مقالات آموزشیدانستنی های کسب و کار

چگونه به یک تریدر حرفه ای و موفق تبدیل شویم؟

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_imageframe image_id=”15550|full” max_width=”” style_type=”” blur=”” stylecolor=”” hover_type=”none” bordersize=”12″ bordercolor=”rgba(246,246,246,0)” borderradius=”” align=”center” lightbox=”no” gallery_id=”” lightbox_image=”” lightbox_image_id=”” alt=”” link=”” linktarget=”_self” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”bounce” animation_direction=”left” animation_speed=”0.7″ animation_offset=”” filter_hue=”0″ filter_saturation=”100″ filter_brightness=”100″ filter_contrast=”100″ filter_invert=”0″ filter_sepia=”0″ filter_opacity=”100″ filter_blur=”0″ filter_hue_hover=”0″ filter_saturation_hover=”100″ filter_brightness_hover=”100″ filter_contrast_hover=”100″ filter_invert_hover=”0″ filter_sepia_hover=”0″ filter_opacity_hover=”100″ filter_blur_hover=”0″]https://big-income.com/wp-content/uploads/2020/06/چگونه-به-یک-تریدر-حرفه-ای-تبدیل-شویم؟-1.jpg[/fusion_imageframe][fusion_text]

چگونه به یک تریدر حرفه ای و موفق تبدیل شویم؟ معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال یکی از مقوله‌های جذاب برای ما ایرانی هاست. نوسانات بالای بیت کوین و درآمد دلاری از جمله پارامترهای جذاب این بخش بازار است. چطور می‌توان در این بازار به یک تریدر موفق تبدیل شد؟ کسب درآمد از ترید بیت کوین و آلت کوین ها چگونه است؟ . فعالان بازار رمزارزها که به تریدر معروف هستند، مهارت‌های خود را به مرور زمان یاد گرفته‌اند اما مهم‌تر از مهارت‌های فنی که از طریق آموزش قابل فراگیری هستند، ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری ویژه‌ای دارند که موفقیت آنها را امکان‌پذیر می‌کند.

بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر نوسانات قیمتی بسیار بالایی را تجربه کرده‌ است. برخی از معامله‌گران از این نوسانات سودهای نجومی دریافت کرده‌اند و البته برخی دیگر نظاره‌گر نابودی سرمایه خود بوده‌اند. دقیقا چه دلیلی باعث موفق شدن برخی از معامله‌گران در این بازار می‌شود؟ راه و روش تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق در این بازار چیست؟ علاوه‌ بر این، برای اینکه به یک تریدر موفق در بازار رمزارزها تبدیل شویم، چه مهارت‌هایی را باید بیاموزیم؟ در این آموزش به طور مفصل در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم. با مطالعه این مقاله مسیر تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازار ارزهای دیجیتال را آموزش خواهیم دید.

حال با بیگ اینکام همراه باشید تا به این نکات طلایی پی ببرید و به آنها عمل کنید.

یک تریدر حرفه ای اهل دانش است

یک تریدر حرفه‌ای آموختن را بخشی جدانشدنی از زندگی خود کرده است و هر روز آماده است مطالب جدید را به دانش خود اضافه کند. او سعی می‌کند از منابع مختلف برای یافتن جدیدترین مطالب آموزشی استفاده کند و هرچقدر در کار خود پیشرفت می‌کند و سرمایه بیشتری کسب می‌کند به دانش اهمیت بیشتری می‌دهد و دانش و تجربه را دو بال اساسی حرکت یک تریدر حرفه‌ای می‌داند.

یک تریدر حرفه ای اهل قمار کردن نیست

تریدر حرفه‌ای می‌داند که ریسک بخشی از کار او است و در هر معامله احتمال زیان وجود دارد اما در عین حال ریسک‌پذیری را با مفهوم قمار اشتباه نمی‌گیرد و بدون فکر و بررسی تصمیم نمی‌گیرد و سرمایه خود را به خطر نمی‌اندازد.

قمار اعتیادی است که به از دست رفتن سرمایه اهلش منجر می‌شود، اما ترید یک تخصص است که با افزایش مهارت و پیشرفت در تخصص به افزایش سرمایه و موفقیت مالی منجر می‌شود.

شبکه ارتباطی قوی‌ دارد

در بحث خریدوفروش رمزارزها شبکه ارتباطی قوی و دسترسی به اخبار و اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل تریدرهای حرفه‌ای با شبکه سازی قوی سعی می‌کنند، به اخبار و اطلاعات دسترسی سریع داشته باشند تا در مواقع حساس بهترین تصمیم را بگیرند.

با مسائل منطقی برخورد میکند

تریدر رمزارزها باید منطقی باشد، هر روز اخبار و اطلاعات مختلفی از وضع بازار منتشر می‌شود که تریدر را به خرید یا فروش ترغیب می‌کند اگر به اندازه کافی منطقی نباشد و برای خود حد ضرر مناسب را ترسیم نکرده باشد، ممکن است تصمیمات آنی‌ بگیرد که بازگشت از آ‌نها غیر ممکن باشد.

منظم است

نظم در بازار سرمایه یک رکن مهم است، تریدر متخصص، معاملات خود را مکتوب می‌کند و نقاط ضعف و قوت خود را یادداشت می‌کند تا از معاملات درس بگیرید. این فرد در نهایت یک سبد مناسب که درصدهای خرید را به یک میزان مناسب و مشخص قرارداده در اختیار خواهند داشت.

تریدر حرفه ای متعهد است

یک معامله‌گر حرفه‌ای پیش از هر کس به خود تعهد می‌دهد و ابتدا شخصیت معامله‌گری را برای خود تقویت می‌کند. تعهد می‌دهد که اهل قمار نباشد، متعهد می‌شود که به نظم اهمیت بدهد. تعهد می‌دهد که طمع نکند به حد سود و زیان خود متعهد باشد تا همیشه پیروز و موفق باشد. این تعهد مثل یک نقشه مسیر راه را روشن می‌کند.

یک تریدر حرفه ای هیچوقت طمع نمیکند

طمع یک وسوسه نامطلوب است که معمولاً در شرایط سود به سراغ تریدر می‌آید و مانع این می‌شود که در مسیر درست گام بردارد. طمع در هر کاری آسیب‌زا است، اما در معامله رمزارزها سمی است که تریدر با دستان خود می‌نوشد و به دل خود حسرت می‌نشاند.

انتخاب پلتفرم تحلیلی

نمودار قیمت – زمان یکی از ابزارهای جداناپذیر در کار یک تریدر ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. مشاهده پیشینه قیمت، انجام تحلیل و پیاده سازی ابزارهای تحلیل تکنیکال بر روی نمودار و… نیازمند استفاده از یک پلتفرم مناسب است. ابزاری که قیمت‌ها را به سرعت دریافت و نمایش دهد. استفاده از نرم‌افزارهای متاتریدر یکی از این انتخاب ‌هاست. اما بسیاری از تریدر های موفق بازار ارزهای دیجیتال از وبسایت تریدینگ ویو به منظور انجام تحلیل های خود استفاده می‌کنند.

صبور است

به‌کاربردن صبر در جای خود راه موفقیت است، تغییرات این چند روزه قیمت بیت‌کوین و رمزارزها این واقعیت را تأیید کرده است. ما در مورد موفقیت‌های وارن بافت رؤیاپردازی می‌کنیم و آرزو می‌کنیم روزی شبیه به او ثروتمند شویم، اما افراد کمی تلاش می‌کنند مثل او صبور باشند. او معتقد است بازارهای مالی مکانی است جهت انتقال ثروت از افراد عجول به افراد صبور.

تریدر حرفه ای هیچوقت با گفته های فردی وارد نمیشود

بدون بررسی و صرفاً با گفته فردی وارد معامله نمی‌شود، زیان کنید اما با نظر خود زیان کنید و از زیان خود لااقل درس بگیرد که سود این درس بسیار با ارزش‌تر است. در معاملات کاملاً مستقل عمل می‌کند، از نظرات استفاده می‌کند، بررسی می‌کند و در آخر تصمیم درست را خودش می‌گیرد.

استراتژی معاملاتی

معامله گری در هر بازاری گرفتن تصمیم در مورد خرید، فروش یا نگهداری یک دارایی است. معامله گری در این بازار موفق است که برای معاملات خود استراتژی خرید و فروش داشته باشد. این استراتژی در زمان اتخاذ تصمیم به کمک تریدر می‌آید و تریدری موفق است که در یک بازه زمانی طولانی به استراتژی خود پایبند باشد. انتخاب تایم‌فریم، اندیکاتور و اسیلاتور، ابزارهای تحلیلی، حدضرر و سود، مدیریت ریسک و سرمایه، سایز معاملات و…. از جمله پارامترهای یک استراتژی خرید و فروش است.

طبیعتا انتخاب استراتژی معاملاتی نیاز به تجربه بالایی در معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال دارد. انتظار نداشته باشید، با فعالیت یکی دوساله بتوانید یک استراتژی سودآور تنظیم کنید. اما نکته مهم این است که بدون داشتن یک استراتژی معاملاتی، کسب درآمد و سود از بازار رمزارزها بسیار دشوار خواهد بود.

رازدار است

رازداری در خرید و فروش رمز ارزها اهمیت بسیار بالایی دارد. شما باید در قبال یافته‌ها و دانش خود مسئولیت داشته باشید و اسرار سرمایه‌گذاری‌تان را هیچ‌جا جار نزنید. اینکه چقدر سرمایه دارید و آن را به چه صورت سرمایه‌گذاری کردید، رازی است که لازم نیست همه از آن مطلع باشند. یک تریدر حرفه‌ای و متخصص ارزش اطلاعات را می‌داند و بدون دلیل آن را جار نمی‌زند.

اشتباهات روانشناختی سد راه تریدر حرفه‌ای

اشتباهات روانشناختی که تریدرهای حرفه‌ای و سرمایه آنها را تهدید می‌کند عبارت است از عزت نفس پایین و محدود کردن سود، اعتیاد به معامله زیاد، ناتوانی در مدیریت ریسک، شک و تردید زیاد در خصوص درستی یک معامله، ترس از ضرر کردن، امید بی‌جا در شرایط نزول بازار و بی توجهی به حقایق، خروج بی موقع از بازار، خریدوفروش از روی هیجان، شادمانی بیش از حد بعد از یک معامله پرسود.

هر یک از این اشتباهات روانشناختی که در بالا به آن اشاره شد، یک امر بدیهی به‌نظر می‌رسد اما حقیقت این است که بسیاری از فعالان بازار رمزارز با وجود آگاهی از این اصول و تنها به خاطر عدم رعایت یکی از این موارد سرمایه خود را به باد داده‌اند.

رفتار ماشینی

تریدر های موفق ابتدا استراتژی معاملاتی خود را انتخاب می‌کنند. پس از آن همانند یک ربات از آن پیروی می‌کنند. هرکجا استراتژی آنها سیگنال خرید صادر کند، اقدام به خرید می‌کنند و هر کجا سیگنال خروج صادر کرد، از معامله خارج می‌شوند. کاملا مثل یک ماشین عمل می‌کنند و احساسات را در معاملات خود دخیل نمی‌کنند.

یک ورود آگاهانه و یک انتخاب حرفه‌ای

خریدوفروش رمز ارزها توسط افراد مختلفی صورت می‌گیرد، گاهی یک شخص معمولی تنها با هدف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت اضافه سرمایه خود را در این بازار سرمایه‌گذاری می‌کند. برای این افراد مشورت گرفتن از افراد متخصص و ورود آگاهانه به بازار بسیار مهم است.

برخی هم ترید در بازار رمزارزها را به عنوان یک حرفه و سبک زندگی انتخاب می‌کنند و با گذشت زمان و کسب دانش و تجربه به تریدر حرفه‌ای تبدیل می‌شوند، این افراد باید ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی ویژه‌ای داشته باشند که برخی از آنها با تمرین و آموزش امکان پیشرفت دارند.

ابزارها هم در کار ترید بسیار مهم است، یکی از این ابزارها سایت کوین‌نیک است که در هر ساعت از شبانه‌روز که قصد خرید بیت‌کوین یا هر ارز دیگری داشته باشید، سفارش خرید شما در وب سایت کوین‌نیک به صورت کاملاً اتوماتیک و در همان لحظه انجام می‌دهد.

حرف پایانی

بازار رمزارزها به دلیل داشتن نوسانات قیمتی بسیار بالا در زمره بازارهای پر ریسک قرار می‌گیرند. علاوه بر ریسک نوسانات بالا، خطرات دیگری نیز در این بازار وجود دارد. مسائل مربوط به پولشویی و فرار مالیاتی، سرقت های سایبری، هک شدن صرافی، عرضه اولیه‌های کلاهبرداری و … مختص این بازار است و در دیگر بازارهای معاملاتی وجود ندارد. کسی که قصد ورود به این بازار را دارد بایستی این تفاوت‌ها را مدنظر قرار دهد.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا