حساب و کیف پول اینترنتی

ترون ولت Tron Wallet آموزش جامع بهترین کیف پول TRX

کیف پول ترون ولت Tron Wallet یکی از بهترین اپلیکیشن های کیف پول موبایل اندروید و iOS است.

کیف پول ترون ولت یک اپلیکیشن موبایل است که برای ذخیره ارزهای دیجیتال مختلفی همچون بیت کوین ، ترون و همچنین توکن‌های شبکه Tron استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ولت، عدم دریافت کارمزد برای ارسال و دریافت تراکنش‌هاست. این مقاله، یک آموزش گام به گام و کوتاه در مورد ساخت و استفاده از این والت است. اگر شما نیز پس از خرید ترون و دیگر ارزهای دیجیتال، به مکانی ایمن و مطمئن برای ذخیره رمز ارزها نیاز دارید، در ادامه با آموزش ساخت و ایجاد کیف پول Tron Wallet و کارکردهای اصلی آن از جمله بازیابی، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

توجه توجه: این کیف پول دیگر در دسترس نمیباشد و از کار افتاده است. جایگزین این کیف پول Klever میباشد.

کیف پول ترون ولت Tron Wallet

ارز دیجیتال رسمی شبکه ترون TRONIX یا TRX است که در سال 2018 میلادی تاسیس شده و اکنون یکی از 20 ارز دیجیتال برتر جهان از نظر حجم بازار میباشد.

کیف پول ترون توسط شرکت ترون توسعه یافته است و کیف انحصاری این ارز دیجیتال میباشد. توصیه شرکت TRON برای نگهداری کوین های TRX کیف پول موبایلی ترون است. برای این کیف پول نسخه های اندرویدی و iOS وجود دارد که به اختصار هر کدام را بررسی می‌کنیم.

کیف پول ترون ولت Tron Wallet، یکی از والت های رسمی پلتفرم غیرمتمرکز Tron است که برای استفاده کاربران سرتاسر جهان طراحی شده است. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند علاوه بر مبادله توکن‌های سیستم عامل نامبرده، در بازی‌ها نیز شرکت کنند. بازی‌های زیادی در ترون وجود دارند، چرا که در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای محتوای سرگرم‌کننده ساخته شد.

این پروژه دارای چندین نسخه کیف پول دسکتاپ و موبایل است که توسط توسعه‌دهندگان Tron ایجاد شده‌اند. تمام نسخه‌های رسمی این والت در سایت آن موجود بوده و توصیه نمایندگان شرکت ترون به کاربران این است که برای ایمنی و حفاظت از توکن‌ها، تنها از برنامه‌ها و وب‌سایت‌های منتشر شده بهره بگیرند. این والت در نسخه‌های اندروید و آی‌اواس برای موبایل و در نسخه‌های مک، ویندوز و لینوکس برای دسکتاپ در دسترس است.

سه کیف پول هوشمند برای موبایل های اندروید و iOS ایجاد شده‌اند: ترون والت آی‌اواس – TRON Wallet iOS، ترون والت اندروید -TRON Wallet Android و ترون والت TronWallet. دو مورد اول برای سیستم عامل‌های خاص و کاربران آسیایی طراحی شده‌اند، زیرا زبان اصلی آنها چینی در نظر گفته شده است. برنامه TronWallet سازگارترین مورد برای استفاده کاربران جهانی است که می‌تواند زبان‌های زیادی را از جمله زبان روسی پشتیبانی کند.

ثبت نام در کیف پول Tron Wallet

ثبت‌نام در ترون ولت Tron Wallet به سرعت انجام می‌شود. در مرحله اول، برنامه از کاربران می‌خواهد که رمز عبور 6 رقمی خود را پیدا کرده تا بعدا در هنگام ورود به پلتفرم، آن را وارد کنند. اگر کاربر اطلاعات خود را فراموش کند، کیف پول می‌تواند با استفاده از عبارت سید (که پس از ثبت‌نام در برنامه به صورت تصادفی ایجاد شده و به کاربر ارائه می‌شود) بازیابی شود.

برای ایجاد یک کیف پول ترون والت جدید، کافی است روی گزینه “Create Wallet” کلیک کنید، این کار شما را به صفحه تنظیم رمز عبور خواهد برد. در این قسمت از شما خواسته می‌شود که یک PIN انتخاب کنید. این پین کد در واقع کلمه عبور شما برای ورود به برنامه است. پس از ایجاد پین کد، یک عبارت 12 کلمه‌ای برای بازیابی کیف پول خود دریافت خواهید کرد که باید آن را یادداشت کنید. ما اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که این عبارت را در جای امنی نگه‌دارید.

(توجه داشته باشید که این کلمات سید (seed) را با ترتیب درست آنها یادداشت کرده و سپس روی گزینه “I’ve written it down” ضربه بزنید تا برنامه کار خود را آغاز کند. بدون داشتن این عبارت بازیابی، امکان ریکاوری کیف پول Tron Wallet امکان پذیر نخواهد بود.)

نسخه iOS کیف پول ترون

ر صورتی که سیستم عامل گوشی شما iOS می باشد و دنبال یک کیف پول خوب برای نگهداری کوین های ارز ترون میباشید؛ کیف پول ترون ولت Tron Wallet بهترین انتخاب است. این نسخه توانایی ذخیره توکن ها و ترون های شما روی شبکه ترون را دارا میباشد. همچنین کلیدهای خصوصی شما در موبایلتان ذخیره میشود لذا امنیت بالایی دارد.

نحوه استفاده از این کیف پول بسیار راحت است. این کیف پول به صورتی طراحی شده است که شما در هنگام سرچ و استفاده از آن با مشکلی مواجه نمیشوید.

نسخه اندروید کیف پول ترون

تیم ترون برای گوشی های اندروید نیز همین کیف پول Tron Wallet را پیشنهاد میکند. مانند سیستم iOS در کیف پول اندرویدی ترون نیز، رابط کاربری بسیار ساده و راحتی دارد و شما میتوانید کوین های ترونیکس خود را به آسانی مدیریت کنید.

اطلهات خصوصی شما به صورت پسوردهای رمزنگاری شده میباشد و برای بازیابی کیف پول شما باید 24 کلمه را انتخاب کنید. در صورتی که گوشی شما گم شود، امکان بازیابی کیف پول فراهم است.

کیف پول ترون در دو نسخه به صورت رایگان قابل دانلود است.

ارز های پشتیبانی شده در ترون ولت Tron Wallet

  • یت کوین – BTC
  • ترون – TRX
  • بیت تورنت – BTT
  • وینک – WINk
  • توکن ترون والت – TWX
  • توکن های TRC10
  • توکن‌های TRC20
  • تمام توکن‌های مبتنی بر بستر بلاک چین ترون

بازیابی کیف پول ترون ولت

برای بازیابی کیف پول Tron Wallet، روی آیکون Cogs یا چرخش، در نوار پیمایش پایین صفحه ضربه بزنید. با این کار به صفحه تنظیمات هدایت شده و گزینه “Restore Wallet” را مشاهده می‌کنید. پس از انتخاب این گزینه، عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی را به ترتیب صحیح در فرم صفحه بعدی تایپ کرده و سپس روی “Restore” کلیک کنید. در این قسمت یک پیام هشدار برای موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن بازیابی کیف پول دریافت می‌کنید. در صورت دریافت پیام حاکی از عدم موفقیت، احتمال این وجود دارد که یکی از کلمات بازیابی را اشتباه وارد کرده باشید. بنابراین آنها را بررسی کرده و دوباره امتحان کنید.

تهیه نسخه پشتیبان کیف پول ترون ولت

شما می‌توانید برای تهیه بک‌آپ از این والت، به صفحه تنظیمات (آیکون چرخ دنده در نوار پیمایش) مراجعه کرده و گزینه “Backup” را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن پین کدی که قبلا انتخاب کرده بودید، از کیف پول Tron Wallet خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. با انجام این کار به صفحه “Confirm Seed” (تأیید سید یا عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی) هدایت می‌شوید.

پس از پایان کار، با توجه به عبارت بازیابی که قبلا یادداشت کرده و در جایی امن نگه داشته‌اید، روی گزینه “I’ve written it down” ضربه بزنید. سپس به صفحه بعدی رفته و کلمات خواسته شده را با همان ترتیب صحیح تائید کنید. در صورت موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن این عملیات به شما اطلاع داده می‌شود.

فریز کردن رمز ارز ترون در کیف پول Tron Wallet

فرایند فریز کردن توکن – Freezing TRX یا قفل کردن آن (برای تولید ترون پاور – Tron Power که امکان رأی دادن به نمایندگان فوق‌العاده – Super Representatives را فراهم می‌آورد) در کیف پول Tron Wallet، مشابه عملیات استکینگ ارز دیجیتال ترون است. با انجام این عمل، ترون‌های انتخاب شده شما تا چندین روز نمی‌توانند به به کیف پول‌ های دیگر منتقل شوند و در ازای فریز کردن ترون‌ها، انرژی (Energy)، پهنای باند (Bandwidth) و ترون پاور (TronPower) به کیف پول شما افزوده می‌شود.

برای انجام این فرایند، کافی است به صفحه موجودی یا همان “Balance” مراجعه کرده و گزینه “Freeze” را انتخاب کنید تا وارد صفحه فریز شوید. شما می‌توانید با کلیک روی فرم Freeze Amount، مقدار مورد نظر برای فریز شدن را وارد کنید. پس از درج این مقدار، روی گزینه “Freeze” کلیک کرده تا به صفحه بررسی اطلاعات معامله، منتقل شوید. در صورت تایید اطلاعات، قسمت “submit transaction” را انتخاب کنید. شما همچین می‌توانید عملیات خود را از طریق صفحه فهرست تراکنش‌ها  یا همان Transactions List Screen، در کیف پول ترون والت دنبال کنید.

شرکت در فروش توکن در کیف پول ترون ولت Tron Wallet

روند مشارکت در توکن جدید با ضربه زدن روی آیکون مشارکت یا Participate، در نوار تب پایین صفحه آغاز می‌شود. شما با انجام این کار وارد صفحه Participate شده و می‌توانید از میان توکن‌های موجود، یکی را انتخاب کنید. پس از اینکه توکن موردنظر خود را انتخاب کردید، روی آن ضربه بزنید تا صفحه انتخاب‌گر مقدار، برای شما نمایش داده شود. بایستی مقدار توکن‌هایی که می‌خواهید در فروش آنها مشارکت داشته باشید را در این قسمت مشخص کرده و تأیید کنید. پس از ارسال تراکنش، صفحه بررسی اطلاعات نمایان می‌شود و در آخر بعد از تأیید عملیات، شما می‌توانید روند فعالیت خود را از طریق فهرست معاملات دنبال کنید.

همان طور که گفته شد،کیف پول Tron Wallet در درجه اول برای انتقال توکن‌های TRX به قسمت بالانس بازی‌های مختلفی که در پلتفرم ترون ایجاد شده‌اند، در نظر گرفته شده است. به لطف دکمه‌ی جداگانه‌ای که روی پنل دسترسی سریع قرار داشته و به شکل یک کره زمین (ِDAPPS) نمایش داده می‌شود، کاربران می‌توانند علاوه بر انتخاب برنامه و بازی‌ها، سکه‌ها را به ترون‌لاتو – TronLotto یا فیشینگ‌ماست – FishingMast انتقال دهند.

تمام معاملات انجام شده در بخش “دو فلش که در منوی زیر میتوان مشاهده کرد” ذخیره می‌شوند. قسمت “کیف پول ” اطلاعات حساب شما را نشان می‌دهد. موجودی کل توکن‌ها و مالکیت ارزهای دیجیتال خاص به صورت جداگانه نمایش داده می‌شوند. توابع موجود در پرداخت و دریافت توکن‌ها با استفاده از کد QR نیز در همین پنجره قرار دارند.

ترون ولت Tron Wallet نیز همانند تمام کیف پول ها، عملکردی مشابه صرافی داشته و قابلیت ردیابی نرخ ارزهای دیجیتال را دارد. این بخش با علامت دلار نشان داده می‌شود. کاربران برنامه همچنین می‌توانند با لمس دکمه‌های مربوط به سکه‌های TRX، آن‌ها را به پروژه‌های مختلف مبتنی بر بلاک چین Tron محول کنند.

ویژگی سواپ توکن میان زنجیره‌ای و پورتفولیو در Tron Wallet

کیف پول ترون والت همچنین یک ویژگی کاملا جدید را با هدف تسهیل تبادل توکن‌ها و ارزهای عمده معرفی می‌کند که سواپ – SWAP نام دارد و کار مبادله ارزها را انجام می‌دهد. ارزهای پشتیبانی شده اولیه مثل BTC و TRX، به خوبی مبادله رمز ارز ترون به توکن‌های TRC10 و TRC20 سواپ می‌شوند.

سرانجام، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این والت، پورتفولیو – Portfolio است. این ویژگی تمام والت های کاربر را در یک مکان جای می‌دهد و مقدار کل ارزهای ذخیره شده را نشان می‌دهد. پورتفولیو همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که هر کیف پول را جداگانه سازماندهی کنند. تیم سازنده والت نامبرده درمورد این ویژگی می‌گوید:

ترون والت Tron Wallet در تلاش است تا ساده‌ترین، سریع‌ترین و شهودی‌ترین تجربه را برای تمام کاربران ارز مجازی در سراسر جهان به ارمغان آورد. این کیف پول علاوه بر اینکه قصد دارد در آینده‌ای نزدیک پشتیبانی از اتریوم را نیز فراهم کند، به تمام کاربران خود این قدرت انتخاب را می‌دهد که ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای اضافه شدن در نسخه بعدی والت برگزینند.

کلام آخر

این کیف پول که برای کار با توکن‌های TRX بلاک چین ترون طراحی شده، برای استفاده کاربرانی مناسب است که به عملکرد تعاملی با سایر پروژه‌های شبکه نیاز دارند. معاملات سریع درون پلتفرم، به گیمرها و سایر طرفداران برنامه‌های ترون اجازه می‌دهد در هنگام ارسال و دریافت ارز در بازی باقی بمانند. از آنجایی که طراحی این برنامه به خودی خود بسیار ساده است و زبان‌های زیادی را پشتیبانی می‌کند، بنابراین تقاضای بالایی را در بازار به خود اختصاص داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. سلام من سه روز پیش بیت ترون خریدم و آدرس کیف پول ترون والتم رو دادم اما ب کیف پولم نیومدن با صرافی هم تماس گرفتم گفتن ک انتقال دادن حتی تی ایکس آی دی هم فرستادن میشه لطف کنید راهنمایی کنید چیکار باید کنم و بیت ترون هایی ک خریدم کجا رفتن

    1. درود
      توجه کنید همانطور که در همین مقاله ذکر شده است این کیف پول از کار افتاده است!! شما باید از کیف پول Klever که جایگزین این کیف پول میباشد استفاده کنین.

    1. کیف پول klever رو دانلود کنین و عبارات بازیابیه خودتون رو اونجا بزنین احتمالا برگرده

    1. کیف پول klever رو دانلود کنین و عبارات بازیابیه خودتون رو اونجا بزنین احتمالا برگرده

  2. سلام
    من تو ترون ولتم ۴۰۰تا ترون داشتم
    میخاسم بفروشم
    ولی تو صرافی زد تراکنش منقضی شده
    ولی ۴۰۰ تا ترون از کیف پولم کم شده
    چیکار کنم حالا؟!!

    1. درود
      باید تیکت ارسال کنین به صرافی مورد نظر و بگین بهشون ارسال شده تا رسیدگی کنن.

  3. سلام.کیف ولت ترون ودانلودکنین کدمعرفhsX5باحرف بزرگهXبزنین.وبرنده ۳۰۰پوینت بشیدباارسال کدخودتون برادوستاتون تاحالا۶۰۰تاگرفتم حتماامتحان کتیدضررنمیکنیدمنم دعاکنید

  4. سلام. وقتتون بخیر. من کد بازیابی رو میزنم میگه اشتباه هست.البته کیف پول ترون ولت داشت. الان kelever رو نصب کردم ولی میگه اشتباهه.من با دقت بالا کلمات رو نوشتم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  5. سلام
    من مقداری ترون داخل ولت داشتم که چند نوبت در طرح های سرمایه گذاری شرکت کردم . متاسفانه چند وقت قبل دیدم کل موجودیم صفر شده
    از چه طریقی میتونم پیگیری کنم ؟

    1. سلام
      پیگیری نمیشه کرد. تاریخچه تراکنش رو مشاهده کنین ببینین انتقال پیدا کرده! اگر انتقال پیدا کرده باشه هک شده حساب شما. این کیف پول هم از کار افتاده و دیگه فعالیت نمیشه کرد. آیا کیف پول شما همین کیف پولیه که معرفی شده!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا