حساب و کیف پول اینترنتی

آموزش افتتاح حساب پی پال PayPal و وریفای کردن

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” type=”1_1″ first=”true”][fusion_imageframe image_id=”13760|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”” bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/paypal-verified.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

پی پال یا پیپل (به انگلیسی: PayPal) نقل و انتقال امن پول بوسیله ایمیل است. پیپال یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت میکند. سامانهٔ پیپال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن میسازد و جایگزین مناسبی برای شیوه های سنتی نقل و انتقال وجه نقد همانند چک و حواله پولی است. پیپل یکی از بزرگترین شرکتهای پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان است.

این سیستم همینک نقش پررنگی در خرید و فروش های اینترنتی را ایفا می کند. همچنان سریعترین روش دریافت و انتقال پول در دنیا پی پال است.
پی پال یک سیستم پرداخت آنلاین است که با استفاده از آن می توان پرداخت های اینترنتی را در بستری امن، انجام داد.

بیگ اینکام در این مقاله به صورت ساده به مفهوم پیپال چیست؟ تاریخچه پی پال؟ آموزش ثبت نام و ویفای کردن آن در ایران برای سایت های کلیکی (سایت کلیکی چیست؟) و شرایط و خطرات آن در ایران می پردازد. پس با بیگ اینکام همراه باشید.

تاریخچه پی پال PayPal

پی پال در سال 1998 با هدف ساختن یک واحد پولی بین المللی تاسیس شد و در ابتدای امر بدلیل تازگی و بی اطلاعی مردم راجع به این قضیه مورد استفاده هکرها و افرادی که نیاز به پول شویی داشتند قرار گرفت تا حدی که در برخی از نقاط آمریکا استفاده از پی پال ممنوع اعلام شد. در سال 2000 شرکت ای بِی ebay متوجه چنین سرویسی روی فضای آنلاین شد و از آن در سایت خود استفاده کرد و باعث شد در دو ماه استفاده از پی پال رشد 5 برابری داشته باشد.

پس از آن در سال 2002 پی پال وارد بورس شد و ebay عمده ی سهام آن را خرید و آن را روی سایت خود استفاده کرد به نحوی که برای خرید یک محصول روی اینترنت از مرحله سفارش تا مرحله پرداخت هزینه تحت کنترل سایت ebay انجام می شد و در صورت عدم رضایت از خرید، ریفاند کردن وجه به راحتی روی حساب پی پال انجام میداد. بدین ترتیب پی پال روز به روز محبوبیتش نزد کاربران افزایش یافت و اکنون حدود 170 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد که نقل و انتقالات ارزی خود را از طریق پی پال انجام می دهند.

علی رغم این مشکلات در مراحل اولیه، پی پال به تدریج مورد توجه خریداران و فروشندگان در جهت انجام تراکنش ها و معاملات روزانه قرار گرفت. خریداران به استفاده از آن علاقه داشتند چون ساده و امن بود و به مرور فروشندگان بیشتری از آن پشتیبانی می کردند زیرا دریافت درگاه آن آسان تر از درگاه ویزا کارت یا مستر کارت بود و همچنین مشتریان بیشتری به آن اقبال نشان می دادند.

پی پل با گسترش خدمات خود توانست روز به روز بر محبوبیت خود بیافزاید و فاصله خودش با رقبا را بیش از پیش افزایش دهد به طوری که امروزه پی پال در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا و به 26 واحد پولی ارائه خدمات می نماید و طبق اعلام خود شرکت، در حال حاضر دارای بیش از 165 میلیون کاربر فعال در جهان است.

ثبت نام و افتتاح حساب پی پال PayPal

لینک ورود و ثبت نام PayPal.com می باشد.

حساب های پی پال به دو دسته اصلی حساب های شخصی (Personal) و حساب های تجاری (Business) تقسیم می شوند که هر کدام از این حساب ها، مزیت های خاص خودش را دارد. افتتاح حساب پرسونال در پی پال کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه اضافه ای ندارد.

پی پال به کاربران خود اجازه می دهد در ابتدا به ساده ترین شکل ممکن و با استفاده از تنها یک ایمیل آدرس، برای خود یک حساب کاربری در وب سایت PayPal.com ایجاد نمایند. در ابتدای کار پی پال از شما می خواهد تا با اطلاعات واقعی نسبت به ایجاد اکانت اقدام نمایید اما در این مرحله کنترل خاصی را برای راستی آزمایی این اطلاعات انجام نمی دهد.

پس از ورود به سایت PayPal و عضویت در آن با اطلاعات حقیقی خودتان باید حساب خود را با یک کارت بانکی وریفای(verify) نمایید. وریفای کردن به این معنی است که یک کارت بانکی را به حساب پی پال خودتان متصل کنید تا موجودی کارت و حسابتان به هم وصل شوند و در تراکنش های پی پال از آن استفاده کنید. البته این روش ساده برای افرادی است که خارج مرزهای ایران به پی پال دسترسی دارند و هموطنان ایرانی ما برای دسترسی به پی پال حتماً باید از IP شان خارج از ایران باشد.

نکته قابل توجه در مورد ایرانی ها:

نکته ای که قابل تامل می باشد این است که شرکت پی پال شدیداً به تحریمهای مالی ایالات متحده پایبند است و هر اکانتی که به نحوی به ایران مرتبط باشد، بدون تردید بلاک می کند. هر لحظه ای پی پال به ایرانی بودن هر کاربرش مشکوک شود، می تواند حساب او را بلاک Block نماید و موجودی حساب نیز مسدود خواهد شد. برای آنبلاک کردن (unblock) اکانت باید مدارک احراز هویتی و یا سایر مدارک برای پشتیبانی پی پال ارسال شود. به عنوان مثال شاید لازم باشد که برای احراز صحت محل اقامت، قبض برق، تلفن و… از شما خواسته شود. بنابراین پیشنهاد می شود که آدرس واقعی در خارج از ایران ارائه شود. پیشنهاد ما این است که حتما در پرداخت های پی پالی به نبودن اسم و مشخصاتی از ایران توجه کنید. اگر درگاه های دیگر پرداخت نظیر مستر و ویزا بر روی وبسایت خریدتان وجود دارند از آن درگاه ها استفاده نمایید.

انواع حساب پی پال PayPal

زمان ایجاد اکانت پی پال باید نوع حساب نیز تعیین شود. حساب کاربری پی پال میتواند یکی از انواع Personal و یا Business باشد. همچنین می توان در هر زمانی نوع یک حساب پی پال را از Personal به دیگر انواع یعنی Business تغییر داد. حساب های پی پال Business امکانات بیشتر و محدودیت های کمتری در مقایسه با اکانت های Personal دارند و پس از ارائه مدارک لازم پی پال، برای پاسخگویی به مقاصد حرفه ای تر شامل تراکنش های دریافتی و پرداختی با مبالغ بزرگتر و یا تعداد بیشتر تراکنش ها در مقایسه با اکانت های شخصی استفاده شوند.

راهنمای ایجاد حساب پی پال PayPal

برای ایجاد حساب پی پال هر شخص باید حتماً یک کارت بانکی قابل وریفای و یک ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارد داشته باشد. برای این کار حتما باید آی پی IP شما خارج از ایران باشد و ترجیحا IP ثابتی باشد. شما می توانید برای ایجاد حساب کاربری در سایت پی پال، مشابه سایر وبسایت ها، با وارد کردن نام و نام خانوادگی، ایمیل آدرس، آدرس محل زندگی یا شرکت، شماره تماس، کشور محل زندگی) بیلینگ آدرس(Billing Address) و غیره حساب کاربری خود را به سادگی ثبت کنید. پس از آن لازم است با استفاده از اطلاعات یک حساب بانکی خارجی یا یک کارت نقدی یا اعتباری بین المللی (مثل مستر کارت یا ویزا کارت) نسبت به وریفای کردن حساب کاربری خود اقدام نمایید. پس از ایجاد حساب کاربری و تأیید ایمیل فعال سازی، حساب کاربری پی پال فعال میشود و شما میتوانید با استفاده از شناسه و رمز عبور پی پال وارد حساب کاربری خود شوید و از امکانات آن استفاده کنید.

ساخت حساب پی پال

وقتی وارد سایت پی پال می شوید در منو بالا روی گزینه Sign Up کلیک کنید. توجه داشته باشید از ایران به راحتی نمی شود ثبت نام کرد.

در زمان ایجاد اکانت پی پال باید نوع حساب نیز تعیین شود. حساب کاربری پی پال میتواند یکی از انواع Premier، Personal و یا Business باشد. همچنین می توان در هر زمانی نوع یک حساب پی پال را از Personal به دیگر انواع یعنی Premier یا Business تغییر داد.
حساب های پی پال از نوع Premier و Business دارای امکانات بیشتر و محدودیت های کمتری نسبت به اکانت های Personal هستند.

من حساب Personal Account را توضیح میدم پس روی Personal Account اکانت کلیک کنید.

  • First name: نام
  • Last name: نام خانوادگی
  • Email address: ایمیل که همون شماره حساب شما میباشد. (آموزش ساخت ایمیل)
  • Create your password: یک رمز عبور قوی
  • سپس روی Next کلیک کنید. اکنون ثبت نام شما تکمیل شد.

آیا می شود بیش از یک حساب PayPal داشت؟

با توجه به این که پی پال امکان بازگشایی دو نوع حساب شخصی و بیزینس را به کاربرانش می دهد شما می توانید علاوه بر باز کردن حساب شخصی پی پال، یک حساب بیزینس هم داشته باشید.

آموزش وریفای کردن حساب پی پال

پس از افتتاح و ساخت حساب پی پال ، حال نوبت به وریفای کردن آن می رسد تا بتوانید از خدمات آن استفاده ببرید. در صورتی که حساب پی پال خود را وریفای نکنید، شما نمی توانید از هیچ یک از خدمات پی پال استفاده کنید و در نتیجه افتتاح حساب شما در پی پال بی فایده خواهد بود.

اگر خودتان قصد دارید تا حساب پی پال خود را وریفای کنید، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که حتما باید از اطلاعاتی غیر از ایران برای این منظور استفاده کنید. اطلاعات اقامتی خود را که شامل آدرس قبوض خدماتی شما می شود، باید حتما برای مکانی به غیر از ایران باشد و یک حساب بانکی خارجی نیز داشته باشید. در صورتی که تمامی این موارد را دارا باشید، می توانید از طریق مراحل زیر، خودتان اقدام به وریفای کردن حساب پی پال خود نمایید.

  1. برای این منظور ابتدا به آدرس ایمیل خود که در مراحل ساخت حساب پی پال وارد کرده بودید، وارد شده و سپس ایمیلی را که از طرف پی پل برای شما ارسال شده است را باز کرده و گزینه “Confirm Your Email Address” را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد پسورد ورود به حساب خود را وارد کرده و سپس گزینه Confirm Email Address را انتخاب کنید.
  3. پس از تایید ایمیل، باید شماره تلفن همراه خود را نیز تایید کنید که برای آن یک کد ارسال خواهد شد و سپس با استفاده از آن کد، شماره موبایل خود را نیز تایید می کنید.
  4. پس از آن به اکانت کاربری خود وارد خواهید شد که در این مرحله باید روی گزینه نوتیفیکیشن ها که در بالای صفحه و سمت راست نمایش داده شده کلیک کرده و سپس گزینه “Provide information” را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله باید شما اطلاعات حساب بانکی خود را تایید کرده و سپس مدارک شناسایی خودرا نیز آپلود کنید تا پس از بررسی های لازم، تایید شوند. در مرحله اول مشخصات خود را مطابق با کارت شناسایی خود مثل گذرنامه یا آیدی کارت باید وارد کنید.
  6. در مرحله بعدی باید اطلاعات آدرس خود را وارد کرده و تصویری از یک قبض خدماتی به نام خودتان که به همان آدرس ارسال شده است را پیوست کنید. پس از آن گزینه Next را انتخاب کنید. فراموش نکنید که قبض خدماتی باید به انگلیسی ترجمه شده باشد و دارای آدرسی برابر با آدرس خودتان باشد که خارج از ایران است.
  7. در مرحله بعدی می بایست کارت شناسایی که شامل یکی از موارد پاسپورت، ایدی کارت و یا گواهینامه رانندگی هست رو به صورت واضح برای پی پل ارسال کنید و مجددا بروی دکمه Next کلیک کنید
  8. در مرحله بعدی باید یک کردیت کارت یا کارت حساب بانکی خارجی را به حساب خود متصل کنید که برای این منظور ابتدا گزینه Next را انتخاب کرده و سپس گزینه Link a Card را انتخاب می کنیم.
  9. در فرمی که برای شما نمایش داده می شود، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و سپس روی گزینه Save کلیک کنید.
  10. به این ترتیب عملیات ساخت و وریفای کردن حساب پی پال به پایان رسیده و باید منتظر بمانید تا مدارک شما از سوی این سیستم پرداخت تایید شوند که مدت زمانی بین 48 تا 72 ساعت کاری زمان می برد. پس از آن شما می توانید از تمامی امکانات حساب پی پال خود به طور کامل استفاده کرده عملیات مختلفی همچون واریز یا برداشت وجه از آن را داشته باشید.

انواع تراکنش ها در پی پال

در پی پال می توان تراکنش هایی از انواع زیر را انجام داد:

  • خرید از طریق درگاه پی پال
  • ارسال پول (Send Money) به دیگر حساب های پی پال
  • دریافت پول از سایر اکانت های پی پال
  • پرداخت Invoice های صادر شده توسط سایر کاربران پی پال
  • انتقال پول از حساب بانکی به اکانت پی پال و بالعکس
  • انتقال پول از کارت نقدی یا اعتباری به اکانت پی پال و بالعکس
  • ریفاند بخشی یا کل مبلغ دریافت شده در یک تراکنش

سقف تراکنش برای هر استفاده از PayPal چقدر است؟

با توجه به این که حساب افتتاح شده از نوع پرسونال خواهد بود، کاربر باید سقف تراکنش هفتگی را حفظ نماید. برای اکانت های پرسونال این سقف ۸۰۰ دلار در هفته می باشد. قابل ذکر است که منظور از ۸۰۰ دلار، مجموع واریز ها و پرداخت های اکانت است. در صورتی که تراکنش های شما از این سقف عبور کنید، امکان دارد اکانت شما لیمیت شود. برای رفع لیمیت شدن اکانت باید مدارک مورد نیاز ارائه دهید.

خطرات کار با پی پال در ایران

  • ورود یا قرار داشتن در سایت PayPal با IP کشور ایران
  • دریافت مبلغ از منبعی ناشناس یا نامطمئن
  • پرداخت مبالغ بزرگتر از حد و حدود اکانت پی پال

وجود هر گونه اطلاعات مرتبط با کشور ایران در فرآیند پرداخت

در سالهای اخیر، برای PayPal رقبایی جدیدی مثل Skrill, Payza, WebMoney, MoneyBookers و صد البته Bitcoin پدید آمده است، اما پی پال به دلیل همه گیر بودن و اعتبار زیادی که دارد، همچنان با فاصله زیاد، رهبری بازار پرداخت های آنلاین را در دست دارد و همچون یک امپراطوری قدرتمند هر روز بیشتر از دیروز بر گستردگی فعالیت خود می افزاید.

(آموزش افتتاح حساب بیت کوین Bitcoin)

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا