بورس و فارکسمقالات آموزشی

اسپرد چیست؟ راهنمای کامل اسپرد (Spread) در فارکس

صفر تا صد اسپرد در فارکس

در این مقاله ، ما در مورد اسپرد (Spread) صحبت خواهیم کرد ، که در واقع یک اصطلاح انگلیسی است که به معنی دیفرانسیل است. و این دقیقاً همان معنی آن است: تفاوتی بین قیمت خرید و قیمت فروش یک جفت ارز معین در بازار فارکس.

هنگام معامله در فارکس ، کارگزار ما دو قیمت برای ابزار مشابه به ما پیشنهاد می دهد. یکی از آنها “bid” نامیده می شود ، قیمتی است که در آن جفت ارز را خریداری خواهید کرد وقتی که ما به عنوان معامله گر تصمیم به فروش آن داریم. قیمت دیگر ، “ask” نام دارد ، نشان دهنده قیمتی است که کارگزار Forex هنگام تصمیم به خرید به آن می فروشد.

البته قیمت پیشنهاد (bid) در اسپرد چند امتیاز کمتر از قیمت تقاضا خواهد بود (ask). کارگزار همیشه با قیمت پایین تری خرید می کند. خوب ، اختلاف نه بیشتر و نه کمتر از محدوده موجود بین قیمت “`bif” و “Ask” است. ما این مفهوم بسیار مهم را برای تجارت در بازار فارکس تجزیه و تحلیل خواهیم کرد با جزئیات بیشتر.

اسپرد (Spreads) فارکس چیست؟

اسپرد با پیپ اندازه گیری می شود که واحد کوچکی از قیمت یک جفت ارزی و آخرین رقم اعشاری قیمت گذاری است (برابر با 0001/0). این برای اکثر جفت های ارزی صادق است ، جدا از ین ژاپن که پیپ دومین نقطه اعشاری (0.01) است.

وقتی Spreads گسترده تری وجود داشته باشد ، به این معنی است که تفاوت بیشتری بین این دو قیمت وجود دارد ، بنابراین معمولاً نقدینگی کم و نوسان زیادی وجود دارد. از طرف دیگر ، اسپرد کمتری نشانگر نوسان کم و نقدینگی زیاد است. بنابراین ، در هنگام معامله یک جفت ارز با اسپرد شدیدتر ، اسپرد کمتری متحمل می شود.

برای شروع معاملات در محبوب ترین جفت های فارکس در بازار ، ما در اینجا چند پیشنهاد ارائه داده ایم.

هنگام معاملات ، اسپرد می تواند متغیر یا ثابت باشد. به عنوان مثال شاخص ها دارای اسپردهای ثابت هستند. Spreads برای جفت های فارکس متغیر است ، بنابراین وقتی قیمت های پیشنهادی و پیشنهادی جفت ارز تغییر می کند ، Spreads نیز تغییر می کند.

برخی از مزایا و معایب این دو نوع Spreads در زیر آورده شده است:

گسترش متغیرگسترش ثابت
بدون خطر رکوردمی توان با رکورد ها روبرو شد
می تواند گسترش محکم تری نسبت به ثابت داشته باشدهزینه های معاملات قابل پیش بینی
می تواند نقدینگی بازار را آشکار کندنیازهای سرمایه کوچکتر
مناسب تر برای تریدرهای باتجربهمناسب تر برای معامله گران تازه کار
اگر نوسان زیادی وجود داشته باشد ، گسترش می تواند به سرعت گسترش یابدبازار بی ثبات تاثیری در گسترش نخواهد داشت
می تواند در معرض لغزش قرار گیرداحتمال دارد در معرض لغزش قرار گیرد

ماشین حساب Spreads

اسپرد با استفاده از آخرین تعداد زیادی از قیمت خرید و فروش ، در یک پیشنهاد قیمت محاسبه می شود. آخرین عدد بزرگ در تصویر زیر 3 و 4 است. هنگام معامله فارکس یا هر دارایی دیگر از طریق CFD یا حساب گسترده ، کل بازه را از قبل پرداخت می کنید. این مقایسه با کارمزدی است که هنگام معامله سهام CFD پرداخت می شود ، که هم هنگام ورود یا خارج شدن از معامله پرداخت می شود. هرچه گستردگی بیشتر باشد ، ارزش بهتری به عنوان یک تریدر کسب خواهید کرد.

به عنوان مثال:

قیمت پیشنهادی 1.26739 و قیمت درخواست 1.26749 برای جفت ارز GBP / USD است.
اگر 1.26739 را از 1.26749 کم کنید ، برابر است با 0.0001.
از آنجا که اسپرد بر اساس آخرین تعداد زیاد در قیمت تعیین شده است ، برابر است با گسترش 1.0.

تفاوت بین کمیسیون و Spreads

کمیسیون ها همچنین کمیسیون های کارگزار را درگیر می کنند تا بتوانند کارهای خود را انجام دهند. مهمترین تفاوت این است که بدانید چگونه این هزینه را دریافت کنید. هر بار سفارش در بازار افتتاح می شود ، کارمزدی از طرف کارگزار شارژ می شود ، به عبارت دیگر ، هم هنگام بسته شدن و هم هنگام افتتاح معاملات ، هزینه دریافت می شود. سپس ، ما می بینیم که چگونه هزینه های مربوط به ترید دو برابر می شود. ما در حال صحبت در مورد این هستیم که می تواند یک مقدار ثابت باشد یا همچنین می تواند درصدی باشد که روی حجم پول عملیات اعمال می شود.

در این بین ، اسپرد معمولاً فقط یک بار نقد می شود و بر اساس مقدار هر پیپ محاسبه می شود (به زودی خواهیم دید که چگونه می توان اسپرد را در فارکس محاسبه کرد). سپس ، Spreads همیشه با پیپ اندازه گیری می شود ، نه یک مقدار یا درصدی از مبلغ سرمایه گذاری.

چگونه می توان Spreads در MetaTrader 4 را مشاهده کرد؟

همانطور که گفتم ، اختلاف چیزی بیش از تفاوت قیمت پیشنهاد (bid) و قیمت تقاضا (Ask) ارائه شده توسط کارگزار نیست. بنابراین ، اگر به این دو قیمت نگاه کنیم ، می توانیم اختلاف را محاسبه کرده و نقاط اسپرد (pips) را تنظیم کنیم. نکته طبیعی این است که انتشار در هنگام برقراری ارتباط با کارگزار ما شناخته می شود زیرا یکی از کمیسیون هایی است که تاجر باید با آن روبرو شود. شما باید از این پارامتر ، از جمله سایر شرایط اشتغال خود ، مطلع شوید.

در هر صورت ، گسترش را می توان در MetaTrader 4 (و سایر سیستم عامل های معاملاتی) به سادگی با مشاهده قیمت هر ابزار مالی بررسی کرد. این مقادیر در پنجره “Market Observation” ظاهر می شود که به طور پیش فرض در سمت چپ سکو قرار دارد (می توان آن را به صورت دستی تغییر داد). بررسی اطمینان از اینکه کارگزار از شرایط توافق شده برخوردار است ، راحت است.

نحوه محاسبه میزان اسپرد در فارکس

اسپرد در نقاط پایه نوسان در بازار (حداقل حرکتی که یک دارایی می تواند ایجاد کند) اندازه گیری می شود. به این نقاط در بازار فارکس “پیپ” گفته می شود (Point In Percentage). یک پیپ ، یعنی حداقل تغییر نرخ ارز بین دو ارز ، با رقم اعشار چهارم (0001/0) مطابقت دارد. جفتهایی که ین ژاپن در آنها ظاهر می شود فقط به دو رقم اعشار نقل می شوند ، بنابراین حداقل تغییر آنها 0.01 است (اعشار دوم نشان دهنده یک pip است).

به طور خلاصه ، برای محاسبه اسپرد ، در اصل باید مقدار هر پیپ را محاسبه کنیم. پس از آن ، ما فقط باید آن را در اختلاف قیمت بین قیمت پیشنهادی و قیمت ، یعنی اسپرد ، ضرب کنیم. ارزش پولی پیپ با ارز نقل قول شده (دوم جفت) بیان می شود. مواظب باشید ، اگر این واحد پول محلی نیست ، برای محاسبه دقیق باید نرخ ارز بین این دو را در نظر داشته باشیم.

یک پیپ می تواند بر اساس مبلغی که تصمیم داریم سرمایه گذاری کنیم ، ارزش داشته باشد. بنابراین ، اگر یک معامله یک لات (100000 واحد پول) افتتاح کنیم ، ارزش یک پیپ 10 واحد ارز نقل شده (100000 0. 0.0001) خواهد بود. اگر ما با دو لات ، 20 واحد ارزی کار کنیم. اگر ما با یک مینی لات کار کنیم (10 هزار واحد ارزی) ارزش آن 1 واحد ارز است. و غیره.

به عنوان مثال ، اگر اسپرد 3 پیپ باشد و ارزش هر پیپ دو واحد پول نقل شده باشد (از آنجا که ما با دو مینی لات معامله کرده ایم) ، ارزش آن 6 واحد ارز خواهد بود. برای محاسبه میزان آن به یورو ، باید مبادله را بین هر دو ارز انجام دهیم.

عوامل موثر در اسپیرد فارکس

وقتی اسپرد محاسبه شد ، یکی از مهمترین عواملی که می تواند در هنگام ایجاد اسپیرد تأثیر بگذارد ، سیاست تجاری کارگزار مورد نظر است. به عبارت دیگر ، ما می دانیم که یک رقابت بین واسطه ها و سایر عوامل بازاریابی وجود دارد ، هر کارگزار تفاوت هایی را که فکر می کنند مناسب است تعیین می کند. بنابراین تاجر می تواند با این شرایط قرارداد ببندد یا به دنبال کارگزار دیگری باشد.

وقتی از اسپیرد متغیر صحبت می کنیم ، کارگزار بسته به قیمت هایی که در بازار است (قیمت های ارائه شده توسط ارائه دهندگان نقدینگی در همه زمان ها) قیمت های خود را تعیین می کند. سپس ، عواملی که بیشترین تأثیر را در ایجاد اسپرد در هر جفت ارزی بازار فارکس دارند ، به شرح زیر خواهد بود: (اعم از اسپرد ثابت یا متغیر)

نوسان دارایی: اگر نوسان زیاد باشد ، اسپیرد افزایش می یابد. این معمولاً هنگام تولید نشریات اخبار اقتصادی اتفاق می افتد. هرچه دارایی مالی بی ثبات تر باشد ، میزان بازدهی کارگزار از ما بیشتر می کند.

فعالان بازار: به عبارت دیگر ، نقدینگی دارایی مورد بحث. اگر مشاهده کنیم که تعداد بیشتری فروشنده و خریدار وجود دارد ، ازدواج با سفارشات آسان خواهد بود و در نتیجه دیفرانسیل کمتر خواهد بود. از این طریق کارگزاران با قیمت های مناسب تری تأمین کننده هایی در بازار خواهند داشت و این واقعیت به خود معامله گر منتقل می شود.

Spread چگونه کار می کند؟

هنگامی که همه مواردی را که باید در مورد اسپرد بدانید مشاهده کردید ، بیایید آن را از طریق یک مثال مرور کنیم تا درک کاملی از نحوه عملکرد اسپیرد دریافت کنیم. به عنوان مثال ، فرض کنید ما معامله طولانی با EUR / USD انجام می دهیم. قیمت های ارائه شده توسط کارگزار به شرح زیر است:

  • پیشنهاد (پیشنهاد): 1.1044
  • بپرسید (تقاضا): 1،1046
  • اسپیرد 2 پیپ است (تفاوت هر دو قیمت)

اگر تریدر بخواهد جفت EUR / USD را خریداری کند ، باید برای هر یورو خریداری شده 1.1046 دلار بپردازید. اگر می خواهید آن را بفروشید ، دلال برای هر یورو فروخته شده 1144 دلار به شما پرداخت می کند. فرض کنید تریدر می خواهد سه میکرو لات (30000 یورو) بخرد. ارزش هر پیپ 3 دلار (30،000 ،000 0،0001) خواهد بود. اگر اسپرد 2 پیپ باشد ، ارزش آن 6 دلار خواهد بود. این مبلغ در زمان شروع معامله از حساب شما کسر می شود. بنابراین ، صورت سود و زیان شما در حدود 5.43 یورو زیان نشان می دهد (بسته به نرخ ارز EUR / USD).

نمونه بالا در اسپرد را مشاهده میکنید:

این ضرر اولیه خواهد بود ، لازم است که برای ایجاد سود کافی که به معامله گر اجازه می دهد آن را بپوشاند ، توسعه معامله انجام شود. وقتی جفت ارز 2 پیپ به سود خود پیش برد ، معامله گر در بن بست معاملات خود را پیدا خواهد کرد ، مانده آن 0 خواهد بود. از آنجا معامله گر شروع به کسب سود می کند. از طرف دیگر ، اگر معامله علیه شما انجام شود ، ضررهای مربوط به موقعیت ، به این ضرر اولیه خواهد رسید.

معامله بلافاصله با تصمیم بازرگان بسته می شود و این هزینه پاداش دریافت شده توسط کارگزار برای ارائه خدماتی است که به معامله گر اجازه تجارت در بازار را می دهد. در این مورد ، ما به عنوان مثال 2 پیپ گسترش داده ایم ، اما بسته به جفت ارزی که برای معامله در نظر گرفته شده است ، می تواند بسیار بیشتر باشد و برای رسیدن به بن بست ، قیمت باید نوسان بیشتری داشته باشد.

اهمیت درک اسپرد

دانستن اسپرد از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یکی از بزرگترین هزینه هایی است که تاجر برای فعالیت در بازارها باید متحمل شود. بخاطر داشته باشید که اگر کارگزار با شرایط توافق شده مطابقت داشته باشد و غیره ضروری است ، اگر قیمت با شرایط موجود در بخش منطبق باشد ، کارگزار ما چه مبلغی را از ما دریافت می کند. این مسائل می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست در معاملات ما را ایجاد کند.

از طرف دیگر ، دانستن چگونگی بررسی و محاسبه هزینه اسپرد برای تعیین شرایط متناسب با سبک تجارت ما مفید خواهد بود (اگر چندین عملیات را در طول روز باز یا بسته کنیم یا با دوره های طولانی تر کار کنیم) ) و دارایی هایی که به طور معمول کار می کنیم.

به یاد داشته باشید که بازار فارکس یک مکان واحد ندارد ، در مکان های مختلف معامله می شود. این یک بازار غیرمتمرکز و بدون مرکز تصفیه است. تاجر باید با کارگزارهای معتبر و قابل اعتماد قرارداد ببندد: آنهایی که توسط نهادهای معتبر تنظیم می شوند. با در نظر گرفتن همه موارد مربوط به انتشار در فارکس ، همانطور که در این سطور با آن روبرو بوده ایم ، به شما کمک خواهد کرد تا از منافع خود در برابر خود کارگزار و نهادهای نظارتی فوق الذکر محافظت کنید.

خلاصه بحث

اسپرد فارکس تفاوت بین قیمت پیشنهاد و قیمت درخواست یک جفت ارز است و معمولاً با پیپ اندازه گیری می شود. دانستن اینکه چه عواملی باعث گسترش دامنه گسترده می شوند در معاملات فارکس بسیار مهم است. جفت ارزهای اصلی در حجم بالایی معامله می شوند ، بنابراین اسپیرد کمتری دارند ، در حالی که جفت های عجیب و غریب Spreads گسترده تری دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا