بورس و فارکسمقالات آموزشی

روانشناسی تجارت فارکس ؛ چگونه ذهن خود را آماده کنیم؟

اگر به دنبال رمز موفقیت در معاملات فارکس هستید ، وقت آن است که پیچیدگی های روانشناسی تجارت فارکس را کشف کنید. تنها با درک روانشناسی تجارت فارکس می توان به یک معامله گر موفق تبدیل شد که می تواند با گذشت زمان ثروت خود را بسازد.

گرچه بسیاری از افراد روانشناسی را با تنظیمات بالینی و شرطی سازی خواب آور مرتبط می دانند ، اما حقیقت این است که همه ما روزانه با پدیده های روانشناختی سروکار داریم. این احساسات ، رفتارها ، افکار و آرزوهای ما هستند!

بنابراین ، اگرچه تجارت فارکس یک حوزه علمی نیست ، معامله گران باید اسرار روانشناسی تجارت فارکس و نگرش خود را نسبت به معامله درک کنند. دانستن نیروهای داخلی در معاملات فارکس به اندازه مطالعه داده های تجزیه و تحلیل ، اطلاعیه ها و شاخص های معاملات فارکس مهم است!

درک عمیق روانشناسی تجارت فارکس برای کمک به بازرگانان در تحقق کامل پتانسیل خود بسیار مهم است. ما در بیگ اینکام اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم این سفر شگفت انگیز را آغاز کنید.

اهمیت روانشناسی تجارت فارکس

اگرچه اصطلاح روانشناسی تجارت فارکس برای مبتدیان بسیار گسترده به نظر می رسد ، اما این یکی از زمینه های اصلی فارکس است که سرمایه گذاران باید آن را کشف کنند. در واقع سرمایه گذاری در روانشناسی تجارت فارکس از یادگیری مهمتر است!

از آنجا که تجارت فارکس یک تلاش مالی مداوم در حال تغییر است ، معامله گران باید یاد بگیرند که همه فراز و نشیب های تجارت فارکس را بپذیرند. هنگامی که یک معامله گر می فهمد که باخت و بردن دو روی یک سکه هستند ، فقط در این صورت است که آنها می توانند موفقیت خود را بسنجند – نه به پول بلکه باثبات و خود انضباطی.

کسانی که یاد می گیرند اشتباهات خود را بپذیرند می توانند از آنها یاد بگیرند تا یک استراتژی تجاری سودآور بسازند و بازار متغیر را تسخیر کنند. حتی ماهی بزرگ در بازار فارکس نیز موافقت خواهد کرد که تجارت بیش از هر چیز مربوط به احساسات و خود بازتاب است.

علاوه بر این ، هنگامی که انگیزه های حرکت خود را درک می کنید ، فقط در این صورت خواهید بود که می توانید معامله گران دیگر فارکس را بشناسید تا از آنها جلوتر باشید.

دنیای پیچیده روانشناسی تجارت فارکس

شکی نیست که دنیای روانشناسی تجارت فارکس پیچیده است. جای نگرانی نیست ، ما در بیگ اینکام می توانیم برای کمک به شما به عنوان یک درمانگر مالی شما تبدیل شویم.

انگیزه ها و انتظارات خود را دوباره ارزیابی کنید

این یک راز نیست که بسیاری از بازرگانان شکست می خورند. درست است – شکست در ابتدای تجارت شما بسیار آسان است! این بدان دلیل است که بسیاری از مردم معتقدند تجارت آسان است.

با این وجود ، فارکس یک طرح سریع ثروتمند شدن نیست. اگرچه می توانید در بلند مدت ثروت کسب کنید ، اما برای رسیدن به موفقیت زمان و صبر زیادی لازم است.

بسیار خوب ، گاهی شانس مبتدی می تواند به نتایج مثبتی منجر شود ، اما پیروزی در دراز مدت می تواند بسیار دشوار باشد.

روی ارزیابی خود سرمایه گذاری کنید

این فقط آموزش نیست که باید در آن سرمایه گذاری کنید. هر معامله گر خوب فارکس باید در ارزیابی خود سرمایه گذاری کند ، این تنها راه تسلط بر روانشناسی تجارت فارکس است.

با تعریف ، ارزیابی خود به عنوان ارزیابی تصمیمات و اقدامات خود تعریف می شود. پس چرا این امر مهم در فارکس است؟

شما به عنوان یک تاجر فارکس رئیس خود هستید. بنابراین ، برای اینکه شانس را به نفع خود تغییر دهید ، باید روش های معاملاتی فارکس و تجزیه و تحلیل حرکت خود را بهبود ببخشید. همانطور که قبلاً گفته شد ، فقط با شناختن خوب خود می توانید از ساختن آن جلوگیری کنید اشتباهات فارکس بارها و بارها برای موفقیت.

باخت و بردن را در آغوش بگیرید

باخت و برد دو روی یک سکه هستند. اگر متوجه شدید که از ابتدا معاملات موفقی انجام نمی دهید ، لازم به ذکر است که این شکست اولیه یک مرحله طبیعی در طول سفر شما به موفقیت در معاملات فارکس است.

بازار فارکس نوعی بازار است که هم آماتورها و هم افراد حرفه ای می توانند ضرر کنند. با این حال ، متخصصان ، با دانستن اهمیت روانشناسی فارکس ، می دانند چگونه این کار را انجام دهند.

علاوه بر این ، معامله گران خوب می توانند پیش بینی کنند که سایر معامله گران در شرایط متلاطم ممکن است واکنش نشان دهند و از این مزیت برای ایجاد موقعیت استفاده کنند. از آنجا که ضرر در بازار فارکس امری طبیعی است ، معامله گران خوب فارکس به سادگی ادامه می دهند.

بیاموزید احساسات خود را کنترل کنید

یکی از مهمترین مواردی که روانشناسی تجارت فارکس به شما درک می کند این است کنترل احساسات خود در هنگام معاملات فارکس مهم است.

معاملات احساسی شما را به موفقیت در معاملات فارکس نمی رساند. در حقیقت ، اگر به معاملات فارکس پر از احساسات کنترل نشده و شدید ادامه دهید ، می توانید در نهایت پول زیادی از دست بدهید.

نمونه ای از معامله گران با احساسات شدید ، سرمایه گذار است که موقعیت بازنده را نمی بندد. اگر موقعیت بازنده را نبندید ، ممکن است به روند باخت ادامه دهید. به عبارت دیگر ، یک تصمیم تکانشی و یک ضرر کوچک می تواند تمام سودهایی را که با تجارت فارکس کسب کرده اید از بین ببرد. راز موفقیت در تجارت فارکس این است که خطرات را محدود کنید تا سود شما بیشتر از ضرر شما باشد.

فقط احساسات خود را کاوش کنید و بر سرمایه گذاری در موقعیت های موفق خود تمرکز کنید تا بیشترین سود را در فارکس کسب کنید.

هرگز از ترس تجارت نکنید

اگرچه ترس از اهمیت تکاملی برخوردار است ، اما ترس یکی از قدرتمندترین احساسات در روانشناسی تجارت فارکس است که می تواند منجر به شکست شود.

ترس یک تجربه مشترک است که مبتدیان در تجارت فارکس باید با آن کنار بیاید. ترس از ورود به بازار و انجام معاملات می تواند منجر به از دست رفتن فرصت ها شود . جنبه مهم دنیای فارکس این است که هرگز موفق نخواهید شد مگر اینکه تلاش کنید.

در اینجا باید توجه داشته باشیم که هرگز نباید با پولی وارد بازار شوید که توانایی از دست دادن آن را ندارید.

ترس از معامله همچنین می تواند در کسانی باشد که در نوار باخت قرار دارند. عوامل اصلی موفقیت و خطرات پیشبینی شده خود را مدیریت کنید، اطمینان حاصل کنید که ضررهای متوقف شده را در محل خود دارید و اطمینان حاصل کنید که بیش از آنچه از دست میدهید ریسک نمی کنید. اجازه ندهید ترس در معاملات فارکس شما را فلج کند!

طمع جایی در معاملات فارکس ندارد

در حالی که بسیاری از افراد شغل خود را رها می کنند تا معامله گر تمام وقت شوند و ثروت زیادی کسب کنند ، واقعیت این است که طمع جایی در تجارت فارکس ندارد.

بنابراین ، چگونه می توانید یک تاجر حریص را تشخیص دهید؟ این مسئله بسیار آسان است ، به ویژه هنگامی که در زمینه پیچیدگی های روانشناسی تجارت فارکس کاوش می کنید. معامله گرانی که می خواهند بیشتر و بیشتر درآمد کسب کنند قطعاً حریص هستند. یک معامله گر را در نظر بگیرید که استراتژی مدیریت ریسک خود را نادیده بگیرد به این دلیل که مثلاً اکنون همه چیز به نفع آنها پیش می رود!

برای جلوگیری از سوداگری حریص بودن ، عاقل باشید؛ اگر هدفی دارید و به آن رسیده اید ، به سادگی سود خود را بدست آورید و آن را ترک کنید. به استراتژی مدیریت ریسک خود پایبند باشید.

معاملات فارکس نیست قمار و تجارت حریصانه هرگز به خوبی خاتمه نمی یابد.

خوشبختی زیاد می تواند شما را ناخوشایند کند

به نظر شما عجیب است؟ خوب ، فقط با درک روانشناسی تجارت فارکس ، خواهید فهمید که هر احساس شدید می تواند منجر به شکست شود. حتی احساسات مثبت نیز می توانند منجر به اشتباه شوند!

هنگامی که به سرخوشی اجازه می دهید حرکات شما را کنترل کند ، در نتیجه عینیت شما کدر می شود و همین امر باعث می شود قدم هایی بردارید.

اگرچه احساس خوشحالی در مورد معاملات موفق امری خوب است ، اما فراموش نکنید که فارکس یک کار سرمایه گذاری پیچیده است ، بنابراین برای موفقیت باید در وضعیت ذهنی مناسبی باشید .

اعتماد به نفس بیش از حد دشمن شما است

هر معامله گر خوبی که درکی از روانشناسی تجارت فارکس داشته باشد به شما می گوید اعتماد بیش از حد به فارکس دشمن شماست.

اعتماد به نفس بیش از حد می تواند منجر به غیر واقعی شود انتظارات و به اصطلاح سندرم کینگ کنگ. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که یک معامله گر موفقیت آمیز باشد. اگرچه ممکن است احساس شکست ناپذیری کنید اما اینگونه نخواهد بود.

بازار می تواند غیرقابل پیش بینی باشد ، بنابراین هرگز نباید موفقیت فعلی خود را امری مسلم بدست آورید. تضمینی برای موفقیت در آینده هم نیست! کافی است به استراتژی و برنامه مدیریت ریسک خود پایبند باشید تا از این دام در فارکس جلوگیری کنید.

از انتقام تجارت نکنید: اصول روانشناسی تجارت فارکس

وقتی احساسات بر منطق غلبه می کنند ، بازرگانان می توانند شکست بخورند. این یک واقعیت در روانشناسی تجارت فارکس است. به عنوان مثال ، وقتی معاملات با اندازه بسیار زیاد انجام می دهید ، در واقع خطر زیادی را متحمل می شوید. و وقتی ضرر می کنید ، ممکن است به دنبال انتقام از بازار باشید.

واقعیت این است که بازار هیچ چیز علیه شما ندارد – حتی اگر ضرر کنید.

سازگاری و مدیریت ریسک برای موفقیت در هنگام معامله فارکس بسیار مهم است. آرام باشید ، انتقام جویی نکنید و به برنامه خود پایبند باشید.

دست از بی حوصلگی بردار

 

بی صبری یکی دیگر از جنبه های منفی روانشناسی تجارت فارکس است که می تواند منجر به شکست شود. در حالی که همه ما می دانیم دلار متعال یک نیروی متحرک در فارکس است ، اما انتظار ندارید یک شبه میلیونر شوید.

رضایت فوری یک خواسته مشترک در زندگی است ، اما در فارکس باید صبور باشید. همانطور که در بالا گفته شد ، معاملات فارکس یک طرح سریع ثروتمند شدن نیست.

بی صبری می تواند منجر به نارضایتی و ترک کار شود. اما این کار را نکن! تجزیه و تحلیل بازار را ادامه دهید زیرا به قول معروف “این روند دوست شماست.”

پیچ و خم فرایندهای شناختی خود را کاوش کنید

همه ما می دانیم که ذهن و بدن انسان به هم پیوسته است. بنابراین فقط احساسات ما نیست که باید کنترل کنیم بلکه افکارمان نیز باید کنترل کنیم. تعصبات شناختی مختلفی وجود دارد که معامله گران باید از آنها در دنیای روانشناسی تجارت فارکس آگاه باشند.

همانطور که در بالا بیان شد احساس سرخوشی ، اعتماد به نفس بیش از حد و حرص و آز ، می تواند تجار را به سمت شکست سوق دهد. به منیتان اجازه ندهید و پیروزی های گذشته باعث می شود شما فکر کنید برای همیشه موفق خواهید بود. به هر حال ضرر در معاملات فارکس امری طبیعی است.

معامله گران همچنین می توانند قربانی به اصطلاح تعصب لنگر انداختن شوند یا زمانی که معامله گران بدون در نظر گرفتن تغییرات احتمالی در آینده ، اقدامات خود را بر اساس رویدادهای فعلی بنا کنند. بنابراین – گرچه خارج شدن از منطقه راحتی خود دشوار است – اما همیشه بازار را تحلیل کرده و نوسانات آن را بپذیرید.

وقتی بازار را تحلیل می کنید ، فقط به دنبال اطلاعاتی نباشید که از عقاید شما پشتیبانی می کند ، اصطلاحاً تعصب تأیید ، بلکه حرکتهای مختلف و ضررهای احتمالی را جستجو کنید. در پایان ، تفکر عینی در روانشناسی تجارت فارکس بسیار مهم است.

دیگر فکر نکنید از دست رفته اید

در واقع ، بسیاری از معامله گران در درک روانشناسی تجارت فارکس موفق نیستند. یکی از بدترین پدیده ها ترس از دست رفتن است.

معامله گران فارکس باید این مشکل را شناسایی کنند ، با بازتاب خود یک فرایند مهم است. به یاد داشته باشید که معاملات بیشتری انجام خواهد شد ، بنابراین شما به هیچ وجه از دست ندهید.

بازار فارکس همیشه در دسترس خواهد بود. به هر حال ، فارکس بزرگترین بازار جهان در نظر گرفته می شود ، پنج ساعت در هفته ، 24 ساعت باز است.

به افسانه های معاملاتی اعتقاد نداشته باشید

شایعات پیرامون ما وجود دارند و بازار فارکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از معامله گران معتقدند که برای موفقیت به یک حساب بزرگ و تعداد زیادی برد نیاز دارند. واقعیت اما این است که شما می توانید تجارت را حتی با 100 دلار شروع کنید.

شما به پیروزی های بزرگ هم نیازی ندارید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک استراتژی خوب مدیریت ریسک و عینیت است. همانطور که در بالا ذکر شد ، یک استراتژی سازگار یکی از مهمترین عوامل موفقیت در تجارت فارکس است.

علاوه بر این ، معامله گران باید منطق حرکات و اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنند (به عنوان مثال ، استفاده بیش از حد). اگرچه اشتباه کردن طبیعی است ، معامله گران باید از آنها بیاموزند و دیگر تکرار نکنند.

از روانشناسی تجارت فارکس استقبال کرده و یک ذهنیت مثبت ایجاد کنید

وقتی اصول روانشناسی تجارت فارکس را درک کردید ، وقت آن است که نگرش خود را نسبت به تجارت تغییر دهید و ذهن خود را درست کنید. ذهنیت مثبت و لذت بخشی ایجاد کنید.

در حقیقت ، ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کار بسیار مهم است. اهمیت زندگی سالم را دست کم نگیرید.

عدم اطمینان بازار و همچنین ضرر و زیان خود را بپذیرید. اجازه ندهید که اتفاقات غیر منتظره باعث تغییر استراتژی شما شود. همانطور که پیتر هنکس ، تحلیلگر مالی گفت ، “مطابق استراتژی خود رفتار کنید ، نه احساسات خود.”

برای کمک به شما در کنار آمدن با احساسات و افکار منفی ، گام های کوچکی را در نظر بگیرید. برای مثال تجارت کنید و به پیاده روی بروید. دیگر نیازی به ادامه تماشا به میزها و صفحه های نمایش 24/7 نیست!

برای شارژ مجدد سرمایه روانشناختی خود دریغ نکنید که کمی استراحت کنید . نه تنها افزایش حساب بلکه منابع عاطفی شما مهم است.

امتیاز کلیدی

  • روانشناسی تجارت فارکس رازهایی برای موفقیت در تجارت فارکس است.
  • معامله گران باید برای درک موفقیت در مبانی تجارت فارکس و روانشناسی معاملات فارکس وقت کافی را صرف کنند.
  • انعکاس خود برای کمک به بازرگانان در درک نگرش خود نسبت به تجارت ، یادگیری از اشتباهات خود و جلو ماندن از سایر بازرگانان اجباری است.
  • احساسات شدید ، مثبت و منفی می توانند منجر به شکست شوند. هرگز از ترس ، طمع ، سرخوشی یا انتقام معامله نکنید.
  • منطق حرکات خود و همچنین تاثیری که سوگیری های شناختی می تواند داشته باشد را درک کنید. از روی اعتماد به نفس بیش از حد یا ترس از دست دادن معامله نکنید. درک کنید که باخت بخشی از بازی است.
  • افسانه ها و شایعات می توانند مضر باشند ، بنابراین ذهن خود را درست بگیرید. برای موفقیت کافی است یک ذهنیت مثبت و یک روال لذت بخش ایجاد کنید.
  • موفقیت نه تنها در پول بلکه در سرمایه روانشناختی سنجیده می شود.

ما در big-income.com اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم روانشناسی تجارت فارکس را تسلط یابید و یک حرفه ای شوید.

اگر از خواندن مقاله روانشناسی تجارت فارکس ، چگونه ذهن خود را آماده کنید لذت برده اید ، آن را با سایر معامله گران به اشتراک بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا