دانستنی های کسب و کارسرمایه گذاری هایپمقالات آموزشی

زمان ورود و خروج در پروژه هایپ ها

هر هایپی در مراحل توسعه یکسانی حرکت می کند، که چرخه عمر هایپ ها نامیده می شود. برای این که با کمترین خطر سرمایه گذاری کنید، باید متوجه باشید مرحله جاری عمر هایپ چیست. مرحله عمر هایپ اغلب مشخص می کند آیا واریزکننده سود وعده شده را دریافت خواهد کرد یا خیر. برنامه هایپ، و همین طور بسیاری از سایر پروژه ها دارای چند مرحله است. چرخه عمر هایپ به این صورت است:

استارته پروژه

در این مرحله، مجری هایپ پول از دست می دهد زیرا هنوز درآمدی ندارد. طی این مرحله، برنامه باید سرمایه گذاری زیادی انجام دهد: در صورتی که همه چیز قانونی انجام شود، آنگاه هزینه هایی برای ثبت شرکت یا نهاد قانونی، خرید نام دامین، ساخت سایت، نصب سیستم امنیتی در سایت (DDoS، Https، SSL، سروراختصاصی)، پرداخت پول برای لیست شدن در سایت نظارت، تبلیغ در سایت نظارت و فروم ها و مانند آن لازم خواهد بود.

مرحله رشد هایپ ها

این درحقیقت، آغاز حقیقی برنامه هایپ خواهد بود. در این مرحله، اولین سرمایه گذاران حضور پیدا می کنند و ممکن است هایپ را به دیگران نیز توصیه کنند. به تدریج، برنامه وارد سوددهی می شود. این گامی بسیار مهم است که برای چرخه عمر برنامه تعیین کننده است. زمانی که در مرحله رشد، مجری از نام دامین رایگان، هاستینگ وب رایگان، اسکریپتهای استاندارد ارزان (دزدی) استفاده می کند باید مراقب باشید. همین طور در صورتی که او تبلیغات چندانی نمی کند و سایت او تنها در چند سایت نظارتی یا سایت های ارزان قرار داده شده باید هشیار شوید چرا که این به معنای آن است که مجری قصد ندارد سرمایه گذاری کند بلکه می خواهد به سادگی می خواهد در اسرع وقت با همه پول سرمایه گذاران ناپدید شود. در نتیجه، این گونه برنامه ها برای مدت طولانی وجود نخواهند داشت.
ولی وقتی می بینید مجری هایپ تلاش و پول چندانی در مرحله ابتدایی صرف نکرده است، این به معنای آن است که مرحله رشد بهترین زمان ورود به پروژه است. این مسئله پنهان نیست که اولین سرمایه گذاران تنها در صورتی از بهترین فرصت بازگشت سرمایه به همراه سود برخوردار خواهند بود که به موقع وارد شده باشند.
به دقت کار هایپ را در این مرحله زیر نظر داشته باشید. در صورتی که مثلا مجری برنامه بیشتر روی تبلیغات یا امنیت بیشتر سایت سرمایه گذاری می کند، این نشانه خوبی از ثبات هایپ است.
طبیعتا، باید مشکلی در خصوص پرداخت در این مرحله وجود نداشته باشد. بنابراین، به دقت فروم ها و سایت های نظارت را بررسی کنید که توصیفی از یک هایپ خاص ارائه می کنند. البته نباید مسئله را زمانی که در حال کار با این برنامه هستید فراموش کنید!مرحله پایدارسازی
طی این مرحله، جریان ورودی باثباتی از نقدینگی وجود دارد و هایپ به سود می رسد. سرمایه گذاران نیز به صورت منظم سود خود را دریافت می کنند. کاهشی در هزینه تبلیغات وجود ندارد و مشکلی هم در خصوص پرداخت در کار نیست.
شاید این زمان مناسبی برای پیوستن به برنامه باشد، مشروط به آن که برنامه سرمایه گذاری برای مدت های بسیار طولانی طراحی نشده باشد. همین طور در صورتی که قبلا سود خوبی به دست آورده باشید و قصد داشته باشید در هایپ های دیگر سرمایه گذاری کنید، ممکن است زمان خوبی برای خروج باشد.

مرحله اشباع هایپ ها

عموما این مرحله آغازی بر پایان برنامه است! جریان ورود سرمایه گذاران رو به کاهش است، چرا که هایپ بیشتر منابع خود را مصرف کرده است. ویژگی های این مرحله چیست؟
ابتدا این که مجری را می توان دید که دست به تلاش های بیهوده برای جذب سرمایه گذاران جدید به برنامه می زند، بنابراین هزینه ها افزایش می یابد. دوم این که پرداخت سود به شرکا یا درصد پرداخت افزایش می یابد. سوم این که نظرات کمتری از سرمایه گذاران وجود دارد، چرا که عموما تنها مجریان برنامه آن ها را می نویسند.
نکته مهم این که قطعا این آخرین فرصت شما برای خارج شدن از برنامه است. در خصوص هایپ های هرمی، تنها چند روز قبل از آن وقت دارید که برنامه وارد مرحله نزول شده و سپس کلا ناپدید گردد.
تنها در برخی موارد، هایپ می تواند در این مرحله به بقا ادامه دهد و به طور کامل به سرمایه گذاران پرداختی داشته باشد. در این مورد، مسئله جدی بودن یا قابلیت اطمینان به مجری هایپ مطرح است. بعد از تحلیل دقیق، قادر خواهید بود تصمیم بگیرید باز هم در برنامه سرمایه گذاری کنید یا خیر.

مرحله نزولی هایپ ها

این مرحله نهایی چرخه عمر هایپ است. برنامه در این مرحله جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست می دهد و دیگر رشد نمی کند. از آن جا که ورود سرمایه گذار دیگر وجود ندارد، منبع مالی نیز برای پرداخت سود به سرمایه گذاران جاری وجود نخواهد داشت. مجری ممکن است به سادگی با پول جمع شده ناپدید گردد.
در این مرحله، برنامه هایپ به یک شیادی تبدیل می شود. در صورتی که هنوز تا این مرحله از آن خارج نشده اید، احتمالا واریزی خود را دریافت نخواهید کرد. اکنون متوجه می شوید تعریف یک مرحله خاص توسعه برنامه هایپ با بیشترین شفافیت، چقدر اهمیت دارد. هرگونه محاسبه اشتباهی می تواند به از دست رفتن سرمایه منجر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام. از چه سایت هایی جهت رصد هایپ ها استفاده کنیم تا اینکه بفهمیم آیا در جهت تبلیغات سایتشون و گسترشش فعالیت دارن یا خیر ؟

    1. سلام
      صرفا تبلیغات مهم نیست. چون سایت هایی هستند تبلیغات میکنند و یک هفته ای جمع میکنند.

  2. عزیز سه تا پروژه همین اول کار معرفی کردین یکی stalltrade یکی xbits یکی هم hecaryy سه روز دوام نداشتن! منم تو هر کدوم۲۵ دلار ریختم،. اگرم میخاید پروژه معرفی کنید اول یک ماه تستش کنید بعد اگه تایید بود بذارید تو سایت. میدونم همه ی روز اسکم میشن شکی تو این نیست. ولی ی سایتی معرفی کنید ک سه روز دوام بیاره سرمایه ها نابود نشه. تشکر

    1. عرض ادب
      خیلی ها درخواست این رو دارن پروژه های تازه معری کنیم. هرکی باید استراتژی خودش رو پیاده کنه. استراتژی شما اگه اینه در سایت های با سابقه تر سرمایه بزارین صبر کنین تا این سایت ها معرفی بشن و بعد اقدام کنین.

  3. دوست من سلام خداقوت

    من یکی از دوستام داخل یک سایت هایپ 100 تا سرمایه گذاری کرد با سود روزانه 10 و فرداش اصل پول با سودش رو دریافت کرد. بعدش مبلغ کمی بالاتر و همینطور ادامه داد تا رسید به ۹۰۰۰ تا و اونجا دیگه پولشو پس ندادن و ازش مبلغ بیشتری خواستن.

    میخاستم بپرسم شگرد اینطور سایت ها چیه؟ ایا برای واریز های اولیه سود میدن که جلب اعتماد کنن و در مبالغ بالاتر بن کنن؟! یا نه رندوم سود میدن و حتی ممکنه با اولین واریزی یه مبلغ پایین مثلا ۱۰۰ تای اول هم حسابو مسدود کنن و هیچ سودی ندن؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام
      تا زمانی که اسکم نشن سود میدن. بعد از اسکم شدن دیگه به شما چیزیرو برنمیگردونن. نباید مبالغ اضافه ای پرداخت کنین.

      1. ممنونم یعنی تا لحظه ای که فعالیت داره به واریزی های اولیه سود میده؟ اخه دوستم وقتی به مبالغ بالا رسید دیگه بهش ندادن.

        به نظر شما همچین سایتی با سود روزانه ۱۰ درصد چقدر میتونه فعالیت کنه؟

  4. سلام خسته نباشید نظرتون درمورد لاکس*** چیه؟ و به نظر شما این اپلیکشن توی کدوم دوره اش هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا