ارز دیجیتال و کریپتو

ای آوه Aave چیست؟ آوه پروتکل وام دهی هوشمند!

آوی با نماد اختصاری LEND یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است.

ارز دیجیتال لند (LEND) یا Aave یک پروتکل منبع باز و غیر امانی (غیرکاستدی یا non-custodial) برای ایجاد بازارهای پولی است. لند یا آوه (aave)‌ یک توکن در بلاکچین اتریوم است. آوه، پروتکل قرض‌دادن (lending) دیفایی است که کاربران را قادر به قرض گرفتن یا قرض دادن بازه گسترده‌ای از رمز ارزها با نرخ بهره ثابت و هم با نرخ بهره متغیر می‌کند. علاوه بر امکانات معمولی پروتکل‌ها، آوه، ویژگی‌های متمایز قابل توجهی مثل وام‌های بی‌طرفانه، «نرخ تعویض»، وام فلاش (Flash Loan) و انواع وثیقه منحصربفرد را داراست. آوه، توکن بومی خود به نام لِند (LEND) را همراه با کارمزد های دارای تخفیف برای دارندگانش فراهم آورده است. (Aave (LEND

☻گفته می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، لند پرچمدار پروژه‌های دریافت و پرداخت وام خواهد بود☻

سیستم هوشمند و وام دهی Aave

Aave یک شرکت فناوری مستقر در لندن است. که در سال 2017 توسط Stani Kulechov تاسیس شد. و بر ایجاد زیرساخت شفاف و باز برای امور مالی غیرمتمرکز تمرکز داشت. Aave یک پروتکل بازار پول منبع آزاد و بدون سرپرستی برای کسب سود سپرده ها و قرض دارایی با نرخ بهره متغیر یا ثابت است. این پروتکل برای ادغام آسان در محصولات و خدمات شما طراحی شده است. تیم Aave یک گروه چند فرهنگی از خلاقان است که شفافیت، امنیت و اعتماد را در هسته اصلی خود دارند.

مشابه سایر پروتکل های بازار پول، آوی (LEND) یک پروتکل DeFi مبتنی بر Ethereum، منبع باز و غیر حضوری است. که به کاربرانش امکان می دهد سود سپرده ها را بگیرند و دارایی ها را قرض بگیرند.

به طور خلاصه:

  • آوی یک پروتکل پول مبتنی بر Ethereum است
  • مشابه مالی سنتی، وام گیرندگان و وام دهندگان بازار را ایجاد می کنند
  • آوی مفهوم وامهای بدون وثیقه Flash را معرفی کرد
  • این شرکت قصد دارد به زودی سیستم حاکمیتی را معرفی کند

رمز ارز آوه LEND

ارز دیجیتال Aave : پس از پایان عملیات توسط ETHLend در ژانویه سال 2020، اغلب به عنوان ETHLend نامیده می شود. رمز Lend رمز بومی آوی است. اگرچه این نام را حفظ کرده است. نسخه جدید آوی Lend یک قدم بالاتر از نسخه قبلی است.

به طور خلاصه، علائم ERC-20 $ LEND علاوه بر ارائه حقوق حاکم در سطح کد پایه برای به روزرسانی های پروتکل های آینده، برای کاهش هزینه نیز استفاده می شود. توکن ها از هزینه های حاصل از پروتکل Aave سوزانده می شوند و این نشان می دهد که ارزش توکن ها با گذشت زمان بیشتر است. این پروتکل در ژانویه 2020 به کار خود ادامه داد و از 16 دارایی مختلف از جمله 5 پول ثابت پشتیبانی می کند. در ژوئن سال 2020، آوی گزارش داد که به حداکثر 100 میلیون دلار سقف بازار رسیده است.

مهمترین ویژگی پروتکل آوه Aave چیست؟

مهمترین ویژگی آوه، که آن را از رقبایش متمایز می‌سازد، ویژگی اعطای وام‌های سریع (Flash Loans) بدون نیاز به وثیقه آن است. این وام‌های سریع یک قرارداد هوشمند شخصی‌سازی شده را قادر می‌سازند تا با یک تراکنش، دارایی‌ها را از استخرهای ذخیره آوه قرض بگیرند.

شرایط معامله به این شکل است که نقدینگی باید قبل از اتمام معامله، به استخر باز گردد. ویژگی وام سریع برای استفاده‌ی توسعه دهندگان و با هدف ایجاد سرمایه برای آربیتراژ (Arbitrage)، تامین مالی مجدد و ایجاد نقدینگی ایجاد شده است. کارمزد آوه برای وام‌های سریع ۰.۰۹ درصد است.

چه توکن هایی به آوه متصل هستند؟

هم‌ اکنون ۱۹ توکن در آوه Aave در دسترس هستند و امکان وام دهی آنها در پلتفرم آوه وجود دارد. این توکن‌ها عبارتند از:

  • دای (DAI)
  • یو اس دی کوین (USDC)
  • ترو یو اس دی (TUSD)
  • تتر (USDT)
  • اس یو اس دی تی (sUSD)
  • بایننس یو اس دی (BUSD)
  • اتریوم (ETH)
  • بیسیک اتنشن توکن (BAT)
  • کایبر نتورک (KNC)
  • چین لینک (LINK)
  • دیسنترالند (MANA)
  • میکر (MKR)
  • آگور (REP)
  • اس ان کا (SNK)
  • انجین کوین (ENJ)
  • رن (REN)
  • دبلیو بی تی سی (WBTC)
  • یرن فایننس (YFI)
  • اواکس کوین (ZRX)

البته باید توجه داشت که هر یک از این توکن‌ها در Aave شرایط وثیقه‌گذاری مختص به خود را دارند. این امر به دلیل وجود تفاوت در نوسانات قیمت توکن‌ها است. استیبل کوین‌ها به طور طبیعی و بخاطر قیمت پایداری که دارند، نسبت وام به ارزش (Loan to Value) را معیار قرار می‌دهند.

علاوه بر توکن‌های یاد شده، توکن بومی شرکت آوه با نام لند (LEND) که گاهاً به آن ETHLend هم گفته می‌شود نیز در پلتفرم آوه قابل استفاده خواهد بود.

توکن لند در ژانویه سال ۲۰۲۰ و همزمان با توقف فعالیت ETHLend عرضه شد. اگرچه این توکن نام خود را حفظ کرده است، اما توکن جدید آوه Aave بسیار متفاوت از توکن قبلی این شرکت است.

بازار Aave و بازار Uniswap

در وضعیت فعلی خود، پروتکل Aave دو بازار ارائه می دهد: بازار Aave 17 دارایی مختلف برای واریز و وام گرفتن، و بازار Uniswap، که ارائه دهندگان نقدینگی Uniswap می توانند از نشانه های UNI خود به عنوان وثیقه استفاده کنند.

به طور خلاصه، Aave با Uniswap تعامل دارد که یک بازار ثانویه پول است و به عنوان یک تامین کننده نقدینگی عمل می کند. Uniswap همچنین به دارندگان رمز اجازه می دهد تا نشانه های پروتکل Lend خود را به عنوان وثیقه برای گرفتن وام استفاده کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، این شرکت قصد دارد از طریق معرفی سیاست نمایندگی اعتباری و همچنین صندوق بیمه، یک مدل حکمرانی را شامل شود. پروتکل نیز از LEND به Aave منتقل می شود. سرانجام، سهام، نقدینگی که پاداش می دهد و یک قرارداد هوشمند جدید نیز در حال آماده سازی برای تیم توسعه است.

آموزش ثبت نام در پروتکل آوه

فرایند وام دهی و رسیدن به درآمد در پروتکل آوه کار چندان پیچیده‌ای نیست و چه بسا برای بسیاری از کاربران کار لذت بخش و جذابی ست.

ابتدا باید وارد وبسایت رسمی آوه Aave شوید و برای خود یک حساب کاربری بسازید. سپس اکانت خود را به یک کیف پول تحت وب متصل کنید و مبلغ مورد نظر خود را به آن انتقال دهید. کیف پول‌های کوین بیس و متامسک می‌توانند گزینه‌ی خوبی برای این کار باشند.

سایت رسمی آوه  (نیاز به فیلتر شکن)

توکن‌های سودده در Aave به “a token” معروفند. این توکن‌ها ارزش دارایی‌های خود را حفظ می‌کنند و زمانی که ارزش این دارایی‌ها بالا رود به جای افزایش قیمت توکن، تعداد آن را افزایش می‌دهد.

سیستم وام دهی aave

ویژگی های نسخه دوم Aave

  • در پروتکل آوه پرداخت با وثیقه
  • توکنیزه کردن بدهی‌ها
  • قیمت سپرده‌ی ثابت
  • نرخ وام پایدار بهبودیافته
  • مارکت‌های اختصاصی
  • بهینه سازی هزینه‌ی تراکنش

حال هر کدام را توضیح خواهیم داد ☟

1- پرداخت با وثیقه

در حال حاضر، کاربران برای بازپرداخت وام باید ۴ تراکنش مختلف را در چندین پروتکل مختلف انجام دهند: وثیقه را پس بگیرند، رمز ارزی را که به صورت وام دریافت کرده‌اند خریداری کنند، بدهی خود را پرداخت کنند و در نهایت کل مبلغ وثیقه را آزاد کنند. نسخه جدید Aave ، امکان انجام کل این پروسه در یک تراکنش را میسر خواهد کرد.

2- توکنیزه کردن بدهی و وکالت اعتبار بومی

توکن‌ها، میزان دارایی در اختیار کاربران را نمایش خواهند داد. یعنی تعداد توکن‌هایی که کاربران دریافت می‌کنند، نشان دهنده میزان بدهی آن‌ها خواهد بود. این فرآیند، امکان اعطای وکالت اعتبار بومی در داخل پروتکل را در کنار دیگر ویژگی‌های کاربردی همچون مدیریت دارایی‌ها درون کیف پول‌های سرد در Aave و استراتژی‌های کشت سود مختص به هر کاربر را فراهم خواهد کرد.

3- نرخ سپرده ثابت

سپرده‌های موجود در آوه توانایی تولید نرخ بهره قابل پیش‌بینی را دارند و به تغییرات بازار متکی نیستند.

4- نرخ وام پایدار بهبود یافته Aave

این ویژگی با قفل کردن نرخ سود بهره در بازه‌های زمانی مشخص، نرخ بهره را قابل پیش‌بینی‌تر می‌کند.

5- بازار های خصوصی

آوه Aave به جامعه حاکمیتی خود اجازه می‌دهد تا برای پشتیبانی از هر نوع دارایی توکنایز شده، بازارهای خصوصی مختص به آن را راه‌اندازی کنند

6- بهینه سازی هزینه تراکنش

این ویژگی، هم اکنون در دست توسعه است و در نهایت به افت قابل توجه هزینه تراکنش‌های Aave منجر خواهد شد. با راه‌اندازی این ویژگی هزینه‌ی تراکنش‌های آوه در برخی موارد تا ۵۰ درصد هم کاهش خواهد یافت.

کیف‌پول های آوه aave یا ارز لند LEND

  • کیف پول کوینومی (coinomi)
  • کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T)
  • کیف پول لجر نانو اکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • کیف پول کیپ‌کی (KeepKey)

آموزش سپرده گذاری و دریافت سود از آوه

جهت سپرده گذاشتن مبلغ مورد نظر خود در سیستم Aave پس از ورود به پنل کاربری خود وارد قسمت Deposit شوید و توکن و یا ارز دیجیتال مدنظر خود جهت واریز را انتخاب کنید پس از انتخاب سایت به کیف پول شما متصل می شود و اندکی بعد مبلغ واریز می شود و سود شما شروع می شود.

آموزش وام گیری از Aave

  1. جهت وام گیری از سیستم Aave وارد قسمت Borrow شوید.
  2. توکن و یا ارز دیجیتال مد نظر خود را که به عنوان وثیقه می خواهید قرار بدید را انتخاب کنید.
  3. در گوشه سمت راست اطلاعات و شرایط وام از قبیل بهره و زمان مشخص می شود.
  4. سیستم به دارایی کیف پول شما متصل می شود و کار تمام است.

کلام آخر

سیستم Aave یکی از بهترین سیستم های سوددهی می باشد اما سرمایه گذاری در آن خالی از ریسک نیست.

LEND در برنامه ثروت Swiss Borg برای خرید و فروش در دسترس است. مستقیماً با ارز محلی خود خرید کنید و اجازه دهید برنامه به بزرگترین صرافی ها متصل شود تا بهترین قیمت را در چند ثانیه برای شما پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا