حساب و کیف پول اینترنتی

بررسی کامل کیف پول چند منظوره Exodus

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_imageframe image_id=”13747|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/Exodus.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

کیف پول Exodus یک کیف پول چندگانه ارز دیجیتال است که از یک رابط کاربری ساده بهره میبرد.

EXODUS (به فارسی: اکسدوس یا اگزودوس) یک کیف پول معتبر دسکتاپ و چند ارزی است که از ۲۹ جولای سال ۲۰۱۶ شروع به فعالیت کرده است و از ارز های معروف بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش، داج کوین، گُلِم ،آگور ،ای او اس ،آرگون، ریپل، TrueUSD و … پشتیبانی میکند و می توانید ارزها را در آن ذخیره کنید.

سایت رسمی: exodus.io

کیف پول Exodus چیست؟

این کیف پول والتی نسبتا جدید محسوب می شود که در حال حاضر تنها نسخه ی دسکتاپ آن موجود است و به شما امکان کنترل کامل دارایی دیجیتال هایتان را می دهد. این کیف پول توسط JP Richardson و Daniel Castagnoli ساخته شد و در تاریخ 29 جولای سال 2016 شروع به کار کرد.

طراحی این کیف پول به گونه ای است که کار کردن برای کاربران این کیف پول چند ارزی کاملا ساده باشد. این کیف پول امکان نگهداری از چندین ارز را برای شما فراهم می کند. تعدادی از ارز هایی که کیف پول Exodus از آنها پشتیبانی می کند در تصویر زیر آمده است.

مانند سایر والت های کامپیوتری دیگری، Exodus دارایی دیجیتال شما را مستقیما روی دستگاه فیزیکی شما ذخیره می کند. و از آنجایی که این کیف پول یک نسخه ی لایت است شما نیاز به دانلود کل بلاک چین ندارید.

چرا Exodus ساخته شد؟

در حال حاضر کیف پولهای نرم افزاری زیادی در بازار وجود دارند که از جمله آنها میتوان به Jaxx، Green Address و Breadwallet و Guarda و… اشاره کرد؛ پس چرا تیم سازنده Exodus تصمیم گرفتند که یک محصول دیگر را هم بسازند؟

طراحان کیف پول Exodus قصد داشتند که یک نرم افزار کاربر پسند تولید کنند که تمام نیازهای اساسی یک کاربر ساده رمز ارزها را پاسخ دهد.

آنها امیدوار بودند که از این طریق کار با ارزهای دیجیتال را برای افراد کم تجربه در زمینه این تکنولوژی آسانتر کنند. اگر این افراد تازهکار تجربه خوب و خوشایندی از کار با نرمافزار و فضای رمزارزها داشته باشند؛ در این صورت فعالیت در این زمینه را به دوستانشان نیز توصیه کرده و به این ترتیب کاربران بیشتری جذب میشوند.

به همین دلیل تیم سازنده Exodus یک بخش خواندن پرتفوی را برای کاربران طراحی کرده است که بتوانند به راحتی داراییهای خود را دستهبندی کرده و ارزش آنها در برابر ارزهای فیات را مقایسه کنند.

آنها همچنین یک بخش صرافی و تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر را نیز در نرمافزار خود قرار دادهاند که کاربران بتوانند به راحتی ارزهای خود را به دیگر ارزها تبدیل کنند. قسمت اصلی کسب درآمد برای شرکت سازنده نیز از همین ویژگی است؛ زیرا خود نرمافزار رایگان است.

ویژگی های اکسودوس

رابط کاربری جذاب

مهمترین ویژگی کیف پول Exodus ، ساده بودن رابط کاربری و نصب و استفاده آسان از کیف پول برای تمام افراد از جمله تازهکارها است. در واقع هدف طراحان اکسودوس، جذب مخاطبان جدید و بزرگتر شدن جامعه ارزهای دیجیتال است.

صرافی داخلی

کاربران میتوانند در داخل کیف پول اکسودوس به مبادله ارزهای مختلف بپردازند. این کار بدون نیاز به صرافی انجام میشود. کارمزدی که کیف پول Exodus برای ارائه این سرویس دریافت میکند، بیشتر از کارمزدی است که صرافیها دریافت میکنند، ولی با توجه به اینکه استفاده از صرافیها برای کاربران تازهکار سختتر است، این ویژگی اکسودوس میتواند برای این طیف از کاربران مهم و کاربردی باشد.

پشتیبانی از کاربران

یکی دیگر از ویژگیهای متمایز اکسودوس، پشتیبانی تماموقت تیم توسعهدهنده این کیف پول از کاربران است. اکسودوس ۲۴ ساعتِ روز و ۷ روزِ هفته به سوالات و مشکلات کاربران پاسخ میدهد. این پاسخگویی توسط ربات نیست و پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین به سوالات دارندگان کیف پول پاسخ میدهند. اکثر کیف پولهای آنلاین از این ویژگی مهم برخوردار نیستند.

پشتیبانی از پلتفرمها

اکسودوس ابتدا یک کیف پول دسکتاپ بود و برای ویندوز، مک و لینوکس عرضه شد. اما مدتی بعد نسخه موبایلی خود برای پلتفرمهای اندروید و iOS را منتشر کرد.

در حال حاضر اکسودوس با کیف پول سختافزاری ترزور (Trezor) ادغام شده است و به کاربران امکان میدهد که از رابط کاربری اکسودوس برای مشاهده و انتقال وجوه در کیف پول سختافزاری خود استفاده کنند.

مقایسه Exodus دربرابر کیف پول تحت وب

Exodus در مقایسه با کیف پولهای تحت وب (مانند کیف پول صرافیهایی مانند بایننس، یا سایتهایی مانند Freewallet) بسیار امنتر است.

کیف پولهای تحت وب خطرات امنیتی زیادی دارند که دیگر کیف پولها از آنها رنج نمیبرند؛ برای مثال ممکن است که سرور مرکزی صرافی مورد نظر هک شده و یا خود صرافی دچار ورشستگی شود.

به همین دلایل استفاده از کیف پولهای تحت وب منطقی نیست ولی اگر یک معاملهگر فعال هستید که به خرید و فروش ارزها میپردازید مجبورید ریسک این خطرات را بپذیرید.

مقایسه Exodus دربرابر کیف پولهای کاغذی و یا سخت افزاری

  • کیف پول Exodus از نظر امنیت از کیف پولهای کاغذی و یا سختافزاری پایینتر است.
  • هیچکدام از این کیف پولها برخلاف کیفپولهای نرمافزاری به اینترنت متصل نیستند و همین موضوع امکان هک کردن آنها را بسیار پایین میآورد.
  • اگر کیف پول شما به صورت آنلاین روی کامپیوترتان نصب باشد، احتمال اینکه یک بدافزار و یا کی لاگر (Keylogger) را دانلود کنید بسیار بالاست.
  • اگر قصد دارید که ارزهای دیجیتال خود را برای مدتی طولانی ذخیره کنید، کیف پول کاغذی و یا سختافزاری برای شما مناسب است.
  • کیف پول Exodus مخصوص افرادی است که مقدار کمی از رمزارزهای خود را به صورت روزانه به جاهای مختلف ارسال میکنند و همچنین برای تبدیل یک کوین به کوین دیگر نیز مناسب است.
  • به هر حال Exodus بهترین گزینه برای یک کاربر حرفهای نیست. هزینههای این کیف پول سود شما از معاملات را پایین میآورد؛ اما نسبت به کیف پولهای تحت وب امنتر است.

کیف پول Exodus برای افراد ساکن ایران مناسب است؟

اگر صرفا قصد استفاده از کیف پول را دارید و نمیخواهید از اکسچنج داخلی آن استفاده کنید، میتوانید با وصل کردن VPN این کیف پول را از سایت اصلی آن دانلود کنید.

زیرا اگر با آیپی ایران وارد سایت شوید با خطا مواجه می شوید.

آموزش کیف پول EXODUS

این کیف پول رایگان است و برای نصب کیف پول Exodus باید به سایت رسمی وارد شوید و این کیف پول را دانلود کنید. این کیف پول از سیستم های Windows، Linux، MAC پشتیبانی میکند. نصب این کیف پول یکم طول می کشد و بیش از ۷۰ مگابایت حافظه نیاز دارد.

مزایا و معایب Exodus

در این قسمت از مقاله قصد داریم که مزایا و معایب کیف پول Exodus را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا سراغ نقاط قوت میرویم.

مزایای اکسودوس:

  • کار با آن آسان است: Exodus یکی از کاربرپسندترین کیف پولهایی است که در بازار وجود دارد.
  • مولتی کارنسی: از چندین نوع ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی میکند که برای نگهداری انواع ارزها و تجارت با آنها بسیار مناسب است.
  • اکسچنج داخلی: امکان تبدیل ارزها به یکدیگر و پیگیری سود و زیان شما از نقاط قوت این نرمافزار به حساب میآید.
  • تعیین هزینه تراکنشها به صورت اتوماتیک: بسیاری از کاربران نمیتوانند هزینه تراکنش را خودشان درست وارد کنند؛ ولی Exodus خودش این کار را برای شما انجام میدهد.
  • پشتیبانی قوی: این مورد در بین کیف پولها و به طور کل فضای ارزهای دیجیتال کمیاب است.
  • کیف پول نرمافزاری از کیف پول تحت وب بسیار امنتر است و Exodus برای استفاده روزمره عالی است.

معایب اکسودوس:

  • آسیب پذیری در برابر بدافزار: به عنوان یک کیف پول نرم افزاری، Exodus به راحتی قابلیت هک شدن را دارد. امکان از دست دادن سرمایهتان در صورت وجود یک بدافزار یا کیلاگر وجود دارد.
  • ویژگیها و ابزارهای امنیتی محدود: عدم وجود تایید دو مرحلهای و یا آدرس چند امضائی این نکته را میرساند که از نگهداری مقدار زیادی از سرمایهاتان در کیف پول خودداری کنید.
  • عدم وجود اپلیکیشن موبایل: با گسترش بازار ارزهای دیجیتال شما نیز نیاز دارید هرجا و در هر مکانی به کیف پول خود دسترسی داشته باشید؛ اما به دلیل عدم وجود اپلیکیشن موبایل برای کیف پول Exodus این امکان وجود ندارد.
  • عدم امکان ارسال توکنهای اتریوم از طریق نرمافزار

جمع بندی

کیف پول Exodus یکی از جذاب ترین کیف پولهای نرم افزاری برای ذخیره تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال است. تمرکز توسعهدهندگان این کیف پول بر رابط کاربری جذاب و کاربرپسند بودنِ آن است. استفاده از این کیف پول بسیار آسان است و حتی کاربران تازهکار نیز میتوانند به راحتی با آن کار کنند.

ویژگیهای امنیتی اکسودوس به اندازه رقبایی مانند مایسلیوم قدرتمند نیست اما با این وجود سطح قابل قبولی از امنیت را به کاربران خود ارائه میدهد.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا