اخبار

ضرر واقعی بیت کوین پس از افت 40 درصدی به 26000 دلار به ارزش های تاریخی رسید

سودآوری بیت کوین در چند هفته گذشته با افت زیادی مواجه شد و زیان های متوجه شده تایید می کند که بازار ارزهای دیجیتال اکنون در دومین پایین ترین نقطه تاریخ خود، به ازای هر Glassnode باقی مانده است.

ضرر تحقق یافته چیست و چگونه بر معامله گران تأثیر می گذارد؟

معامله گران هر زمان که دارایی در بازار به قیمتی کمتر از بهای تمام شده یا ارزش دفتری فروخته می شود، زیان تحقق یافته را ثبت می کنند. به عبارت ساده تر، یک معامله گر یا یک سرمایه گذار هر زمان که دارایی را به قیمتی کمتر از سطح خرید اولیه خود بفروشد، متحمل ضرر می شود.

منبع: Glassnode

تفکیک زیان های تحقق یافته و تحقق نیافته مهم است، زیرا دارایی های بی ثبات مانند بیت کوین به سرعت پس از زیان هنگفت بهبود می یابند و در طول یک روز موقعیت های زیان را به سود تبدیل می کنند.

اما هر زمان که بازار یک جهش عظیم در زیان های تحقق یافته را گزارش می کند، همانطور که امروز به نظر می رسد، باید انتظار کاهش فشار فروش را داشته باشیم، به خصوص پس از اینکه یک دارایی تقریباً نیمی از ارزش خود را در مدت کوتاهی از دست داد. از طرف دیگر، معامله‌گران از موقعیت‌هایی مانند این به عنوان «کاپیتولاسیون» یاد می‌کنند.

بزرگترین ضرر محقق شده از تابستان 2021

آخرین باری که بازار شاهد چنین سطح بالایی از ضررهای واقعی بود، تابستان سال 2021 بود، زمانی که بیت کوین با از دست دادن حدود 45 درصد از ارزش خود در کمتر از یک ماه، رفتار مشابهی را در بازار نشان داد. پس از اینکه بازار ارزهای دیجیتال بزرگترین ضرر محقق شده در تاریخ را جشن گرفت، شاهد بهبود تدریجی بیت کوین و افزایش به 69000 دلار بودیم.

کاپیتولاسیون نوشدارویی نیست و لزوماً به این معنی نیست که ما شاهد جهش بازار خواهیم بود، زیرا بازار فاقد سوخت اولیه برای بازیابی، یعنی قدرت خرید است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا