بورس و فارکسمقالات آموزشی

باینری آپشن Binary Option چیست؟

باینری آپشن (یا گزینه های باینری – گزینه های دودویی) یک بازار جدید مالی و یک روش عالی برای کسب درآمد در اینترنت است. باینری آپشن یک روش ساده و قابل فهم برای تجارت آنلاین است. دلیل سادگی آن مشخص بودن مقدار سود و ضرر قبل از انجام معامله است.

دلیل سادگی و قابل فهم بودن اینگونه معاملات توسط مبتدی ها، مشخص بودن میزان سود یا ضرر آن قبل از انجام معامله است.
پیش بینی صعودی یا نزولی بودن قیمت، نیاز اساسی معاملات باینری آپشن است.

گزینه‌های باینری به دلیل سادگی، میزان بالای سود، شروع با سرمایه کم، قابل پیش بینی بودن ریسک معاملات و اینکه شما همیشه خواهید دانست چه درآمدی کسب خواهید کرد اینقدر رایج شده‌اند و در حال رشد هستند.

باینری آپشن

Binary Option روشی برای کسب درآمد اینترنتی و آنلاین از بازارهای مالی است. دو نوع اصلی معاملات باینری آپشن عبارتند از “Cash-or-Nothing” و “Asset-or-Nothing” که به ترتیب مربوط به معاملات ارزهای اصلی و فلزات گرانبها می شوند.
باینری آپشن برای ارزش گذاری‌های ساده می‌باشد و انتخابی خوب برای معامله کنندگان است تا از ارزش گذاری های پیچیده اجتناب کنند. باینری آپشن به انتخاب محبوبی برای معامله کردن در بازارهای مالی آنلاین تبدیل شده است.

کلمه باینری (یعنی صفر و یک) اینجا به معنی این است که معامله گران پس از پایان زمان معامله ، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سودِ از پیش تعیین شده می شوند یا هیچ چیز باز نمی گردد.

کلمه آپشن ( به معنی اختیار) : به صورت سنتی، یک قرارداد آپشن به صاحب آن این اختیار را می دهد که کالای با ارزشی را با قیمتی که از پیش تعیین شده و برای یک دوره مشخص بفروشد یا بخرد. توجه کنید که صاحب کالا متعهد و ملزم به خرید یا فروش در قیمت از پیش تعیین شده نمی باشد، او فقط این اختیار را دارد که این معامله را در صورت تمایل انجام دهد. به همین دلیل است که اینگونه قراردادها را آپشن (اختیار) می نامند.

⇐ حکم شرعی باینری آپشن

انواع معاملات در باینری آپشن

مهم ترین عوامل برای هر نوع معامله باینری آپشن ، زمان و قیمت شروع و پایان معامله هستند. سرمایه گذاران حدس می زنند قیمت یک کالا (طلا ، نقره یا سهام یه کومپانی) در پایان زمان انقضا معامله (برای مثال 5 دقیقه یا دوساعت) بالاتر یا پایین تر خواهد بود.

HIGH-LOW یا CALL-PUT

معروف ترین و محبوب ترین نوع معامله ی باینری آپشن، حق انتخاب بین 2 گزینه است. بالا یا پایین، در این نوع معاملات معامله گران پیش بینی می کنند در یک بازه زمانی قبل از پایان زمان معامله قیمت بالا می رود یا پایین می آید.
مهم ترین عوامل برای هر معامله باینری آپشن، زمان و قیمت شروع و پایان معامله هستند.

روش One Touch

در این نوع معاملات، تریدر پیش بینی می کند که قیمت یک سهم قبل از پایان زمان معامله به قیمت تعیین شده توسط کارگزار خواهد رسید. قیمت سهم لزوماً نباید افزایش یابد بلکه کافیست یک تماس کوچک با قیمت مورد نظر کارگزار داشته باشد.

روش No Touch

روش no touch هم بسیار شبیه به روش قبلی است با این تفاوت که باینری آپشن می گوید که در این بازه زمانی قیمت به یک سطح مشخصی نخواهد رسید.

روش Ladder

نوعی معامله باینری است که تریدر انتظار دارد قیمت سهم قبل از پایان زمان معامله بالاتر یا پایین تر از مقداری باشد که کارگزار تعیین نموده است. سود این معامله می تواند بین 1 الی 500 درصد متغیر باشد.

قبل از انجام معاملات باینری آپشن به این نکات دقت کنید

حالا که با مفاهیم اولیه معاملات باینری آپشن آشنا شدید و می دانید که باینری آپشن چیست ، به چند نکته کلیدی که باید از آنها اطلاع داشته باشید اشاره می کنم:

  • ریسکی که متحمل می شوید تنها محدود به مبلغ معامله است. پس بیشتر از آنچه سرمایه گذاری کردید از دست نخواهید داد.
  • کمترین میزان معامله ۱۰ دلار است. پس مبلغی که حاضر هستید ریسک کنید را سرمایه گذاری کنید.
  • اگر معامله ای را ببازید باید پول پرداخت کنید.
  • شما هرگز مالکیت سهام یا ارز را در اختیار نخواهید گرفت و تنها نوسانات آن را پیش بینی می کنید.
  • برای اینکه بتوانید در بلند مدت سود کسب کنید باید تعداد پیش بینی های صحیح بسیار بیشتر از پیش بینی های غلط باشد.
  • راه های متفاوتی برای کسب درآمد آنلاین از معاملات باینری آپشن وجود دارد که برخی از آنها در بالا گفته شد.
  • معاملات باینری آپشن به گونه ای طراحی شده است که به آسانی بتوان با آن کار کرد.
  • هزینه های پنهانی در باینری آپشن وجود ندارد.
  • میزان برد اغلب بین ۷۰ تا ۸۵ درصد از کل سرمایه گذاری است و این میزان به بروکر شما بستگی دارد.
  • برای کسب در آمد در باینری آپشن حتما نباید متخصص بازارهای مالی باشید.

مراحل تجارت در باینری آپشن

  1. مرحله اول برای شروع به کار انتخاب یک بروکر قابل اعتماد است.
    (یکی از این بروکرهای معتبر سایت Olymp Trade است.)
  2. پس از انتخاب بروکر، با پر کردن فرم ثبت نام، یک حساب در آن بروکر باز کنید و مبلغی در حسابتان واریز کنید. (البته بعضی از بروکر ها حسابهای آزمایشی برای تمرین دارند.)
  3. سپس باید یک سهام یا جفت ارز را برای ترید کردن انتخاب کنید. (محبوب ترین آنها EUR/USD است.)
  4. بعد باید مبلغ سرمایه گذاری تان را برای هر ترید مشخص کنید. همیشه در این بازار سعی کنید از مبلغ کم شروع کنید.
  5. سپس به کمک نمودارها جهت قیمت آن سهام یا جفت ارز را در یک بازه زمانی مشخص پیش بینی کنید که بالا میرود یا پایین حال منتظر بمانید تا نتیجه را ببینید.

مقدار سوددهی برای هر ترید بسته به بروکر و نوع معامله از 65% تا 100% خواهد بود.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

در واقع تفاوت فارکس و باینری آپشن از متن بالا مشخص می شود. معاملات باینری آپشن ساده شده ی معاملات فارکس است.

  1. در فارکس و همینطور بازار سهام معاملات می توانند به طور نامحدود باز باشند.
  2. سود و ضرر معاملات از قبل مشخص نیست و بستگی به پیشرفت قیمت دارد.

این دو خصوصیت ساده ، معامله گران فارکس را همیشه به چالش می کشند:

  • در فارکس اگر قیمت به سود معامله گر حرکت کند ، معامله گر هیچ وقت مطمئن نیست که زمان بستن معامله او برای دستیابی به بیشترین سود فرا رسیده یا نه.
  • اگر قیمت هم به ضرر او حرکت کند، متاسفانه اکثر معامله گران با شک به حرکت آن نگاه می کنند و امیدوارند زمانی برسد که قیمت به سود آنها برگردد و ضرر آنها جبران شود.

این دو پارامتر در جمله قبل کار را کمی برای معامله گر پیچیده می کند. به همین خاطر سرعت ناگهانی رشد بازار باینری آپشن و استقبال معامله گران از آن در این چند سال بیشتر بوده است.

اعتبار بروکرهای Binary Option

باینری آپشن، معمولاً در پلتفرم هایی که توسط (Securities and Exchange Commission (SEC یا دیگر آژانس های قانون گذاری تنظیم شده است فعالیت می کنند. البته بسیاری از بروکرهای باینری آپشن از هیچ قانونی پیروی نمی کنند، بنابراین در هنگام انتخاب یک کارگزار باینری آپشن باید بسیار دقت کنید. بروکرهایی که از هیچ یک از استانداردها پیروی نمی کنند و در هیچ یک از مراکز معتبر قانونگذاری عضویت ندارند می توانند گزینه های مشکوک به کلاهبرداری باشند.

پیش بینی = خطر

این نکته را در خاطر داشته باشید که معامله در Binary Option به شدت بر مبنای پیش بینی می‌باشد و خطر زیان بسیار زیادی در آن وجود دارد. چنین معامله ای برای تمام سرمایه گذاران مناسب نیست بنابراین قبل از انجام معامله باید اطمینان حاصل کنید که خطرات آن را به خوبی می‌شناسید.

نتیجه گیری

باینری آپشن با قراردادهای آپشن (اختیار معامله) که در بورس می شناسیم متفاوت هست. در باینری آپشن بالا یا پایین رفتن قیمت یک جفت ارز یا طلا و … را در یک بازه زمانی معمولا کوتاه حدس می زنیم. اگر حدسمان درست بود، بروکر درصدی که در حدود ۶۰-۹۰ درصد هست به همراه پولی که گذاشته ایم به ما میدهد و اگر حدسمان اشتباه بود پولی که گذاشته ایم را از دست خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا