طرح توجیهی و فرصت های سرمایه گذاریاشتغالزایی

طرح توجیهی گیم نت و راه اندازی کلوب

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”true” min_height=”” hover_type=”none” link=”” border_sizes_top=”” border_sizes_bottom=”” border_sizes_left=”” border_sizes_right=”” type=”1_1″ first=”true”][fusion_imageframe image_id=”14002|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”6″ bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/طرح-توجیهی-راه-اندازی-گیم-نت.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

صنعت گیم روز به روز به یک صنعت پرسودتر تبدیل میشود و هر روز تعداد گیمرها بیشتر و بیشتر میشود. کسب درآمد به کمک  راه اندازی گیم نت و سرگرم کردن دیگران با گیم نت مجهز، این شغل برای کسانی خوب است که بتواند با هر نوع بچه و جوانی سر و کله بزند چون این کار علاقه ام نیازمند است. با این صنعت که هر لحظه بیشتر و بیشتر در حال رشد کردن است شما باید نهایت استفاده را بکنید تا با تکنولوژی پیش بروید و سود کنید.

گیم نت چیست؟

مرکز بازی لن (LAN gaming center) یا مرکز بازی (Game center) که در ایران به آن گیم نت و کلوب بازی گفته می‌شود، مکانی است که اشخاص می‌توانند از رایانه ها یا کنسول‌های بازی ویدئویی که به یکدیگر از طریق شبکه محلی (لن/LAN) متصل شده اند، برای انجام بازی ویدئویی تک نفره یا بازی ویدئویی چندنفره استفاده کنند.

در این مراکز هزینه استفاده از رایانه ها یا کنسول های بازی ویدئویی برحسب دقیقه یا ساعت محاسبه می‌شود، گاهی اوقات اشخاص می توانند دسترسی بدون حساب برای یک روز، یک ماه یا بیشتر با یک بلیط داشته باشند.

مراکز بازی لن در اندازه‌ها و دکوراسیون گوناگون، از بسیار کوچک (۶~۸ رایانه)، تا بسیار بزرگ (۴۰۰+ رایانه) وجود دارند که بیشترشان رایانه هایی با سخت افزار رده بالا که برای بازی ساخته شده اند را دارند. همچنین بعضی مراکز بازی لن تعدادی از رویدادهای ویژه مانند تورنمنت و لن پارتی را هم میزبانی می‌کنند، برخی در طول شب هم باز هستند.

۹۰ درصد مراکز بازی لن در چین قرار دارند. بزرگترین مرکز بازی لن، ۱۷۷۷ دستگاه رایانه دارد.

مزایا و معایب گیم نت برای کودکان

افزایش پرخاشگری در کودکان، افت تحصیلی، منزوی شدن کودکان و نوجوانان، صدمات جسمانی، مشکلات بینایی، مشکلات اسکلتی، چاقی و… از جمله آثار مخرب اعتیاد به گیم نت ها به شمار می روند. جدا از این نتایج منفی، نقاط مثبت قابل توجهی نیز دارند که چشم پوشی از آن ها امکان پذیر نیست. یادگیری را آسان و توجه کودکان را جلب می کنند. دقت دیداری و تفکر خلاق را افزایش می دهند. وسیله ای برای پر کردن اوقات فراغت کودکان است. هماهنگی چشم و دست و پرورش عضلات ظریف کودک را به دنبال دارند.

نیازمندی های راه اندازی گیم نت

اگر بخواهیم به تک تک نیازمندی های راه اندازی گیم نت اشاره کنیم؛ این نیازمندی ها عبارتند از:

مجوز های لازم

اول از همه لازم است که بدانید در ایران خانم ها حق ورود به گیم نت را ندارند و اگر این کار را انجام دهید، همواره خطر پلمب، شما و کسب و کارتان را تهدید خواهد کرد. حق عضویت سالانه را می توان از اتحادیه محصولات فرهنگی تهیه کرد. (اگر صد درصد مطمئن نیستید که توانایی اداره گیم نت را دارید یا نه؛ این مجوز را بعد از یک سال که از راه اندازی گیم نت تان گذشت، تهیه کنید. در نتیجه از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کرده اید.).

دریافت پروانه کسب

1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2- ارایه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی (به همراه کد پستی واحد صنفی)
3- گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دایم
تبصره: حداقل سن جهت خانم ها به منظور دریافت پروانه کسب 18 سال می باشد.
4- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
5- ارائه آخرین مدرک تحصیلی
6- گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
7- ارائه پایان کار تجاری و یا رسید پرداخت عوارض کسب و پیشه سالیانه شهرداری و یا پروانه ساختمانی تجاری و یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور

پروانه کسب

8- ارائه هرگونه مدرکی مبنی بر تشکیل پرونده در اداره دارایی
9- موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی
10- عکس 12 قطعه
11- ارائه اصل مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی، قولنامه الزامی است

ضوابط انتظامی ( مراکز بازیهای رایانه ای “گیم نت ها”)
تعریف: گیم نت مکانی است که در آن کاربران با محوریت یک سرور تجربه بازی جمعی و رقابتی را می آزمایند و به انجام بازیهای رایانه ای می پردازند.

ضوابط انتظامی اختصاصی:

قبل از افتتاح:

  • قابل رویت بودن داخل واحد گیم نت (عدم استفاده از شیشه های رنگی و مات)
  • عدم استقرار در طبقات فوقانی و تحتانی (به استثناء پاساژها و مجتمع های تجاری)
  • ممنوعیت استقرار در نزدیکی و حاشیه مدارس

بعد از افتتاح:

  • عدم استفاده از بازیهای غیر مجاز (استفاده از بازیهای مورد تائید وزارت ارشاد)
  • ممنوعیت ورود بانوان به محیط گیم نت آقایان

تهیه و تجهیز مکان کلوب

مکانی بزرگ و مناسب با توجه به بودجه خود برای راه اندازی گیم نت پیدا کنید.

سپس محل گیم نت را آماده کنید، چند دست میز و صندلی بخرید تا بتوانید سیستم های بازی را بر روی آنها قرار دهید بهتره که چند نوع وسیله بخرید مخصوصاً به روز که مشتریان بتوانند هر نوع بازی را به راحتی اجرا کنند. سیستم های سرمایشی و گرمایشی هم نیاز است و دیگر تجهیزات را به توجه به هدف و سرمایه خود میتوانید خریداری کنید.

سعی کنید دکور گیم نت را طوری بچینید که کمترین فضای ممکن را اشغال کند. (سیستم ها و ماینتورها را پشت به هم قرار دهید.) در و دیوار گیم نت را پر از پوسترهای بازی کنید تا حس خوبی به بازیکن بدهد و تا حد امکان کف گیم نت را هم کف پوش قرار دهید تا در هنگام افتادن وسایل آسیب کمتری به آنها وارد شود.

بعد از اتمام دکور و تجهیز مکان، بازی ها را نصب و آماده اجرا کنید تا جای که ممکن است بازی نصب کنید بازی های تک نغپره، چند نفره، تحت شبکه/LAN و… و سیستم های گیم نت را به کمک شبکه به یک دیگر متصل کنید و همچنین به کمک نرم افزارهای موجود یک سیستم مادر درست کنید که به کمک آن بتوانید دسترسی به سیستم ها را کنترل کنید.

مبل و صندلی راحتی

تا می توانید از مبل های راحت استفاده کنید تا بتوانید خاطره خوبی را در ذهن مشتریانتان رقم بزنید. رنج قیمتی نیمکت ها، با توجه به مدل و متریال کاربردی آن ها از ۷۰۰ ۸۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ۴ ۵ میلیون تومان نیز می توانید، نیمکت های شیک و راحتی را خریداری کنید. حدس من این است که با ۲ میلیون تومان بتوانید انتظاراتتان را براورده کنید.

وسایل گرمایشی و سرمایشی

شاید اگر در نگاه اول به این بیزینس نگاه کنید، احتمالا با خود بگویید که چند عدد کنسول بازی به همراه تلویزیون و میز و صندلی بخرید، کافی است و می توانید گیم نت خود را راه اندازی کنید.

اما هرچقدر وارد جزئیات راه اندازی گیم نت می شوید، هزینه های دیگری نیز اضافه می شوند. یکی از این هزینه ها خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی استاندارد است تا بتوانید دمای کلوپ را تنظیم کنید. این نکته زمانی حائز اهمیت می شود که ممکن است در آن واحد و در یک جای کوچک تعداد زیادی پسر بچه در حال کری خواندن باشند و دیگر هوا به هیچکس نرسد!

اجاره مکان

شاید یکی از چالش برانگیز ترین نکات راه اندازی گیم نت، همین بحث پیدا کردن مغازه و سالنی برای راه اندازی گیم نت است.

تقریبا با این اوضاع رهن و اجاره بالا، باید بسیار برنامه ریزی شده عمل کنید تا بتوانید از پس هزینه های اجاره بربیایید. علاوه بر این مسئله، به نکات زیر نیز توجه کنید:

در ابتدا توجه کنید که نمی توانید گیم نت را در نزدیک مدارس و مراکز آموزشی دایر کنید. اما تا می توانید آن را در جا هایی راه اندازی کنید که محل رفت و آمد پسر بچه ها و نوجوانان است. مثلا باشگاه های ورزشی و پارک ها می توانند انتخاب های مناسبی باشند.
اگر میخواهید گیم نت را در یک ساختمان مسکونی راه اندازی کنید، احتمالا با همسایه ها چالش خواهید داشت. چرا که سر و صدای زیادی را تولید و آرامش همه را بهم خواهید زد.
مکانی را اجاره کنید که بتوانید تزیننات و دکوراسیون داخلی آن را تغییر دهید تا گیم نت شما مطابق میل و پسند نوجوانان و پسر بچه ها شود.

نرم افزارهای مدیریت گیم نت در ایران:

  • GameLord
  • Gamenet Manager
  • GamePort
  • Handy Cafe

روشهای افزایش درآمد گیم نت

مکان گیم نت تاثیر مستقیم روی درآمد گیم نت دارد! سعی کنید یک مکان بزرگ و در محیطی مناسب این کار پیدا کنید.

از چند نوع دستگاه بازی متنوع و به‌روز برای افزایش درآمد گیم نت استفاده کنید مثل: اکس باکس Xbox، پلی استیشن Play Station، کامپیوتر دسکتاپ و یک چیز منحصر به فرد مثل واقعیت مجازی یا VR و یا تجهیزات مخصوص بازی (مثل فرمان و پدال در بازی ماشین)

تعرفه بازی های 1 نفره و 2 نفره را سعی کنید نزیک به هم باشند تا مشتریان ترجیح دهند 2 نفره بازی کنند. بازی های گروهی بهترین روش برای افزایش درآمد گیم نت ها هستند.
برای بازی های چند نفره قراردادن یه دست مبل راحتی با یک نمایشگر بزرگ میتواند مشتری بیشتری را برای شما جذب کند.

اگر فضای مغازه تان اجازه می دهد، بخش کوچکی را به فروش مواد غذایی و سرویس دهی مثل چیپس، پفک، قهوه، ساندویچ و… اختصاص دهید. یا مایکروفر کوچکی تهیه کرده و با گرم کردن غذا و صرف هزینه اندک، سود های خوبی به جیب بزنید.

مسابقاتی همراه با جایزه راه اندازی کنید تا گیمرها در آن شرکت کنند و با این روش همه به کلوب شما هجوم می آورند سعی کنید هر هفته یا هر ماه مسابقه داشته باشید و در چند سطح و یا سن مختلف تقسیم بندی کنید.

محبوب ترین بازی‌ها در گیم‌نت‌های ایران

یکی از ضعف های اکثر کلوپ های بازی ایران عدم دسترسی به اینترنت است چون بازی های اینترنتی خیلی مورد پسند هستند. اکثر این بازی های محبوب هم دیگه قدیمی شده‌اند شما سعی کنید جدیدتر ها را در بین مردم جای بیاندازید.

بازیهای آفلاین

  • Counter-Strike 1.6
  • Counter-Strike Source
  • Call of Duty 2
  • Call of Duty 4
  • Call of Duty: World at War (فقط بخش زامبی)
  • Left for Dead 2
  • Dota 1
  • Need for Speed Most Wanted 1
  • Blur (در برخی از گیم نت ها)
  • سری FIFA
  • سری PES

بازیهای آنلاین

  • Call of Duty 4 (حالت Pro Mod)
  • Call of Duty MW2
  • Dota 1 و Dota 2
  • League of Legends
  • World of Warcraft
  • بازی های کنسول
  • سری PES
  • سری FIFA
  • سری Mortal Kombat
  • سری NBA 2K
  • Injustice 1 و Injustice 2
  • GTA V

خلاصه طرح توجیهی گیم نت

یک گیم‌نت متوسط با حدود 20 سیستم بازی و امکانات رفاهی و متفرقه

  • سرمایه گذاری کل: 200 میلیون تومان
  • اشتغالزایی: 1 الی 2 نفر
  • دوره بازگشت سرمایه: 3 سال
  • نرخ بازدهی طرح: 60%
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من می‌خوام یه گیم نت ، تو زیر زمین خونمون به صورت موقتی ،راه اندازی کنم

    میخواستم بدونم مشکلی داره این کار ؟

    چون از اداره کامل گیم نت مطمن نیستم و می‌خوام یک سال به طور آزمایشی این کار رو انجام بدم

    لطفاً قبل از اینکه هزینه کنم ، راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا