موفقیت و رهبری

چارلی مونگر : سرمایه گذاری که می داند چگونه ثروت آفرینی کند

بیگ اینکام داستان الهام بخش سرمایه گذار میلیاردر چارلی مونگر و درسی را که می توانید از اصول سرمایه گذاری و مدل های ذهنی او بیاموزید با شما به اشتراک می گذارد .

گرچه وارن بافت مردی است که معمولاً در هنگام موفقیت سرمایه گذاری Berkshire Hathaway در کانون توجه قرار می گیرد ، اما بیشتر موفقیت را باید به همکار وی چارلی مونگر ، نایب رئیس شرکت نسبت داد.

چارلی مونگر کیست؟

چارلی مونگر دست راست وارن بافت است. او در کنار تعهداتش به Berkshire Hathaway ، رئیس شرکت روزنامه های روزنامه ژورنال در لس آنجلس و مدیر شرکت عمده فروشی Costco است. در فوریه 2018 ،فوربس ارزش خالص مونگر تقریبا 1.74 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

زندگی اولیه چارلی مونگر

بافت و مونگر هر دو از نبراسکا هستند ، جایی که چارلی در سال 1924 در اوماها متولد شد. مونگر در نوجوانی در یک فروشگاه مواد غذایی محلی کار می کرد ، که متعلق به پدربزرگ وارن بافت بود.

مونگر سپس تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه میشیگان ، جایی که برای تحصیل در رشته ریاضیات تحصیل می کرد ، آغاز کرد. اما ، درست بعد از نوزدهمین سالگرد تولد او ، مونگر دانشگاه را ترک کرد و در سپاه هوایی ارتش ایالات متحده خدمت کرد. مونگر یکی از معدود سربازانی بود که بدون داشتن مدرک به عنوان افسر مامور شد.

مونگر پس از خدمت ، چندین دوره پیشرفته را از طریق دانشگاههای مختلف به پایان رساند ، حتی بدون مدرک کارشناسی وارد دانشکده حقوق هاروارد شد و در سال 1948 فارغ التحصیل شد.

اوایل کار چارلی

در سال 1962 ، چارلی مونگر موسسه حقوقی املاک و مستغلات مونگر ، تولس و اولسون را تاسیس کرد ، که امروزه همچنان یک روش مشهور است. اگرچه سرمایه گذاری هرگز از ذهن او دور نبود ، زیرا او بین سالهای 1962 و 1975 مشارکت سرمایه گذاری خود را انجام داد كه در این مدت سود 19.8 درصدی سالانه به همراه داشت. مونگر و بافت در اوایل کار در مشاغل سرمایه گذاری خود در سال 1959 ملاقات کردند ، و این دوستی به تدریج به یک رابطه سرمایه گذاری تبدیل شد.

رابطه چارلی و وارن بافت

دوستی نوپا بین این دو باعث شد که چارلی مونگر شغل موفق وكالت خود را ترك كند ، تا با بوفه برای اداره Berkshire Hathaway BRK.B به هم پیوست.

این زوج چندین سال است که با هم کار می کنند و روابط بسیار خوبی را بین خود و سهامداران ایجاد کرده اند. بافت به خاطر بینش مفیدش معروف است ، در حالی که  چارلی مونگر از شوخ طبعی سریع خود برای ایجاد طنز در جلسات سالانه استفاده می کند. یک مثال درخشان از سال 2005 توسط ستاره صبح، وقتی این دو در حال بحث در مورد جبران خسارت انواع مدیران هیئت مدیره بودند.

بافت در حال توصیف بود که چگونه پس از عضویت در 19 هیئت مدیره ، هرگز حق الزحمه را به عنوان مسئله ای در مورد جبران خسارت مدیرعامل ، با کمیته های جبران خسارت مانند Chihuahuas ، به جای بزرگ دانمارکی ها یا دوبرمن ها ، در نظر گرفته است. سپس بافت با ابراز نگرانی از توهین به هر دوستی که ممکن است در کمیته جبران خسارت حضور داشته باشد ، کمی ابراز نگرانی کرد و مونگر با اظهار نظر شوخ “شما به سگ ها توهین می کنید” پاسخ داد.

فلسفه سرمایه گذاری چارلی مونگر

مونگر به دلیل سرمایه گذاری در مشاغل قدرتمند با انواع مزایای رقابتی شناخته شده است. مونگر در سخنرانی های متعدد خود مفهوم خرد ابتدایی ، دنیوی و رابطه آن را با تجارت و امور مالی معرفی کرد.

چارلی مونگر معتقد است که هر مشاغل متکی به نیرنگ ، مقصر شکست است ، یک تجارت خوب باید یک تجارت اخلاقی باشد. مونگر در اصول سرمایه گذاری خود ، در جایی که سهام کم ارزش را بر اساس کیفیت تجارت آنها خریداری می کند ، به جای اینکه فقط به ارزان بودن آنها بپردازد ، از سطح بالایی از دانش و اخلاق تجاری استفاده می کند.

درس هایی که می توانیم از مونگر یاد بگیریم

چگونه سرمایه گذاران نوپا باید خرد جهانی را برای دستیابی به موفقیت در هنگام انتخاب سهام کسب کنند؟ چارلی مونگر معتقد است که مهمترین نکته در درک موضوعات مختلف است ، نه محدود کردن سرمایه گذاری به چند موضوع محدود. با بهبود سطح دانش ، سرمایه گذاران شروع به درک اقتصاد چندین صنعت می کنند و روی موفقیت طولانی مدت متمرکز می شوند ، جایی که دیگران به دلیل کوته بینی شکست می خورند.

تجدید مداوم رویکرد چارلی مونگر به سرمایه گذاری را در مقایسه با اکثر مدیران ارشد نسبتاً منحصر به فرد توصیف می کند. اگرچه او از سوابق تحصیلی مشابهی برخوردار است ، اما هیچ فلسفه جدید و یا قول جدیدی برای تغییر جهان ندارد. درعوض ، او برای جلوگیری از حماقت به جای تلاش برای داشتن بسیار باهوش ، از مشخصات کمی برخوردار است و به یک فلسفه ساده پایبند است.

درک صلاحیت های خود توسط چارلی مونگر

چارلی مونگر دیگران را به دنبال درخشش ترغیب نمی کند ، در عوض ، او معتقد است که باید از اشتباهات خودداری کنیم. مونگر و بافت هر دو از یک قانون پیروی می کنند ، که آنها آن را “حلقه صلاحیت” می نامند ، که توصیف می کند چگونه هر فرد باید به حوزه دانش خود بچسبد. به عنوان مثال ، هیچ یک از مونگر یا بافت در گوگل یا آمازون سرمایه گذاری نکرده اند ، زیرا این فناوری از حیطه صلاحیت آنها خارج است.

مطابق این نظریه ، همه ما آماتور هستیم وقتی پا به بیرون از دایره اعتماد به نفس خود بگذاریم ، اما بسیاری از ما فروتنی برای پذیرش آن نداریم. چارلی مونگر معتقد است که برای جلو ماندن ، باید سرمایه گذاری محافظه کارانه ای انجام شود تا از رقابت بیشتر شود.مدیریت انتظار همچنین بخشی جدایی ناپذیر از هر سرمایه گذاری است.

قدرت مدل های ذهنی

علیرغم اینکه هرگز در دوره های مربوط به سرمایه گذاری دوره ای نگذرانده است ، چارلی مونگر هنوز در حرفه خود پیشرفت کرده است. مونگر از سطح دانش خود برای ساختن یک شبکه مشبک از مدلهای ذهنی قدرتمند استفاده کرده است. درک پیچیدگی جهان پیرامون ما با هزاران متغیر ممکن است دشوار باشد ، و پیش بینی هر وضعیت سرمایه گذاری راغیرممکن می کند. با تلاش مستمر در جهت ارتقا ideas دانش و ایده های چالش برانگیز ، می توان مدل های ذهنی جدیدی ساخت ، که می توانیم با تکیه بر آنها چارچوبی برای نزدیک شدن به یک مسئله با احتیاط و بینش ارائه دهیم.

اگر از خواندن این مقاله از big-income لذت بردید ، لطفاً آن را پسندیده و با هر کس دیگری که فکر می کنید مورد علاقه شما باشد نیز به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا