صرافی ارز دیجیتال و اکسچنج

صرافی چنجلی Changelly تبدیل ارز های دیجیتال به یکدیگر

صرافی چنجلی Changelly یکی از محبوب ترین سایت ها برای مبادله ارزهای دیجیتال  instant ( فوری ) است . از سال 2015 سایت  changelly  توانسته بیش از 1.5 میلیون کاربر را در سراسر جهان مجذوب خود کند. این صرافی تا الان قدرتمند و مورد اطمینان در بین مردم بوده است و همچنین فرآیند خرید و فروش در این صرافی غیر متمرکز و کاملا خودکار است و نیازی به تایید هویت هم ندارد. در حال حاضر تعداد مبادلات روزانه بیش از 15000 معامله است و گردش مالی ماهیانه خود 60000 BTC  است . با وجود بیش از 90  altcoins  برای معامله یا خرید، changelly  یک لیست بلند والا برای تجارت به مشتریان خود ارائه می دهد changelly  برتری خود را در معاملات سریع، امنیت بالا، رابط کاربری آسان می داند.

نکته: چنجلی (Changelly) دسترسی ایران را مسدود کرده است. باید از ابزار تغییر دهنده آی پی استفاده کنید.

توجه: از وی پی انی استفاده کنید که آی پی اختصاصی داشته باشد در غیر این صورت امکان مسدود باز هم وجود دارد. همیشه با یک آی پی وارد شوید.

آموزش ثبت نام در چنجلی

سایت رسمی چنجلی

بعد از ورود به سایت رسمی بر روی Sign Up کلیک کنید.
شما می‌توانید تنها با وارد کردن ایمیل خود در سایت چنجلی عضو شوید. البته شما از طریق حساب کاربری گوگل، فیسبوک و توئیتر خود نیز می‌توانید بدون عضویت در این سایت، از خدمات ارائه شده، استفاده کنید. بعد از این که از طریق ایمیل ثبت نام کردید به ایمیل مراجعه کنید تا از لینکی که به ایمیل فرستاده شده است حساب خودتان را تایید نمایید.

بلافاصله بعد از ورود به سایت، شما می‌توانید ارزهای دیجیتالی خود را تبدیل کنید.

تبادل ارزها در چنجلی

YOU SEND: ارز دیجیتالی که می خواهید تبدیل کنید.
YOU GET: ارز دیجیتالی که می خواهید برداشت کنید.
Expected exchange rate: نرخ تبدیل
Exchange fee: کارمزد صرافی
Network fee: کارمزد انتقال
Estimated arrival: زمان تقریبی برای تبدیل
I agree with Terms of Use, Privacy Policy and AML/KYC: قبول کردن قوانین سایت
Recipient address: آدرس کیف پول برای دریافت ارز دیجیتال

کیف پول های پیشنهادی: Coinomi Wallet، freewallet، atomic wallet، trezor، ledger، coinpayments
You send: مقداری که باید ارسال کنید.
You get: چیزی که دریافت می کنید.
Recipient address: آدرسی که ارز دیجیتال دریافت می کنید.
Send your funds: باید مقدار ارزی که می خواهید تبدیل کنید را به آدرس کیف پولی که داده است ارسال کنید.
Send: مقداری که باید ارسال کنید.
To address: آدرسی که باید به آن ارز دیجیتال ارسال کنید.
بعد از این مرحله باید صبر کنید تا تبدیل انجام شود و مقداری که گفته شده به کیف پول شما انتقال داده شود.

آیا سایت چنجلی قابل اعتماد است؟

چنجلی یک پروژه جوان و آینده محور است که توسط توسعه دهندگان MinerGate ایجاد شده است. این سرویس، بدون نیاز به احراز هویت، تراکنش ها و مبادلات را به صورت خیلی امن و سریع انجام می دهد. چنجلی بیش از ۳۵ ارز دیجیتال معتبر را پوشش می دهد.

دلایلی که اعتماد شما را نسبت به چنجلی جلب می کند

+ بدون ذخیره سازی سپرده و تبادل ارز فوری.
+ هر حساب میتواند دارای تایید دو مرحله ای برای امنیت بیشتر باشد که فعالسازی این قابلیت میتواند جلوی هک را تا 99% افزایش دهد
+ اعتماد بیش از 2000000 کاربر از جمله افراد مشهور مانند چارلی شرم

کارمزد در چنجلی Changelly

Changelly نرخ ها را ثابت نگه نمی دارد . زیرا ارزهای دیجیتال به اندازه کافی فرار هستند و نرخ هر دقیقه می تواند نوسان کند. اگر Changelly تصمیم به ثابت نگه داشتن نرخ ها بگیرد باید فرار بودن ارزها و خطرات بازار را پوشش دهد که سبب افزایش کارمزد کمیسیون می شود.

Changelly همچنین باید کارمزدهای شبکه برای هر معامله را بپردازد. این کارمزدها توسط بلاک چین های مرتبط که مربوط به ماینرها برای پردازش معاملات می شوند ، پرداخت می شود.

به دلیل این عوامل متاسفانه کارمزد استفاده از Changelly کمی بالاتر از آن است که به طور مستقیم اقدام به انجام مبادلات خود کنید اما به دلیل اینکه استفاده  Changelly  برای تازه کاران و کسانی که از رابطه کاربری پیچیده در سایت های دیگر خسته شده اند ، آسان است و همچنین محدودیت های موقعیت مکانی را ندارد کاربران با وجود کارمزد نسبتا بالا به این سایت جذب شده اند .

آنها روش پرداخت  fiatرا از طریق کارت اعتباری card   Debit انجام می دهند اما کارمزد های آنها بسیار گران است بنابراین توصیه نمی کنیم از  debit card برای این منظور استفاده کنید

کارمزدهای Changelly به صورت زیر است

  • 0/5 درصدحق العمل معاملات ارز به ارز
  • 5 درصد حق العمل  Changelly و 5 درصد برای سادگی استفاده از آن
  • پردازش پرداخت ها از طریق کارت اعتباری یا Debit card انجام می شود.

چنجلی چگونه کار می کند؟

چنجلی یک ربات متصل به پلتفرم های بزرگ و معروف ارزهای دیجیتال مانند بینانس و بیترکس است. این ربات پس از ثبت درخواست در کمترین زمان ، درخواست های خرید و فروش را در این پلتفرم ها ثبت می کند سپس بهترین قیمت موجود را که در صفحه اصلی نشان داده می شود را انتخاب و به کاربر نشان می دهد.

چگونه ارز مورد نظرم را  از چنجلی بخرم؟

برای تمام ارزهای موجود در چنجلی، روند خرید یکسان میباشد.

  • به changelly بروید و در سمت راست ارزی که قصد خرید دارید را وارد و انتخاب کنید و سپس در سمت چپ نوع پولی که با آن پرداخت را انجام میدهید را انتخاب میکنید و به مرحله بعد بروید.
  • مقدار مشخص شده و مبلغ دریافتی را بررسی کنید.
  • آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید.
  • دوباره همه چیز را با دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که مقدار برآورد شده است، بنابراین ممکن است در پایان معاملات به دلیل تغییر قیمت لحظه ای دریافتی شما کمی بیشتر یا کمتر باشد. حالا به مرحله بعد بروید.
  • حالا سفارش شما ایجاد شده است. در این مرحله شما یک کد QR و یک آدرس کیف پول را زیر آن می بینید. این آدرس کیف پول سایت چنجلی است که شما باید ارز خود را برای ما ارسال کنید و پس از آن ما ارز خریداری شده را به آدرسی که مشخص کردید می فرستیم. اگر از یک برنامه کیف پول موبایل استفاده می کنید، فقط کافی است که QR را اسکن کنید.
  • پس از پایان معامله، یک رسید با هش (Tx) تراکنش خروجی دریافت می کنید این هش اثبات می کند که تراکنش شما به پایان رسیده است. و می توانید مبلغ را در کیف پول گیرنده مشاهده کنید.

چنجلی چه ارزهایی را می پذیرد

در چنجلی علاوه بر امکان تبادل 62 ارز دیجیتالی مختلف می توانید با دلار و یورو هم اقدام به خرید نمایید.

چگونه ارزهای دیجیتال را با استفاده از یک کارت بانکی در چنجلی خریداری کنم؟

  1. به سایت بروید و پولی که دارید در سمت چپ و ارزی که قصد خریداری دارید را در سمت راست انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.
  2. مقدار مشخص شده و مبلغ دریافتی را بررسی کنید.
  3. آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید.
  4. دوباره همه چیز را با دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که مقدار برآورد شده است، بنابراین ممکن است در پایان معاملات به دلیل تغییر قیمت لحظه ای دریافتی شما کمی بیشتر یا کمتر باشد. حالا به مرحله بعد بروید.
  5. تراکنش شما ایجاد شده است و می توانید با visa یا Mastercard اقدام به خرید نمایید.

آیا می توانم با پی پال پرداخت کنم؟

چنجلی برای خرید با دلار یا یورو فقط کارت های بانکی را می پذیرد.

Bitcoin BTC, Ethereum ETH, XRP, ABYSS , Cardano ADA, AION و ده ها ارز دیگر…

آیا محدودیت در پرداخت با کارت بانکی وجود دارد؟

  • ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا – 50 دلار برای اولین معامله، خرید بعدی می تواند در 4 روز (حداکثر 100 دلار)، 500 دلار پس از 7 روز از اولین خرید انجام شود. بیش از 3 پرداخت در هفته اول. هیچ محدودیتی در یک ماه وجود ندارد
  • منطقه روسیه (روسیه / اوکراین / بلاروس / قزاقستان / ارمنستان / گرجستان) – 200 دلار برای اولین معامله. افزایش محدودیت بعدی می تواند در عرض 24 ساعت انجام شود. کل محدودیت برای هفته اول 2000 دلار و برای ماه اول 10000 دلار است.
  • اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر – محدودیت 100 دلاری برای اولین معامله، خرید بعدی می تواند در 4 روز با حداکثر 200 دلار ساخته شود. و 500 دلار پس از 7 روز از اولین خرید. بیش از 6 پرداخت در هفته اول. هیچ محدودیتی در یک ماه وجود ندارد

نتیجه

به دلیل سهولت استفاده از این پلتفرم ، این پلتفرم یک پلتفرم جذاب برای کسانی است که علاقه مند به مبادله ارز های دیجیتال هستند از آنجا که پلتفرم پولی را در خود ذخیره نمی کند ، نگرانی امنیتی کمتری نسبت به آن وجود دارد علاوه بر این چنجلی برای استفاده و خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از حساب بانکی بسیار ساده است اما هزینه بسیار بالایی دارد با این حال کارمزد تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر معقول  هستند

Changelly یک سایت ارزشمند برای مبادلات ارز های دیجیتال است اما شما باید اقدامات احتیاطی لازم را قبل از هر معامله انجام دهید مانند ایجاد یک رمز قوی و یا از گزینه احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید .

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا