تجربه متاورس برای تغییر در انتخابهای سفر در دنیای واقعی در سال 2023: نظرسنجی
یک نظرسنجی که توسط ۲۴۱۷۹ پاسخدهنده در ۳۲ کشور انجام شد، نشان میدهد که تقریباً نیمی، یا ۴۳ درصد از پاسخدهندگان، قصد دارند از واقعیت مجازی برای الهام بخشیدن به انتخابهای خود استفاده کنند.
نظرسنجی جدیدی که شخصا توسط Booking.com انجام شده نشان می دهد که با باز شدن مرزها به دنبال محدودیت های طولانی مدت سفر ناشی از کووید، متاورس ، یکی از جدیدترین اکوسیستم های رمزنگاری فرعی، قرار است به مسافران کمک کند در مورد مقصدهایی که می خواهند شخصاً تجربه کنند تصمیم بگیرند. .
آژانس مسافرتی آنلاین محبوب Booking.com از 24179 پاسخ دهنده در 32 کشور نظرسنجی کرد که نشان داد علاقه شدید مسافران به کاوش مجازی مقاصد هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه سفر خود را نشان می دهد. از بین تعداد زیادی، افرادی که بیشترین احتمال را برای تجربه تجربه سفر در متاورس داشتند Gen Z (45٪) و Millennials (43٪) بودند.
نزدیک به نیمی، یا 43 درصد از پاسخ دهندگان، تمایل خود را برای استفاده از واقعیت مجازی برای الهام بخشیدن به انتخاب های خود تایید کردند. در میان این گروه، حدود 4574 شرکت کننده به سفر به مکان های جدید تنها پس از تجربه مجازی اعتقاد دارند.
علاوه بر این، بیش از 35 درصد از پاسخ دهندگان آماده هستند تا چندین روز را در متاورس بگذرانند تا از محیط اطراف در مقاصد محبوب استفاده کنند. به گفته Booking.com، پشتیبانی از فناوریهایی مانند بازخورد لمسی به بهبود این تجربه کمک میکند و به کاربران اجازه میدهد سواحل شنی و آفتاب استوایی را بدون بیرون رفتن تجربه کنند.
با این حال، 60 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که تجربیاتی که متاورس و فناوری های مجازی ارائه می دهند به تجربیات حضوری نزدیک نمی شود. برخی از محبوب ترین مقاصد برای سال 2023 عبارتند از سائوپائولو (برزیل)، پوندیچری (هند)، هوبارت (استرالیا) و بولزانو (ایتالیا).
پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) به دنبال جلوگیری از تصاحب اکتیویژن بلیزارد بود، برنامه غول فناوری مایکروسافت برای قدم گذاشتن در تجارت متاورس با یک مانع بزرگ روبرو شد.
به گفته ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس مایکروسافت، خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 69 میلیارد دلار میتواند « نقش کلیدی در توسعه پلتفرمهای متاورس » داشته باشد. با این حال، FTC به اقدامات ضد رقابتی مایکروسافت اشاره کرد که در آن این شرکت پس از خرید شرکتهای بازی رقیب، توزیع بازیهای کنسول را محدود کرد.