سایت های اسکم (کلاهبردار)

دابل وی (Double Way)؛ کلاهبرداری با اسم قرارداد هوشمند؟

همیشه حوزه فناوری‌های نوپا درگیر کلاهبرداری‌ها بوده است و حالا طرح‌های کلاهبرداری جدید با سوءاستفاده از نام بیت کوین و قراردادهای هوشمند اتریوم و ترون، قربانی می‌گیرند. پروژه‌ کلاهبرداری دابل وی (Double Way) با سو‌ء‌استفاده از نام قرارداد هوشمند اتریوم و چند پروژه کوچک دیگر با سوء‌استفاده از نام قرارداد هوشمند ترون، این روزها بین کاربران ایرانی رواج پیدا کرده‌اند و جیب افراد ناآگاه را خالی می‌کنند. در ادامه این مقاله با بیگ اینکام همراه باشید تا اثبات کنیم که این‌ نوع پروژه‌ها کلاهبرداری هستند.

ابزار قرارداد هوشمند برای کلاهبرداری

به زبان ساده، قرارداد هوشمند یک کد برنامه نویسی است که روی یک بلاک چین پیاده‌سازی می‌شود تا در صورت اتفاق افتادن دادن یک سری شرایط، دستورات خاصی را که برنامه‌نویس به آن‌ داده است، اجرا کند.

تکنیک اصلی دابل وی برای جذب قربانیان بیشتر، استفاده از واژه «قرارداد هوشمند» است و سعی دارد تا با این روش خود را از دیگر پروژه‌های کلاهبرداری متمایز کند.

این حقیقت که قرارداد هوشمند یک نوآوری فوق‌العاده است، دلیل نمی‌شود که از آن برای مقاصد کلاهبرداری استفاده نشود. در کلاهبرداری بودن یک طرح، ابزار اهمیت ندارد، چه از یک شرکت صوری استفاده شود، چه از یک سایت و چه از یک قرارداد هوشمند، یک طرح کلاهبرداری از نظر ذاتی همیشه کلاهبرداری است و فقط با شکل‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد.

در فضای مجازی برای ترغیب افراد به شرکت در پروژه دابل وی، این‌گونه استدلال می‌شود که سایت‌هایی مانند ارزدیجیتال درباره قرارداد هوشمند مقاله نوشته‌اند، پس این پروژه کلاهبرداری نیست.

استدلال دابل وی و مشابه آن

این استدلال شبیه این است که درباره اینترنت و امکان ساخت سایت روی آن در یک مجله مقاله منتشر شود و سپس فردی با ساخت یک سایت کلاهبرداری ادعا کند چون درباره ساخت سایت مقاله نوشته شده است، پس سایت من کلاهبرداری نیست.

همچنین هر کسی می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم (حتی گاهی اوقات کمتر از ۱۰۰ دلار) یک قرارداد هوشمند بسازد، اما نمی‌توان گفت که این قرارداد هوشمند سالم است و کاربرد واقعی دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با کمتر از ۲۰۰ هزارتومان یک وب‌سایت بسازید. ماهیت سایت شما با ماهیت سایت آمازون یکی است و هر دو لقب وب‌سایت را یدک می‌کشند. اما آیا ارزش وب‌سایت شما با ارزش وب‌سایت چند صد میلیارد دلاری آمازون برابر است؟

با رفتن به وب‌سایت اتراسکن به راحتی می‌توانید مشاهده کنید که در حال حاضر بیش از ۱ میلیون قرارداد هوشمند اتریوم ثبت شده است و ایجاد قرارداد هوشمند خیلی کار سختی نیست.

بنابراین، قرارداد هوشمند برای کلاهبرداران فقط یک ابزار است تا با استفاده از ناآگاهی مردم درباره این نوآوری، بتوانند افراد بیشتری را جذب سیستم کنند.

دابل وی و پروژه‌های مشابه چگونه کار می‌کنند؟

دابل وی به معنای واقعی کلمه یک طرح پانزی است. برای آشنایی بیشتر با این طرح کلاهبرداری می‌توانید به مقاله «طرح پانزی چیست؟» مراجعه کنید، اما به‌طور خلاصه، طرح پانزی سیستمی با ذات کلاهبرداری است که در آن پول سرمایه‌گذاران قدیمی، با پول سرمایه‌گذاران جدید پرداخت می‌شود و هیچ فعالیت اقتصادی در آن صورت نمی‌گیرد؛ کاری که دقیقاً دابل وی انجام می‌دهد.

به بیان ساده، سیستم می‌گوید که مبلغ ۰.۰۸ اتر واریز کن و سپس دو نفر را به سیستم معرفی کن تا ۰.۱۶ اتر پورسانت بگیری. سپس آن دو نفر هم دو نفر دیگر را وارد سیستم می‌کنند و همین‌طور با ارتقای سطح که خودش مستلزم پرداخت هزینه است، شما به سودهای میلیونی می‌رسید.

پنل درآمدزایی پروژه کلاهبرداری دابل وی

ر واقع خود سیستم فریاد می‌زند که یک طرح پانزی است. یعنی بقای سیستم و ادامه سودآوری شما به ورود افراد جدید بستگی دارد، بدون این‌که هیچ فعالیت اقتصادی انجام یا ارزشی ایجاد شود.

همچنین یک سیکل ۶۴ روزه در سیستم تعریف شده است، به این معنا که تا ۶۴ روز فرصت دارید تا به سطح ۸ برسید و ۵۱۰ نفر را به سیستم اضافه کنید، در غیراینصورت دوباره باید با پرداخت هزینه، سطح خود را تمدید کنید.

در حقیقت و از دیدگاه کلان، شما باید پول را از جیب فرد دیگری خارج کنید و به جیب خودتان بریزید تا به قول تبلیغ‌کنندگان طرح سودآوری داشته باشید و این مصداق بارز کلاهبرداری است.

در طرح‌های پانزی عده بسیار کمی سود می‌کنند، اما اغلب افراد مشارکت‌کننده در نهایت با ضرر سیستم را ترک می‌کنند و سرنوشت خود سیستم چیزی جز فروپاشی نخواهد بود.

نوع دعوت افراد به سیستم هم در نوع خود جالب است و حتی گاهی در پوشش آگهی استخدام و درآمد در منزل انجام می‌شود.

تبلیغات دابل وی و پروژه‌های مشابه؛ درآمد ۱۰ میلیون تومان به راحتی!

این نوع تبلیغات و وعده کسب سودهای نجومی و تضمینی چیزی است که فقط در پروژه‌های کلاهبرداری شاهد آن هستیم.

سود هنگفت سرشاخه اصلی دابل وی از جیب افراد جدید

با بررسی‌های به عمل آمده در تاریخچه پرداختی اسمارت کانترکت دابل وی، به سه آدرس کیف پول اتریوم می‌رسیم:

0x2709f9c0aa84e462bea2ad6c47dd6ecbb6160864
0x30c7a95de22f841d8d751865e54df8aa5b8bf9c9
0x41553237d51aad5a5cf32d701170db5be048f06a

این کیف پول ها متعلق به خالق طرح پانزی دابل وی است که البته قبلا نیز تجربه مشابه و ناموفقی را در طرحی به نام CryptoHands داشته است. جالب است بدانید که سود این فرد تاکنون بالغ بر 300 اتریوم بوده است که تماما از طریق جذب افراد جدید و پول دوستانتان که وارد این پروژه شده اند و مبالغی را برای آپگرید به افراد بالاسری خود داده‌اند به دست آمده است.

اما نکته قابل تامل آن است که می‌بینیم حتی بالاترین فرد این هرم تاکنون حدود 300 اتریوم سود کرده است. چیزی در حدود سطح 6 این سیستم. یعنی حتی نفر اصلی هم نتوانسته سود سطوح 7 و 8 را کسب کند. حال چگونه بسیاری از افراد جدید رویای رسیدن به سطح 8 را در سر دارند؟! بسیاری از افراد، در همان سطح دو یا سه باقی می‌مانند و در نهایت با ضرر این شبکه را ترک می‌کنند.

جمع‌بندی

دابل وی و پروژه‌های مشابه کاملاً کلاهبرداری هستند و از نام قرارداد هوشمند به عنوان ابزاری برای جلو بردن یک طرح پانزی، جذب افراد و متمایز کردن خود از پروژه‌های کلاهبرداری دیگر استفاده می‌کنند. استفاده از قرارداد هوشمند نمی‌تواند ذات یک کلاهبرداری را تغییر دهد.

فعالیت و مشارکت در این طرح‌ها فقط موجب می‌شود که در نهایت افراد ناآگاه پولی را که برایش زحمت کشیده‌اند، در یک رویای غیر واقعی از دست بدهند. کسانی که این‌ طرح‌ها را تبلیغ می‌کنند، حتی اگر خودشان ندادنند، باعث ضرر عده زیادی از افراد می‌شوند.

نکته: این طرح بیشتر شبیه پروژه هایپ است و قرارداد هوشمندی در کار نمیباشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا