ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

بیت کوین کش Bitcoin Cash چیست؟

با افزایش محبوبیت بیت کوین (BTC)، مدت زمان لازم برای پردازش مبادلات کندتر و کندتر می شود. همچنین هزینه انجام هر تراکنش برای فرستنده ارز گرانتر می شود. بیت کوین کش برای بهبود این سیستم طراحی شد.
بیت کوین‌ کش هاردفورکی از بیت‌کوین است که برای کاهش مشکلات بیت کوین ساخته‌شد. هاردفورک نوعی انشعاب و به‌روزرسانی به‌شمار می رود.

یکی از این مشکلات، سختی استخراج برای استخراج‌کنندگان بود که صرفه اقتصادی استخراج را از بین برده بود؛ از طرفی هر تراکنش بیت‌کوین زمان زیادی برای انجام لازم داشت؛ در نتیجه بیت‌کوین‌کش برای حل این مشکلات وارد شد.
اکنون دو نوع ارز بیت کوین در بازار خواهیم داشت؛ یکی همان بیت کوین اصلی (BTC) و دیگری نوع جدیدی از پول آنلاین به نام بیت کوین کش (Bitcoin Cash) که اکنون در مراکز معامله بیت کوین و صرافی‌های آنلاین قابل خرید و فروش است.

تفاوت بیتکوین کش با بیتکوین

بیت کوین‌کش از نظر ساختاری بسیار مشابه بیت‌کوین است. تعجبی هم ندارد؛ زیرا که بیت‌کوین‌کش حاصل انشعاب از بیت‌کوین است. با‌این‌حال بیتکوین‌کش تفاوت‌ها و در واقع برتری‌هایی نسبت به بیت‌کوین دارد که مهم‌ترین‌شان عبارتند از

اندازه بلاک در ابتدا به 8 و در هاردفورک بعدی به 32 مگابایت افزایش یافته است. در نتیجه تراکنش‌های بیشتری با کارمزد کمتر در شبکه قابل انجام هستند.
بیتکوین‌کش سگویت را اجرا نخواهد کرد.

ویژگی replace by fee که برای انجام تغییر در مواردی مثل میزان کارمزد در صف تایید است را ندارد.

  • در برابر حمله‌های بازپخش و تکرار (replay attack) مقاوم است
  • بیت‌کوین‌کش راهکاری برای کاهش سختی شبکه دارد.
  • کارمزد کمتری برای تراکنش نسبت به بیت‌کوین دارد.

آینده بیت کوین کش

چنین توسعه‌هایی جنبه‌های مختلفی را برای آینده ارزهای دیجیتالی متصور خواهند شد. این اتفاقات به علاوه شرایط فعلی و بی‌ثباتی بازار و قیمت گذاری‌ها باعث بیشتر شدن نگرانی‌ها گشته است. از طرفی با اجرای هارد فورک بیت کوین کش و بازخوردهای SegWit2x بر بیت کوین و افزایش سایز بلاک‌های آن، تصور و رسیدن به فهم درستی از وضعیت حال حاضر، کمی سخت‌تر شده است.

اگر (Bitcoin Cash) همچنان با این قیمت چشمگیر خود داد و ستد شود، می‌تواند به Coinbase که محبوب‌ترین مرکز مبادله ارز دیجیتال است فشار بیاورد تا این ارز جدید را هم برای مشتریانش عرضه کند. همان طور که می‌دانید Coinbase هنوز بر سر تصمیم بحث برانگیز خود برای عرضه نکردن Bitcoin Cash ایستاده است. این امر به این معنی است که بسیاری از دارندگان بیت کوین که از Coinbase استفاده می‌کنند و حق دریافت Bitcoin Cash به نسبت یک به یک را دارند، اکنون این ارز جدید خود را از دست رفته می‌بینند.

همچنین یک منبع نزدیک به Coinbase، که خواست نامش فاش نشود، به فورچون (Fortune) گفت یک ارز جدید مانند (Bitcoin Cash) به یک محصول جدید شبیه است و ایجاد زیرساخت‌های امن برای تجارت آن، می‌تواند زمان‌بر و گران باشد.

بیت کوین کش چه امکاناتی دارد؟

بیت‌کوین کش سه امکان جدید عرضه می کند:

  1. اول اینکه اندازه بلاک به 8MB میرساند.
  2. محافظت در برابر حملات تکرار شونده و محو کننده. امضای تراکنش به کلی متفاوت و بلاک منشعب شده دارای اندازه بیش از 1MB است.
  3. ارائه سختی تایید کار (proof-of- work) سریعتر در مقایسه با بازه زمانی تطبیقی بیت‌کوین که در سال 2016 برای یک بلاک نرمال به کار گرفته شد.

نتیجه گیری

احتمالا تا به حال به درک مناسبی از این که چرا بیت کوین کش ساخته شد و چگونه کار می کند رسیده اید. همچنین حالا می دانید که استخراج بیت کوین کش چیست و چه اهمیتی دارد. به یاد داشته باشید که استخراج بیت کوین کش همیشه سودآور نیست و قبل از شروع نیاز به سرمایه گذاری دارد.

امیدوارم از توضیحات ما نهایت استفاده را برده باشید و سوالات شما برطرف شده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا