پول و ثروتمقالات آموزشی

روبل روسیه چیست و آموزش افتتاح حساب اینترنتی پول روسیه

روبل (به روسی: Рубль) یکای پول کشور روسیه است. یکای کوچک‌تر روبل کوپک نامیده می‌شود. هر روبل برابر صد کوپک است. کشور روسیه یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشورهای جهان است و جدیدا کسب درآمد اینترنتی با حساب پاییر و RUB فراگیر شده است زیرا در طول سال‌ها، ارزش پول ملی روسیه یعنی روبل، افزایش پیدا کرده است و جا خود را کنار دلاردارد پیدا کرده است.

  • کد: RUB
  • یکای جزء: ۱/۱۰۰ کوپک
  • نماد: руб. / р.
  • کوپک: коп. / к.
  • یک روبل شامل 100 عدد کپک (kopeck) است.
  • قیمت روبل روسیه حدودا برابر با 2,100 ریال است.

جالبه که بدانید بجز روسیه کشور های آبخاز و اوستیای جنوبی از ruble به‌عنوان ارز رایج در کشور خود استفاده می‌کنند. این دو کشور که زمانی به‌عنوان کشورهایی از خاک شوروی شناخته می‌شدند، امروزه و پس از استقلال همچنان از نظر واحد پولی به روسیه وابسته هستند.

در آغاز سال 2008 هر دلار آمریکا 24 روبل و 50 کوپک بوده‌ است. و در سال 2017 بانک مرکزی روسیه شروع به عرضه 200 و 2000 روبلی کرده‌است؛ و در سال 2017 هر دلار آمریکا 57 روبل و 33 کوپک بوده‌است.

در سال 2013، روبل روسیه به‌عنوان دوازدهمین ارز باارزش از نظر توزیع ارز در چرخش بازار جهانی ارز شناخته شده است.

تاریخچه روبل

قدمت روبل به زمان حکومت شوروی بر مناطق گسترده‌تری نسبت به روسیه فعلی بازمی‌گردد. در سال 1919 یعنی نزدیک به یک قرن پیش، اولین روبل در تاریخ صادر و روانه بازار شد.

روبل ابتدایی به‌نوعی یک اعتبارنامه یا چک بود که مبلغ 100 روبل بر روی آن حک شده بود. شاید بتوان روبل عرضه‌شده در سال 1919 را همانند سفته امروزی تصور کرد؛ هرچند تفاوت‌هایی داشته است.

روبل اولیه در واقع هیچ پشتوانه‌ای نداشته و به همین علت نمی‌توان آن را به‌عنوان واحد پولی شوروی سابق به شمار آورد. بااین‌حال از این اسکناس به‌عنوان قدیمی‌ترین روبل نام برده می‌شود.

حکومت شوروی تا سال‌ها پس از انتشار این ruble اعتباری، تصمیمی برای رسیدن به یک ارز واحد با ارزش مستقل را نداشت. تلاش‌های اساتید اقتصاد در آن زمان باعث شد تا کم‌کم کمیته‌ای برای شکل‌گیری ارز اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شود.

در نهایت در سال 1961 اولین ارز روبل به‌عنوان واحد پولی شوروی که ارزش مستقلی را بر اساس طلای موجود در خزانه به خود اختصاص داده بود، به دست مردم رسید.

تا سال 1991 که سال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود، ruble شوروی با تغییرات اندک به حیات خود ادامه داد و تنها چند اسکناس جدید به آن اضافه شد.

نام گذاری روبل روسیه

یکی از بحث‌انگیزترین موارد در مورد روبل، نام‌گذاری این واحد پول روسیه است. به‌طورکلی 4 نوع تحلیل از طرف تاریخ‌دانان و زبان شناسان وجود دارد که هر کدام به پیدایش کلمه روبل اشاره دارند.

در تحلیل اول از ریشه‌شناسی کلمه روبل، گفته می‌شود این کلمه از فعلی به معنای بریدن نشئت می‌گیرد که تلفظ آن به زبان روسی روبیت است.

گفته می‌شود در گذشته نوعی سکه نقره‌ای کشیده به نام گریونا در منطقه‌ای از روسیه رواج داشته که برای تقسیم کردن، آن را می‌بریدند.

به برش‌های ایجاد شده از آن واحد پولی، ruble یعنی بریدنی گفته می‌شده است. برخی معتقدند که ریشه ruble دقیقا از این سکه‌های نقره‌ای بریده شده به واحد پول شوروی و سپس روسیه رسیده است.

عده‌ای دیگر نام ruble را نه به قطعات بریده شده از گریونا، بلکه به خطوط ایجاد شده بر روی آن نسبت می‌دهند. به این خطوط روبتس گفته می‌شده و به نظر می‌رسد احتمالا روبل از این تقسیم‌بندی گریونا گرفته شده باشد.

با توجه به اینکه زمانی تجار هندی به روسیه رفت و آمد داشته‌اند، روایت سوم از اسم‌گذاری روبل، به این تجار بازمی‌گردد. برخی معتقدند که روبل برگرفته از واحد پول هند یعنی روپیه است.

روپیه که خود به معنای پول نقره‌ای است، با توجه به رفت و آمد زیاد تجار هندی وارد روسیه شده و به‌مرور روس‌ها نیز ضرب سکه را یاد گرفته‌اند.

روایت چهارم برای نام‌گذاری ruble، به ارتباط روس‌ها با اعراب برمی‌گردد. برخی معتقدند که ruble در واقع همان گریونا است که به دلیل نبودن حرف «گ» در زبان عربی به روبل تبدیل شده است.

در قرن 13 میلادی رابطه تجاری بین اعراب و روس‌ها افزایش پیدا کرده بوده که به دلیل راحتی اعراب، نام ruble به‌جای گریونا جایگزین شده تا اعراب برای نوشتن و تلفظ آن راحت باشند. در این ورژن، در واقع ruble همان تغییریافته ربع یا یک‌چهارم است.

درهرصورت فرقی نمی‌کند که نام روبل برگرفته از کدام‌یک از موارد چهارگانه فوق است؛ آنچه مشخص است ruble به‌احتمال زیاد یا برگرفته از گریونا و یا روپیه هند است و توانسته جایگاه خود را به‌عنوان واحد پول شوروی و سپس روسیه تثبیت کند.

افتتاح حساب مجازی پول روسیه

یکی از بهترین سیستم های ساخت اکانت ruble روسیه حساب پاییر است. پاییر یک سایت با مالکیت روسیه است که دویست کشور را پشتیبانی میکند و با ایران هم مشکلی ندارد.

ساخت حساب RUB در پاییر

شماره حساب پاییر به این شکل است: P1004313838

قابلیت اکسچنج یا تبدیل پول در داخل سایت موجود است و می توانید به پرفکت مانی , وب مانی و یا پی پال و… با کارمزد بسیار پایین تبدیل کنید.

شامل ارز USD – RUB – EUR – BTC – ETH – BCH – LTC – DASH است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا