دانستنی های کسب و کارمقالات آموزشی

آموزش حل کد کپچا CAPTCHA و نکات مهم در کسب و کار اینترنتی

کپچا (به انگلیسی: CAPTCHA)، که به معنی آزمون همگانی کاملاً خودکارشدهٔ تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه است برای جلوگیری از برخی حمله‌های خرابکارانه ربات‌های اینترنتی به‌کار می‌رود.

عبارت CAPTCHA مخفف جمله Completely Automated Public Turing Test To Tell Computers and Humans Apart بوده و به معنی آزمایش اتوماتیک عمومی برای تشخیص انسان از کامپیوتر می باشد.

امروزه در اکثره سایت ها با کدهای کپچا مختلف روبرو هستیم اما عمدتا دو نوع حدس کلمه در تصویر و پاسخ معادله ریاضی، از جمله مرسوم ترین روش های کد کپچا محسوب می شوند. البته امروزه شرکت‌های پیشرویی نظیر گوگل Google reCaptcha اقدام به تهیه Captcha به صورت هوشمندانه‌تر کرده‌اند که بجای عدد از کاربر می‌خواهد تا تصاویر مربوط به یک موضوع خاص را انتخاب کنند؛ به طور مثال با نشان داده تصاویر پازلی از آنها می‌خواهد که تصاویر مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی را مشخص کنند.

تاریخچه تولید کد کپچا

این واژه برای اولین بار در سال 2000 مطرح شد و طبق معمول اولین طراحان این مکانیزم افرادی بودند که در IBM مشغول به کار بودند.

کپچا در سال 2000 و در دانشگاه Carneige Mellon توسط Luis von Ahn و همکارانش ساخته شد و برای اولین بار در سایت Yahoo مورد استفاده قرار گرفت.

کپچا CAPTCHA های اولیه یک کادر عکس بودند که در آنها چند کاراکتر مبهم در هم ریخته قرار داشتند ، اما امروزه این مکانیسم بسیار پیچیده تر و قویتر شده است. استفاده از کامپیوتر ها و وب سایت ها امروزه به عنوان یک سرویس واجب و الزامی مطرح می شود ، استفاده از اینترنت بسیار گسترده شده است و در بسیاری موارد انسان و ماشین هر دو می توانند بصورت همزمان از این قابلیت ها استفاده کنند. در برخی اوقات لازم است که سرویس های اینترنتی تشخیص دهند که فردی که در حال مشاهده وب سایت آنها است یا می خواهد در وب سایت ثبت نام و اطلاعات وارد کند یک انسان است یا یک ماشین ؟ در اینجاست که CATCHA معنی پیدا می کند.

انواع کد کپچا Captcha

امروزه با توجه به گسترش حملات اسمپرها و Bot ها به وب سایت ها استفاده از انواع الگوریتم های جدید CAPTCHA به وب مسترها توصیه می شود ، در ادامه مطلب شما را به پنج نوع از مرسوم ترین انواع CAPTCHA هایی که در وب سایت های امروزی استفاده می شود آشنا خواهیم کرد

  • CAPTCHA تصویری به همراه صدای تلفظ شده کاراکتر درون عکس
  • CAPTCHA ای که بایستی عکس مورد نظر را در تصویر پیدا کنید
  • CAPTCHA ای که بایستی یک مسئله ریاضی را حل کنید
  • CAPTCHA های سه بعدی
  • CAPTCHA هایی با استفاده از تبلیغات

اما CAPTCHA چگونه کار می کند؟

این مکانیزم انواع و اقسام مختلفی دارد اما معمول به این صورت است که به شما به عنوان یک کاربر در هنگام درخواستی مانند ثبت نام در یک وب سایت یا دانلود یک فایل از فایل سرور اینترنتی ، یک کادر عکس نمایش داده می شود که در آن تعدادی کاراکتر که معمولا حروف و علامات هستند بصورت درهم نمایش داده می شوند و از شما درخواست می شود که هر آنچه در عکس مشاهده می کنید را بصورت کاراکتر واقعی در کادر مورد نظر وارد کنید تا احراز هویت شوید. کامپیوترها و نرم افزارهای ماشینی معمولی قادر به شناسایی موجودیت های نمایش داده شده در این عکس ها نمی باشند و بدین ترتیب تا حدود زیادی احتمال بروز مشکلاتی که ذکر کردیم کاهش می یابد. اما انسان براحتی می تواند این متن را تشخیص داده و در کادر مورد نظر وارد کند.

موارد استفاده از کپچا

کپچا کاربردهای زیادی در جهت افزایش امنیت دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد

جلوگیری از نظرات اسپم در سایت و وبلاگ

اکثر صاحبان وبلاگ یا سایت ها با نرم افزارهای اتوماتیک آنلاین که اقدام به انتشار نظرات اسپم میکنند آشنایی دارند که معمولا به هدف افزایش رنک و بهبود سئو سایت اسپمر بکار میرود. با استفاده از کپچا تنها انسان ها قادر به انتشار نظر در بخش وبلاگ سایت شما خواهند بود و به این ترتیب نیاز به عضویت در سایت یا وبلاگ شما برای جلوگیری از نظرات اسپم نیست.

نقش کپچا در بخش عضویت سایت

سایت های زیادی در دنیا خدمات رایگان ارائه میدهند که نیازمند عضویت و ساخت اکانت از طرف افراد هستند. مهمترین آنها سیستم های ایمیل یاهو و گوگل هستند. تا چند سال پیش و قبل از بکارگیری کپچا بزرگترین مشکل آنها ساخت تعداد زیادی اکانت توسط روبات های اینترنتی بود که میتوانستند در چند دقیقه صدها ایمیل بسازند. استفاده از سیستم کپچا این امکان را فراهم کرد که تنها انسان ها قادر به تکمیل فرم و ثبت نام نهایی باشند و امروزه به یک ضرورت در سیستم های رایگان تبدیل شده است.

جلوگیری از هک پسورد

در گذشته و قبل از همه گیر شدن سیستم کپچا، یکی از روش های رایج برای هک کردن اکانت کاربران و دسترسی به اطلاعات ، آزمون و خطای کلمات عبور مختلف بوده است. در این روش هزاران کلمه از روی فرهنگ لغات برای یک نام کاربری مشخص امتحان میشد. امروزه با چند تلاش اشتباه در سیستم های ایمیل مانند یاهو یک کپچا به کاربر نشان داده میشود تا از این روش هک بخوبی جلوگیری شود.

عدم نمایش گوگل ریکپچا Google recaptcha

برای رهایی از نمایش گوگل ری کپچا باید به گوگل بفهمانید که شما ربات نیستید باید برای مرورگر خود حساب بسازید تا گوگل متوجه شود که شما کاربر واقعی هستند (اما بعضی مواقع در صورت داشتن حساب مرورگر باز هم کپچا فعال می شود . خیلی کم ) . ما توصیح می کنیم که از مرورگر کروم استفاده کنید و حساب گوگل خود را برای مرورگر کروم وارد کنید. از بخش حساب ها به تنظیمات مرورگر مراجعه کنید و حساب کاربری گوگل خود را وارد کنید . تا اطلاعات مرورگر با حساب گوگل هماهنگ شود. بعد از ساخت حساب کاربری میتوانید با خیال راحت در هر سایتی ثبت نام کنید تنها کافی است که تیک گزینه I’m nota robot رو بزنید تا بدون پرسیدن سوال فعال شود .

اگر Gmail ندارید از این بخش یک جیمیل درست کنید ( آموزش ساخت جیمیل )

نکات مهم در مورد مشکل تایید کپچا گوگل

در صورتی که نکات زیر را رعایت کنید ، با ری کپچا گوگل کمتر مواجه خواهید شد :

  • از جستجوی کلمات و عبارت غیر قانونی و مجرمانه خودداری کنید .
  • از عبارت گوگل هکینگ یا GHDB کمتر استفاده کنید .
  • از نرم افزار تغییر ای پی یا فیلترشکن کمتر استفاده کنید .
  • در صورت مواجه شدن با مشکل ری کپچا گوگل از فیلترشکن استفاده کنید .

دانلود نرم افزار کپ مانسون Capmonster

شما می توانید با سرچ کپ مانستر کرک شده یا CapMonster Pro Cracked این نرم افزار را دانلود کنید. کپ مانستر یکی از بهترین و پرسرعت ترین برنامه های حال حاضر برای حل کپچا (در انواع مختلف) و دارای قیمت بالای 100 دلار هستش که توسط شرکت و سایت معروف زنولب ساخته شده است.

پ مانستر یکی از بهترین و پرسرعت ترین برنامه های حال حاضر برای حل کپچا (در انوع مختلف) و دارای قیمت بالای 100 دلار هستش که توسط شرکت و سایت معروف زنوب ساخته شده ! که وب سایت رکس وب امروز نسخه کرک شده این نرم افزار رو براتون قرار داده که شما می توانید آن را جست و جو ودانلود کنید.

دانلود نرم افزار Captcha Breaker

یک نرم افزار قوی برای حل خودکار کد کپچا این نرم افزار تقریبا هر گونه نوع Captcha را برای شما حل می کند.

سایت برای دانلود نسخه رایگان www.gsa-online.de

استفاده از افزونه I’m not robot captcha clicker

امکانات افزونه پیغام i m not a robot حذف من ربات نیستم گوگل کپچا گوگل آموزش عدم نمایش گوگل ری کپچا حل خودکار کپچا گوگل دور زدن من ربات نیستم دور زدن کپچا گوگل عدم نمایش captcha

سایت anti-captcha

می توانید به این سایت مراجعه کنید و از امکانات حرفه ای این سایت استفاده کنید.

سخن پایانی درباره استفاده از کپچا

در بسیاری از سایت ها و وبلاگ ها بکارگیری کپچا تاثیر بالایی بر کاهش نظرات اسپم و جلوگیری از هک دارد ولی در نقطه مقابل استفاده نادرست از کپچا و عدم رعایت اصول آن می تواند موجب کاهش ارتباط کاربران با سایت شما گردد. گاهی اوقات در صفحات اینترنتی با سوالات و تصاویری مواجه میشویم که تشخیص آنها حتی برای انسان بسیار دشوار و وقتگیر خواهد بود. در این شرایط کاربران صبر زیادی از خود نشان نداده و سایت شما را ترک میکنند. همچنین بکارگیری روش های دیگری مانند شناسایی نظرات اسپم و ذخیره در حافظه سرور میتوانند جایگزین مناسبی برای کپچا در سایت های کم بازدید باشند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. سلام در سایت توکپتچا چطوری زیرمجموعه بگیرم و لینک من در کجای سایت زده؟
    جوابمو به ایمیلم بفرستید

  2. سلام مثلا کد کپچا مینویسد3+2وقتی همین عبارت وارد میکنم خطا میزنه چجوری گفته بودم اما پاخ ندادین

  3. من با این سایت در برنامه سیگنال رو به رو شدم میشه به من کمک کنید که چطور میتوانم حلش کنم لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا