ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

ارز دیجیتال وی چین VeChain چیست؟

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_imageframe image_id=”13579|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/وی-چین-چیست.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

VeChain یک سکوی دوتایی ، blockchain بر روی service BaaS است که در ابتدا در شبکه قراردادهای هوشمند Ethereum ساخته شده است تا کاربران شرکت های خدماتی را ارائه دهد. شبکه اصلی آن 30 ژوئن 2018 راه اندازی شد. VeChain در درجه اول روی زنجیره تامین و ارائه راه حل های اینترنت اشیا متمرکز است.
VET رمزنگاری اختصاصی VeChain Thor است و از VTHO برای پرداخت مبادلات ارزی استفاده می شود. وی چین از یک تراشه هوشمند اختصاصی برای پیاده سازی در تراشه های NFC، ردیاب های RFID و کدهای QR استفاده می کند تا IoT شرکت را روی تخته زنجیر قرار دهد.

فناوری بلاک چین فقط به بحث های اقتصادی محدود نیست. هزاران زمینه مختلف کاری هنوز مانده که بلاک چین می تواند در آن ها ایفای نقش کند. یکی از مهم ترین آن ها، استفاده از آن در زنجیره تامین تولیدکنندگان است که در این زمینه وی چین و ارز دیجیتال آن به طور تخصصی وارد می شود.
سایت رسمی: https://www.vechain.com

نکاتی کوتاه درباره بلاک چین وی چین

وی چین یک پلتفرم بر پایه بلاک چین است که تمرکز اصلی آن روی مدیریت زنجیره تامین، قرارداد های هوشمند و سرویس های مالی است.
نام توکن این شبکه VEN است که اولین ارز دیجیتالی بود که برای بازیابی از حادثه برنامه ای ساخت و همچنین با دولت چین همکاری کرد.
وی چین به این منظور ساخته شد تا پلتفرمی قابل اعتماد و مقیاس پذیر باشد. هدف آن ساخت یک محیط قوی و توزیع شده برای کسب و کار است که بدون نیاز به یک هسته مرکزی کار کند.
هدف این است که سهام داران مجاز بتوانند به تمامی اطلاعات مورد نیازی درباره یک کالای خاص دسترسی داشته باشند؛ هدف وی چین این است که شفافیت بیشتری به مشتریان و کسب و کار ها ارائه کند. این توکن را نمی توانید استخراج کنید ولی در بستر شبکه اتریوم کار می کند.
تاریخ پیدایش وی چین
وی چین در سال 2015 عرضه شد که این موضوع آن را به یکی از قدیمی ترین کمپانی ها در حوزه بلاک چین تبدیل می کند. این پلتفرم نامتمرکز قراداد های هوشمند که در سنگاپور واقع شده است، بر روی بهبود فرآیند مدیریت زنجیره تامین متمرکز است.

این پروژه اخیرا مورد توجه سرمایه گذاران بزرگی قرار گرفته است و بسیاری وعده همکاری با این پروژه را داده اند اما پیش از این ها هم این بلاک چین توسط کمپانی های مختلفی از جمله کمپانی های فعال در زمینه فروش کالا های لوکس گرفته تا کشاوری استفاده شده است.

بنابراین وی چین بزودی تغییری در برند خود ایجاد می کند و قرار است نام آن از VeChain به Vechain Thor VET تغییر کند. این بروزرسانی کارکرد های بلاک چین وی چین را تبدیل به کارکرد هایی مشابه آن چه در بلاک چین اتریوم می بینیم، می کند.

هدف وی چین چیست؟

وی‌چین (VeChain) قصد دارد تا از طریق روش دیجیتال سازی دارایی، این اکوسیستم مدیریت زنجیره تامین ایمن را ارائه دهد. این پروژه تولید کنندگان را قادر می سازد تا محصولاتی با هویت های منحصر به فرد را روی این پلتفرم ایجاد کنند. این پدیده به تولیدکنندگان، شرکای زنجیره تامین و حتی مصرف کنندگان اجازه می دهد تا حرکت محصولات را از طریق زنجیره تامین خود پیگیری کنند.
هدف وی چین این است که شفافیت بیشتری به مشتریان و کسب و کار ها ارائه کند. این توکن را نمی توانید استخراج کنید ولی در بستر شبکه اتریوم کار می کند.

این توکن به دارنده اش اجازه استفاده و اشغال کردن بلاک چین VeChaintor را می دهد.
این امکان را فراهم می کند تا فعالیت های اقتصادی و تجاری را از طریق آن انجام دهید.

مزایای ارز دیجیتال وی چین

در زمینه اهداف تجاری: این بلاک چین طراحی شده تا نیازمندی کمپانی ها را برطرف کند و امید بر این است تا کمپانی های بیشتر برای استفاده به آن بپیوندند. به همین دلیل نقشه راهی در این باره در نظر گرفته شده است تا تیم پشت این پروژه مطمئن شوند که برای هر نوع استفاده تجاری آماده است.
در زمینه کنترل جامع: به نظر می رسد که وی چین به دنبال فراهم ساختن تعادلی بین کاربرد و نامتمرکز ساختن امور است. بلاک چین VeChainThor دارای ابزاری داخلی برای مدیریت و نظارت است که شامل KYC (احراز هویت کاربران) و رای گیری برای اطمینان از پشتیبانی از قرارداد های هوشمند می شود.
در زمینه اثبات اختیار: این بلاک چین از الگوریتم اثبات اختیار (Proof of Authority) برای توافق بین تمام گره های شبکه استفاده می کند. این بلاگ چین دارای 101 گره صاحب اختیار است که از طریق یک لیست مجاز اعضای آن مدیریت می شوند. گره ها که ممکن است افراد یا موسسات باشند، نیاز به یک سری استاندارد های امنیتی، سخت افزار و مدارک دارند.

مقیاس پذیری بالا: الگوریتم توافق جمعی مورد استفاده در این بلاک چین این امکان را فراهم می کند تا میزان مقیاس پذیری بالا باشد. بالاترین سرعت برای انجام تراکنش ها می تواند تا 10,000 تراکنش در ثانیه باشد ولی بلاک چین VeChainThor در ابتدای شروع به فعالیتش 50 تراکنش در ثانیه را پوشش می داده است.

بنیاد وی‌چین چیست

وی‌چین بنیاد فعالی دارد. این بنیاد مسئول ساخت شبکه و تحقیق و توسعه فناوری است. این بنیاد همچنین نقش مهمی در توسعه تجارت و کسب و کار ایفا می کند. این نهاد، مشارکت با شرکت های علاقه مند به استفاده از فناوری بلاک چین به عنوان یک سرویس را تشویق و پشتیبانی می کند. این امر شامل خدمات پرداخت، مدیریت کلید خصوصی، توسعه قرارداد هوشمند و توسعه کیف پول است.

در حال حاضر وی‌چین با شرکتهای زیر در حال مشارکت است:

Babyghost
BitOcean
China Unicorn
Directed Imported Goods
DNV GL
Healthcare Co Ltd
Hyperledger
Jiangsu Printed Electronics Co Ltd
Kuehne & Nagel
MadeForGoods
Microsoft
PwC
Renault
Xiamen Innov Information Technology Co Ltd

عملکرد ارز دیجیتال وی چین، توکن VeThor، سبک تولید VeThor

این توکن به دارنده اش اجازه استفاده و اشغال کردن بلاک چین VeChainThor را می دهد.
این امکان را فراهم می کند تا فعالیت های اقتصادی و تجاری را از طریق آن انجام دهید.
این توکن هزینه استفاده شما از بلاک چین VeChainThor است.
با استفاده از این توکن می توانید از قرارداد های هوشمند در بستر این شبکه استفاده کنید.
نرخ تولید اولیه توکن VeThor مقدار 0.00042 به ازای هر VET در روز است. تیم این پروژه وضعیت تولید و استفاده از بلاک چین VeChainThor را نظارت می کند و در صورتی که نیاز ببیند، متعادل می کند.

تیم وی چین و پیشرفت آن

تیم اصلی VeChain Thor شامل مدیرعامل Sunny Lu ، CFO Jay Zhang ، COO Kevin Feng و CTO Jianliang Gu هستند. این مجموعه در سال 2015 پروژه را با شجره نامه هایی آغاز کرد که شامل خدمات LV China ، PwC ، Deloitte و TCL ارتباطات است. این یک تیم مستحکم است که راه حل های نرم افزاری سازمانی مستقر در سراسر چین ، شانگهای و آسیای جنوب شرقی را درک می کند. تیم مربوط به کشور سنگاپور دارای بیش از 150 عضو قدرتمند است و در میان مدیران برتر خود افراد با استعداد زیادی دارد.

تفاوت ارز دیجیتال وی چین با سایرین

VEN در فضای رمزارز ها توکن منحصربفردی است چرا که راهکار آن مربوط به مدیریت زنجیره تامین می شود و قرار است در زمینه شناسایی کالا های تقلبی و جدا کردن آن ها از کالای اصلی، کمک کند.
با توجه به سایر رقیبان از جمله بیت کوین که فقط ارائه دهنده نوعی راهکار مالی است یا اتریوم که یک سیستم چند منظوره با قابلیت های مختلف می باشد، VEN تنها و تنها در یک زمینه فعالیت دارد.

آینده وی‌چین

شکی نیست که تکنولوژی بلاک چین می تواند یک نوآوری مهم برای مدیریت زنجیره تامین باشد. با رشد فهرست شرکا و پیشرفت های تکنولوژیکی، وی‌چین خود را به عنوان نیروی جسور و نوآورانه ای که باعث دوباره شکل گیری طرز تفکر و تلقی ما از پدیده زنجیره تامین می شود، معرفی می کند.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا