.

باید به خاطر داشته باشید که نکات این مقاله قوانینی نیستند که باید رعایت کنید. اینها فقط نکاتی است که ما از تجربیات خود در بیگ اینکام گردآوری کرده ایم و تصمیم گرفتیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا