ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

کریپتوکارنسی یا ارز رمزی به چه معناست؟

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” type=”1_1″ first=”true”][fusion_imageframe image_id=”13614|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/Cryptocurrency.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

کریپتوکارنسی یا همان ارز رمزی واژه ایست که حتی اگر آن را شنیده باشید ممکن است خیلی در ذهنتان نقش نبسته باشد، پس بدیهی است برای افرادی که آن را نمی شناسند واژه ای کاملا ناملموس باشد.

ارز رمزی واسط در واقع همان مبادله ای است که از شیوه رمزنگاری جهت ایمنی ‌بخشی به تراکنش‌ها و کنترل تولید واحدهای جدید یعنی همان (ارز) بهره می برند. ارزهای رمزی زیرمجموعه‌ای از ارزهای بدیل یا به‌طور مشخص ارزهای دیجیتالی هستند.

کریپتوکارنسی – ارز دیجیتال چیست؟

اگر قرار باشد که واژه ای مترادف با این کلمه پیدا کنیم شاید بتوان بهترین معادل فارسی برای این واژه را همان ارز رمزنگاری در نظر گرفت، هرچند واژه های معادل دیگری به مثال پول الکترونیک– پول مجازی –ارز مجازی هم تا بحال از طرف استفاده کنندگان کریپتو کارنسی ها استفاده شده است اما در واقع بهترین واژه که بتواند به بهترین شکل مفهوم را هم از نظر کارایی و هم از نظر مفهوم به کریپتوکارنسی ببخشد همان ارزهای رمزنگاری شده است.

گرچه برخی واژه ها مانند (پول الکترونیک – پول مجازی – ارز مجازی) هم در میان مردم عادی در اصطلاح های عامیانه مورد استفاده قرار می گیرند ولی مفهوم واقعی یک واژه را به طور واقعی و آنطور که باید و شاید بیان نمی کنند چون این نوع واژه در واقع به ارزهای اطلاق می شود که در بستر شبکه ای مجزا و غیر قابل دستکاری توسط یک فرد به روش غیرمتمرکز و با یک الگوریتم رمز گزاری خاص به وجود بیایند.
در حالی که پول های الکترونیک این قابلیت را دارند که در بستر یک شبکه بانکی داخلی با بین‌المللی درست مانند آنچه که شما به صورت متداول در معاملات از آن استفاده می کنید مبادله شود مانند انتقال پول از کارتی به کارت های دیگر چه به صورت ریالی و چه حتی به صورت ارزی مانند انتقال دلار یا یورو از حساب مستر کارت به حساب های دیگر.
در حالی که هیچ گونه رمز نگاری خاصی با الگوریتمی بر روی آن ها اعمال نشده است و در طی این عملیات تنها یک واحد پول حکومتی به صورت الکترونیک در یک بستر خاص به نام شبکه بانکی از حسابی به حساب دیگر انتقال داده می شود و رمز نگاری و یا ساز و کار خاصی هم بر روی اینگونه پول ها اعمال نشده است تا مانع از ورود پولی که به صورت تقلبی وارد چرخه شبکه شده و مبادله می گردد بشود.

بیت کوین برای اولین بار به عنوان اولین ارز رمز پایه غیر متمرکز در سال 2009 ایجاد شد.

از آن زمان تابه حالا ارزهای رمز پایه متعددی ابداع شده‌اند. که معمولاً به عنوان ارزهای جایگزین بیت کوین نیز از آنها نام برده می شود.

ارز های دیجیتال به چه شکلی کار می کنند؟

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می کنند و امکانی برای کاربران ایجاد می کنند تا پرداخت امن و ذخیره پول را بی نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک ها و سازمان های واسطه انجام بدهند. اکثرا ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده ای به نام بلاک چین تعبیه و اجرا میشوند. بیشتر واحد های اصلی ارز دیجیتال به غیر توکن ها توسط فرآیندی به نام استخراج یا ماین تولید و تکثیر می شود.

درهم سازی (HASH) ارز رمز پایه چه معنایی می دهد؟

قدرت استخراج ارز رمز پایه در مقیاس هش‌ها در ثانیه‌ها رده بندی می شوند. یک ریگ (Rig) با توان محاسباتی kH/s1می تواند با نرخ 1000 هش در یک ثانیه استخراج کند، mH/s 1 یک میلیون هش در هر ثانیه و GH/s1 یک میلیارد هش در هر ثانیه استخراج می شود. هر بار که استخراج ‌کننده با موفقیت یک بلوک را بازگشایی می کند، هش جدیدی ایجاد می‌شود. الگوریتم هش، این حجم زیاد از داده‌ها را به یک هش با طول ثابت بدل می کند. مانند یک کد که اگر شما الگوریتم آن کد را بدانید و بلد باشید ، می‌توانید یک هش را باز کرده و داده‌های اصلی را بیرون بیاورید، اما برای چشم عادی، “هش” فقط دسته ای از اعداد متراکم در کنار همدیگر است که عملاً بیرون کشیدن اطلاعات از آن غیر ممکن خواهد بود.

نوشته های مشابه
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا