ارز دیجیتال و کریپتومقالات آموزشی

بیت کوین اِس وی Bitcoin SV چیست؟

بیت کوین اِس وی (به انگلیسی: Bitcoin SV و با نماد: BSV) یک ارز دیجیتال رمزپایه یا رمزنگاری شده است. ارز بیت کوین اِس وی در واقع یک کوین قابل استخراج است.

بیت کوین SV پس از آنکه ارزش بازار آن رشد چشمگیری یافت، از لحاظ ارزش بازار در میان ده ارز دیجیتال اول قرار گرفت. بیتکوین SV رمز ارزی است که از دل یک نبرد تمام عیار متولد شده است. نبردی میان پرچمداران دنیای رمزارزها. نبردی برای سلطه بر هش ریت استخرهای استخراج.

سایت رسمی: bitcoinsv.io

بیت کوین اِس وی چیست؟

طی هارد فورک بیت کوین کش در تاریخ November 15th, 2018 این کوین به دو کوین مجزا تقسیم شد.

بیت کوین ساتوشی ویژن که به طور اختصار به آن بیت کوین SV می گویند نتیجه هارد فورک اخیر بیت کوین کش است. این کوین یک نوع ارتقا و آپگریت تحمیلی بود که در بلاک چین بیت کوین کش صورت گرفت. پس از هارد فورک بیت کوین کش، بخشی از زنجیره مسیر جدیدی یافت و این مسیر جدید به عنوان بیت کوین SV شناخته است و پیدایش آن ماه ها به طول انجامیده است.

تاریخچه بیت کوین SV

خالق بیتکوین اِس وی را میتوان به نوعی کریگ رایت دانست که مدتی قبل خود را با عنوان ساتوشی ناکاماتو معرفی کرده بود و مدعی بود که خالق و سازنده بیت کوین خود او است. این فرد که اکنون در استرالیا به سر می برد، اصلی ترین دلیل جدایی بیتکوین SV از بیتکوین کش می باشد و به نوعی میتوان او را آغازگر نبرد هاردفورک بیت کوین کش دانست.

تنها چند روز پس از هاردفورک اصلی شبکه بیت کوین که منجربه پیدایش رمز ارز بیتکوین کش شد، گروه بیت کوین SV به رهبری کریگ رایت اعلام وجود کرد. این گروه توسط رسانه های مختلفی همچون CoinGeek، CalvinAyre و Bitcoin.org حمایت می شوند و تلاش دارند تا تغییرات اساسی را در شبکه بیتکوین کش اعمال کنند و سایز بلاک های این شبکه را از ۳۲MB فعلی به ۱۲۸MB برسانند تا ظرفیت و مقیاس پذیری شبکه را ارتقا دهند.

با این حال، در حال حاضر بلاکهای BSV به دلیل کمبود تراکنشها در شبکه آن، بهطور متوسط حتی از بلاکهای بیت کوین نیز کوچکتر است. BSV که یکی از سه نسخه مهم بیت کوین به شمار میرود، در حال حاضر دارای کوچکترین بلاکها بوده و در نتیجه کمترین تعداد تراکنش را داراست. رایت و همکارانش قصد دارند که این وضعیت را از طریق جذب همکاری با شرکتها و کسبوکارهای متعدد بر روی شبکه خود تغییر دهند.

طبق نمودار موجود در وبسایت کوین مارکت کپ از Bitcoin SV ، پیدایش این رمزارز از تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۸ ثبت شده است، اما بطور رسمی میتوان فعالیت این رمزارز را تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ و همزمان با ورود به مارکت کپ، دانست.

برخی از مزایای بیت کوین اس وی

مقیاس بالا: سایز بلاک در بیت کوین اس وی ،128 مگابایت است. سایز بلاک در بیت کوین کش اصلی 32 مگابایت می باشد . این افزایش سایز بلاک باعث انجام معاملات بیشتری در شبکه می شود.

هزینه معاملات کم: به حداقل رساندن هزینه معاملات یکی از اهداف توسعه دهندگان این ارز بود . اکنون معادلات ارزان ، سریع و در مقیاس بالا کلید موفقیت این ارز جدید هستند.

توسعه شبکه: اجرای دیدگاه ساتوشی در بلاک چین موجود نیاز به کارهای زیادی جهت توسعه دارد، از این رو بیت کوین اس وی زنجیره ایست که نسبت به رقیب خود یعنی Bitcoin ABC تغییرات بیشتری را متحمل شده است.

سایت های خرید و فروش بیت کوین اِس وی Bitcoin SV

etoro.com
crypto.com
bitbox.me
صرافی بزرگ بایننس
صرافی بیترکس
اوکی اکس
کوین اکس
کراکن
بیت فنیکس

استخراج بیت کوین اس وی چگونه انجام می شود؟

بیت کوین Satoshi Vision از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند که دقیقاً همان الگوریتم به کار رفته در شبکه بیت کوین است. در نتیجه با وجود تعداد زیاد افرادی که در استخراج این نوع شبکه ها شرکت می کنند، دیگر نمیتوان به عنوان یک استخراج گر تنها با دارا بودن CPU یا GPU اقدام به این کار نمود.

از این رو برای شروع استخراج بیت کوین اس وی ابتدا باید ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) مخصوص به این الگوریتم را خریداری کنید. ASIC ماشینهای تخصصی طراحی شده برای بهینه سازی تجربه استخراج ارزهای دیجیتال هستند و نتیجه نهایی استفاده از آنها افزایش درآمد و کارآمد شدن فرآیند استخراج است.

شما همچنین میبایست جهت استخراج بیت کوین اس وی به استخرهای استخراج مربوطه مراجعه نموده و عضوی از آنها شوید. استخرهای استخراج (Mining Pools) به استخراج کنندگان کمک می کنند تا شانس خود را برای دریافت پاداش بلوک بهبود بخشند؛ زیرا یک استخر قدرت محاسباتی همه دستگاههای متصل به آن را در هم آمیخته است. بهترین استخر برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین اس وی “SVPool” نام دارد.

کیف پول های بیت کوین اِس وی

Atomic Bitcoin SV Wallet یک کیف پول امن برای نگهداری ارز بیت کوین SV
میتوانید وارد سایت bitcoinsv.io شوید و کیف پول را از github دانلود کنید.
آدرس های BCH و BSV مشترک هستند. یعنی این که آدرس حساب BCH منجر به تولید همان آدرس حساب برای BSV خواهد شد و برعکس.
آدرس های ذخیره شده BCH که قبلا ایجاد کرده اید نیز به عنوان آدرس های سپرده BSV در دسترس هستند.

نتیجه گیری

در حال حاضر بیت کوین اِس وی مستقر شده و جایگاه خود را به عنوان یک ارز رمزنگاری شده مجزا با یک جامعه و بازار خاص تثبیت نموده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا