حساب و کیف پول اینترنتی

معرفی کیف پول MyEtherWallet

مای اتر ولت MyEtherWallet نرم افزاری است که به شما اجازه ساخت کیف پول اتریوم و انجام تراکنش‌های اتریوم و توکن‌های مربوط به آن را می‌دهد. به عبارت دیگر MyEtherWallet، یک کیف پول تحت وب نیست و هیچ گاه کلید خصوصی شما را روی سرورهای خود ذخیره نمی‌کند. این سایت در واقع به شما این امکان را می‌دهد که کیف پول خود را ایجاد کرده و هرجایی که تمایل دارید آن را ذخیره و از آن استفاده نمایید و در مواقع نیز با استفاده از بلاک چین تراکنش‌های خود را کامل کنید.

کیف پول MyEtherWallet

کیف پول دیجیتال MyEtherWallet از نوع متن‌باز، ساخته شده با زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت و از نوع سمت کاربر (client-side) است که برای ساخت کیف پول اتریوم و انجام تراکنش‌های آن استفاده می‌شود.

با MyEtherWallet می‌توان کیف‌ پول‌های جدید ساخت تا خود کاربر اتر را ذخیره کند نه این که اتر متعلق به کاربر در یک  صرافی ارز دیجیتال ذخیره شود. کل این فرایند در رایانه کاربر اتفاق می‌افتد نه در سرورها. البته که مسئولیت امن نگهداشتن هر کیف پول دیجیتال ساخته شده، با خود کاربر خواهد بود.

در واقع MyEtherWallet.com و افزونه آن (MyEtherWallet CX) کیف پول‌های مبتنی بر وب نیستند. کاربر در این سرویس حساب کاربری نمی‌سازد یا اتر خود را به فرد دیگری نمی‌دهد تا برای او نگهدارد، تمام داده‌های ایجاد شده در رایانه یعنی همان مرورگر اینترنت ذخیره می‌شود و اطلاعاتی به سرورها ارسال نمی‌شود. این کیف پول دیجیتال مثل برخی وبسایت‌های دیگر نیست که اتر خود را در آن ذخیره کنید، بلکه این سرویس فقط ذخیره اطلاعات را در مرورگر یا رایانه تسهیل می‌کند.

امنیت MyEtherWallet

اولین مسئله‌ای که باید در مورد امنیت MyEtherWallet بدانید، این است که هیچ وقت کلید خصوصی شما را ذخیره نمی‌کند. شما به معنای واقعی کلمه بر دارایی‌های خود مالکیت مطلق خواهید داشت.

هر آدرس اتریوم با 0x آغاز می‌شود و پس از آن ۴۰ کاراکتر، متشکل از حروف و اعداد، قابل مشاهده است؛ یعنی یک آدرس اتریوم دارای ۴۲ کاراکتر است. این کاراکترها از میان حروف A تا F و اعداد 0 – 9 هستند؛ به‌عبارت‌دیگر برای آدرس‌های اتریوم چیزی در حدود ۲ به‌توان ۱۶۰ حالت وجود دارد.

این یعنی تعداد آدرس‌های اتریوم می‌تواند به 1,461,501,637,330,902,918,203,684,832,716,283,019,655,932,542,976 آدرس مختلف برسد.

برای اینکه ببینید این عدد چقدر بزرگ است مثالی برای شما می‌زنیم؛ تعداد کل شن‌های زمین ۷.۵ ضربدر ۱۰ به‌توان ۱۸ است؛ این یعنی 7,500,000,000,000,000,000 دانه شن. حالا این مقدار را با آدرس‌های اتریوم مقایسه کنید.

این عدد به اندازه‌ای بزرگ است که اگر یک نفر بخواهد هر ثانیه یک آدرس بسازد، ۱۳.۲ میلیارد سال طول می‌کشد تا آدرس‌ها تمام شوند. برای اینکه بتوانید تمامی آدرس‌های اتریوم را بسازید، مجبور هستید تا هر ثانیه ۱.۳ ضربدر ۱۰ به‌توان ۳۱ آدرس ایجاد کنید؛ یعنی ۱۶ نانولیون آدرس در هر ثانیه! حتی اگر بلاک چین تا ده هزار سال دیگر نیز زنده بماند، احتمال اینکه یک آدرس برای دو نفر قابل استفاده باشد، نزدیک به صفر است.

مای اتر ولت کلیدها را به صورت تصادفی می‌سازد. دلیل تصادفی بودن کلیدها، امنیت بالاتر است. چرا که اگر فناوری برای شما این کار را انجام دهد، احتمال اینکه یک آدرس برای دو نفر باشد، غیر ممکن خواهد شد.

ارزهای پشتیبانی شده

ارزهای زیادی مانند ، 0x ، Augur ، BANCOR Network  ، Civic  ، Golem ، Monaco ، Omise GO ، Status ، TenX ، FunFair ، kin ، EOS و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر در این کیف پول پشتیبانی می‌شود.

متن‌باز (اوپن سورس – OpenSource) بودن یعنی چه؟

مای اتر ولت یک نرم افزار تحت وب متن‌باز است. متن‌باز بودن یعنی کدهای این سایت در GitHub موجودند و کاربران می‌توانند آنها را مشاهده و کپی کنند و امکان دسترسی و دستکاری آنها نیز وجود دارد. متن‌باز بودن به معنای آن است که همه می‌توانند کد را مشاهده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند. متن‌باز بودن یک سیستم نشان از شفافیت بسیار بالای آن دارد.

چه کارهایی می‌توان با MyEtherWallet انجام داد؟

  • ایجاد کیف پول جدید برای اتریوم.
  • ارسال و دریافت اتریوم و توکن‌های ERC20.
  • دسترسی به کیف پول‌های مختلف از جمله نرم‌افزار تلفن‌ همراه، افزونه متامسک و دیگر کیف پول‌های موجود.
  • امکان تبدیل ارزهای مختلف از جمله توکن‌های ERC20، اتریوم، اتریوم کلاسیک، بیت کوین و REP.
  • امکان کار با قراردادهای هوشمند.
  • ارسال آفلاین تراکنش‌ها به‌وسیله امضاها.

ساخت کیف پول مای اتر ولت

1- به وب سایت رسمی MyEtherWallet به آدرس “myetherwallet.com” مراجعه کرده و سپس در منوی ظاهر شده، گزینه های مرحله بعدی را یک به یک رد کنید. (شما می توانید از طریق کلیک روی گزینه X در بالای پنجره، به طور کلی از این مرحله گذر کنید.)

2- پس از گذر کردن از مراحل آموزشی، در صفحه اصلی سایت، یک پسورد مطمئن برای حساب خود انتخاب کرده و سپس گزینه “Create New Wallet” را انتخاب کنید.

3- در این مرحله یک فایل در اختیار شما قرار می گیرد که حاوی اطلاعاتی برای اتصال به کیف پول MyEtherWallet شما می باشد. این فایل را از طریق گزینه “Download Keystore File” در سیستم خود دانلود کرده و آن را در مکانی امن ذخیره کنید. پس از آن گزینه “I understand. Continue” را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

4- در مرحله بعدی کلید خصوصی کیف پول شما نمایش داده می شود. این کلید را در جایی امن و به دور از دسترس افراد غیر مجاز ذخیره کنید. داشتن این کلید به منزله داشتن اطلاعات ورود به کیف پول شماست. بنابراین باید از آن به خوبی محافظت کنید. پس از ذخیره کلید خصوصی کیف پول، گزینه “Save Your Address” را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

5- در مرحله بعد ساخت کیف پول شما با موفقیت به اتمام رسیده است و از شما درخواست می شود تا نوع دسترسی به کیف پول MyEtherWallet خود را مشخص کنید. گزینه های MEW connect, Metamask/Mist, Ledger Wallet, Trezor, Bitbox, Secalot برای دسترسی به کیف پول خود از طریق سایر کیف پول ها همانند کیف پول نرم افزاری میست یا سخت افزاری لجر می باشند. برای مشاهده آدرس کیف پول خود، گزینه “Keystore/JSON file” را انتخاب کرده و سپس گزینه “Select Wallet File” را انتخاب کنید.

6- سپس فایل Keystore را که در مرحله 3 دانلود کرده بودید، فراخوانی کرده و سپس پسوردی که در مرحله 2 انتخاب کرده بودید را در محل مشخص شده، وارد کنید. پس از آن گزینه “Unlock” را انتخاب کنید تا آدرس عمومی کیف پول شما نمایش داده شود.

7- پس از چند لحظه آدرس کیف پول شما در پایین صفحه نمایش داده می شود. شما می توانید آدرس عمومی کیف پول MyEtherWallet و همچنین آدرس خصوصی آن را مشاهده کنید و حتی از همان صفحه اقدام به ساخت کیف پول کاغذی خود نمایید.

8- حال تمامی مراحل ساخت کیف پول MyEtherWallet تمام شده است و شما می توانید از این پس می توانید از امکانات این کیف پول آنلاین استفاده کنید.

جمع بندی

مراحل ساخت کیف پول MyEtherWallet بصورت خلاصه:

1 – وارد سایت https://www.myetherwallet.com شوید.

2 – یک رمز عبور قوی وارد کنید و روی Create New Wallet کلیک کنید.

3 – فایل Keystore را دانلود کنید و در جای امنی نگه دارید.

4 – هشدارهای داده شده را بخوانید و روی دکمه I understand. Continue کلیک کنید.

5 – کلید خصوصی private key کیف پول‌تان را برای داشتن حداکثر امنیت، بصورت آفلاین ذخیره کنید.

6 – روی Next: Save your Address کلیک کنید تا و کیف پول‌تان را از طریق گزینه private key یا keystore file باز کنید (unlock کنید)

7 – آدرس کیف پول‌تان را در جایی نگه دارید. برای دریافت ارز، می‌توانید آن آدرس به دیگران بفرستید. برای ارسال نیز از منوی Send Ether & Tokens استفاده کنید.

8 – مطمئن شوید همه اطلاعات را در جای امنی نگه داری کرده‌اید. در این سایت قابلیت بازیابی از طریق ایمیل نیست، بنابراین اگر کلید خصوصی و فایل keystore را از دست دادید، به هیچ عنوان نخواهید توانست به کیف پول‌تان دسترسی یابید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا