ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

دوژ کوین Dogecoin (داگ کوین-داج کوین-دوج کوین) چیست؟

در دسامبر 2013، هر بیت کوین به قیمت 1,000 دلار رسید. جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان و چهارسال پس از استخراج بلاک اول بیت کوین، برنامه نویسی به نام بیلی مارکوس،‌ ارزدیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال 2013 به جهان معرفی شد.

اگر به فکر آینده هستین حتما مقداری داج کوین Dogecoin جمع کنید، بزرگترین مزیت سرمایه گذاری روی سکه های دیجیتالی معتبر اینه که تقریبا میشه مطمئن بود پولتون از بین نمیره علی رغم سایت های کلیکی یا هایپ و اینکه ارز دیجیتالی در هر زمانی سریع به پول تبدیلش میشه. قیمت دوژکوین و آینده داگ کوین در ایران.

دوژ کوین چیست؟

طبق وبسایت دوژ کوین (Dogecoin)، این کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتای متن باز است. این آلتکوین ابتدا به عنوان یک جوک ایجاد شد که به شوخی اینترنتی درباره سگ شیبا اینو اشاره داشت و سپس در سطح اینترنت محبوبیت زیادی کسب کرد. در عین حال، از زمان ایجاد دوژ کوین، محبوبیت و ارزش آن رشد چشمگیری داشته است. طی چند سال، یک جامعه آنلاین بسیار عظیم نیز با وجود بسیاری از طرفداران وفادار این کوین توسعه یافته است. این جامعه کارهای شگفت انگیزی با دوج کوین انجام داده است. این اقدامات از استفاده از این ارز دیجیتال به منظور جذب سرمایه برای تیم لوژ سواری جاماییکا برای شرکت در المپیک زمستانی سوچی تا جذب سرمایه برای پروژه ساخت چاه آب در کنیا و دسترسی مردم به آب شرب متفاوت است. داج کوین یک واحد پول جدید و محبوب و با ارزش هست که بر پایه لایت کوین ساخته شده.

تاریخچه دوژ کوین

شبکه این کریپتو رسماً در تاریخ 8 دسامبر، 2013 برای تولید 100 میلیارد کوین آغاز به کار نمود. دوژ کوین در تاریخ 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. شکل آن برگرفته از یک نژاد سگ به نام شیبا اینو است و شیوه تلفظ آن برگرفته از یک نمایش عروسکی اینترنتی است. دوژکوین یک سال پس از معرفی در سال 2014 موفق شد 60 میلیون دلار سرمایه جذب کند و این روند همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در اواخر 2017 ارزش سرمایه آن به یک میلیارد دلار رسید. در مقام مقایسه با دیگر ارزهای رمزپایه، دوژگوین نرخ انتشار بالایی دارد و تا اواسط سال 2015 نزدیک به 100 میلیون دوژکوین استخراج شده‌است. چند ماه پس از شروع به کار دوج کوین، از آنجایی که هر ارز دیجیتال باید یک هدف داشته باشد، هدف دوج کوین یک پول اینترنتی برای پرداخت انعام به فعالان اینترنت و کمک به خیریه‌ها اعلام شد که همین موضوع کمک شایانی به افزایش طرفداران آن کرد.

جکسون پالمر، بنیانگذار داگ کوین، در یک گفتگوی خود اذعان داشته است که تمایلی برای قطع تولید این کریپتو ندارد. البته گفته پالمر از جهتی میتواند به نفع سرمایه گذاران دراین کریپتو باشد. چون پالمر دلیل اجرای چنین طرحی را برای داگ کوین، دوری این کریپتو از دلال بازی و سوداگری دانسته است. البته این را باید در نظر گرفت که اگر این نظر و ایده تنها یک سیاست باشد و بکباره تولید داگ کوین متوقف و یا طرحی مانند سایر کریپتو ها برای کاهش تولید آن در سالهای آتی ارائه شود، به راحتی میتوان فهمید که در آن روز باید با سونامی چون سونامی افزایش قیمت بیتکوین در سالهای گذشته برای داگ کوین مواجه شد.

تیم دوژ کوین

تیم دوج کوین (Dogecoin) کاملا از داوطلبان تشکیل شده است. موسسان این ارز دیجیتال جکسون پالمر و بیلی مارکوس می‌باشند. مارکوس خود را شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) می‌خواند که حالت شوخ طبعانه ای از ساتوشی ناکاماتو موسس بیت کوین است. توسعه دهندگان دوج کوین نیز مکس کلر، راس نیکول و پاتریک لادر می‌باشند.

هواداران دوج کوین

این ارز دیجیتال با تمام مشکلات فنی خود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، از حمایت به شدت بالایی در میان کاربران اینترنت برخوردار است. برخی از آن‌ها به قدری عاشق دوج کوین هستند که تمام لوازم خانه و شخصی خود را به لوگوی آن منقش کرده‌اند.

در انجمن جهانی ردیت، دوج کوین یک صفحه پرمخاطب دارد که طرفداران متعصب دوج کوین، آن را با دیگر صفحات ردیت متمایز می‌کند. طی یکی دو سال گذشته طرفداران دوج کوین به تولیدکنندگان محتوای کاربردی در ردیت، دوج کوین هدیه می‌دهند. در این انجمن همچنین برنامه‌های خیریه‌ی بزرگی با روش پرداخت دوج کوین برگزار می‌شود.

جمع بندی

چیزی که ابتدا برای شوخی کردن با جنون ارز دیجبتال ایجاد شده بود به یکی از برترین ارزهای دیجیتال بازار تکامل یافته است.

ممکن است دوج کوین (Dogecoin) ویژگی های چشمگیری یا هدفی برای تغییر بلاک چین نداشته باشد اما یکی از بزرگترین جامعه های رو به رشد ارزهای دیجیتال با محیطی دوستانه و اعضای مهربان دارد. این ویژگی ها، دوج کوین را از تمام ارزهای دیجیتال جدا کرده و باعث موفقیت این کوین می‌شود. جامعه وفادار دوج کوین از سایر کاربران با آغوش باز استقبال می‌کنند و به جای نگهداری این کوین، واقعا از آن استفاده می‌کنند.

اگرچه موسس دوج کوین سال ها قبل این پروژه را ترک کرد، اما این ارز دیجیتال به رشد خود ادامه داده است و تمام این موضوع به لطف جامعه با ذوق دوج کوین می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا