ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

ارز کوانتوم Qtum چیست ؟ پلتفرم و پروتکل متن باز

Qtum (تلفظ می شود کوانتوم) یک پروژه غیرمتمرکز سورس باز است که هدف آن موفقیت در بیت کوین است، در حالی که با بیت کوین در رقابت در برنامه غیرمتمرکز (DAPP) و قرارداد هوشمند است. هدف کوانتوم این است که با شرکای صنعتی کار کند و اولین پروتکل انتقال ارز (VTP) را راه اندازی کنیم. این روش نیاز های روزمره کسب و کار را ساده کرده و توسعه را آسانتر می کند.

سایت رسمی: qtum.org

کوانتوم چیست؟

کوانتوم قصد دارد پروتکل انتقال ارز های جدید را به صنعت تبدیل کند. بیت کوین با ارائه شبکه ای برای انتقال ارز، خدمات فوق العاده ای به صنعت تجارت و اقتصاد ارائه داده است و کوانتوم میخواد به این حرکت کمک کند. Qtum اولین سیستم قراردادی هوشمند مبتنی بر UTXO با یک مدل اجماع پر طرفدار (PoS) است.

این ارز، ثبات پروتکل هسته بیت‌کوین را با یک ورژن بهبود یافته EVM که با نام QVM یا ماشین مجازی Qtum نامیده می‌شود تلفیق کرده است.

نحوه‌ی تایید:PoS
الگوریتم رمزنگاری: POS
کیف پول های پشتیبانی کننده: jaxx, Electrum, Mycelium, hardware wallets, paper wallets و کیف پول های اتریومی و…

تاریخچه Qtum

در ماه مارچ سال 2017 میلادی کمپانی Qtum یک برنامه جمع‌آوری سرمایه راه‌اندازی کرد تا پلتفرم بر پایه بلاک‌چین جدید خودش را توسعه بدهد. این برنامه 30 روز و یا تا پایان فروش تمام توکن‌ها اعتبار داشت.

Qtum در طی تنها 90 دقیقه تعدادی بسیار زیادی توکن به ارزش 10 میلیون دلار فروخت و بعد از تنها 5 روز، فروش توکن با جمع‌آوری 15.7 میلیون دلار سرمایه به پایان رسید. آن‌ها توانستند به ازای توزیع 51 میلیون توکن، 11,156.766 بیت کوین و 77,081.031 بدست آورند.

هدف های کوانتوم

کوانتوم یک پروژه جهانی است که هدف آن ایجاد پل ارتباطی بین کاربران بیت کوین و اترئوم، در دنیای بلاک چین است. ممکن است احساس کنید که کوانتوم فقط در حوزه بیت کوین و اتریوم فعالیت می کند در حالی که این گروه مورد حمایت شرکت های سنتی مانند Baidu، Alibaba، Tencent، NASDAQ و بقیه پلتفرم های بلاک چین هم است.

Qtum چه کاربردی دارد؟

Qtum در ابتدا طراحی شده بود تا بهترین بخش‌های بیت کوین و اتریوم را در کنار یکدیگر جمع کرده و یک بلاک‌چین محبوب برای کسب و کارها ایجاد کند.
قرارداد هوشمند یک برنامه کامپیوتری است که یک قرارداد را با کمک بلاک‌چین تنظیم، اجرا و نهایی می‌کند تا تمام بند‌های آن به خوبی رعایت شوند. به گونه‌ای مانند قولنامه‌ای عمل می‌کند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. برای فهم بهتر آن به یک نرم‌افزاری فکر کنید که طوری نوشته شده است تا کارهایی که برای آن تعریف شده را اجرا کند.

آیا ارز کوانتوم استخراج میشود؟

شبکه زنجیره‌بلوکی کوانتوم (Qtum) قابلیت ماینینگ ندارد بنابراین فقط از راه خرید و فروش می‌توانید صاحب ارزدیجیتال کوانتوم شوید.

تهیه و ذخیره ارز کوانتوم

چند نمونه سایت هایی که می توان Qtum را از آنها تهیه کرد:
bitfinex.com
exx.com
binance.com
bittrex.com

کیف پول Qtum

کیف پولهای ارز کوانتوم برای Desktop, Mobile, Web, Hardware وجود دارد.
این والت‌ها قابلیت هماهنگی با کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S را هم دارند که باعث افزایش امنیت محل نگهداری کوین هم می‌شود.
شما می توانید کیف پول ها را برای 2 نوع ارز کوانتوم Qtum Core و Qtum Electrum دانلود کنید.

لینک دانلود کیف پول های ارز کوانتوم: https://qtumeco.io/wallet

سخن پایانی

Qtum یک پلتفرم خلاقانه و قوی است که پتانسیل رسیدن به اهدافش را دارد. این نرم‌افزار برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز موبایلی تولید شده است و علاوه بر اینها اولین پلتفرم قراردادهای هوشمند است که از سیستم POS استفاده می‌کند. این موضوع Qtum را کاملا خاص کرده و به آن دست بالا در رقابت می‌دهد.

با وجود سازگاری با بیت کوین و اتریوم، تیم توسعه‌دهنده قدرتمند و با تجربه و سرمایه‌گذاران بزرگ Qtum در حال حاضر در جایگاه خوبی است و تمام مشخصه‌های موفقیت را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا