دانستنی های کسب و کار

بررسی شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در استرالیا، شرایط کارآفرینی در استرالیا و مهاجرت و اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در این کشور نیز بسیار مهم می باشد. مهمترین این شاخص ها مالیات بر درآمد و تولید ناخالص داخلی است که متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری باید به این شاخص ها توجه نمایند.

اخذ اقامت استرالیا

قوانین اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری چیست؟ کمترین مبلغ مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا چقدر است؟ آیا از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک می توان اقامت و تابعیت استرالیا را کسب کرد؟ استرالیا از جمله کشورهایی است که همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت و سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری در استرالیا

شرایط سرمایه گذاری در استرالیا چندان پیچیده نیست. اگر بیزینسی دارید که حداقل 2 سال از عمر آن گذشته است، فروش نسبتا مناسبی در چند سال اخیر داشته اید، و دارایی هایتان بالاتر از 3.5 میلیارد تومان است، احتمالا واجد شرایط برای سرمایه گذاری استرالیا هستید.

اگر به دنبال ایجاد شرایطی برای آینده هستید، می خواهید در استرالیا زندگی کنید، فرزندانتان را به محیطی پیشرفته و جهانی متصل کنید، استفاده از گزینه سرمایه گذاری در استرالیا میتواند جزء گزینه های بسیار خوب و مطمئن برای شما باشد.

چکیده ای از کشور استرالیا …

استرالیا با نام رسمی قلمرو همسود استرالیا کشوری توسعه یافته است که در نیمکره جنوبی واقع شده است و ششمین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود.

استرالیا محیطی امن، راحت و بدون ریسک را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. هر ساله افراد بسیار زیادی از سرتاسر دنیا برای سرمایه گذاری در استرالیا وارد این کشور می شوند و علاوه بر راه اندازی بیزینس یا سرمایه گذاری در بازارهای مالی استرالیا، اقامت استرالیا را نیز کسب می کنند.

زبان ملی این کشور انگلیسی است و پایتخت آن شهر کانبرا می باشد و از مجموعه کشورهای عام المنافع است. استرالیا با کشورهای دیگر فاقد مرز خاکی می باشد و دور آن را آب ها فرا گرفته اند. استرالیا از شرق با اقیانوس آرام، از جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب با اقیانوس هند و از شمال با چند دریا و خلیج در ارتباط است. اقتصاد استرالیا متکی به بازرگانی و کشاورزی میباشد محصولات اصلی آن پنبه، غلات، گوشت و نیشکر است. واحد پول آن دلار استرالیا می باشد. دانشگاه های استرالیا یکی از با کیفیت ترین دانشگاه ها برای تحصیل دانشجویان بین الملل می باشد.

درصد امید به زندگی در این کشور به دلیل رفاه بالای مردم بسیار بالا می باشد. این عوامل می تواند دلیلی بر انتخاب و اقدام این کشور برای اخذ اقامت و سرمایه گذاری در آن باشد.

کارآفرینان ایرانی از بین کشورهای جهان، استرالیا را به عنوان اولین مقصد سرمایه گذاري در نظر می گیرند و طبق آمار رسمی استرالیا مقصد اول سرمایه گذاران ایرانی می باشد. یکی از مهمترین دلایل افزایش ویزاهای سرمایه گذاری و کارآفرینی استرالیا راحت بودن دریافت این ویزا به نسبت کشور های کانادا و آمریکا می باشد به صورتی که شما قبل از ورود به استرالیا هیچ مبلغی وارد این کشور نمی کنید.

اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران خارجی از جمله چین و روسیه می باشد. اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری این فرصت را ایجاد می کند که شخص اقامت استرالیا را با داشتن شرایطی از جمله سن زیر ۴۵ سال، تسلط به زبان انگلیسی در حد مکالمه، سوابق مدیریتی و داشتن بیزینس پلن قوی دریافت نماید. باید توجه داشت که اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری نیازمند مبالغ بالای سرمایه گذاری و امتیاز بندی می باشد.

سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری در استرالیا در ابتدا اقامت ۴ ساله را دریافت کرده و سپس می تواند اقامت خود را تمدید نماید و با داشتن شرایطی می تواند برای اخذ اقامت دائم استرالیا اقدام نماید. پروسه اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بیش از یک سال زمان می برد و شرط آن حضور در استرالیا به مدت ۹ ماه می باشد.

اخذ اقامت استرالیا و استانداردهای سرمایه گذاری

یکی از نکات بسیار مهم برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری و سایر کشورها توجه به نرخ مصادره اموال در کشور مورد نظر می باشد؛ زیرا سرمایه گذار خارجی ترس از آن دارد که اموال و سرمایه وی توسط دولت مصادره گردد. بنابراین یکی از نکات اساسی برای متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی نرخ مصادره اموال و نحوه برخورد نظام قضایی کشور با سرمایه گذار خارجی می باشد.

به طور کلی نرخ مصادره اموال بین عدد ۱ تا ۷ متغیر می باشد. میزان مصادره اموال در کشور استرالیا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در نمودار زیر نشان داده شده است که این مقدار برابر عدد ۱ می باشد که حاکی از شرایط مناسب سرمایه گذاری در این کشور است.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت برای سرمایه گذاری در استرالیا توجه به میزان فساد در این کشور می باشد و این موضوع نشان دهنده کنترل و نظارت کشور بر نهادهای مرتبط با سرمایه گذاری و سایر موارد می باشد. میزان این شاخص بین -2.5 و 2.5 متغیر می باشد. -2.5 نشان دهنده کنترل فساد ضعیف و 2.5 نشان دهنده کنترل فساد قوی می باشد.

اقامت در استرالیا و سرمایه گذاری بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار

 اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در این کشور نیز بسیار مهم می باشد. مهمترین این شاخص ها مالیات بر درآمد و تولید ناخالص داخلی است که متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری باید به این شاخص ها توجه نمایند.

✍ نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در استرالیا

یکی از موارد بسیار مهم در خصوص اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مطالعه میزان مالیات بر درآمد در این کشور می باشد، که به خصوص برای طرح های سرمایه گذاری متقاضیان خارجی دارای اهمیت است. بر اساس گزارش ها نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور استرالیا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ به طور ثابت 30 درصد بوده است.

✍ تولید ناخالص داخلی در استرالیا

یکی دیگر از شاخص های مهم اندازه گیری در اقتصاد کلان کشورها تولید ناخالص داخلی می باشد. این شاخه شامل درصد رشد مجموعه ارزش کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک دوره معین (عموما یکساله) در یک کشور می باشد. تولید ناخالص داخلی استرالیا برابر با 1.7 درصد می باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید ملک

اقامت استرالیا از طریق خرید ملک مستلزم سپری نمودن مراحل قانونی با دقت بالایی است تا پروسه ی شما به نحو احسن انجام گیرد . مرحله ی اول انتخاب مکان مناسب به منظور خرید ملک در کشور استرالیا است . برایانتخاب خانه می توانید از طریق سایت های خرید خانه در استرالیا اقدام نمایید. ملک مذکور می بایست نوساز بوده و شخص اثبات کند که ملک را به منظور استفاده ی شخصی خریداری میکند . همچنین شخص میبایست صحت منبع سرمایه ی خود را اثبات کرده و پیش از هر اقدامی از سازمان نظارت بر سرمایه گذاری های خارجی استرالیا (FIRB) مجوز بگیرند .

وظیفه ی اصلی این سازمان بررسی پیشنهاد ها و طرح های تجاری سرمایه گذاران خارجی بر اساس قوانین مصوبه در سال 1975 در رابطه با جذب سرمایه گذاران خارجی است. لازم به ذکر است که این سازمان به صورت مستقل عمل کرده و هر گونه اقدام به سرمایه گذاری و یا خرید ملک توسط سرمایه گذاران مشروط به اخذ تاییدیه از FIRB میباشد. این سازمان شرایط مالی ، امتیازات ، رزومه و دیدگاه متقاضی نسبت به سرمایه گذاری و یا خرید ملک در این کشور را بررسی کرده و در صورت صلاحدید به شخص مجوز خرید ملک داده میشود.

همچنین در نظر داشته باشید که پس از خرید ملک در استرالیا می بایست مالیات ملک خود را به صورت منظم پرداخت کند.

برای اقامت استرالیا اگر زمینی را در استرالیا برای توسعه خریداری کنید موظف هستید که طی مدت زمان چهار سال ساخت آن را به پایان برسانید، همچنین می توانید برای بازسازی نیز املاک خریداری کنید. یکی از قوانین فروش خانه این است که در هنگام فروش باید مالیات ملک را در صورت اجاره و یا سود از ملک پرداخت کنید. در آخرین قوانین خرید ملک در استرالیا، خریداران غیرمولد فقط می توانند املاک نو را خرید کنند و مجاز به ساخت و ساز نمی باشند. حداقل مبلغ لازم برای خرید ملک در ملبورن استرالیا 750،000 دلار است.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا از طریق ثبت شرکت

یکی از راه های اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت می باشد که برای این کار فرد باید مالک یک تجارت در استرالیا باشد و خود او نیز مدیریت آن را عهده دار باشد. برای ثبت شرکت در استرالیا متقاضی باید یک طرح تجاری قوی ارائه دهد که سبب ایجاد رقابت در استرالیا، ایجاد بازارهای بین المللی، تولید، اختراع، فرصت استخدام کارمند استرالیایی و به طور کلی دارای منافع اقتصادی برای کشور باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این روش از ۴۰۰ هزار دلار تا دو میلیون دلار می باشد. برای بیشتر سرمایه گذاری ها در استرالیا متقاضی نیازمند یک بیزینس پلن و مدرک زبان می باشد.

اقامت استرالیا از کارآفرینی و سرمایه گذاری

از دیگر روش های اخذ اقامت در استرالیا می توان به، سرمایه گذاری از طریق ویزای ساب کلاس ۱۸۸ کارآفرینی اشاره کرد. این ویزا ویژه افرادی می باشد که مهارت ایجاد کسب و کار را دارند و می توانند بیزینس جدیدی را آغاز کنند. این ویزا ۴ ساله می باشد که در صورت رعایت همه شرایط اقامتی توسط متقاضی تبدیل به اقامت دائم می شود. برای شروع فرد نیازمند یک تاییدیه از یکی از استان های استرالیا می باشد اگر فرد در طول مدت ۴ سال قادر به انجام تعهدات خود نباشد تمدید ویزای وی تنها به مدت دو سال امکان پذیر است.

نکته قابل ذکر این است که سن متقاضی باید کمتر از ۵۵ سال باشد که البته در برخی از استان های استرالیا سن بالاتر از ۵۵ سال نیز مقبول است. این ویزا دارای امتیاز بندی است و فرد باید ۶۵ امتیاز را کسب کند. در این روش سن، سابقه کار مدیریتی، دانش زبان و سرمایه شخص حائز اهمیت می باشد.

اقامت استرالیا از طریق ویزای 132 (دائم)

اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی که قصد سرمایه گذاری های بالا را دارند، چیزی در حدود 1/5 میلیون دلار استرالیا می باشد. از اصلی ترین ویژگی های این نوع اقامت، دائم بودن آن است. شما به عنوان متقاضی این ویزا باید متعهد شوید بعد از دریافت ویزا و ورود به خاک استرالیا مبلغی معادل یک و نیم میلیون دلار استرالیا را به استرالیا آورده و در تجارت و کارهای تجاری سرمایه‌گذاری نمایید در نتیجه آمادکی انتقال این میزان پول را داشته باشید چرا که دریافت اقامت دائم شما در گرو این سرمایه گذاری می باشد، در این نوع ویزا، تمام سرمایه‌گذاری توسط فرد متقاضی و با اختیار کامل وی انجام می‌پذیرد.

این روش دریافت اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری نیز دارای شرایطی است که اصلی ترین آن، میزان دارایی شما و همسرتان می باشد که باید حداقل میزان 1/5 میلیون دلار استرالیا باشد و همچنین میزان گردش مالی کسب و کار شما در ایران باید برای دو سال از چهارسال اخیر برای هر سال 3 میلیون دلار باشد.

اقامت استرالیا از طریق ویزای 890 و 892 (دائم)

هر دوی این ویزاها دارای اقامت دائم می باشند و مختص متقاضیانی است که با ویزاهای موقت ۱۶۰، ۱۶۱، ۱۶۲، ۱۶۳، ۱۶۴، و یا ۱۶۵ سابق در استرالیا بوده و شرایط لازم را داشته باشند و بهترین گزینه برای اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری به صورت دائمی برای این افراد محسوب می‌شوند. ویزای 890 با اقامت دائم مستقل شناخته می شود و ویزای 892 با اقامت دائم اسپانسری ایالتی معرفی می شود. هر یک از این ویزاها دارای شرایط خاص خود می باشند.

مزایای اقامت در استرالیا از طریق سرمایه گذاری در حالت دائم

تمام مواردی را که عنوان کردیم جزء ویزای 188 از نوع اقامت دائم بودند و مزایای مشترکی را دارا هستند و ما در سلکت ویزا به متقاضیان می گوییم هدف خود را برای کسب اقامت دائم بگذارند و اگر اقامت موقت دریافت می کنند به نوعی برنامه ریزی خود را انجام دهند تا در نهایت اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری نوع دائم مزایای همچون موارد زیر را دارا می باشد.
  • اقامت دائم استرالیا و زندگی در هر کجای استرالیا
  • تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه ها مانند یک استرالیایی
  • استفاده از خدمات درمانی مدیکر
  • به بیمه بیکاری و بازنشستگی استرالیا دسترسی داشته باشید.
  • برای شهروندی استرالیا (Citizenship) تقاضا دهید و پاسپورت استرالیایی بگیرید.
  • همسر، فرزندان و کسانی که به شما وابستگی کامل دارند، می‌توانند با شما به استرالیا مهاجرت کنند و از تمام امتیازاتی که شما دارید، برخوردار شوند.

اقامت در استرالیا از طریق ویزای 188 ( موقت )

این ویزا هر چند که موقت است و به شما اقامت 4 سال و 3 ماهه می دهد اما با شرایطی که دارد باعث شده است اولویت انتخاب توسط متقاضیان باشد.

ویزای ۱۸۸ استرالیا برای اقامت موقت چهار ساله به سه زیر گروه اصلی زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • ویزای کارآفرینی (Business Innovation Stream)
  • ویزای سرمایه گذاری معمولی (Investor Stream)
  • ویزای سرمایه گذاری ویژه (Significant Investor Stream)

اما اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری با سابکلاس 188 چه مزایایی دارد ؟

  • شما می توانید به مدت 4 سال و 3 ماهه در این کشور اقامت داشته باشید.
  • همسر و فرزندان شما هم می توانند با شما وارد استرالیا شوند( فقط فرزندان زیر 23 سال)
  • امکان کار و تحصیل برای شما و اعضای خانواده
  • با کسب شرایط لازم امکان دریافت اقامت دائم استرالیا با ویزای 888 استرالیا

این ها فقط بخشی از مزایای اخذ این نوع اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری با ساب کلاس 188 می باشد که دارای شرایط می باشد که در ادامه به معرفی اصلی ترین آن می پردازیم. سن شما برای این روش باید کمتر از 55 سال باشد و میزان دارایی شما به همراه همسر باید حداقل 800 هزار دلار استرالیا باشد البته توجه کنید نرخ دولتی در دلار محاسبه می شود. از طرفی میزان گردش مالی کسب و کار شما (ترنول) باید در 2 سال از 4 سال اخیر برای هر سال حداقل 500 هزار دلار استرالیا باشد.

این ها اصلی ترین شرایط این ویزا می باشد به طور کلی برای اخذ ویزای کارآفرینی و ویزای سرمایه گذاری معمولی باید سابقه کاری موفقی داشته باشید. در نهایت میزان سرمایه ای که شما باید با خود به استرالیا انتقال دهید 200 هزار دلار استرالیا می باشد که می توانید سال اول و یا سوم آن را انتقال دهید.

اخذ اقامت موقت استرالیا از طریق ویزای ۴۷۶

ویزای ۴۷۶ استرالیا مخصوص دانش‌آموختگان دانشگاه‌های خاص و مورد تأیید استرالیاست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر اشاره کرد. این ویزای موقت ۱۸ ماهه مخصوص افرادی است که در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده و حداقل ۱۸ ماه تجربهٔ کاری مرتبط و قابل اثبات داشته باشند. برای اخذ این ویزا سن شما باید زیر ۳۱ سال باشد و مدرک مهندسی قابل ارزیابی داشته باشید و سابقهٔ دریافت ویزا ۴۷۶ و ۴۸۵ را نداشته باشید. مدت اقامت این ویزا قابل تمدید است و امکان همراهی خانواده‌تان نیز وجود دارد.

از نمونه رشته‌های مهندسی پرطرفدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی عمران (civil engineering)
  • مهندسی سازه (structural engineering)
  • مهندسی شیمی (chemical engineering)
  • مهندسی محیط زیست (environmental engineering)
  • مهندسی برق و الکترونیک (electrical and electronics engineering)
  • مهندسی مکانیک، تولید و ماشین‌آلات (mechanical, production and plant engineering)
  • مهندسی معدن و مواد (mining and material engineering)

با اخذ این اقامت موقت شما ۱۸ ماه زمان دارید تا شرایط لازم برای اخذ یکی از ویزاهای اقامت استرالیا و دائم را به‌دست آورید. این فرصت خوبی برای شناخت بیشتر این کشور و فرصت‌های آن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا