ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

ارز دیجیتال یو اس دی کوین USD Coin چیست؟

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” type=”1_1″ first=”true”][fusion_imageframe image_id=”13592|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/USD-Coin.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

یو اِس دی کوین(به انگلیسی: USD Coin نماد: USDC)

یو اس دی کوین USD Coin یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز یو اِس دی کوین در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است. توکن های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند.

در واقع یو اس دی کوین به دلار آمریکا گره خورده است.

USD Coin (یو اس دی کوین)

یک نوع ارز دیجیتال پایدار و با ثبات (stablecoin) است زیرا شما همیشه می توانید یک واحد ارز USD Coin را به قیمت یک دلار آمریکا بفروشید که از حمایت دلار آمریکا برخوردار است و این باعث می شود که به USD Coin یک ارز پایدار گفته شود. ارز USD Coin توسط Circle و Coinbase راه اندازی شده است. ارز دیجیتال USD Coin را با نماد USDC در معاملات می شناسند و ارزش بازار این ارز در زمان نگارش مقاله حدود 239,963,736 دلار می باشد و هر واحد از این ارز 1.01 دلار آمریکا خرید و فروش می شود.

ارز یو اس دی کوین در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است. توکن های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می شوند.

تیم یو اس دی کوین USD Coin

یو اس دی کوین توسط کنسرسیوم مرکز با همکاری بین سیرکل Circle و Coinbase ساخته شده است. چارچوب فناوری و حاکمیت توسط مرکز توسعه یافته است، در حالی که آن دو شرکت اولین صادرکنندگان تجاری این کوین هستند. کمپانی سیرکل در سال ۲۰۱۳ توسط کارآفرینان جرمی آلایر و شان نویل تاسیس شد. سیرکل یک فرستنده رسمی پول است، که این شرکت را به یک کتاب باز مالی تبدیل می کند. فرستنده پول مشاغل خدمات پولی ایالات متحده هستند که باید قوانین و مقررات فدرال را رعایت کنند و به عنوان راه اندازی رمزنگاری با حمایت Goldman Sachs شناخته می شود.

USDC چگونه کار می کند؟

یو اس دی کوین ها بدون پشتوانه چاپ نمی شوند. بلکه سیرکل تضمین می کند که هر توکن با یک دلار آمریکا حمایت می شود. فرآیند تبدیل دلارها به کوین ها به صورت رمزگذاری انجام می شود.

تبدیل دلار به کوین یک فرایند سه مرحله ای است:

یک کاربر به حساب بانکی صادرکننده کوین دلار ارسال می کند.
صادرکننده از قرارداد هوشمند برای ایجاد مقدار معادل کوین استفاده می کند.
کوین صادر شده به کاربر تحویل داده می شود، و دلارهای جایگزین به عنوان ذخیره نگه داشته می شوند.

شفافیت کاری یو اس دی کوین

بر خلاف محبوب ترین استیبل کوین حال حاضر یعنی تتر، سازندگان یو اس دی کوین ملزم به ارائه شفافیت کامل و همکاری با طیف وسیعی از موسسات مالی برای حفظ ذخایر کامل از این ارز دیجیتالی معادل مقدار فیات هستند. همه صادرکنندگان این کوین موظفند به طور منظم منابع دلار خود را که پس از آن توسط Grant Thornton LLP منتشر می شود ، گزارش دهند.

نحوه استفاده از این کوین

این رمز ارز نمایندگی ۱: ۱ دلار آمریکا در کلکسیون اتریوم است. این یک کوین ERC-20 است و با هر برنامه ای که از همین استاندارد پشتیبانی می کند قابل استفاده است.

نحوه خرید و ذخیره یو اس دی کوین

برای رمزگذاری یا بازخرید یو اس دی کوین با سیرکل، باید یک حساب کاربری ثبت کنید ، هویت خود را تأیید کنید و یک حساب بانکی معتبر پیوند دهید. سکوی معاملاتی این مجموعه به کاربران امکان می دهد چهار عمل اصلی را انجام دهند:

  • توکنیزه کردن دلار
  • باز خرید کردن یو اس دی کوین
  • انتقال کوین به آدرسهای اتریوم سازگار با ERC20
  • واریز این کوین از آدرس های کیف پول خارجی اتریوم

کوینی که توسط سیرکل تولید می گردد هیچ هزینه ای را برای استفاده از کوینیزه و بازخرید خدمات به کاربران تحمیل نمی کند، مگر اینکه، نقل و انتقالات بانکی نادرست و رد شده وجود داشته باشد که در این صورت یک کمیسیون ۵۰ دلاری اخذ می گردد. اما در همین عملیات در سکوی Coinbase ، کلیه هزینه های استاندارد اعمال می شود. حداقل مبلغ بازخرید این کوین، ۱۰۰ یو اس دی کوین است. توکن ها فقط در روزهای کاری پردازش می شوند و این روند تا ۲۴ ساعت طول می کشد.

مزایا

  • استیبل کوین هایی مانند یو اس دی کوین خرید ارزهای رمزپرداختی در آینده را آسانتر می کنند.
  • نقش ابزارها و مؤسسات مالی سنتی را کم رنگ می کند
  • از افزایش تورم جلوگیری می کند.
  • ارسال آنی، جهانی، ایمن و کم هزینه را ممکن می سازد.
  • امکان خرید dApps های مختلف، مبادلات و بازی های مبتنی بر بلاک چین.
نتیجه گیری

ارز های دیجیتالی که مانند USD Coin پایدار هستند و ارزش آنها تغییر محسوسی در مارکت نکند برای سرمایه گذاری چندان مناسب نیستند زیرا با مرور زمان قرار نیست کاهش و یا افزایشی در ارزش آن ها ایجاد شود، به همین دلیل ریسک خرید کمی دارند و در نتیجه امکان سود دهی قابل توجه نخواهند داشت برخلاف بیت کوین و اتریوم. خرید این ارز مناسب افرادی است که قصد نگه داری دلار و یا خرید محصول و خدماتی را دارند.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا