شغل آزاداشتغالزایی

تعمیرات موبایل بهترین شغل در بازار آزاد امروز!

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_imageframe image_id=”14009|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”6″ bordercolor=”” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/04/تعمیرات-موبایل.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

اگر به دنبال یک شغل خوب و پردرآمد هستید، مطمئن باشید که تعمیرات موبایل یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است. اگرچه برای فراگیری و آشنایی با نحوه تعمیر گوشی های موبایل باید دوره های پیشرفته ای طی شوند، اما اگر وارد این عرصه شوید، مطمئنا شغلی پردرآمد و همیشگی را خواهید داشت. یک حرفه باکلاس، پرطرفدار و ظاهرا نون و آب دار!

مقدمهای در رابطه با شغل تعمیرات موبایل

وضعیت بازار امروز خیلی خراب است و تقریبا اغلب مشاغل آزاد سیر نزولی قابل توجهی را طی کردهاند. اما در این بین تعمیرکاران موبایل از آن دسته افرادی هستند که مشکلات و معضلات بازار آزاد هیچ تاثیری بر روی درآمدهایشان نداشته و ندارد، چون روز به روز شاهد گسترش استفاده از گوشی های موبایل و به طبع افزایش نیاز جامعه برای تعمیر این گجت ها هستیم.

بنابراین تعمیرات موبایل در حال حاضر یکی از بهترین شغل علی بازار محسوب میشود.

تقاضا برای تعمیرات موبایل در بازار به چه اندازه است؟

تا چندین سال پیش اغلب فقط افرادی گوشی هوشمند داشتند که جوان بودند، مثلا بیشتر میدیدیم که افراد 18 الی 35 ساله از گوشی های هوشمند استفاده میکنند. اما هم اکنون پدر و مادرهای ما و حتی کودکان هم تبلت و گوشی هوشمند دارند! این موضوع نشان میدهد که روز به روز شاهد افزایش تعداد کاربران گوشی های هوشمند هستیم. وقتی تعداد کاربران گوشی ها افزایش پیدا کند، مطمئنا نیاز آن ها به تعمیرات موبایل و تمام سرویس های دیگر مرتبط با این زمینه هم افزایش پیدا میکند. بنابراین افزایش روز افزود تعداد کاربران گوشی های موبایلی یکی از اصلی ترین دلایلی است که نشان میدهد تعمیرات موبایل یک شغل عالی و پردرآمد خواهد بود.

میزان درآمد متوسط در شغل تعمیرات موبایل چقدر است؟

اینکه بخواهیم به چنین سوالی پاسخ بدهیم سخت است. چرا که ارائه خدمات و درآمد حاصل از آن به موارد متعددی بستگی دارد. برای مثال نباید انتظار داشت یک تعمیرکار یا حتی تعویضکار قطعات موبایل تازه کار بتواند در ماه اول کاریاش به اندازهی یک تعمیرکار با سابقهی 10 ساله درآمد داشته باشد.

از این جهت درآمد ماهیانهی یک تعمیرکار موبایل به مواردی همچون: محل تعمیرگاه، مهارت تعمیرکار، نحوه برخورد با مشتری، ساعات کاری، هزینه خدمات، تبلیغات و… بستگی دارد. اما با تمام این حرفها آمار سال 1398 نشان میدهند که متوسط درآمد ماهیانه چیزی بین 9 تا 18 میلیون برای شغل تعمیرکار موبایل بوده است.

افزایش روز افزون تعداد کاربران گوشی های موبایل

تا چندین سال پیش اغلب فقط افرادی گوشی هوشمند داشتند که جوان بودند، مثلا بیشتر میدیدیم که افراد 18 الی 35 ساله از گوشی های هوشمند استفاده میکنند. اما هم اکنون پدر و مادرهای ما و حتی کودکان هم تبلت و گوشی هوشمند دارند! این موضوع نشان میدهد که روز به روز شاهد افزایش تعداد کاربران گوشی های هوشمند هستیم. وقتی تعداد کاربران گوشی ها افزایش پیدا کند، مطمئنا نیاز آن ها به تعمیرات موبایل و تمام سرویس های دیگر مرتبط با این زمینه هم افزایش پیدا میکند. بنابراین افزایش روز افزود تعداد کاربران گوشی های موبایلی یکی از اصلی ترین دلایلی است که نشان میدهد تعمیرات موبایل یک شغل عالی و پردرآمد خواهد بود.

پرستیژ کاری

یک تعمیرکار موبایل پرستیژ خاص خودش را دارد. این شغل اصلا با مشاغل دیگری که کلمه تعمیر در کنار آن ها میآید قابل مقایسه نیست! تعمیرکاران موبایل اصلا نیازی به انجام کارهای سنگین ندارند، بلکه کاملا برعکس اوج ظرافت در کار آن ها دیده میشود و یکی از اصلی ترین معیارهای آن است. شما به عنوان یک تعمیرکار موبایل پشت میز کوچک خود مینشینید و گوشی مشتریان را با کمال خونسردی تعمیر میکنید و در قبال انجام این کار دستمزد خوبی هم دریافت خواهید کرد. بنابراین تعمیرات موبایل یک شغل با پرستیژ است و جلوه بسیار خوب و حرفهای دارد.

سرمایه مورد نیاز برای راهاندازی شغل تعمیر موبایل چقدر است؟

سرمایهی اولیه در این شغل صرف دو چیز میشود. اول از همه اینکه باید برای انجام این شغل مکانی اجاره کنید. در این صورت ممکن است بخواهید در یک مغازهی کوچک که زیاد هم مورد توجه نمیباشد آغاز به کار کنید و مشتریان خود را با بستن قرارداد میان فروشندگان موبایل به دست بیاورید. حتی میتوانید از طریق اینترنت و شبکههای مجازی نیز اقدام به معرفی خدماتتان به مردم کنید. یا میز تعمیرات یک مجموعه موبایل را اجاره کنید. بنابراین هزینهی اجارهی مغازه با توجه به درآمد بالایی که دارید نباید چندان نگرانی زیادی برای شما ایجاد کند.

اما مورد دومی که برای راهاندازی این شغل به آن نیاز دارید ابزار تعمیرات موبایل است. در مورد ابزار تعمیرات موبایل مفصل با شما حرف خواهیم زد. اما در حال حاضر به برآورد تقریبی مبلغ مورد نیاز برای ابزار تعمیرات موبایل و لوازم تعمیرات موبایل میپردازیم.

به طور کلی هزینهای که برای تهیهی ابزار تعمیرات موبایل نیاز دارید مبلغی حداقل ۱۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. اما توجه داشته باشید که شاید نیاز به انجام هزینههای گزاف نباشد و بتوانید به سادگی تمرکزتان را روی انجام یک سری تعمیرات محدود و خاص بگذارید و پس از درآمدزایی بقیهی لوازم تعمیرات موبایل مورد نیازتان را نیز تهیه کنید. حتی میتوانید به فروش لوازم و قطعات جانبی موبایل نیز بپردازید. یا فعالیتهای خود را به تعویض قطعات مثل تعویض تاچ السیدی، تعویض باتری و… محدود کنید و در آینده به صورت تخصصی تعمیرات را شروع کنید.

ابزار تعمیرات موبایل مورد نیاز برای تعمیرات موبایل کدام است؟

لوازم تعمیرات موبایل بسیار متنوع و زیاد هستند. اما ابزار تعمیرات مورد نیاز شما برای شروع کار شامل موارد زیر است:

  • دستگاه هیتر و هویه
  • دستگاه لوپ یا میکروسکوپ
  • ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی
  • منبع تغذیه و مولتی متر
  • سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم
  • پنس آنتی شوک
  • قاب بازکن
  • شابلون
  • گیره کار

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم به خاطر داشته باشید که به یک کامپیوتر یا لپ تاپ نیز نیاز پیدا خواهید کرد چرا که تعداد زیادی از مشتریان به خدمات نرم افزاری نیاز خواهند داشت. البته تمام تعمیرکاران موبایل به اشراف کامل در مورد مشکلات نرم افزاری نیازی ندارند اما در آینده و برای شروع فعالیت تخصصی و حرفهای به یادگیری و رفع مشکلات نرم افزاری نیاز دارید.

گذراندن دوره آکادمیک تعمیرات موبایل

کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک در اولین قدم به منظور یادگیری تعمیرات موبایل و امکان فعالیت در این شرکت و خدماترسانی به مشتریان عزیز باید دوره آکادمیک اختصاصی را پشت سر بگذارند. در این دوره تعمیرکار به صورت تئوری با تمام ضوابط و قوانین تعمیر موبایل و فعالیت در شرکت موبایل کمک آشنا میشود. تمام نکاتی که باید وی برای انجام یک تعمیر حرفهای بداند به او گوشزد خواهد شد. این نکات در زمینههای متنوعی بیان میشوند و شامل دستهبندیهای گوناگونی همچون امنیت تعمیر، مراحل تعمیر، مراقبت از قطعات دمونتاژ شده و غیره میشود. در این دوره آکادمیک تعمیرکاران کاندید شده میتوانند هر سوالی که در مورد تعمیر موبایل دارند را مطرح کرده پاسخ آن را از اساتید مجرب دریافت کنند.

آشنایی با گوشی ها و برندهای مختلف

در مرحله دوم تعمیرکاران کاندید عضویت در شرکت موبایل کمک با انواع گوشی های مختلف آشنا میشوند. تعمیرکار باید با گوشی های اندرویدی، آی او اسی و ویندوزفون آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند تفاوت مابین آن ها و همچنین تفاوت مابین یک مشکل نرم افزاری و سخت افزاری را به درستی تشخیص دهد. در این مرحله از یادگیری تعمیرات موبایل مراحل کلی تعمیر موبایل برای هر یک از دسته گوشی های مذکور شرح داده میشود.

به عنوان مثال اغلب ترفندهای تعمیر آیفون ها در این دوره عنوان میشوند و همین امر برای گوشی های اندرویدی سامسونگ، الجی، بلکبری و غیره تکرار خواهد شد. بنابراین در پایان این دوره تعمیرکار کاندید عضویت در شرکت موبایل کمک با تمام جوانب امر و ترفندهایی که برای تعمیر گوشی برندهای مختلف به آن ها احتیاج دارد آشنا خواهد شد.

آشنایی با ابزارهای تعمیر موبایل

اگرچه اغلب افرادی که برای عضویت به جمع تعمیرکاران شرکت موبایل کمک کاندید میشوند با اغلب ابزارهای تعمیرات موبایل آشنایی دارند، اما گذراندن دوره آشنایی با ابزارهای تعمیر برای تمام این کاندیدها الزامی است. از آنجایی که در موبایل کمک گستره عظیمی از ابزارهای پیشرفته و کاملا حرفهای را در برد خود دارد، بنابراین لازم است تعمیرکاران دقیقا با طرز کار و نحوه استفاده تک تک این ابزارها آشنا شوند.

موبایل کمک اکیدا پافشاری دارد که کارشناسان تعمیر این شرکت باید همیشه از بهترین ابزار ممکن برای انجام تعمیرات موبایل استفاده کنند. بهترین ابزار ممکن همیشه آن ابزاری است که کمترین خطر آسیب دیدگی را برای گوشی مشتری ایجاد کرده و سریعترین و راحتترین روش را هم برای تعمیرکار به همراه داشته باشد. پس در مرحله سوم باید کاندیدهای عضویت در برد تعمیرکاران موبایل کمک با تمام ابزارهای پیشرفتهای که در صورت تایید در اختیارشان قرار داده میشوند آشنا شوند.

گذراندن دوره عملی یادگیری تعمیرات موبایل

در این دوره کاندیدهای عضویت در تیم تعمیرکاران موبایل کمک باید دوره عملی یادگیری تعمیرات موبایل را پشت سر بگذارند. در این مرحله شرکت موبایل کمک نمونه هایی از گوشیهای موبایل برندهای مختلف را در اختیار کاندیدها قرار میدهند و آن ها می توانند آزادانه مراحل تعمیر و تعویض قطعات مختلف را روی گوشی های مورد نظر بررسی کنند. این مرحله از دوره یادگیری تعمیرات موبایل در شرکت موبایل کمک یکی از طولانی ترین و مهم ترین مراحل کار محسوب میشود چون کاندیدهای محترم باید مراحل تعمیر تمام گوشی های پرکاربرد روز را پشت سر بگذارند.

علاوه بر گوشی هایی که از طرف شرکت در اختیار کاندیدهای عضویت در تیم تعمیرکاران موبایل کمک قرار داده میشود، کاندیدها میتوانند هر گوشی خاصی که مورد نظرشان باشد را هم از شرکت دریافت کرده و مراحل تعمیر و تعویض قطعات آن را بررسی کنند. در نظر داشته باشید که تمام گوشی هایی که در این مرحله در اختیار کاندیدهای عضویت در تیم تعمیرکاران موبایل کمک قرار داده میشوند، گوشی های موجود در خود شرکت هستند. در این مرحله به هیچ عنوان گوشی مشتریان شرکت در دست کاندیدها قرار داده نمیشود.

گذراندن دوره استادیاری

تعمیرکارانی که 5 مرحله قبل را با موفقیت پشت سر بگذارند به مرحله آخر یعنی دوره استادیاری میرسند. در این دوره تعمیرکار کاندید به یکی از کارشناسان تعمیر مجرب و با سابقه شرکت معرفی خواهد شد و به عنوان دستیار با وی فعالیت میکند. در این دوره تعمیرکار جدید میتواند مراحل تعمیر گوشی های مختلف مشتریان به دست کارشناس تحت نظرش را مشاهده کرده و به تدریج تجربه بیشتری کسب کند. هر زمان که کارشناس تعمیر مجرب شرکت مهارت ها و توانایی دستیارش را به تایید برساند، دستیار او به عضویت برد تخصصی موبایل کمک در خواهد آمد و میتواند به طور مستقل به عنوان یکی از اعضای تیم واحد تعمیر شرکت فعالیت داشته باشد.

گرفتن مجوز مربوطه

طبیعتا برای این کار به مجوز هم نیاز دارید. رئیس اتحادیه می گوید که برای مجوز باید مدرک تحصیلی مرتبط و . . . داشته باشید. حتما باید مجوز مربوطه را تهیه کنید تا به مشکل نخورید.

سخن آخر و نکته اساسی

اگر در هر فعالیتی که آن را شروع میکنید از پایه خود را قوی کنید بدون شک نتیجه نهایی که کسب میشود رضایت بخش است.

اگرچه ممکن است زمان زیادی را برای پیدا کردن شغل مناسب خود از دست داده باشید و تصور کنید که در سن نامناسبی به فکر انجام شغل تعمیرات موبایل افتادهاید اما هرگز امیدتان را از دست ندهید. شغل تعمیرات موبایل شغل نوظهور و جوانی است و حتما در بازار کارش جایی برای شما نیز وجود دارد.

حتما قبل از شروع این کسب و کار آموزشات لازم در این زمینه را ببینید تا نتیجه مثبتی در انتظار شما باشد.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا