ارز دیجیتال و کریپتوصرافی ارز دیجیتال و اکسچنجمقالات آموزشی

ارز و صرافی crypto.com چیست و چه خدماتی ارایه می دهد؟

سایت Crypto.com که یک استارتاپ هنگ کنگی است، در سال ۲۰۱۶ توسط کریس مارژالک تاسیس گردید. بخش صرافی این سایت هم اکنون ۱۴ نوع ارز دیجیتال مشهور دنیا را پشتیبانی می‌کند و کاربران از سرتاسر دنیا امکان مبادله این ارزها را خواهند داشت. ارز crypto به عنوان یک پروژه ایی در سال 2017 به نام monaco شروع به فعالیت کرد، که بعداً در سال 2018 به نامی که اکنون می شناسیم دوباره معرفی شد. براساس خود این وب سایت، این شرکت 15 تیم مختلف را در اختیار دارد که Kris Marszalek به عنوان مدیر آن و چندین کارمندی که قبلاً در Ensogo کار می کردند.

وب سایت: crypto.com

چه چیزی Crypto.com را متمایز میکند؟

اما چیزی که Crypto.com را متمایز می‌کند نه به خاطر صرافی آن است، بلکه به خاطر ارایه خدمات زیرساختی مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌باشد. کیف پول Crypto.com بسیار ایمن و پیشرفته است که توسط این شرکت ارایه شده است. همچنین این شرکت اولین ویزا دبیت کارت آسیایی سازگار با ارزهای فیات (دلار، یورو و ..) و ارزهای دیجیتال را تحت عنوان MCO Visa Cards در کشورهای مختلف دنیا ارایه کرده است.

از سویی این شرکت درگاه‌های پیشرفته پرداخت با ارزهای دیجیتال را برای سایت‌ها تهیه می‌کند که هر سایت فروشگاهی بتواند به راحتی امکان استفاده از  ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم سازند. از دیگر خدمات زیر ساختی این شرکت، می‌تواند به ارایه ATM ‌های ویژه ارزهای دیجیتال نام برد که رو به گسترش است. به علاوه، خود این سایت دو نوع ارز رمز بسیار مشهور Crypto.com Coin به اختصار CRO و همچنین ارز دیجیتال Monaco Coin به اختصار MCO را هم بر پایه بلاک چین به بازار عرضه کرده است.

ارزهای پشتیبانی شده و کشورهای موجود

Crypto.com در حال حاضر از BTC ، LTC ، ETH ، XRP ، USDT ، CRO ، MCO ، EOS ، XLM ، USDC ، ATOM ، LINK و XTZ پشتیبانی می کند.
در حالی که تنها 29 جفت وجود دارد و هیچ ویژگی تجاری پیشرفته اهرم مانندی وجود ندارد، این صرافی هنوز در مرحله بتا است ، بنابراین هنوز زمان برای توسعه بیشتری دارد. این پلتفرم دارای دو توکن ، MCO و CRO است. MCO برای بدست آوردن مزایا و به روز رسانی کارتهای اعتباری با مجموعه ویژگیهای بالاتر استفاده می شود.
Crypto.com با پروژه MCO خود ، که در ICO سال 2017 منتشر شد ، محبوبیت پیدا کرد.

هدف از ایجاد این پروژه چیست؟

هدف از این پروژه ایجاد کارت اعتباری رمزنگاری بوده که بعدعا منجر به انبوه سازی اسن محصول شد.برنامه تلفن همراه این ارز دیجیتال دارای مجموعه ای از ویژگی های مفید و همچنین عملکرد مبادله و تجارت است. از دیگر قابلیت های این پلتفرم می توان به گزینه ی staking اشاره کرد که به کاربران امکان می دهد مزایایی مانند پاداش بهره ، پول نقد و تخفیف را استفاده کنند.

این صرافی در بسیاری از کشورها شعبه دارد ،که امکان دسترسی به کاربران را فراهم میکند. انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا ، هلند ، سوئیس ، رومانی ، سوئد ، بلژیک ، اتریش ، فنلاند ، لهستان ، دانمارک ، نروژ ، پرتغال ، جمهوری چک ، اسلوونی ، کرواسی ، بلغارستان ، ایرلند ، لیتوانی ، لتونی ، مجارستان ، اسلواکی ، یونان ، استونی ، قبرس ، مالت ، لوکزامبورگ و ایسلند ا این دسته از کشورها هستند . کارتهای MCO فقط در بازارهای ایالات متحده و آسیا موجود است ، اما به زودی برای ساکنان انگلیس و اتحادیه اروپا قابل دسترسی خواهد بود.

ویزا کارت های Crypto.com چیست؟

همانطور که گفته شد خدمات زیر ساختی شرکت Crypto.com که در ارتباط با ارزهای دیجیتال است، بسیار جالب توجه و کاربردی می‌باشد. یکی از مهمترین خدمات این شرکت دبیت کارت‌ های ارز دیجیتال و ویزا می‌باشد.

به گفته موسس این شرکت، آقای کریس مارژالک، بانک‌ها از طریق کردیت کارت‌ها و قرار دادن مردم در بدهی، خود را از سودهای مردم منتفع می‌سازند. در اختیار داشتن کارت اعتباری این امکان را به استفاده کننده کارت می‌دهد که بی‌محابا بیش از استطاعت مالی خود، برای هزینه کردن اقدام نمایند و همین مساله می‌تواند منجر به یک فروپاشی مالی برای صاحبان کارت شود.

اما ویزا کارت مبتنی بر ارزهای رمز پایه این شرکت که به نام MCO Visa Cards شناخته می‌شود،  به راحتی مابین ارزهای دیجیتال و فیات سوئیچ خواهد کرد و بدین ترتیب باعث افزایش دسترسی کاربران به شبکه‌های مختلف و افزایش نقدینگی خواهد شد. به کارگیری دبیت کارت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال، امکان هزینه کردن معادل تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد دارایی دیجیتال را به دارندگان ویزا دبیت کارت خواهد داد.

علاوه بر آن، اگر دارندگان کارت بخواهند از بخش ارزهای دیجیتال کارت برای خرید استفاده کنند، به دلیل غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال، بانک کارمزدی را نمی‌تواند از فروشنده کسر کند و در نتیجه کارمزدی که قرار است بانک از فروشنده کسر نماید، معادل دلاری یا یورویی آن، از حساب فروشنده به صاحب کارت برگشت می‌خورد. هم اکنون دبیت کارت‌های MCO Visa Cards در اتحادیه اروپا، آمریکا و سنگاپور قابل استفاده است. یکی دیگر از مزایای این کارت این است که حتی اگر یک شخص کارت فیزیکی را به همراه نداشته باشد، می‌تواند با اپلیکیشن موبایل خود و اسکن QRcode ، پرداخت وجه را انجام دهد تا از کارتش کسر شود.

سازگاری سیستم تبادل Crypto.com

این صرافی فقط روی دسکتاپ در دسترس است و از همه سیستم عامل های اصلی پشتیبانی می کند. برنامه تلفن همراه Crypto.com نیز تمام ویژگی های تبادل را شامل می شود، اما برنامه تلفن همراه دارای ویژگی های معاملاتی بیشتری است که در دسک تاپ در دسترس نیست .

آموزش ایجاد حساب در Crypto.com

به crypto.com/exchange بروید و روی دکمه “ثبت نام” (گوشه سمت راست بالای صفحه) کلیک کنید. اطلاعات شخصی مورد نیاز را تهیه کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید، بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید. شما یک لینک تأیید را در ایمیل ثبت شده خود دریافت خواهید کرد که شامل یک رمز عبور یک بارمصرف (OTP) است. ثبت نام خود را تأیید کنید. OTP را در سایت تایپ کنید. رمزعبور خود را برای حساب ارزی خود ایجاد کنید؛ روی “ارسال” کلیک کنید شماره تلفنتان را تایید کنید.

کد منطقه کشور خود را از فهرست کشویی انتخاب کنید ، سپس شماره تلفن خود را وارد کنید. یک کد تأیید پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. کد را در قسمت وارد کنید؛ روی “ارسال” کلیک کنید برای باز کردن سایر ویژگی ها ، باید احرازهویت کنید

استفاده از حساب crypto.com چگونه است؟

شما هنگام ورود به سیستم در بورس ، از سطح Starter شروع می کنید. به قسمت “Markets” در سمت چپ بالای نوار پیمایش بروید و بین بازارهای BTC ، USDT و CRO یکی را انتخاب کنیدو روی دکمه “تجارت” کلیک کنید. در گوشه سمت راست پایین صفحه ، قسمت سفارش “Limit” و “Market” وجود دارد. مبلغ و اینکه چه قیمتی می خواهید سکه های خود را بفروشید یا خریداری کنید ، قرار دهید. هنگامی که تکمیل تجارت انجام شد ، روی دکمه “خرید / فروش” کلیک کنید.

ویژگی های امنیتی ارز crypto

این پلتفرم دارای چندین گواهینامه امنیتی، از جمله ارز دیجیتال cryptocurrency صدور گواهینامه Cryptocurrency ، ISO / IEC 27001: 2013 و PCI: DSS است. صرافی ها ادعا می کنند که تمام وجوه آنها در کیف پول واقعی نگهداری می شود. Crypto.com نیز این کیف پول را همراه با بیمه برای خطرهای احتمالی دارا است . شهروندان ایالات متحده بودجه دلار USD خود را که توسط FDIC تا 250،000 دلار بیمه شده اند تأمین می کنند. کیف پول مجازی آنها فقط از بودجه شرکت ها استفاده می کند.

Crypto.com با یک خط مشی مستقیم 100 میلیون دلاری از پوشش Ledger Vault پیشی گرفته و از یک بیمه نامه حوزه ارز دیجیتال 110 میلیون دلاری از BitGo تحت یک خط مشی تلفیقی و مستقیم استفاده کرده است. برنامه موبایل و تبادل تلفن همراه آنها 2FA از طریق بیومتریک یا برنامه Google Authenticator است. اما حتی اگر نقض رخ داده باشد ، هکر نمی تواند وجوه را ارسال کند ، زیرا آدرس باید توسط شما در لیست سفید قرار گیرد.

کلام آخر

حال که متوجه شدید که سایت و ارز Crypto.com چیست و چه خدماتی برای آن ارایه می‌شود، در صورتی که بخواهید ارز دیجیتال MCO یا CRO را خریداری کنید می‌توانید در یک صرافی بین المللی ارز دیجیتال اقدام به خرید کنید و اینکار با بیت کوین امکان پذیر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علیرضا خوش اقبال

این موقعیت نیست که انسان را می‌سازد، این انسان است که موفقیت و ثروت را خلق می‌کند.. سرنوشت شما حاصل باور هایتان است ♕

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا