حساب و کیف پول اینترنتی

کیف پول Guarda Wallet پشتیبانی بیش از 40 ارز دیجیتال و توکن

گواردا Guarda Wallet یک کیف پول چند ارزی است که برای دسکتاپ، موبایل و وب در دسترس است. این شرکت استونیایی حتی افزونه کروم این کیف پول را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. گواردا از بیش از 40 ارز دیجیتال و 10,000 توکن پشتیبانی می‌کند که در میان آن‌ها بیت کوین، اتریوم و ارزهای حریم خصوصی محوری همانند زی‌کش، مونرو و ورج نیز به چشم می‌خورد. علاوه بر این گواردا از معدود کیف پول‌هایی است که از توکن محبوب BEP2 (زنجیره بایننس) نیز پشتیبانی می‌کند.

نکته بسیار مهم: به دلیل این که بک آپ این کیف پول فقط بر روی همین کیف پول قابل بازیابی میباشد و اخباری که اخیرا مبنی بر هک شدن این کیف پول گزارش شدهتوصیه میشود از این کیف پول و کیف پول هایی که عبارات بازیابی Seed ارائه می دهند استفاده کنید.

کیف پول Guarda Wallet

Guarda Wallet یک کیف پول Non-custodial برای ارزهای دیجیتال است.

Non-custodial به این معنی است که کیف پول به صورت غیر متمرکز کار می‌کند و کمپانی‌ای مسئولیت نگهداری کلیدهای شخصی شما را بر عهده ندارد. (با استفاده از Guarda می‌توانید ارزهای دیجیتال را بخرید (اگر ویزا یا مستر کارت دارید)، بفروشید و ذخیره کنید.)

گواردا در سال 2017 آغاز به کار کرد و هدف اصلی این کیف پول ایجاد یک پلتفرم امن برای کاربران بود که بتوانند با استفاده از آن تمام دارایی‌های دیجیتال خود را در یک مکان مدیریت کنند.

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های این کیف پول این است که در خود آن می‌توانید با کارت بانکی و یا دیگر روش‌های پرداخت ارز فیات، اقدام به خریداری ارزهای دیجیتال و یا برای تبادل ارزهای خود از این کیف پول استفاده کنید. در واقع Guarda Wallet علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان کیف پول، یک صرافی همراه نیز هست.

تیم گواردا به مشخصات شما دسترسی ندارد؛ یعنی کلید شخصی و عمومی کاربران را ذخیره نکرده و هیچ کدام از اطلاعات شخصی کاربران را نیز نگهداری نمی‌کند. اگر با Guarda یک کیف پول برای خود بسازید تمام کلیدهای شخصی و عمومی شما در حافظه کش مرورگر ذخیره شده و تمام تراکنش‌ها نیز مستقیما از طریق شبکه بلاکچین انجام می‌گیرد.

کاربردهای Guarda Wallet

از دیگر کاربردهای خوب این کیف این است که امکان کار کردن با کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S را دارد و شما می‌توانید از نرم‌افزار آن استفاده کرده تا یک رابط کاربری خوب برای کیف پول سخت‌افزاری خود داشته باشید.

مشاهده تراکنش‌ها و تمام اطلاعات ذخیره شده روی Ledger Nano S از طریق Guarda امکان‌پذیر است.

تا به الان حتما متوجه شده‌اید که کیف پول Guarda Wallet تنها یک کیف پول برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال نبوده و کاربردهای چندگانه‌ای دارد و شرح این کاربردها هنوز هم به پایان نرسیده است!

از دیگر ویژگی‌های جذاب Guarda این است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از ابزار توکن‌سازش بتوانند برای خودشان توکن ERC-20 طراحی کنند.

رابط کاربری ساده Guarda Wallet باعث می‌شود که هر کاربری بتواند به راحتی نه تنها توکن خود را تولید کند، بلکه از ابزارهای مختلف Guarda بهره برده و توکن خود را تبلیغ، ترویج و مدیریت کند.

از ویژگی‌های مثبت این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری آسان و روان
  • کنترل کامل بر دارایی و کلید‌های خصوصی توسط خود کاربر
  • خرید ارز دیجیتال با استفاده از کارت اعتباری
  • صرافی درون ساخت و امکان تبادل ارزها با یکدیگر
  • دارای تاریخچه تراکنش‌ها
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان

امنیت کیف پول Guarda Wallet

حین صحبت درباره ذخیره‌سازی ارز دیجیتال، باید از امنیت محل نگهداری رمز ارزتان اطمینان پیدا کنید. کیف پول گواردا یک والت ارز دیجیتال غیرکاستدی است که از آخرین معیارهای امنیتی نظیر رمزگذاری داده AES استفاده می‌کند. بنابراین می‌توانیم ادعا کنیم با اینکه Guarda Wallet یک کیف پول گرم است، اما امنیت خوبی دارد و برای نگهداری پول‌های مجازی‌تان می‌توانید به آن اعتماد کنید.

هزاران نفر در سراسر دنیا از کیف پول Guarda Wallet استفاده می‌کنند و تا کنون نقص امنیتی در این والت گزارش نشده است. اما از طرفی، میزان امنیت این کیف پول، به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید هم بستگی دارد. در کل، کیف پول‌های مبتنی بر وب (Web Wallets)، کمترین میزان امنیت را دارند.

دلیل هم این است که در این گونه والت‌ها، کلیدهای خصوصی شما به صورت آنلاین، یعنی در داخل اکانت کیف پول نگهداری می‌شوند. این امر احتمال هک شدن حساب کاربری شما را افزایش می‌دهد. البته تیم کیف پول گواردا نیز به این امر واقف است و به همین دلیل امکان اتصال آن به یک والت سخت افزاری نظیر کیف پول لجر نانو اس را فراهم کرده تا کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین ذخیره شوند.

تا زمانی که از یک رمز عبور مطمئن استفاده و از آن به درستی بک‌آپ گیری کنید، نیازی نیست نگران استفاده از گواردا والت باشید.

آموزش نصب کیف پول گواردا ولت

🔶 در ابتدا به وبسایت رسمی کیف پول گاردا به آدرس guarda.co مراجعه نمایید.

🔶 سپس از منوی بالای صفحه بر روی گزینه Desktop Wallet کلیک کنید

🔶 در ادامه و در پایین صفحه متناسب با سیستم‌عامل رایانه خود، یکی از نسخه‌های ویندوز ۶۴ یا ۳۲ بیتی، لینوکس و مک را انتخاب و دانلود نمایید. (ما در این آموزش نسخه ویندوز ۶۴ بیتی را انتخاب کرده‌ایم)

🔶 پس از دانلود نسخه دسکتاپ کیف پول گاردا Guarda Wallet ، فایل دانلود شده را اجرا نموده و منتظر بمانید تا برنامه اجرا شده و مراحل ثبت‌نام آغاز گردد. ( ممکن است یک بار جهت اجرای این برنامه به فیلترشکن نیاز داشته باشید.)

🔶 اگر قبلاً این کیف‌پول را ساخته باشید و بخواهید آن را بازیابی کنید و یا اگر قصد دارید کیف‌پول دیگری را در کیف پول گاردا وارد کنید می‌بایست بر روی گزینه Import or Restore کلیک کنید؛ درغیر این صورت اگر برای اولین‌بار است که می‌خواهید این کیف‌پول را برای خود بسازید، بر روی Create a new wallet کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

🔶 در این مرحله می‌بایست برای ورود به کیف‌پول Guarda Wallet خود یک رمز عبور انتخاب کرده و آنرا در هر دو قسمت مشخص شده وارد نموده و سپس بر روی گزینه I’ve written it down کلیک نمایید. (حتماً به‌یاد داشته باشید که این رمز عبور را به حافظه بسپارید و یا آن را در جایی مطمئن ذخیره و نگهداری کنید).

🔶 اینک کیف‌پول رمز ارزهای مختلف درحال ساخته‌شدن می‌باشد، کمی منتظر بمانید.

🔶 پس از انتخاب رمز عبور لازم است که نسخه بک‌آپ یا پشتیبان کیف پول خود را دانلود کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید و یا در صورت لزوم بتوانید با این فایل پشتیبانی در کامپیوترهای دیگر، به کیف‌پول خود دسترسی داشته باشید.

آموزش کامل کار با Guarda Wallet

🔶 پس از انجام این مراحل وارد محیط کیف‌پولتان می‌شوید که در بدو ورود با ظاهر و چیدمان جالبی رو‌به‌رو می‌شوید، به‌طوریکه در سمت چپ لیستی از ارزهای دیجیتال موجود است. کیف‌پول گاردا در لحظه انتشار این خبر از ۴۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که اکثر ارزهای دیجیتال مشهور را شامل می‌شود.

🔶 همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Add Wallet، کیف‌پولهای دیگری را نیز به این فهرست بیفزاید.

🔶 برای مشاهده آدرس عمومی ارزهای دیجیتال خود بر روی ارز دیجیتال مورد نظر کلیک کنید و در نوار بالا به Receive بروید. در این محیط می‌توانید آدرس عمومی کیف‌پولتان را مشاهده کنید.

🔶 در کیف پول گاردا Guarda Wallet و در صفحه اصلی آن، شما ضمن دیدن آدرس عمومی کیف‌پول هر یک ارزهای خود می‌توانید، ارز دیجیتال مورد نظر خود را به یکدیگر تبدیل کنید که برای انجام این کار می بایست روی گزینه Exchange کلیک کنید.

🔶 پس از واردکردن میزان مورد نظر در باکس Amount، جهت تبدیل بر روی عبارت Next کلیک کنید.

🔶 برای ارسال ارزهای دیجیتال خود به آدرس‌ها و کیف‌پول‌های دیگر تنها کافیست به نوار Send بروید و مقدار مورد نظر و آدرس مقصد را وارد کرده، سپس بر روی Next کلیک کنید.

🔶 حال برویم و کلید خصوصی ارزهای دیجیتال‌مان را دریافت کنیم. برای دریافت کلید خصوصی‌یتان کافیست به قسمت Backup and Keys رفته و از نوار export by currency ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Show private keys کلیک کنید و کلید خصوصی رمزارز مورد نظر خود را دریافت نمایید.

🔶 در ادامه می توانید با وارد کردن پسوردتان کلید خصوصی خود را در Guarda Wallet مشاهده کنید. آنرا کپی نموده و در جای مطمئنی از آن حفظ و حراست کنید.

🔶 در ادامه برای افزودن و وارد ‌کردن کیف‌پول‌های دیگرتان به این کیف‌پول می‌توانید به قسمت Backup and Keys و نوار Import and Currency بروید و با وارد‌کردن کلید خصوصی و انتخاب ارز دیجیتالی مورد نظرتان، روی گزینه Add Wallet کلیک کنید.

دانلود کیف پول گواردا والت برای انواع سیستم عامل ها

  • برای ساخت وب والت گواردا از این لینک استفاده کنید.
  • برای دانلود نرم افزار رسمی دسکتاپ کیف پول گواردا روی این لینک کلیک کنید.
  • برای دانلود نسخه اندروید گواردا از گوگل پلی و اپ استور روی لینک‌های مربوطه کلیک کنید.
  • برای دانلود افزونه کروم Guarda روی این لینک کلیک کنید.

کارمزد و قیمت کیف پول گواردا

خود کیف پول Guarda Wallet رایگان است و دانلود و نصب آن هزینه‌ای ندارد. در کل، کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ذخیره، دریافت و ارسال رمز ارز، کارمزدی دریافت نمی‌کنند. آن کارمزدی که به هنگام ارسال و دریافت ارز مجازی از حساب شما کم می‌شود، در واقع هزینه‌ای است که بابت انجام تراکنش به ماینرهای شبکه آن ارز تعلق می‌گیرد و بسته به سرعت تکمیل آن می‌تواند متفاوت باشد و ارتباطی به والت مورد نظر ندارد.

پس شاید برایتان سوال باشد که این کیف پول‌ها چگونه کسب درآمد می‌کنند؟ بسیاری از والت‌ها (البته نه کیف پول‌های سخت افزاری که رایگان نیستند)، یک صرافی داخلی دارند که به شما امکان سواپ و تبدیل کوین‌ها به یکدیگر را می‌دهد. در صورت استفاده از این قابلیت، مقداری کارمزد از شما کسر می‌شود که به والت و سرویس تحت استفاده تعلق می‌گیرد.

چگونه ارزهای موجود در کیف پول Guarda Wallet را نقد کنیم؟

چه موجودی شما در کیف پول گواردا Guarda Wallet باشد و چه در سایر کیف پول‌ها، روش نقد کردن آنها یکسان است و تفاوتی وجود ندارد.

ارز دیجیتال را مثل هر ارز دیگری می‌توان فروخت، اگر خریداری برای آن وجود داشته باشد.

برای ارزهای مشهوری مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر و لایت‌کوین و… اغلب مواقع خریدارانی وجود دارد که می‌توانید ارزها را به آنها ارسال کنید و ریال را در حساب بانکی دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام من رمز پسوردم رو فراموش کردم باید چیکار کنم اون متن امنیتی رو دارم اما رمز پسورد میخواد

    1. سلام
      باید با استفاده از کلمات بازیابی مجددا کیف گول رو ریکاوری کنید. پیشنهاد میشه در یک گوشیه دیگه ابتدا تست کنید.

        1. با این کار شما باید رمز جدید تعیین کنید نه این که قبلیرو بدین. با کلمات بازیابی میتونین این کار رو کنین.

      1. سلام خوبی
        شرمنده من دو سال پیش رمز کیف پولمو فراموش کردم ولی به تازگی خدا رو شکر پیدا کردم حالا موقعی داخل میشم اصلا دارایم داخلش نیست و من فقط رمز عبور دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا