دانستنی های کسب و کار

انواع سرمایه گذاری در کانادا + اقامت دائم در کانادا

اگر مایل هستید در خصوص سرمایه گذاری در کانادا اطلاعاتی به دست آورید این مقاله به شما بسیار کمک خواهد کرد. پس با بیگ اینکام همراه باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های کسب اقامت دائم کانادا است که در ایالات مختلف کانادا شرایط متفاوتی دارد. سرمایه‌گذاران بسیاری روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار می دهند و این موضوع باعث شده که با سوالات بسیاری روبرو شوند.

به طور مثال یکی از سوالات همیشگی شما همراهان این است که روش های متعدد سرمایه گذاری که منجر به اقامت و تابعیت در کانادا می شود کدامند؟ آیا ایرانیان می توانند در تمام روش های سرمایه گذاری در کانادا اقدام نمایند؟ کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چه میزان است؟ به همین دلیل سعی گردیده در این مقاله شرایط سرمایه گذاری در کانادا را به طور کامل شرح دهیم و شما عزیزان می توانید با مطالعه دقیق این نوشتار اطلاعات کاملی را به دست آورید. همچنین می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری پیچیدگی های زیادی وجود دارد و مشاوره با یک وکیل مهاجرت کانادا در این خصوص لازم به نظر می رسد. در اولین قدم باید اقدام به اخذ مدرک زبان خود نمایید. اکثر برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازمند نمره آیلتس جنرال در حد نمره ۵ می باشند. برخی از برنامه ها نیازمند مدرک لیسانس هستند. علاوه بر این باید بتوانید ثابت کنید که سابقه چند ساله در اداره یک شغل در کشور محل سکونت خود و مدیریت یک بیزنس را دارید.

جهت ارائه مدارک شغلی ارائه جواز کسب، سوابق شغلی، آگهی روزنامه رسمی تغییرات شرکت و غیره مفید می باشد و جهت تکمیل پرونده ویزای سرمایه گذاری کانادا کمک می نماید. همچنین در بسیاری از برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری  در کانادا لازم است شما تمکن مالی خود را اثبات نمایید. این تمکن مالی با مدارک مالی و بانکی و همچنین اسناد ملکی قابل ارائه می باشد. اکثر برنامه های مهاجرتی کانادا تمکن مالی در حد ۳۵۰ هزار دلار کانادا را مطالبه می نمایند.

شرایط عمومی و سرمایه گذاری در کانادا

کانادا کشوری پهناور ، کم جمعیت و پر از نعمت های خدادادی و منابع غنی طبیعی و انسانی است که دولت فدرال این کشور برنامه های بلند مدت و ویژه ای برای پیشرفت این کشور بر پایه و زیر ساخت های مناسب دارد. زیر ساخت های صنعتی ایده آل و اقتصاد رو به رشد این کشور موجب شده است تا متقاضیان زیادی از ایران و سراسر جهان به فکر مهاجرت به این کشور از طرق مختلف کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری باشند.

شریک بزرگ اقتصادی کانادا ایالت متحده آمریکا است و این موضوع سبب گردیده موسسات اقتصادی بسیاری در کانادا رشد کند. در همین راستا علاقه مندان بسیاری قصد دارند که با شناخت فرصت های سرمایه گذاری در کانادا به بازار جهانی دست پیدا کنند. به طور کلی می توان گفت متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور از طرق مختلف همانند خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و پرداخت سرمایه ای به بازار کانادا می توانند اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

اما در نهایت باید بررسی شود که کدام یک از روش های سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور کانادا خواهد شد. برای انتخاب بهترین سرمایه گذاری در کانادا شما عزیزان می توانید با مطالعه قسمت های بعدی این مقاله با شرایط انواع سرمایه گذاری در کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق بیشتر آشنا شوید.

مزایا سرمایه گذاری در این کشور

کشور کانادا با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در کانادا و راه اندازی کسب و کار، توانسته به یک قطب اقتصادی در جهان تبدیل شود؛ مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایای بسیاری برای مهاجران به ارمغان می آورد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • امکانات و شرایط مناسب شغلی، زندگی و تحصیلی
  • دریافت اقامت دائم ( برای خود فرد و همسر و فرزندان)
  • برخورداری از تحصیلات رایگان برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال
  • برخورداری از خدمات بیمه بصورت رایگان
  • عدم نیاز متقاضی به مدارک تحصیلی بالا جهت سرمایه گذاری در کانادا (سرمایه گذاری نیازمند برخورداری از سابقه و تجربه کار مدیریتی و داشتن سرمایه به مقدار کافی می باشد)
  • فرد متقاضی تنها با داشتن مهارت معمولی در زبان های انگلیسی یا فرانسه (بدون نیاز به مدارک و نمرات در سطح بالا) می تواند در کانادا سرمایه گذاری نماید.

سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه و اخذ اقامت و تابعیت کانادا

از جمله مواردی که در هنگام سرمایه گذاری در کانادا می بایست مورد بررسی قرار گیرد نحوه اخذ اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت کانادا در حین و پس از سرمایه گذاری در این کشور می باشد. همانطور که پیشتر گفته شد برنامه های متفاوتی در ایالت های مختلف کانادا وجود دارد. به طور مثال در صورتی که در برنامه های کارآفرینی ایالت بریتیش کلمبیا شرکت نموده و یکی از برنامه های ۱۰۰ و یا ۲۰۰ هزار دلاری را راه اندازی نمایید می توانید در ابتدا ویزای کاری ۲ ساله این کشور را دریافت نموده و سپس با راه اندازی بیزنس مورد نظر و اثبات سوددهی آن برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

شرایط اعطای اقامت در انتاریو و روش های سرمایه گذاری ۶۰۰ و ۲۰۰ هزار دلاری کانادا نیز به همین شکل می باشد. در خصوص نیوبرانزویک شرایط کمی متفاوت بوده و شخص سرمایه گذار می تواند از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را به دست آورد. البته نکته قابل توجه در تمامی این روش ها، آن است که تمامی این روش ها برای منتهی شدن به تابعیت و پاسپورت نیازمند شرط حضور می باشند.

چکیده ای دیگر

یکی از نکات برجسته جهت سرمایه گذاری در کانادا کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری می باشد. در این راستا بسیاری از متقاضیان علاقه مند هستند با ایجاد یک کسب و کار جدید و یا خرید ملک در کانادا بتوانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در کانادا روش های متنوعی دارد که متقاضیان می توانند در استان های مختلف کانادا سرمایه گذاری نمایند اما تنها برخی از روش های سرمایه گذاری در کانادا منجر به اقامت می گردد که در ادامه به برخی از این روش ها خواهیم پرداخت.

به طور مثال ایجاد یک کسب و کار جدید در کانادا و ارائه یک گزارش ۱۸ ماهه به دولت کانادا و اثبات نمودن سودآوری طرح اقتصادی می تواند در، در خواست اقامت دائم متقاضیان تاثیر گذار باشد. در صورتی که سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک در این کشور منجر به اقامت دائم متقاضیان نخواهد شد. بنابراین پیش از اقدام برای سرمایه گذاری در کشور کانادا، حتما در رابطه با تمامی جوانب آن تحقیق نمایید و با مشاور رسمی مهاجرت به کانادا در این زمینه مشورت نمایید.

استانداردهای سرمایه گذاری در این کشور

باید گفت که فرصت های سرمایه گذاری در کانادا بسیار است و افراد می توانند در این موضوع سهیم باشند. اما در این بین متقاضیانی هستند که با در نظر گرفتن استاندارد های سرمایه گذاری و با شناخت شرایط حال حاضر محیط کانادا اقدام به سرمایه گذاری می نمایند. به عبارت ساده تر سرمایه گذاران با در نظر گرفتن امنیت سرمایه خود در کسب و کار مورد نظر و کسب اطلاعات مکفی از ریسک های سرمایه گذاری در کانادا مثل مصادره اموال و اطلاع از میزان فساد مالی در این کشور با آگاهی هر چه تمام تر سعی در سرمایه گذاری در کانادا خواهند داشت.

♣ نرخ مصادره اموال در کانادا

همانطور که در این قسمت اشاره شد نرخ مصادره اموال یکی از پر اهمیت ترین شرایط جهت رصد کردن استاندارد های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. میزان و ریسک مصادره اموال در یک بازه عددی ۱ الی ۷ نشان داده می شود و هر چه این نمودار به عدد یک نزدیکتر باشد امکان و خطر مصادره اموال در آن کشور کمتر خواهد بود و افراد می توانند با امنیت بالا اقدام به سرمایه گذاری نمایند. کشور کانادا توانسته با ارائه نظام قضایی سالم نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نماید.

♣ کنترل فساد در کانادا

از دیگر مسائل مهم جهت سرمایه گذاری و بررسی استاندارد های سرمایه گذاری در کانادا اشاره به فساد اداری و مالی و کنترل فساد مالی در این کشور است. تمام افراد می توانند قبل از اقدام به سرمایه گذاری اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورند و با آگاهی قبلی سرمایه گذاری در کانادا را عملی کنند. آخرین آمار مربوطه به فساد اداری و اقتصادی کشور کانادا مربوط به سال 2017 می باشد. باید بدانید که کانادا در لیست بهترین کشورهای دنیا در باب کنترل فساد اداری و اقتصادی قرار گرفته است.

سرمایه گذاری در کانادا با ثبت شرکت

در این روش یک شرکت در کانادا با نام شما ثبت می گردد. مبلغ مذکور در حساب ایالت سپرده می گردد و پس از آنکه کسب و کار مورد نظر شما ایجاد شد، باید به طور متوالی گزارش هایی را به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایید و روند کسب و کار خود در کانادا را توضیح دهید. ویزای شما در مدت این دوسال ویزای کار کانادا می باشد، بنابراین فرزندان شما به عنوان یک خارجی اجازه تحصیل در کانادا خواهند داشت. همچنین می توانید از بیمه و مزایای بین المللی استفاده نمایید.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا با توجه به مناظر دیدنی، سبک زندگی آمریکایی و ثبات سیاسی حاکم بر جامعه جذابیت خوبی برای متقاضیان خارجی داشته است. نکته مهم دیگر اینکه بازار بین المللی ملک در کانادا هنوز جوان می باشد و توانسته در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته باشد. قوانین و مقررات خرید ملک در کانادا کاملا متفاوت می باشد. بنابراین بسیار مهم می باشد که خرید ملک در کانادا با تحقیقات قبلی صورت گیرد.

به عنوان مثال خرید ملک در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا، انتاریو و کبک بدون محدودیت برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد و عرصه و عیان در اختیار آنان قرار می گیرد. در حالی که بسیاری از استان های کانادا محدودیت هایی را برای افراد خارجی در نظر گرفته اند. اما خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت سرمایه گذاری در کانادا بر روی ملک نخواهد شد بنابراین متقاضیان باید توجه داشته باشند که اگر قصد کسب اقامت و تابعیت کانادا را دارند بهتر است از طریق کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار نو و ایجاد اشتغال اقدام به مهاجرت نمایند.

افرادی که جز ساکنین و مقیمان کانادا محسوب نمی شوند باید در زمان فروش ملک خود ۲۵ درصد از سود فروش را به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت نمایند. سرمایه گذاران خارجی باید ۶۵ درصد از تامین اعتبار خرید ملک را داشته باشند که ۳۵ درصد از سرمایه خرید ملک باید به عنوان پیش پرداخت در دسترس باشد. مراحل خرید ملک در کانادا و روند انتقال آن معمولا بین ۶۰ الی ۹۰ روز به طول می انجامد.

سرمایه گذاری در استان های کانادا

حال به هریک از استان های کانادا و سرمایه گذاری در این استان ها میپردازیم:

سرمایه گذاری در کانادا در استان کبک

چنانچه فردی قصد سرمایه گذاری در استان کبک کانادا را داشته باشد لازم است تا مبلغی بالغ بر ۲۲۰ هزار دلار (کانادا) را در یک بانک معتبر (به عنوان واسط بین فرد سرمایه گذار با دولت کانادا) سپرده گذاری نماید و در عوض، خود فرد و اعضای خانواده اش می توانند با ویزای سرمایه گذاری کانادا وارد این کشور شوند و از خدماتی چون تحصیلات، بیمه بهداشتی و درمانی استفاده نمایند.

همچنین در این روش در همان ابتدای ورود، متقاضیان می توانند اقامت دائم را نیز بدست آورند (برای سرمایه گذاری در کبک نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست.)

سرمایه گذاری در استان پرنس ادوارد

جهت سرمایه گذاری در کانادا و در در پرنس ادوارد، لازم است تا متقاضی، کسب و کار و بیزینسی مرتبط با مهارت و تجربه قبلی خود، راه اندازی و یا خریداری نماید که برای این کار باید ۲۷۵ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشد.

البته در صورت ۶ ماه زندگی در این استان، ۲۵ هزار و با گذشت ۱ سال زندگی، ۵۰ هزار دلار دیگر به متقاضی برگردانده می شود و مابقی (۱۵۰ هزار دلار) برای راه اندازی بیزینس به فرد متقاضی داده می شود.

همچنین لازم است تا متقاضی قبل از شروع سرمایه گذاری حداقل ۱ بار به این جزیره سفر کرده و از مدرک تحصیلی لیسانس و زبان آیلتس برخوردار باشد.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

برای سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا (ونکوور) باید سرمایه ای بالغ بر ۲۰۰ الی ۴۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشید.
در صورت موفقیت در راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا، اقامت دائم را نیز بدست می آورید.
همچنین در صورت داشتن سرمایه بیشتر، متقاضیان می توانند بجز خانواده خود، ۱ الی ۵ نفر از اعضای کاری را برای این بیزینس به کانادا بیاورند.

سرمایه گذاری در کانادا و در استان منیتوبا

برای سرمایه گذاری در استان منیتوبا نیز لازم است تا متقاضی بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا را نزد دولت کانادا سپرده گذاری نماید. این سپرده گذاری به متقاضی این امکان را می دهد تا ۱۵۰ هزار دلار را از دولت کانادا بصورت وام دریافت نماید.
البته لازم به ذکر است که در صورت موفقیت در کسب و کار این مبلغ (۱۰۰هزار دلار) به متقاضی برگردانده می شود، در غیر اینصورت مبلغ سپرده بازگردانده نخواهد شد.

البته در هر دو صورت، متقاضی می تواند اقامت دائم کشور کانادا را بدست می آورد.

سوالات متداول

سرمایه گذاری در کانادا برای ایرانیان امکان دارد؟
بله این امکان وجود دارد. از آنجایی که سرمایه گذاری خود یکی از مطمئن ترین و آسانترین راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود، به متقاضیان ایرانی نیز این امکان را می دهد تا از طریق روش های مختلف (استارتاپ، کارآفرینی و…) و داشتن شرایط لازم (همچون تجربه کار، مهارت در زبان و…) در کانادا سرمایه گذاری نمایند.

بهترین سرمایه گذاری در این کشور کدام است؟
با وجود راه های مختلف سرمایه گذاری، برنامه کارآفرینی استانی و ثبت شرکت، از بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا به شمار می رود.

سرمایه گذاری در کانادا موجب اقامت دائم میشود؟
سرمایه گذاری در کانادا، مستقیما امکان دریافت اقامت، ویزا و پاسپورت کانادایی را برای متقاضیان فراهم نمی کند. دریافت اقامت، پس از گذشت ۴ سال (دو سال از ویزای سرمایه گذاری و دو سال از حضور در کانادا)، برای متقاضیان امکان پذیر می شود.

حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟
متقاضیان برای دریافت اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازمند داشتن حداقل سرمایه ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار کانادا می باشند.

چه مدت بعد از سرمایه گذاری در این کشور می توان اقامت دائم گرفت؟
چنانچه کسب و کار شما ۲ سال دوام داشته باشد، در پایان دو سال و با ارائه گزارش می توانید درخواست اقامت دائم نمایید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، از کلیه امکاناتی که یک کانادایی می تواند داشته باشد برخوردار خواهید بود. این امکانات شامل بیمه کانادا، تحصیل رایگان برای فرزندان، تحصیل در دانشگاه های کانادا با شهریه دانشجویان کانادایی و سایر امکاناتی که هر شهروند کانادا دارد می باشد.

☜ همچنین بخوانید: کسب و کار در ترکیه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا