بورس و فارکسمقالات آموزشی

آموزش احراز هویت آنلاین و غیرحضوری در سامانه سجام

احراز هویت آنلاین و غیر حضوری: همه افرادی که می خواهند در بازار بورس فعالیت داشته باشند لازم است که قبل از مراجعه به کارگزاری ها برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام ثبت نام کنند و پس از آن احراز هویت شوند. ثبت نام در سامانه سجام از طریق سایت www.sejam.ir امکان پذیر است. اما مردم برای احراز هویت سامانه سجام باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می نمودند.

احراز هویت آنلاین سجام و دریافت کد بورس به صورت آنلاین و غیرحضوری: آماده سازی زیرساخت احراز هویت غیرحضوری و اخذ کد بورسی بود که اقدامات لازم در این زمینه نیز آغاز شد. مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت ، نحوه احراز هویت الکترونیکی سهامداران عدالت در سجام ( سامانه جامع اطلاعات مشتریان ) را اعلام کرد. حال با بیگ اینکام همراه باشید ….

آموزش نحوه احراز هویت آنلاین غیر حضوری سجام

قبل از احراز هویت لازم است که در سامانه سجام ثبت نام کرده و پس از پرداخت مبلغ 12000 تومان کد پیگیری سجام را دریافت کنید. با داشتن این کد پیگیری می توانید اقدام به احراز هویت غیرحضوری سجام کنید.

همچنین باید واجد شرایط زیر نیز باشید:

  • متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.
  • فرد متقاضی باید شخص حقیقی و ایرانی باشد.
  • فرد باید قبلا ثبت‌نام اولیه در سامانه سجام را انجام داده و کد پیگیری 10 رقمی را دریافت کرده باشد
  • فرآیند ثبت نام و احراز هویت آنلاین باید توسط فرد متقاضی انجام شود و تمامی مدارک ارسالی (عکس، فیلم، امضا و …) معتبر و مربوط به متقاضی باشد.

مراحل احراز هویت آنلاین و غیرحضوری در سامانه سجام از طریق اپلیکیشن های موجود

در مرحله نخست، متقاضی کد بورسی باید به این نکته توجه داشته باشد که قبل از احراز هویت باید به طور حتم در سامانه سجام ثبت‌نام و کد ۱۰ رقمی را دریافت کرده باشند اگر این مرحله را انجام نداده‌اند باید گزینه ثبت‌نام سجام را انتخاب و با وارد کردن اطلاعات درخواستی اقدام به ثبت‌نام در این سامانه کنند و بعد از دریافت کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام که از طریق پیامک ارسال می‌شود گزینه احراز هویت سجام را انتخاب کنند تا مراحل مربوط به احراز هویت آغاز گردد.

1) در برنامه ای که انتخاب نمودید به قسمت ثبت نام و احراز هویت بروید.
2) روی گزینه احراز هویت سجام کلیک کنید.
3) کد ملی و کد سجام خود را در این قسمت وارد کرده و به مرحله بعد بروید.
4) بعد از این مرحله کد تایید جهت دریافت اطلاعات در سامانه سجام به شماره شما اس ام اس می شود. که باید در مرحله بعد وارد کنید.
5) دفاتر پیشخوان برای احراز هویت مبلغی دریافت می کنند در روش احراز هویت آنلاین و غیرحضوری سجام نیز مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان دریافت می شود که باید آن را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

6) در این مرحله لازم است شماره سریال درج شده پشت کارت ملی هوشمند خود را وارد کنید. درصورتی که اقدام به گرفتن کارت ملی هوشمند نموده اید اما هنوز آن را دریافت نکرده اید می توانید کد رهگیری رسید کارت ملی هوشمند خود را وارد کنید.
7) در این مرحله شما باید عکس خود را بارگذاری کنید (خانوم ها با رعایت کامل حجاب و از عکس های قبل نمی توان استفاده کرد)

نوشته های مشابه

برای این مرحله به موراد زیر دقت کنید:

  • کیفیت پایین نباشد.
  • سرعت اینترنت ضعیف نباشد.
  • گوشی نباید در فاصله ای زیاد از چهره متقاضی باشد.
  • نور مکان مناسب برای احراز هویت آنلاین
  • فیلم و عکس باید بصورت انفرادی باشد.
  • چهره فرد باید فاقد گریم باشد.
  • تصویر سلفی و فیلم باید در یک مکان و یک وضعیت باشد.

8) در این مرحله باید روی یک کاغذ سفید امضا کنید و عکس آن را بارگزاری کنید.
9) در مرحله بعد باید یک ویدئو از خود بگیرید و متنی که مشخص شده را در این ویدئو تکرار کنید.
10) در مرحله بعد عکس، فیم، امضا، سریال کارت ملی هوشمند (یا کد رهگیری رسید) را چک کنید که اشتباه نباشد.
11) حال باید تیک تعهد نامه را بزنید و سپس دکمه ثبت اطلاعات را کلیک کنید.

در پایان پیامکی مبتنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند احراز هویت آنلاین به شماره شما ارسال شده و نتیجه احراز هویت حداکثر تا یک هفته برای شما ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که صرف ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی کافی نیست. در واقع برای دریافت کد بورسی باید علاوه بر سجام در یک کارگزای هم ثبت نام انجام گیرد . شرکت های کارگزاری متفاوتی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند با در نظر گرفتن امکانات آن ها اقدام به انتخاب و ثبت نام در آن داشته باشند .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد احراز هویت آنلاین و غیر حضوری سجام در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون احراز هویت غیر حضوری سجام​​ پاسخ دهند.

احراز هویت آنلاین از کدام اپلیکیشن؟

لازم به ذکر است موارد ذکر شده فوق مراحلی است اکثر اپلیکیشن ها این مراحل را خواستار هستند و شما میتوانید از قسمت احراز هویت آنلاین و غیر حضوری یکی از احراز هویت الکترونیک را انتخاب و مراحل ساده ی آن را انجام دهید. توجه داشته باشید که همه ی موارد باید به صورت زنده انجام گیرد. مثلا سلفی های خواسته شده باید به صورت زنده باشد.

سوالات متداول

1- ✔️ انجام احراز هویت آنلاین و غیر حضوری از چه طریقی امکان پذیر است ؟

✔️ کسانی که تلفن همراه هوشمند اندروید پنج به بالا دارند می توانند از طریق اپلیکیشن های موجود مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام را انجام دهند.

2- ✔️ آیا با فراهم شدن روش احراز هویت غیر حضوری سجام دیگر امکان انجام احراز هویت حضوری فراهم نیست ؟

✔️ خیر ، فراهم شدم امکان احراز هویت غیر حضوری سجام هیچ تداخلی با احراز هویت حضوری نداشته و کسانی که به انجام احراز هویت حضوری تمایل داشته باشند می توانند به دفاتر خدمات پیشخوان دولت مراجعه کنند که توضیحات کامل آن در مقاله صورت گرفته است .

3- ✔️ آیا برای انجام احراز هویتآنلاین و  غیر حضوری سجام شرط سنی وجود دارد ؟

✔️ بله ، تنها کسانی که بالای 18 سال سن داشته باشند می توانند در احراز هویتآنلاین و غیر حضوری سجام را انجام دهند البته شرایط دیگری نیز برای انجام احراز هویت غیر حضوری لازم است که در مقاله توضیح داده شده است .

4- ✔️ هر کاربر چند بار امکان تلاش برای آپلود ویدئو احراز هویت سجام سلفی دارد؟

✔️ هر کاربر با شماره ملی منحصر به فرد، ۳ بار امکان آپلود ویدئو برای احراز هویت را دارد. اگر در ۳ تلاش پیاپی، ویدئو معتبر تشخیص داده نشود، بمنظور حفظ امنیت کاربر، حساب کاربری او قفل می‌گردد و باید برای احراز هویت حضوری، مراجعه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا